Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zorgen om Moritz, uitslag blz 42: Erlichia
Moderator: moderatorteam
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- *Linda*
- Zeer actief
- Annelies
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Daphne
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Godsamme :M: :M: nog geen uitslag :M: :M:
Vanmiddag om 15.15 uur naar de dierenarts. Ik doe dit niet langer zo, het is mooi geweest.
Afhankelijk van zijn nieruitslag vanmiddag (hij is meer gaan drinken en plassen) wordt hij op de Allopurinol gezet.
De dierenarts zegt dat het over is als de nieren vanmiddag een hele slechte uitslag laten zien, maar dat zullen we dan nog weleens zien
Ik ben het zat, spuugzat, zit compleet tegen het plafond hier inmiddels. Met een doodzieke hond al een week thuis

Vanmiddag om 15.15 uur naar de dierenarts. Ik doe dit niet langer zo, het is mooi geweest.
Afhankelijk van zijn nieruitslag vanmiddag (hij is meer gaan drinken en plassen) wordt hij op de Allopurinol gezet.
De dierenarts zegt dat het over is als de nieren vanmiddag een hele slechte uitslag laten zien, maar dat zullen we dan nog weleens zien
Ik ben het zat, spuugzat, zit compleet tegen het plafond hier inmiddels. Met een doodzieke hond al een week thuis
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb hem heel duidelijk gemaakt door de telefoon dat ik het helemaal gehad heb en dat er iets MOET gebeuren nu. Dat ik zo echt niet blijf zitten.
Vanmiddag verwacht ik dat er alles uit de kast getrokken word en er is geen sprake van dat Moritz op dit moment opgegeven wordt.
Godverdomme...... sorry, dat moet er even uit.
Het is over met de machteloosheid en het afwachten.
Vanmiddag verwacht ik dat er alles uit de kast getrokken word en er is geen sprake van dat Moritz op dit moment opgegeven wordt.
Godverdomme...... sorry, dat moet er even uit.
Het is over met de machteloosheid en het afwachten.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat een raar gedoe!
Ik snap jouw dierenarts niet hoor. Het lijkt wel of hij het heel snel al wil opgeven. Als ik de verhalen lees van anderen in dit topic, en mensen die honden hebben met LM, dan vind ik wel dat hij heel gemakkelijk de stekker er uit wil halen (beetje cru gezegd misschien, sorry).
Ik zou er hard over denken om een andere dierenarts in te schakelen als het LM is, eentje die er meer ervaring mee heeft en die je meer vertrouwen kan geven dan je huidige DA, want hier word je knap gestoord van.
Ik denk aan je!
Ik snap jouw dierenarts niet hoor. Het lijkt wel of hij het heel snel al wil opgeven. Als ik de verhalen lees van anderen in dit topic, en mensen die honden hebben met LM, dan vind ik wel dat hij heel gemakkelijk de stekker er uit wil halen (beetje cru gezegd misschien, sorry).
Ik zou er hard over denken om een andere dierenarts in te schakelen als het LM is, eentje die er meer ervaring mee heeft en die je meer vertrouwen kan geven dan je huidige DA, want hier word je knap gestoord van.
Ik denk aan je!
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
LongFields schreef:Wat een raar gedoe!![]()
Ik denk aan je!
Hier ben ik het wel mee eens...
Het lijkt me echt heel erg moeilijk om ook nog maar een beetje vertrouwen te hebben/houden in deze dierenarts.
Sterkte nogmaals voor jou en je lieve Moritz.
- Merak
- Actief
O, wat een ellende, nog langer wachten. Ik ben daar dus ook niet goed in he, dat wachten, en waarop... op niets. Daar heb ik echt geen geduld voor, zeker niet als dat ten koste gaat van de gezondheid van één van de honden. Als ik jou was zou ik wat verschillende dierenklinieken (Oisterwijk, Ermelo, De Ottenhorst) gaan bellen (je moet nu toch weer wachten tot 15.15 uur), voor meer informatie: zijn ze bekend met Leishmaniose, wat is hun mening op de uitslagen van Moritz. En als er één tussen zit die je meer hoop kan geven dan je huidige dierenarts, zou ik onder voorbehoud een afspraak maken, zodat als jouw dierenarts er niet mee verder wil, je direct daar naar toe kunt. Als je daar mee wacht tot je bij je dierenarts bent geweest, is het alweer eind van de middag en heb je weer en nog meer tijd verspeeld.
Ik heb in het verleden ook wel eens stad en land afgebeld, en uiteindelijk bij een kliniek 300 km van huis terecht gekomen. Maar ze wilde me wel helpen en dat was waar het om ging. Maar goed, dit is het relaas van een ongeduldig typetje, ik geef alleen maar aan wat ik zelf zou doen. Jij bent zelf degene die beslist wat je moet/kunt doen, dat kan een ander niet voor je doen. In ieder geval sterkte ermee, want al met al schiet dit niet erg op.
Ik heb in het verleden ook wel eens stad en land afgebeld, en uiteindelijk bij een kliniek 300 km van huis terecht gekomen. Maar ze wilde me wel helpen en dat was waar het om ging. Maar goed, dit is het relaas van een ongeduldig typetje, ik geef alleen maar aan wat ik zelf zou doen. Jij bent zelf degene die beslist wat je moet/kunt doen, dat kan een ander niet voor je doen. In ieder geval sterkte ermee, want al met al schiet dit niet erg op.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat mag ik aannemen ja..... alhoewel ik op dit moment niets meer aanneem en alleen nog eisen ga stellen. Misschien dat dat beter werkt.basil schreef:ik snap wel dat de uitslag er nog niet is, dat kan gebeuren. gelukkig kan je dierenarts zometeen tussen 13.30 en 14.00 bellen naar utrecht voor de uitslagen. ik neem aan dat hij die kans nog wel even pakt (toch?). en ik zou inderdaad zeker vanmiddag gaan bespreken hoe nu verder. al klinkt het wel of hij het heel snel op wil geven zeg
![]()
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Hier wil ik me bij aansluiten.Merak schreef:O, wat een ellende, nog langer wachten. Ik ben daar dus ook niet goed in he, dat wachten, en waarop... op niets. Daar heb ik echt geen geduld voor, zeker niet als dat ten koste gaat van de gezondheid van één van de honden. Als ik jou was zou ik wat verschillende dierenklinieken (Oisterwijk, Ermelo, De Ottenhorst) gaan bellen (je moet nu toch weer wachten tot 15.15 uur), voor meer informatie: zijn ze bekend met Leishmaniose, wat is hun mening op de uitslagen van Moritz. En als er één tussen zit die je meer hoop kan geven dan je huidige dierenarts, zou ik onder voorbehoud een afspraak maken, zodat als jouw dierenarts er niet mee verder wil, je direct daar naar toe kunt. Als je daar mee wacht tot je bij je dierenarts bent geweest, is het alweer eind van de middag en heb je weer en nog meer tijd verspeeld.
Wat een gedoe Caroline en wat een negativiteit van jouw DA...
Sterkte meis ik begrijp dat je tegen het plafond zit, maar ik zou toch eventjes een rondje gaan bellen.
- Daisy@
- Zeer actief
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Ik wil nog wel zeggen dat het idd soms helpt om rond te bellen. Ik heb dat al eens gedaan voor iemand met een hond die leukemie zou hebben en ingeslapen moest worden.
Ik heb contact gehad met de Ottenhorst en de uitslag van het bloedonderzoek gefaxt. Daaruit kwam dat het beslist geen leukemie was maar een reactie op een tekenbehandeling.
De hond leeft nog.
Ik bedoel maar, baat het niet dan schaadt het volgens mij ook niet.
Heb je die bloeduitslag in je bezit?
*edit* ik zie het nu pas van het oog van Moritz. Ziekte van Weil zou ik pers. naar laten kijken. (anorexia, oogprobleem, verminderde nierfunctie, chronisch verloop bij gevaccineerde honden )
Ik heb contact gehad met de Ottenhorst en de uitslag van het bloedonderzoek gefaxt. Daaruit kwam dat het beslist geen leukemie was maar een reactie op een tekenbehandeling.
De hond leeft nog.
Ik bedoel maar, baat het niet dan schaadt het volgens mij ook niet.
Heb je die bloeduitslag in je bezit?
*edit* ik zie het nu pas van het oog van Moritz. Ziekte van Weil zou ik pers. naar laten kijken. (anorexia, oogprobleem, verminderde nierfunctie, chronisch verloop bij gevaccineerde honden )
Laatst gewijzigd door bulletjebe op 10 aug 2006 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Laat je niet gek maken Caro. En vooral de hoop niet opgeven. Ik zou best boos worden als mijn DA zo snel wilt opgeven
Dat de uitslagen er nog niet zijn dan geloof ik best, dat kan gebeuren maar je DA zal toch wel begrijpen dat je je hond niet nog langer doodziek in huis kunt hebben zonder behandeling.
Veel sterkte in ieder geval en ik hoop snel positieve berichten te horen over Moritz. De duimen draaien hier
Dat de uitslagen er nog niet zijn dan geloof ik best, dat kan gebeuren maar je DA zal toch wel begrijpen dat je je hond niet nog langer doodziek in huis kunt hebben zonder behandeling.
Veel sterkte in ieder geval en ik hoop snel positieve berichten te horen over Moritz. De duimen draaien hier
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh verdamme, nog steeds geen uitslag............
Ik hoop dat je DA wel alles op alles blijft zetten, maar gelukkig ben je er zelf ook bij en daar zorg je denk ik wel voor. Ik snap zijn grote zorg natuurlijk wel maar niet zijn gigantische negativiteit.
Ik wacht met spanning tot je weer terug bent van de DA!
Ik hoop dat je DA wel alles op alles blijft zetten, maar gelukkig ben je er zelf ook bij en daar zorg je denk ik wel voor. Ik snap zijn grote zorg natuurlijk wel maar niet zijn gigantische negativiteit.
Ik wacht met spanning tot je weer terug bent van de DA!

-
estelle
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer: