Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje Berner Sennen pup
Moderator: moderatorteam
- Maich
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Vraagje Berner Sennen pup
Mijn schoonouders hebben sinds 3 weken een Berner Sennen pup.Na 2 keer(met stamboom) flink pech te hebben gehad met het ras komt deze pup via bemiddeling van de RV.De pup is levendig eet en drinkt goed,krijgt goed voer en er word mee omgegaan zoals het hoort met een pup.Het gekke is dat het beestje van het begin af aan veel jankt,met name op de momenten dat hij ergens rustig wil gaan liggen voor een middagslaapje.Het lijkt dan of hij zijn draai niet kan vinden en na een paar minuten vertrekt hij piepend naar een ander plekje.Twee weken geleden is hij bij de DA geweest voor de enting en deze heeft hem eens nagekeken en volgens deze is de oorzaak van het janken niet lichamelijk maar een kwestie van wennen in de nieuwe omgeving
Nu is het janken wel verminderd maar vandaag was het weer erger.
Iemand misschien een idee of soortgelijke ervaring??
B.v.d
Gr,Maich.
Nu is het janken wel verminderd maar vandaag was het weer erger.
Iemand misschien een idee of soortgelijke ervaring??
B.v.d
Gr,Maich.
A Man and his Dog
-
Kenai
Ik denk dat je Da gelijk heeft....
Als je puppy zich gaat oprollen om te slapen, deed hij dat eerst in de veilige wetenschap dat hij omringd was door zijn moeder en broertjes en zusjes.
Daardoor kon hij zich lekker ontspannen.
Als hij zich nu oprolt is die vertrouwde warmte er niet, en dat voelt hij op dat moment het ergste.
Verder wordt hij waarschijnlijk voldoende afgeleid door alle nieuwe dingen in zijn leventje.
Wat je zou kunnen doen is een pluizig dekentje wikkelen om een ouderwetse tikkende wekker, met eventueel een kruikje erbij, zodat hij iets heeft om tegenaan te kruipen.
Top dat jullie nu via de vereniging een pupje hebben.
Een stamboom zegt nl. niet zoveel over de gezondheid.
Via de ver. weet je in ieder geval dat je hondje volgens de regels gefokt is...
Mag ik vragen hoe hij heet en bij wie hij vandaan komt?
Ik wens je ouders veel plezier met hun hondje.
Een goede keuze!

Als je puppy zich gaat oprollen om te slapen, deed hij dat eerst in de veilige wetenschap dat hij omringd was door zijn moeder en broertjes en zusjes.
Daardoor kon hij zich lekker ontspannen.
Als hij zich nu oprolt is die vertrouwde warmte er niet, en dat voelt hij op dat moment het ergste.
Verder wordt hij waarschijnlijk voldoende afgeleid door alle nieuwe dingen in zijn leventje.
Wat je zou kunnen doen is een pluizig dekentje wikkelen om een ouderwetse tikkende wekker, met eventueel een kruikje erbij, zodat hij iets heeft om tegenaan te kruipen.
Top dat jullie nu via de vereniging een pupje hebben.
Een stamboom zegt nl. niet zoveel over de gezondheid.
Via de ver. weet je in ieder geval dat je hondje volgens de regels gefokt is...
Mag ik vragen hoe hij heet en bij wie hij vandaan komt?
Ik wens je ouders veel plezier met hun hondje.
Een goede keuze!
- Maich
- Actief
- Contacteer:
-
Canine
- Vaste gebruiker
Re: Vraagje Berner Sennen pup
Tja, flink pech hebben met dit ras is echt heel makkelijk. Ze worden gemiddeld maar 5 jaar oud. Het valt mij op dat veel mensen die een Berner hebben of aanschaffen hier niet van op de hoogte zijn.Maich schreef:Mijn schoonouders hebben sinds 3 weken een Berner Sennen pup.Na 2 keer(met stamboom) flink pech te hebben gehad met het ras komt deze pup via bemiddeling van de RV.
B.v.d
Gr,Maich.
Je kan niet alle honden van de wereld redden maar wel de wereld van een hond !.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Krijgt de pup wel voldoende rust of ondernemen je ouders er van alles mee, komen er veel mensen kijken, is het druk in huis, enz.? Het kan ook zijn dat de pup door alle indrukken en prikkels gewoon zijn rust niet kan vinden en oververmoeid raakt, maar daardoor gewoon niet meer kan slapen van de vermoeidheid.
Geef een pup veel rust. Honden moeten 17-20 uur per dag kunnen slapen! Van te veel prikkels krijg je een onrustige hond.
Geef een pup veel rust. Honden moeten 17-20 uur per dag kunnen slapen! Van te veel prikkels krijg je een onrustige hond.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Maich
- Actief
- Contacteer:
Rust krijgt hij wel en erg druk is het niet in huis,mijn schoonouders zijn nog met z,n tweeen.Kinderen en kleinkinderen komen dagelijks langs maar ook dan word de hond gewoon met rust gelaten en kan hij zijn eigen gang gaan.Verder word er niet veel met hem ondernomen in de zin van ver wandelen of meenemen naar diverse plaatsen.Als er mee gewandeld word dan is dat voor de grote en kleine boodschap en niet langer dan ongeveer 5 minuten.
Er word verantwoordelijk met de pup omgegaan vandaar ook de vraag hier.Maar zoals ik heb begrepen is het piepen al een klein beetje verminderd.Tips en ervaringen zijn natuurlijk nog steeds welkom.
Gr,Maich.
Er word verantwoordelijk met de pup omgegaan vandaar ook de vraag hier.Maar zoals ik heb begrepen is het piepen al een klein beetje verminderd.Tips en ervaringen zijn natuurlijk nog steeds welkom.
Gr,Maich.
A Man and his Dog
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij bent wel heel negatief en jouw mening is wel achterhaaldCanine schreef:Tja, flink pech hebben met dit ras is echt heel makkelijk. Ze worden gemiddeld maar 5 jaar oud. Het valt mij op dat veel mensen die een Berner hebben of aanschaffen hier niet van op de hoogte zijn.Maich schreef:Mijn schoonouders hebben sinds 3 weken een Berner Sennen pup.Na 2 keer(met stamboom) flink pech te hebben gehad met het ras komt deze pup via bemiddeling van de RV.
B.v.d
Gr,Maich.Het gaat erg slecht met dit ras. Met name de maligne histiocytose maakt veel jonge slachtoffers... Met man aen macht wordt over de hele wereld naar het gen/ de genen gezocht van deze erfelijke kankersoort.
Het gaat nu al een stuk beter, wanneer je er recente stukken op naslaat zul je je mening toch moeten veranderen.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

-
Canine
- Vaste gebruiker
Jij bent wel heel negatief en jouw mening is wel achterhaald
Het gaat nu al een stuk beter, wanneer je er recente stukken op naslaat zul je je mening toch moeten veranderen.[/quote]
Dan zullen alle dierenartsen het wel mis hebben, ook diegenen die zich met Berners wetenschappelijk bezighouden, daar leer ik dit van...
Het gaat nu al een stuk beter, wanneer je er recente stukken op naslaat zul je je mening toch moeten veranderen.[/quote]
Dan zullen alle dierenartsen het wel mis hebben, ook diegenen die zich met Berners wetenschappelijk bezighouden, daar leer ik dit van...
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan zullen alle dierenartsen het wel mis hebben, ook diegenen die zich met Berners wetenschappelijk bezighouden, daar leer ik dit van...Canine schreef:Jij bent wel heel negatief en jouw mening is wel achterhaald![]()
Het gaat nu al een stuk beter, wanneer je er recente stukken op naslaat zul je je mening toch moeten veranderen.
Wetenschappers en dierenartsen zeggen mij niet zoveel, de ervaringen erkende fokkers en eigen ervaringen zeggen mij meer

- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Canine
- Vaste gebruiker
Ach als je zin hebt om lekker ruzie uit te dagen zoek je maar een ander hoor. Niet mijn niveau. Het gaat mij om het ras. Dat het een zwak ras betreft is zeker en daar moeten fokkers, eigenaren, dierenartsen en wetenschappers aan werken en dan samen. Ik doe niet mee aan jouw strijd tussen twee groepen. Veel plezier met je Berner verder.bernersennenfan schreef:Trouwens heb je 'alle' da geraadpleegd zoals je schrijft?
Was een hele taak denk ik..
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Canine schreef:Ach als je zin hebt om lekker ruzie uit te dagen zoek je maar een ander hoor. Niet mijn niveau. Het gaat mij om het ras. Dat het een zwak ras betreft is zeker en daar moeten fokkers, eigenaren, dierenartsen en wetenschappers aan werken en dan samen. Ik doe niet mee aan jouw strijd tussen twee groepen. Veel plezier met je Berner verder.bernersennenfan schreef:Trouwens heb je 'alle' da geraadpleegd zoals je schrijft?
Groetjes, Karen
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik daag niet uit, daar begin jij mee.Canine schreef:Ach als je zin hebt om lekker ruzie uit te dagen zoek je maar een ander hoor. Niet mijn niveau. Het gaat mij om het ras. Dat het een zwak ras betreft is zeker en daar moeten fokkers, eigenaren, dierenartsen en wetenschappers aan werken en dan samen. Ik doe niet mee aan jouw strijd tussen twee groepen. Veel plezier met je Berner verder.bernersennenfan schreef:Trouwens heb je 'alle' da geraadpleegd zoals je schrijft?
Jij zet iets neer wat je niet zeker weet en dat vind ik jammer, dan kun je zo'n reactie verwachten. Wanneer je dit kon baseren op iets had je van mij ook een reactie op niveau gehad.

-
boxersien
Het antwoordt op die vraag weet ik niet, maar
ik vind het erg knap dat ze na 2x een mislukte poging nog een derde aanschaffen. Ik vind het echt nog niet beter gaan met het ras. Heb een poosje bij de DA stage gelopen en geen berner gezien zonder problemen en ouder dan 8 jaar (tja, een van bijna 9 maar die kon helemaal niets meer).
Een groot deel vind ik ook aan de mensen zelf liggen. Hier in het dorp nu 4!!! berner pups en heb al diverse mensen aangesproken. Allemaal zeggen ze dat ze verantwoordelijk omgaan met hun hond, maar toch lopen ze er VEEL te lang mee! Een berner van 4-6 maanden hoort nog geen uurtje te lopen (ik zeg niet dat jullie dat ook doen hoor!!), maar hun vinden dat hij dan "groot genoeg is".
pas zag ik zelfs dat mensen hun berner pup van 5 maanden en veel te zwaar ook nog gewoon slootje lieten springen en dat niet een, maar meerdere keren
.
Zijn sommigen echt zo stom om met zo'n ras nog zulke dingen uit te halen? Ik vind het zo zielig voor die honden en voor het ras!!!
Een groot deel vind ik ook aan de mensen zelf liggen. Hier in het dorp nu 4!!! berner pups en heb al diverse mensen aangesproken. Allemaal zeggen ze dat ze verantwoordelijk omgaan met hun hond, maar toch lopen ze er VEEL te lang mee! Een berner van 4-6 maanden hoort nog geen uurtje te lopen (ik zeg niet dat jullie dat ook doen hoor!!), maar hun vinden dat hij dan "groot genoeg is".
Zijn sommigen echt zo stom om met zo'n ras nog zulke dingen uit te halen? Ik vind het zo zielig voor die honden en voor het ras!!!
-
Canine
- Vaste gebruiker
Ik ken je gevoel. Kan het ook echt vaak niet geloven dat mensen niet snappen dat ze echt verkeerd beziog zijn. Maar vaak menen ze het echt goed met hun dier en snappen ze er gewoon geen.......van helaas. Het duurde even voordat ik dit snapte.... 
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat hier dan ook een groot stuk voorlichting door de fokker ontbreekt? Als je een duidelijke voorlichting van een fokker krijgt met een goed bewegingsadvies, dan hou je je daar toch aan als eigenaar?boxersien schreef:Zijn sommigen echt zo stom om met zo'n ras nog zulke dingen uit te halen? Ik vind het zo zielig voor die honden en voor het ras!!!
Groetjes, Karen
-
Canine
- Vaste gebruiker
Scooby: ben het volledig met je eens hoor. de fokker heeft een voorlichtingstaak. Ook de dierenarts die de puppyenting geeft moet voorlichting geven vind ik.Scooby schreef:Ik denk dat hier dan ook een groot stuk voorlichting door de fokker ontbreekt? Als je een duidelijke voorlichting van een fokker krijgt met een goed bewegingsadvies, dan hou je je daar toch aan als eigenaar?boxersien schreef:Zijn sommigen echt zo stom om met zo'n ras nog zulke dingen uit te halen? Ik vind het zo zielig voor die honden en voor het ras!!!
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat vind ik ook, hoewel ik me toch regelmatig verbaas over hoe weinig dierenartsen eigenlijk weten (en dus kunnen adviseren) over niet-medische zaken (beweging, gedrag en voeding bijvoorbeeld).Canine schreef:Scooby: ben het volledig met je eens hoor. de fokker heeft een voorlichtingstaak. Ook de dierenarts die de puppyenting geeft moet voorlichting geven vind ik.Scooby schreef:Ik denk dat hier dan ook een groot stuk voorlichting door de fokker ontbreekt? Als je een duidelijke voorlichting van een fokker krijgt met een goed bewegingsadvies, dan hou je je daar toch aan als eigenaar?boxersien schreef:Zijn sommigen echt zo stom om met zo'n ras nog zulke dingen uit te halen? Ik vind het zo zielig voor die honden en voor het ras!!!
Groetjes, Karen
-
Canine
- Vaste gebruiker
Dat vind ik ook, hoewel ik me toch regelmatig verbaas over hoe weinig dierenartsen eigenlijk weten (en dus kunnen adviseren) over niet-medische zaken (beweging, gedrag en voeding bijvoorbeeld).[/quote]
Vaak zijn het veeartsen die er maar weinig vanaf weten. Tegenwoordig krijgen de studenten diergeneeskunde heel veel over dit soort zaken, gelukkig. Het blijft wel altijd ook een puntje van interesse moet ik toegeven. De een weet er meer vanaf dan de ander. Maar de studie sluit tegenwoordig veel beter aan op de gezelschapsdieren gelukkig.
Vaak zijn het veeartsen die er maar weinig vanaf weten. Tegenwoordig krijgen de studenten diergeneeskunde heel veel over dit soort zaken, gelukkig. Het blijft wel altijd ook een puntje van interesse moet ik toegeven. De een weet er meer vanaf dan de ander. Maar de studie sluit tegenwoordig veel beter aan op de gezelschapsdieren gelukkig.
-
boxersien
Dat ook ja! nooit hoor je eens bij de DA dat HD ook kan komen door verkeerde 'begeleiding" in puppy tijd. Altijd is het hier: HD is een erfelijke ziekte. En idd. zijn veel fokkers in gebreke om de mensen er goed op te wijzen. Als fokker zijnde zou ik bij zo'n ras een schema meegeven van hoeveel en hoe lang het beste uitlaten en ook over de voeding. Hoeveel keer en hoe je de goede hoeveelheid moet geven en de overgang op volwassen voer e.d. Verder vind ik nog een belangrijk punt voor fokkers, zeg dat slipkettingen niet goed zijn voor puppy nekken! (hier liep iemand met een 8 weken oude JR met een slipketting en ook een 4 maanden oude cairn terrier met slipScooby schreef:Dat vind ik ook, hoewel ik me toch regelmatig verbaas over hoe weinig dierenartsen eigenlijk weten (en dus kunnen adviseren) over niet-medische zaken (beweging, gedrag en voeding bijvoorbeeld).Canine schreef:Scooby: ben het volledig met je eens hoor. de fokker heeft een voorlichtingstaak. Ook de dierenarts die de puppyenting geeft moet voorlichting geven vind ik.Scooby schreef:Ik denk dat hier dan ook een groot stuk voorlichting door de fokker ontbreekt? Als je een duidelijke voorlichting van een fokker krijgt met een goed bewegingsadvies, dan hou je je daar toch aan als eigenaar?boxersien schreef:Zijn sommigen echt zo stom om met zo'n ras nog zulke dingen uit te halen? Ik vind het zo zielig voor die honden en voor het ras!!!
Toch denk ik dat er altijd veel mensen zijn die niet luisteren naar de adviezen van een fokker. Die hebben zoiets van: ik kan echt wel zelf uitmaken wat mijn hond kan en niet kan, bovendien is het altijd goed gegaan en dus nu ook. Maar ook veel mensen denken van: hij is nog niet moe, dus kan hij gerust verder lopen (die hebben helemaal geen weet van de groei van botten, spieren e.d.)
-
bernerfan
- Vaste gebruiker
Weet je zeker dat de pup bemiddeld is via de rasvereniging?
En een hond gefokt met stamboom zegt niet veel, zeker niet over de fokker, wat heeft de fokker gedaan om info te verkrijgen over de honden op de stamboom en wat waren zijn overwegingen om juist die combinatie te maken. Fokken is meer dan twee stamboomhonden op elkaar zetten.
En een fokker kan een verkeerde combinatie maken en daar kunnen problemen uit voortkomen, maar wat deed de fokker met deze informatie en is hij met de eigenaren van de probleemhonden in contact gebleven?
En over de gemiddelde leeftijd: DA´s zien vaak zieke dieren en onthouden dat, gezonde berners die alleen voor een enting komen vergeten ze.
Jammer genoeg kopen nog teveel mensen onbezonnen een berner (of een andere hond) en willen er niet teveel voor betalen waardoor er minder zorgvuldig wordt gefokt.
Het gaat niet goed met de berner, maar er zijn meer rassen, en we moeten met ons allen ervoor zorgen dat het tij weer keert.
:evil:
En een hond gefokt met stamboom zegt niet veel, zeker niet over de fokker, wat heeft de fokker gedaan om info te verkrijgen over de honden op de stamboom en wat waren zijn overwegingen om juist die combinatie te maken. Fokken is meer dan twee stamboomhonden op elkaar zetten.
En een fokker kan een verkeerde combinatie maken en daar kunnen problemen uit voortkomen, maar wat deed de fokker met deze informatie en is hij met de eigenaren van de probleemhonden in contact gebleven?
En over de gemiddelde leeftijd: DA´s zien vaak zieke dieren en onthouden dat, gezonde berners die alleen voor een enting komen vergeten ze.
Jammer genoeg kopen nog teveel mensen onbezonnen een berner (of een andere hond) en willen er niet teveel voor betalen waardoor er minder zorgvuldig wordt gefokt.
Het gaat niet goed met de berner, maar er zijn meer rassen, en we moeten met ons allen ervoor zorgen dat het tij weer keert.
:evil:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat dacht je van Gentle Leaders bij puppen van amper drie maanden oud?! Of nog erger: Gentle Leaders aan een lange looplijn! :N:boxersien schreef:Verder vind ik nog een belangrijk punt voor fokkers, zeg dat slipkettingen niet goed zijn voor puppy nekken! (hier liep iemand met een 8 weken oude JR met een slipketting en ook een 4 maanden oude cairn terrier met slip)
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
bernerfan schreef:Het gaat niet goed met de berner, maar er zijn meer rassen, en we moeten met ons allen ervoor zorgen dat het tij weer keert.
Groetjes, Karen
-
Kenai
De gemiddelde leeftijd van de berner is op dit moment vijf jaar.
Ik ken geen berner die zonder problemen 8 jaar of ouder wordt....
Ik kan me toch zo boos maken om dit soort uitspraken!
De eerste is gewoon niet waar.
De tweede is volstrekt persoonlijk.
Ik ken behoorlijk wat berners bij wie dit wel zo is en heb er zelf eentje gehad die dik 13 jaar geworden is.
Mijn huidige berner is vier en een half, haar moeder is bijna tien, haar Oma is twaalf geworden.
De rasvereniging hanteert een veteranenlijst, waarop alleen de honden van leden geplaats kunnen worden en die telt alléén al 50 honden die ouder zijn dan 8 jaar.
Tuurlijk zijn er problemen en die zijn ernstig.
Maar wij, liefhebbers en eigenaren zijn niet gebaat bij het doemscenario dat rond gaat over ons ras.
Dat is toch echt een beetje overtrokken, al begrijp ik het wel.
Als outsider hoor je van alles, uit allerlei bronnen en op een gegeven moment ga je erin geloven.
Maar het blijft hearsay.
Ik wil weten wie het onderzoek heeft uitgevoerd, op wiens verzoek en met welke bevoegdheid.En ik wil dit zwart op wit zien.
Vraag je DA of je mag zien waar hij/zij deze gegevens vandaan heeft.
Volgens de voorzitter van de rasvereniging wordt er op dit moment op hun verzoek onderzoek gedaan naar de werkelijke gemiddelde leeftijd en ligt die volgens hem nog steeds rond de 8 jaar.
Laten we wachten tot de uitslag van een dergelijk onderzoek wordt gepubliceerd alsjeblieft?
En waarom mensen er toch een derde keer aan beginnen?
Omdat het een geweldig ras is.
En als je er aan verknocht bent, dan helpt daar geen moedertje lief aan.
Afgelopen weekend heb ik een berner van bijna veertien jaar achter een speeltje aan zien rennen en springen.
Ik blijf in dit ras geloven....."black and white and a touch of rust, these are the colours of the one I trust!"
Ik ken geen berner die zonder problemen 8 jaar of ouder wordt....
Ik kan me toch zo boos maken om dit soort uitspraken!
De eerste is gewoon niet waar.
De tweede is volstrekt persoonlijk.
Ik ken behoorlijk wat berners bij wie dit wel zo is en heb er zelf eentje gehad die dik 13 jaar geworden is.
Mijn huidige berner is vier en een half, haar moeder is bijna tien, haar Oma is twaalf geworden.
De rasvereniging hanteert een veteranenlijst, waarop alleen de honden van leden geplaats kunnen worden en die telt alléén al 50 honden die ouder zijn dan 8 jaar.
Tuurlijk zijn er problemen en die zijn ernstig.
Maar wij, liefhebbers en eigenaren zijn niet gebaat bij het doemscenario dat rond gaat over ons ras.
Dat is toch echt een beetje overtrokken, al begrijp ik het wel.
Als outsider hoor je van alles, uit allerlei bronnen en op een gegeven moment ga je erin geloven.
Maar het blijft hearsay.
Ik wil weten wie het onderzoek heeft uitgevoerd, op wiens verzoek en met welke bevoegdheid.En ik wil dit zwart op wit zien.
Vraag je DA of je mag zien waar hij/zij deze gegevens vandaan heeft.
Volgens de voorzitter van de rasvereniging wordt er op dit moment op hun verzoek onderzoek gedaan naar de werkelijke gemiddelde leeftijd en ligt die volgens hem nog steeds rond de 8 jaar.
Laten we wachten tot de uitslag van een dergelijk onderzoek wordt gepubliceerd alsjeblieft?
En waarom mensen er toch een derde keer aan beginnen?
Omdat het een geweldig ras is.
En als je er aan verknocht bent, dan helpt daar geen moedertje lief aan.
Afgelopen weekend heb ik een berner van bijna veertien jaar achter een speeltje aan zien rennen en springen.
Ik blijf in dit ras geloven....."black and white and a touch of rust, these are the colours of the one I trust!"
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
'Al' 50 honden die ouder zijn dan 8 jaar?! Van de hele Berner-populatie die lid is van de rasvereniging?! Ik vind dat geen 'al', eerlijk gezegd. Ik vind dat dus heel erg weinig.Kenai schreef:De rasvereniging hanteert een veteranenlijst, waarop alleen de honden van leden geplaats kunnen worden en die telt alléén al 50 honden die ouder zijn dan 8 jaar.
De NDDC (Nederlandse Duitse Doggen Club) heeft ook zo'n lijst die iedere keer gepubliceerd wordt in het clubblad. Daar staan ook een heel aantal doggen op die ouder zijn dan 7 jaar (bij de NDDC is een dog al veteraan als hij 7 is), maar dat wil dan toch niet ineens zeggen dat er helemaal geen problemen in het ras zitten?! Ik vind dat echt struisvogelpolitiek als je alleen daarnaar kijkt.
Natuurlijk zijn er vast Berners die wel ouder dan 10 jaar worden. Gelukkig wel! Maar je moet ook kijken naar al(!) die Berners die de 6 jaar niet mogen halen. En daar gaat het in deze discussie over.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet alleen een pup, iedere hond en zéker een pup!~Tine~ schreef:Zou een pup zoveel moeten slapen? Daar komt die van mij niet aan...Scooby schreef: Geef een pup veel rust. Honden moeten 17-20 uur per dag kunnen slapen! Van te veel prikkels krijg je een onrustige hond.
Groetjes, Karen
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Waar baseer je dan dan op? Ik heb heeel rustige honden (FritZ daargelaten maar ook die wordt rustiger) en die slapen bijna juist de tegenovergestelde uren (behalve Deur dan). Ook als pup. De rest zijn ze echt wakker, op een uurtje hier en daar op de dag naScooby schreef:Niet alleen een pup, iedere hond en zéker een pup!~Tine~ schreef:Zou een pup zoveel moeten slapen? Daar komt die van mij niet aan...Scooby schreef: Geef een pup veel rust. Honden moeten 17-20 uur per dag kunnen slapen! Van te veel prikkels krijg je een onrustige hond.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Gehoord op een workshop over stress bij honden die ik vorige maand gevolgd heb.Hutsje schreef:Waar baseer je dan dan op? Ik heb heeel rustige honden (FritZ daargelaten maar ook die wordt rustiger) en die slapen bijna juist de tegenovergestelde uren (behalve Deur dan). Ook als pup. De rest zijn ze echt wakker, op een uurtje hier en daar op de dag naScooby schreef:Niet alleen een pup, iedere hond en zéker een pup!~Tine~ schreef:Zou een pup zoveel moeten slapen? Daar komt die van mij niet aan...Scooby schreef: Geef een pup veel rust. Honden moeten 17-20 uur per dag kunnen slapen! Van te veel prikkels krijg je een onrustige hond..
Groetjes, Karen