Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spoed vraagje update :(

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

En is het nog gelukt urine op te vangen en wat is de uitslag?
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Benji&Brenda schreef:En is het nog gelukt urine op te vangen en wat is de uitslag?
wel met vangen, maar kan het morgen pas brengen, ze waren vandaag dicht :19: Dus morgen maar weer opnieuw vangen :roll:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:
Benji&Brenda schreef:En is het nog gelukt urine op te vangen en wat is de uitslag?
wel met vangen, maar kan het morgen pas brengen, ze waren vandaag dicht :19: Dus morgen maar weer opnieuw vangen :roll:
Dat is mooi balen... nu maar hopen dat hij morgen het trucje niet doorheeft zodat het vangen wel weer lukt :wink:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Hij heeft blaasgruis en behoorlijk ook :(: Hij is verder ook niet lekker valt me op, sloom, nergens zin in en slaapt veel.
Hij heeft nu speciaal voer (brokken) en moet dat 6 weken eten. Nou dat wordt leuk, want hij is nogal kieskeurig met brokken :roll:
En gelukkig is dat voer ook niet zo duur trouwens :N:
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:Hij heeft blaasgruis en behoorlijk ook :(: Hij is verder ook niet lekker valt me op, sloom, nergens zin in en slaapt veel.
Hij heeft nu speciaal voer (brokken) en moet dat 6 weken eten. Nou dat wordt leuk, want hij is nogal kieskeurig met brokken :roll:
En gelukkig is dat voer ook niet zo duur trouwens :N:
Ik was er al bang voor...
Bram vond die brokken superlekker, ik kon er zelfs gewoon mee trainen met hem.
Let erop dat hij even niks anders mag hebben dan die brokken!
En de prijs, ja die weten ze wel, ik was wel blij dat Bram maar klein is en dat ik faculteitskorting krijg en dat het bij Bram met 6 weken inderdaad weg was... hoewel het natuurlijk afwachten is of het weg blijft.
Sterkte ermee!
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Och jee, wat een ellende :(: Veel sterkte en beterschap. Heb je enig idee op welk termijn hij weer op gaat knappen?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Reini schreef:Och jee, wat een ellende :(: Veel sterkte en beterschap. Heb je enig idee op welk termijn hij weer op gaat knappen?
Nou hij moet minimaal 6 weken dit voer eten (hij lust het dus echt niet :roll: ) en dan terug komen om te kijken of de gruis verdwenen is.

Net even gebeld, 2 kilo voer is 17,50 euro....
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Demi schreef: Nou hij moet minimaal 6 weken dit voer eten (hij lust het dus echt niet :roll: ) en dan terug komen om te kijken of de gruis verdwenen is.

Het voer moet dus verbetering brengen. Kan je het niet heel leuk maken door net te doen of het echt super lekker is, of trapt hij daar niet in?

Het voer is aardig aan de prijs :N: Ik weet er alles van want Vegas eet me op het moment ook blut :roll:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Reini schreef:
Demi schreef: Nou hij moet minimaal 6 weken dit voer eten (hij lust het dus echt niet :roll: ) en dan terug komen om te kijken of de gruis verdwenen is.

Het voer moet dus verbetering brengen. Kan je het niet heel leuk maken door net te doen of het echt super lekker is, of trapt hij daar niet in?

Het voer is aardig aan de prijs :N: Ik weet er alles van want Vegas eet me op het moment ook blut :roll:
nou ze hebben er ook blikvoer van. Dat geef ik normaal nooit, maar ik ga het er nu maar doorheen mengen denk ik. Kenzo geeft helemaal niks om eten, hij vindt maar 1 ding echt lekker en dat zijn frikandellen :mrgreen: Past niet echt in zn dieet op dit moment denk ik :mrgreen:

Ja duur he dat voer.. Maar waarom zit Vegas dan op speciaal voer?
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:
Reini schreef:Och jee, wat een ellende :(: Veel sterkte en beterschap. Heb je enig idee op welk termijn hij weer op gaat knappen?
Nou hij moet minimaal 6 weken dit voer eten (hij lust het dus echt niet :roll: ) en dan terug komen om te kijken of de gruis verdwenen is.

Weet je welk merk het is?
Ik kreeg Royal Canin Urinary mee, is dus tegen blaasgruis (struviet) maar dat was 2 kg voor 11,95 dus dat scheelt nogal :denken:
(en dat werd hier dus erg lekker gevonden, mijn andere hond wilde het eigenlijk ook eten)
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Benji&Brenda schreef:
Demi schreef:

Weet je welk merk het is?
Ik kreeg Royal Canin Urinary mee, is dus tegen blaasgruis (struviet) maar dat was 2 kg voor 11,95 dus dat scheelt nogal :denken:
(en dat werd hier dus erg lekker gevonden, mijn andere hond wilde het eigenlijk ook eten)
Dat voer heb ik dus ook :eek: Welke DA ben jij geweest?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik gaf hier Hill's s/d
geen idee wat ik precies betaalde eigenlijk :denken:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

yamie schreef:ik gaf hier Hill's s/d
Dat kreeg Moos ook; heb alleen ook geen idee maar wat ik daarvoor betaalde.

Balen joh! Wat sneu...

Moos heeft dus ook blaasgruis gehad. Ook heel erg, zodanig dat dat da er echt van schrok. Hij was er inderdaad bij vlagen ook echt niet lekker van..

Ik heb Moos een periode op de speciale brokken gehad, totdat zijn ph weer goed was, en ben toen overgegaan op versvlees. Ik heb toen bij de apotheek stikjes besteld waarmee je de pb waarde van de urine kan meten zodat ik het zelf in de gaten kon houden.

Bij Moos was het vers voeren dus een groot succes. Hij is nu 4, blaasgruis werd een paar dagen na zijn eerste verjaardag geconstateerd, en ik denk dat ik een half jaar daarna ongeveer met vers begonnen ben. :wink:
Ph heb ik heel lang gemeten, maar dat doe ik nu eigenlijk niet meer omdat het al jaren goed gaat.

Wellicht ook iets voor Kenzo, als de ph waarde op de speciale brokken weer goed is :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:

Balen joh! Wat sneu...

Moos heeft dus ook blaasgruis gehad. Ook heel erg, zodanig dat dat da er echt van schrok. Hij was er inderdaad bij vlagen ook echt niet lekker van..

Ik heb Moos een periode op de speciale brokken gehad, totdat zijn ph weer goed was, en ben toen overgegaan op versvlees. Ik heb toen bij de apotheek stikjes besteld waarmee je de pb waarde van de urine kan meten zodat ik het zelf in de gaten kon houden.

Bij Moos was het vers voeren dus een groot succes. Hij is nu 4, blaasgruis werd een paar dagen na zijn eerste verjaardag geconstateerd, en ik denk dat ik een half jaar daarna ongeveer met vers begonnen ben. :wink:
Ph heb ik heel lang gemeten, maar dat doe ik nu eigenlijk niet meer omdat het al jaren goed gaat.

Wellicht ook iets voor Kenzo, als de ph waarde op de speciale brokken weer goed is :wink:
hier idem, ik hb de zak dieet voer op gemaakt en toe meer vers gaan voeren dan ik al deed ( zeg maar ipv 3 keer vers en 4 keer brok, ging hij van 5 keer vers en 2 keer brok) en daarna ook geen problemen meer :wink:

oh, ik let trouwens wel goed op dat hij echt voldoende drinkt, ook dat kan een oorzaak zijn, te geconcentreerde urine en ol dronk ook niet zo veel, nou scheelt dat natuurlijk ook al met meer vers, dan krijgen ze automatich meer vocht binnen, mijn Da dacht dat dat wel eens een mede reden van geen last meer kon zijn :wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Och jeetje meis :(: Pfff, wat een toestanden ook allemaal.
Ik hoop dat het dieet helpt (mijn goed, wat een prijs :N: ) en zal hard duimen!!!

Dikke knuf aan Kenzo :knuffel:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

yamie schreef:
Moos schreef:

Balen joh! Wat sneu...

hier idem, ik hb de zak dieet voer op gemaakt en toe meer vers gaan voeren dan ik al deed ( zeg maar ipv 3 keer vers en 4 keer brok, ging hij van 5 keer vers en 2 keer brok) en daarna ook geen problemen meer :wink:

oh, ik let trouwens wel goed op dat hij echt voldoende drinkt, ook dat kan een oorzaak zijn, te geconcentreerde urine en ol dronk ook niet zo veel, nou scheelt dat natuurlijk ook al met meer vers, dan krijgen ze automatich meer vocht binnen, mijn Da dacht dat dat wel eens een mede reden van geen last meer kon zijn :wink:
Ik heb inderdaad de eerste maanden gewoon steeds een extra scheut water bij zijn Rodi gemikt. En verder gaf ik hem nog wel alleen de speciale beloningskoekjes van de dierenarts. Pas toen het steeds goed bleef gaan ben ik langzaam weer al het normale extra spul in gaan voeren.
Ik gaf Moos trouwens die eerste maanden ook extra Vit. C om de urine nog meer aan te zuren. Maar dat doe ik nu ook al heel lang niet meer. :wink:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Jee dat is nogal aan de prijs dat voer! Hopelijk helpt het wel en is Kenzo snel weer opgeknapt! Beterschap :knuffel:
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Agossie arme Kenzo !! Ik hoop dat hij snel opknapt en dat hij de brokken wil eten
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Ik had er ook al aan gedacht om ze hier meer vers te gaan geven dan dat ik nu doe. Alleen lust Cujo dat weer niet :roll: En als ik Cujo wat anders geef ipv vers, hoeft ze dat ook niet, want ze ruikt het vlees bij de andere (ja ze is echt heeellll makkelijk..)
Vitamine c geef ik altijd al, blijf ik ook nu geven.
Het water drinken is bij Kenzo wel een probleem. Dat heeft hij nooit veel gedaan. Ik gooi altijd extra water door zn vers heen, maar het zou er idd wel mee te maken kunnen hebben dat hij te weinig drinkt.

Ik ga zo even op zoek naar een winkel oid die het voer iets goedkoper verkopen, vind dit wel erg duur :19:
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef: Dat voer heb ik dus ook :eek: Welke DA ben jij geweest?
Echt :N:
Weet je zeker dat het om 2 kilo ging dan en dat je de prijs goed verstaan hebt? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de prijs inene zo omhoog is gegaan. Bram heeft van 18 mei tot 7 juli ongeveer (dit jaar!) op dat dieet gestaan dus het is een recente prijs...
Ik ga naar dierenartspraktijk de Berg op de leusderweg. Maar naar welke dierenarts ben jij dan geweest?
Volgens mij is wat ik betaald heb de normale prijs als ik het vergelijk met wat ik op de faculteit ervoor betaalde...
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:Ik had er ook al aan gedacht om ze hier meer vers te gaan geven dan dat ik nu doe. Alleen lust Cujo dat weer niet :roll: En als ik Cujo wat anders geef ipv vers, hoeft ze dat ook niet, want ze ruikt het vlees bij de andere (ja ze is echt heeellll makkelijk..)
Het water drinken is bij Kenzo wel een probleem. Dat heeft hij nooit veel gedaan. Ik gooi altijd extra water door zn vers heen, maar het zou er idd wel mee te maken kunnen hebben dat hij te weinig drinkt.

Ik ga zo even op zoek naar een winkel oid die het voer iets goedkoper verkopen, vind dit wel erg duur :19:
Dierenwinkels of andere winkels kunnen dit voer niet verkopen, dat mogen alleen dierenartsen omdat het dus niet de bedoeling is dat honden zonder de kwaal dit voer zomaar eten omdat baasjes denken dat het misschien helpt ofzo (zonder diagnoses).
Maar je kunt wel langs een andere dierenarts gaan.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:Ik had er ook al aan gedacht om ze hier meer vers te gaan geven dan dat ik nu doe. Alleen lust Cujo dat weer niet :roll: En als ik Cujo wat anders geef ipv vers, hoeft ze dat ook niet, want ze ruikt het vlees bij de andere (ja ze is echt heeellll makkelijk..)

ik geloof, bij zeker te weten, dat je het blaasgruis dieet ( welk merk dan ook) alleen bij een Da kan verkrijgen.

kun je kenzo niet 1 of 2 keer per dag,helemaal apart voeren? dat cujo het niet merkt?
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef: Dat kreeg Moos ook; heb alleen ook geen idee maar wat ik daarvoor betaalde.

Balen joh! Wat sneu...

Ik heb ook pH strips gekocht. Toen Bram 6 weken op het dieet zat en ik de urine weg had gebracht was mijn eigen dierenarts op vakantie. Ik heb toen nog gevraagd over die pH strips maar die dierenarts vertelde me dat het soms wel voorkomt dat een hond toch nog struviet heeft ondanks dat de pH niet hoog is.
Hoe het nou zit durf ik niet zo te zeggen, wel weet ik dat de struviet in ieder geval makkelijker neerslaat bij een hoge pH, maar of het dus inderdaad zo is dat ook bij een lagere pH soms toch struviet aanwezig kan zijn weet ik niet zeker, maar dat is me dus wel verteld.
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef: ik geloof, bij zeker te weten, dat je het blaasgruis dieet ( welk merk dan ook) alleen bij een Da kan verkrijgen.

kun je kenzo niet 1 of 2 keer per dag,helemaal apart voeren? dat cujo het niet merkt?
Klopt hoor, (dieren)winkels kunnen echt niet aan dat voer komen.
Tegenwoordig is er weer een nieuw merk die dierenwinkels dus wel weer mogen verkopen. Dat kan het dieet van de dierenarts dan vervangen, maar dat zijn maar een aantal dingen. Ik weet dat er voor de kat wel een blaasgruisdieet bij de dierenwinkel te koop is van dat merk, maar van de hond weet ik niet of dat bestaat van dat merk, maar voor zover ik het weet is het in ieder geval niet te koop hier in Amersfoort.
Maar Royal Canin Urinary is 100% zeker niet in (dieren)winkels te koop.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”