Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bij trekken, harder lopen.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bauke

Ongelezen bericht door bauke »

:smile: Ik zie het al voor me... ik kwam niet meer bij, toen ik dit las :smile:
Ik vind , dat je helemaal gelijk hebt, dat dit belachelijk is !!

Wij, als mensen , blijven altijd slomer en zachter lopen als honden,
hoe graag we dit ook zouden willen, zij hebben er 4 en wij maar 2

Wat een raar idee van die cursus, zie je het al voor je?
Iedere honden bezitter in Holland loopt zich uit de naad !! :smile:

Oudere vrouwtjes liggen al verspreid op de stoep, ze konden hun hond niet meer bijhouden ..

Nee hoor, ik denk trouwens, dat ze bedoelen: geef je hond méér vrijheid om zèlf te rennen, dus...
. laat ze meer loslopen ( waar dat kan ntuurlijk)
en daarna heb je geen kind meer aan je hond, omdat hij dan moe is ,
en dan minder, of zelfs niet meer, trekt !
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

bauke schreef::smile: Ik zie het al voor me... ik kwam niet meer bij, toen ik dit las :smile:
Ik vind , dat je helemaal gelijk hebt, dat dit belachelijk is !!

Wij, als mensen , blijven altijd slomer en zachter lopen als honden,
hoe graag we dit ook zouden willen, zij hebben er 4 en wij maar 2

Wat een raar idee van die cursus, zie je het al voor je?
Iedere honden bezitter in Holland loopt zich uit de naad !! :smile:

Oudere vrouwtjes liggen al verspreid op de stoep, ze konden hun hond niet meer bijhouden ..

Nee hoor, ik denk trouwens, dat ze bedoelen: geef je hond méér vrijheid om zèlf te rennen, dus...
. laat ze meer loslopen ( waar dat kan ntuurlijk)
en daarna heb je geen kind meer aan je hond, omdat hij dan moe is ,
en dan minder, of zelfs niet meer, trekt !
Ik vind het helemaal niet zo belachelijk. Als je ziet hoe sommige mensen ingezakt lopen te sjokken op het trainingsveld, vind ik het niet zo raar dat die honden veel meer aandacht hebben voor de omgeving. Bovendien lopen mijn honden met hun lange poten ook gewoon makkelijker en soepeler als ik een beetje doorstap. Natuurlijk ga je niet achter je hond aan rennen om hem bij te houden als hij al trekt, maar dat wordt ook niet bedoeld lijkt me.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
bauke

[quote="Belle"[
Ik vind het helemaal niet zo belachelijk. Als je ziet hoe sommige mensen ingezakt lopen te sjokken op het trainingsveld
Sorrry, maaar ik heb het helemaal niet of over "hèt trainingsveld, " maar gewoon over trekken van lijnen , tijdens het lopen , van het uillaten van honden.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

bauke schreef:[quote="Belle"[
Ik vind het helemaal niet zo belachelijk. Als je ziet hoe sommige mensen ingezakt lopen te sjokken op het trainingsveld
Sorrry, maaar ik heb het helemaal niet of over "hèt trainingsveld, " maar gewoon over trekken van lijnen , tijdens het lopen , van het uillaten van honden.
Nee, maar als mensen op het trainingsveld al zo lopen, zullen ze in het dagelijks leven niet veel actiever met hun hond bezig zijn, lijkt me. Ik snap wel dat een hond niet echt attent is als de baas ongeinteresseerd naast hem loopt in slakkengang, ondertussen bellend en sms-end.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
bauke

Belle schreef:
Nee, maar als mensen op het trainingsveld al zo lopen, zullen ze in het dagelijks leven niet veel actiever met hun hond bezig zijn, lijkt me. Ik snap wel dat een hond niet echt attent is als de baas ongeinteresseerd naast hem loopt in slakkengang, ondertussen bellend en sms-end.
Ja, dat snap ik wel, maar ik zie in mijn omgeving honden , die naar het tempo van de baas moeten lopen en niet andersom, dus zoals het hoort, want wij zijn toch de baas??

Om het "trekken" af te leren, want daar ging het toch om??

Mijn hond trekt niet meer , zodra en àls hij "verzadigd" is , en daar bedoelde ik mee, eerst lekker laten uitrennen !

Maar ik heb nog nooit enig trainingveld met mijn hond betreden, dus ik weet niet wat je daarmee bedoelde.
Horatio
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Horatio »

als ik stevig door loop dan ben ik eerder thuis dan Mike :mrgreen:
Mike die loopt niet die sjokt altijd een metertje achter mij aan en als Mike er genoeg van heeft dan staat hij boven op de rem, "kom vrouwtje tijd om naar huis te gaan" :smile: :smile:
**Tineke**

AfbeeldingAfbeelding
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Ik heb Caya het trekken afgeleerd, door stil te gaan staan of de andere kant uit te lopen.Er is wat geduld voor nodig, maar het werkt wel. Als ik andere baasjes zie, die een harde ruk aan de riem geven als hun hond trekt, dan heb ik altijd de neiging om er iets van te zeggen. :evil: Nu loopt Caya netjes in mijn tempo. Zo gauw we bij het bos aan komen ,gaat de riem af en mag ze zo hard lopen als ze wil. Maar op straat ben ik toch wel de baas. :wink: Dat moet ook wel, anders zou ik worden voort gesleurt. :mrgreen:
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”