Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zorgen om Moritz, uitslag blz 42: Erlichia

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ooh Caroline wat vreselijk voor jullie.
Ook ik weet van Lm niets af, maar wil je onwijs veel sterkte en kracht toewensen.
En laten we hopen dat ze snel met een behandeling kunnen beginnen.

Knuffel
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Wat erg...
Wens jullie veel sterkte...
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Ach jee arme Moritz en arme jij, Pieter en Kaya! Ik hoop dat er snel echt duidelijkheid komt en kan me je frustratie prima voorstellen: je kunt niks anders doen dan afwachten......
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Jezuss Caro wat een ellende.. :jank:
Ik hoop dat de uitslag er snel is, voorlopig duim ik volop voor jouw moppie, sterkte
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wat een tegenstelling tussen jouw da en de berichten op het forum. Dat lijkt me heel verwarrend. Heb je overwogen om een second opinion van een dierenarts met meer ervaring op dit vlak te vragen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoek stok! schreef:Wat een tegenstelling tussen jouw da en de berichten op het forum. Dat lijkt me heel verwarrend. Heb je overwogen om een second opinion van een dierenarts met meer ervaring op dit vlak te vragen?
Ja en nee :wink:
Eerst moeten we zekerheid hebben en dat betekent dus wachten op de bloedtest. Tot die tijd kan niemand iets doen. Als blijkt dat het LM is en ik ben het niet eens met de behandeling, of de behandeling gaat niet goed, dan zal ik zeker een second opinion vragen.

Ik heb met veel mensen contact gehad inmiddels, en er is gewoon stomweg niets over te zeggen: LM is een ernstige ziekte. Het succes van behandeling hangt af van de mate waarin de LM zijn lichaam heeft aangetast.
De ene hond reageert goed op medicatie en knapt enorm op en de andere hond reageert er niet goed op en daarbij gaan de nieren (of lever) aan de haal en dan is het afgelopen.

Niemand kan er dus nu iets zinnigs over zeggen of hij wel of niet goed op medicatie zal reageren. Dat is gewoonweg afwachten, hoe rot het ook is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Stang schreef: Niemand kan er dus nu iets zinnigs over zeggen of hij wel of niet goed op medicatie zal reageren. Dat is gewoonweg afwachten, hoe rot het ook is.
:knuffel1: Sterkte!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:nog steeds geen uitslag :(: ? ik zou zo onderhand al heel erg de kriebels krijgen om te gaan behandelen, maar goed, nog maar één dagje geduld.
Ja, hou op! :jank:
Ik durf nauwelijks naar boven, bang dat ik telefoon mis.
De grens is morgen...... als ik vandaag niets hoor, dan is er morgen opnieuw overleg en dan wil ik dat er met medicijnen begonnen wordt, ook al is er nog niets bekend. Ik wil alleen persé een dierenarts hierbij betrekken en dit niet op eigen houtje gaan doen, ik durf dat simpelweg niet: hij is hartstikke ziek en dadelijk reageert hij vreemd op de medicijnen.
Maar morgen moet er iets gebeuren, dan is het voor mij echt op mijn geduld en ik ga zo niet onbehandeld met hem het weekend in.
Afbeelding
A good dog never dies...

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Meis, ik heb zo met je te doen! :knuffel1:
Wat een onzekerheid nu, en dan je lieve ventje die zo hard achteruit gaat....
Ik ga vanmiddag als ik thuis ben een kaarsje branden voor Moritz, hopelijk helpt het.

Sterkte, veel meer zinnigs weet ik niet te zeggen helaas.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik heb ook niks zinnigs te melden, maar wilde je wel even laten weten dat ik aan jullie denk :knuffel1:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik zou er ook zelf achteraan..dit is zo frusterend! Sterkte meis en ik denk aan je.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Ik hoop echt dat die uitslag er vandaag is zeg....
Wat een onzekerheid, het is allemaal al erg genoeg....

Kom op Moritz, blijven vechten he!!!!!!
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

De onzekerheid nekt je op een gegeven moment,hè? :knuffel1:
Ik hoop echt dat vandaag het bericht binnenkomt.

Mijn duimen draaien gewoon door.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hoe moet ik er dan achteraan gaan? Het bloed is naar Utrecht gestuurd.
Ik heb gisteren mijn dierenarts gesproken en die zou achter de uitslag aangaan en zodra hij hem binnenheeft, zou hij bellen.
Ik kan hem nu wel bellen, maar als hij het heeft, zou hij direct zelf bellen.

Als Moritz ineens erg achteruit gaat, moet ik direct bellen. Maar dat is niet het geval. Ja, natuurlijk is hij hartstikke ziek, maar hij eet nog, hij houdt zijn eten binnen, hij gaat nog graag mee naar buiten en houdt een rondje makkelijk vol. Verder is het een zieke hond: in huis alleen maar liggen of slapen, hij ruikt uit zijn bekkie en is gewoon enorm lusteloos.
Zijn buik moest ik in de gaten houden of die niet op gaat zwellen, dat is tot nu toe gelukkig niet het geval.

Ik weet ook niet wat ik moet doen hoor :(: Als de dierenarts zegt dat hij er achteraan gaat en zodra hij de uitslag heeft, belt, dan moet ik daar vanuit gaan.
Of ik moet Utrecht zelf kunnen bellen, ik weet niet of ze rechtstreeks wat door kunnen geven?
Afbeelding
A good dog never dies...

C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Caroline ik hoop echt dat je vandaag bericht krijgt.
Ik ga zo de late dienst in met werk, maar ik denk aan je en duim voor je op de momenten dat ik even duimen kan.
Als ik vanavond/vanacht thuis kom ga ik snel een blik werpen op je topic en dan hoop ik te lezen dat je eindelijk bericht hebt gekregen.
Want die onzekerheid is helemaal vreselijk.

Hou je taai vandaag, en doe Moritz een dikke knuffel van me :knuffel1:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Kun je niet "eisen" dat je vandaag de uitslag wilt hebben? Ik vertrouw wel op de kundigheid van dierenartsen en ook wel dat ze de ernst van de situatie in zien maar iets meer druk uitoefenen kan best wel. Ook vanuit de da.

Als hij aangeeft dat het nu een kwestie van leven en dood is en dat de uitslag er vandaag MOET zijn, dan is dat toch wel mogelijk?

Om LM vast te kunnen stellen, wat moeten ze dan doen met het bloed? Het alleen onderzoeken op bepaalde waardes of hoe de cellen eruit zien of komt er dan iets voor in het bloed wat meteen te zien is? Of moeten ze het bloed op kweek zetten wat langer kan duren?

Als het iets is wat ze meteen kunnen zien in het bloed, vind ik het belachelijk als je vandaag nog niets te horen krijgt. Kan me voorstellen dat je niet de enige bent, maar dit soort situaties zijn van dusdanig groot belang dat daar toch wel met enige spoed achteraan kunnen gaan, en daar is ook een taak van de da in weggelegd.

Ik leef heel erg met je mee Caroline en we duimen hier met z'n allen op een goed verloop en een snelle diagnose zodat er gestart kan worden met medicatie.

De da heeft de waarden van de nieren e.d . bekeken, gaf ook aan nog niet te willen starten met medicijnen voor LM omdat er nog geen 100% diagnose is vastgesteld. Maar wat houdt de da precies tegen om nog niet te starten? Deze ziekte heeft in een korte periode een behoorlijke aanslag op Moritz gepleegd, elke dag is er nu 1, vooral ook omdat het zo snel is gegaan. In hoeverre is het "schadelijk" om nu al te starten? Als het morgen of overmorgen geen LM blijkt te zijn, is het dan zo onoverkomelijk die 2 dagen dat hij die medicijnen wel heeft geslikt?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

En wat als het geen Lm blijkt te zijn, moeten er dan weer opnieuw testen gedaan worden die ook weer tijd gaan kosten?

Wat zou de DA doen als het geen Lm blijkt te zijn, kan hij die dingen niet nu alvast gaan doen om straks evt. geen kostbare tijd te verliezen?

Mij bevreemdt een beetje dat hij zo snel zo ziek is geworden, normaal gesproken gaat het ziek worden niet zo ontzettend snel als nu bij Moritz lijkt te gebeuren. Ik heb voorlopig het vermoeden dat er iets anders aan de hand is.

Vraag eens aan je DA wat hij gaat doen als het geen Lm is Caro.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Jeetje Caroline, wat een ellende en wat een zorgen... Laten we hopen dat uit de test dingen komen waar je wat mee kunt, zodat je kunt beginnen met behandelen.
Sterkte, meid...
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Ongelezen bericht door sypke »

Stang schreef: Kortom: het mannetje is doodziek en er is slechts lichte hoop volgens de dierenarts.
Wat vreselijk Caroline! Bah! :(: Ik wens je veel sterkte!
Afbeelding
mirjam-

Ongelezen bericht door mirjam- »

Tamara en Bowie schreef: Maar wat houdt de da precies tegen om nog niet te starten? Deze ziekte heeft in een korte periode een behoorlijke aanslag op Moritz gepleegd, elke dag is er nu 1, vooral ook omdat het zo snel is gegaan. In hoeverre is het "schadelijk" om nu al te starten? Als het morgen of overmorgen geen LM blijkt te zijn, is het dan zo onoverkomelijk die 2 dagen dat hij die medicijnen wel heeft geslikt?
Tamara,

Bij mijn hond mocht ik absoluut niet eerder starten met Allopurinol. Omdat we Glucantime gingen gebruiken moest ik met beiden gelijk starten. Ik heb nog een week moeten wachten op de glucantime terwijl de Allopurinol allang en breed in huis was.
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Wat gigantisch balen dat je zo in onzekerheid zit terwijl je Moritz zo ziek is en je niks voor hem kan doen! Heel veel sterkte met het wachten op de uitslag en met je zieke lieve Moritz.
Ik duim voor Moritz!
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

mirjam- schreef:
Tamara en Bowie schreef: Maar wat houdt de da precies tegen om nog niet te starten? Deze ziekte heeft in een korte periode een behoorlijke aanslag op Moritz gepleegd, elke dag is er nu 1, vooral ook omdat het zo snel is gegaan. In hoeverre is het "schadelijk" om nu al te starten? Als het morgen of overmorgen geen LM blijkt te zijn, is het dan zo onoverkomelijk die 2 dagen dat hij die medicijnen wel heeft geslikt?
Tamara,

Bij mijn hond mocht ik absoluut niet eerder starten met Allopurinol. Omdat we Glucantime gingen gebruiken moest ik met beiden gelijk starten. Ik heb nog een week moeten wachten op de glucantime terwijl de Allopurinol allang en breed in huis was.
Heb inderdaad gelezen dat ze in het buitenland voornamelijk glucantime gebruiken i.c.m. allopurinol. Het is dus niet mogelijk om al met deze combinatie te beginnen? Dat brengt teveel schade aan het lichaam als het geen lm is?
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Tamara en Bowie schreef:
mirjam- schreef:
Tamara,

Heb inderdaad gelezen dat ze in het buitenland voornamelijk glucantime gebruiken i.c.m. allopurinol. Het is dus niet mogelijk om al met deze combinatie te beginnen? Dat brengt teveel schade aan het lichaam als het geen lm is?
Omdat Moritz z'n lever niet goed is zal er waarschijnlijk niet kunnen worden gestart met de Glucantime injecties.
Wat dan waarschijnlijk zal moeten gebeuren is starten met de Allo (Allo houdt de LM wat koest maar doodt het niet) en proberen Mortitz zijn weerstand op te bouwen en zijn lever te ondersteunen. Pas als zijn lever weer wat beter is kan de Glucantime gegeven worden.

Ik zie maar 1 reden waarom er niet direct met de Allo gestart zou kunnen worden, en dat is als de nieren heel slecht zijn. Maar dat is bij Moritz niet zodanig het geval.
Afbeelding
mirjam-

Ongelezen bericht door mirjam- »

Tamara en Bowie schreef:
mirjam- schreef:
Tamara,

De Glucantime is een vrij sterk goedje wat heel veel invloed kan hebben op de nieren. Ik zou dat zeker niet zomaar gaan starten.

Mij werd verteld dat Glucantime de parasieten doodt in het bloed. Allopurinol laat het juist sluimeren en het schijnt dan terug te gaan in het merg oid. Glucantime kan hier niet meer bij. Zo is me dat uitgelegd.
Ondanks dat we gelijktijdig gestart zijn met Glucantime en Allo moet mijn hond levenslang een onderhoudsdosis Allo om eventueel slluimerende parasieten te laten sluimeren.
Het is misschien een wat knullige uitleg maar dit is zo ingewikkeld allemaal.

Verder heeft mijn dierenarts gezegd dat Utrecht 100 jaar achter loopt met hun advies aan dierenartsen over een LM behandeling met Glucantime.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:En wat als het geen Lm blijkt te zijn, moeten er dan weer opnieuw testen gedaan worden die ook weer tijd gaan kosten?

Wat zou de DA doen als het geen Lm blijkt te zijn, kan hij die dingen niet nu alvast gaan doen om straks evt. geen kostbare tijd te verliezen?

Mij bevreemdt een beetje dat hij zo snel zo ziek is geworden, normaal gesproken gaat het ziek worden niet zo ontzettend snel als nu bij Moritz lijkt te gebeuren. Ik heb voorlopig het vermoeden dat er iets anders aan de hand is.

Vraag eens aan je DA wat hij gaat doen als het geen Lm is Caro.
Als je aan iets anders gaat denken, dan moet je in de richting van kanker denken of een hele lelijke ontsteking van de lever.
Omdat nu sterk de kant van LM opgedacht wordt, heeft het weinig zin (of is het in ieder geval te belastend voor Moritz) om honderd-en-één dingen overhoop te halen.
Het bloed is uitgebreid gescreened en verdere onderzoeken zouden erg belastend zijn.
Het lijkt mij daarom verstandiger om eerst het één af te wachten waar de grootste kans op is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

mirjam- schreef:
Tamara en Bowie schreef:
mirjam- schreef:
Tamara,

De Glucantime is een vrij sterk goedje wat heel veel invloed kan hebben op de nieren. Ik zou dat zeker niet zomaar gaan starten.

Mij werd verteld dat Glucantime de parasieten doodt in het bloed. Allopurinol laat het juist sluimeren en het schijnt dan terug te gaan in het merg oid. Glucantime kan hier niet meer bij. Zo is me dat uitgelegd.
Ondanks dat we gelijktijdig gestart zijn met Glucantime en Allo moet mijn hond levenslang een onderhoudsdosis Allo om eventueel slluimerende parasieten te laten sluimeren.
Het is misschien een wat knullige uitleg maar dit is zo ingewikkeld allemaal.

Verder heeft mijn dierenarts gezegd dat Utrecht 100 jaar achter loopt met hun advies aan dierenartsen over een LM behandeling met Glucantime.
Het is ook gewoon enorm ingewikkeld en mensen en artsen verschillen ook onderling sterk van mening wat de beste behandeling is.
Hoe moet iemand daar ooit nog zelf uitkomen? pfff.....
In ieder geval kan, volgens mij, niet met injecties begonnen worden bij Moritz omdat zijn lever niet goed is. Dat is wat ik begrepen heb.
Dus hij wordt in principe in eerste instantie alleen op de Allo gezet dan. In principe dus morgen, als de uitslag positief is of er is nog geen uitslag. Als de da daarin niet meewerkt, dan ga ik verder bellen voor een second opinion nog voor het weekend.
Afbeelding
A good dog never dies...

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoie schreef:nou, dan toch maar even hier: de DA denkt niet aan LM: de typische symptomen ontbreken, en de atypische kunnen, als er al wat achter zou zitten, op van alles en nog wat wijzen. Dus testen vond ze onnodig, en ze raadde me aan de boel gewoon goed in de gaten te houden.

Nou, vooralsnog geen zorgen om sien dus.

Caroline, nogmaals heel veel sterkte.
toch wil ik hier even wat op zeggen.
Ik snap dit niet, dit zijn toch wel symptonen die kunnen wijzen op Leismaniose, waarom niet gewoon testen? Het kost bijna niks en dna weet je het.
Vind dit nogal wat, dat zo'n DA dat zo stelt.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Caroline, ik weet ook niet meer wat ik moet zeggen.
Ik kijk constant om te zien of er al nieuws is.
Mannetje moet er gewoon bovenop komen!

Kop op meid! :knuffel:
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Bah Caroline, wat een nare en enge berichten.
Heel veel sterkte voor jullie en een knuffel voor Moritz.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Tjee, je arme kereltje zeg.
Ik weet ook niet zo goed wat ik moet schrijven....
Ik heb totaal geen verstand van de ziekte dus in dat opzicht kan ik je helaas niet helpen.
Maar andere gelukkig wel.
Hopelijk heb je dan morgenochtend de uitslag en kan je gaan starten met de medicatie.

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en geef je mannetje maar een hele dikke knuffel van mij :knuffel:
Hij moet er gewoon weer bovenop komen!!
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”