Het rode op de buik was een stuk minder geworden sinds ze de schildkliermedicatie krijgt maar steekt nu weer de kop op.
Het is ook te zien op andere plekken waar je een beetje onder haar vacht door kan kijken. En dus tussen de tenen op de achterpoten, gek genoeg niet haar voorpoten. Dat ze enkel aan haar slechte achterpoot likt kan liggen aan het feit dat die poot gevoeliger is of omdat dat (soms) al een gewoonte is.
Waar het aan kan liggen?? Tsja dat kan van alles zijn mevrouw. Allergie voor pollen, een plantje, voeding, etc. etc. Of gevoelig voor warmte en misschien een combi met nat lang gras. Zeer moeilijk te achterhalen mevrouw, als u verder wilt onderzoeken zullen er vele tests gedaan moeten worden, enzovoort........... whèhèee daar was ik al bang voor.
Wat kunnen we eraan doen? Hmmm, nu alleen een jeukremmende injectie mevrouw en als het erger wordt of heel lang aanhoudt antibiotica......... whèhèeee, ook daar was ik al bang voor.
Om de circel te doorbreken heb ik toch maar besloten haar die injectie te laten geven, met jawel corticosteroïden erin.
Baal er wel van, maar zolang zij op die poot kluift stagneren nu ook zoveel andere dingen met de gedragstherapie. Heeft weinig zin haar pijnstillers te geven om te kijken of ze meer pijn aan de poot heeft dan ze doet vermoeden en of dat haar gedrag beinvloedt. Of om met Selgian en gedrag in de weer te gaan als dit zo blijft spelen en ze zich misschien daar niet goed door voelt.
Voor Raisa is het allemaal 't ergst, maar haar vrouwtje zit een beetje aan haar tax van wat ze allemaal kan behapstukken en bevatten..........