P.S. Heb al gedacht aan een allergie maar zou niet weten wat...??
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jeuk...!!!
Moderator: moderatorteam
-
mellanie
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Jeuk...!!!
JJ heeft sinds deze week jeuk over zijn lichaam.. hij krapt er niet zelf aan (tenminste niet als we erbij zijn) maar als ik hem aai heeft ie op bepaalde plekken van zijn flanken jeuk, hij trekt dan een scheef gezicht en wilt er zelf aan krabben. Op deze plekken is op zijn huid helemaal niks te zien, niet rood, schilfers, vlooien nix!! Ook heeft ie onder zijn poten tussen zijn tenen een soort van (tja hoe moet ik het uitleggen) rode, bultjesachtige huid. Het lijkt een beetje op de huid van een inktvis / zeester maar dan zonder de zuignappen. Maak me toch wel een beetje zorgen. Op zijn poten bijt ie wel. Is dit misschien een reactie op de jeuk op z'n huid? Ook wil ik het liefst niet naar de DA want dan krijg ik vast prednison en dat wil ik echt niet geven, heeft iemand misschien nog natuurlijke tips??

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Re: Jeuk...!!!
In ieder geval 1 tip....als je naar de DA gaat kun je gewoon heel duidelijk zeggen dat je geen prednison spuiten wilt zien (of steroiiden of wat dan ook) en ook geen prednison pillen.mellanie schreef:JJ heeft sinds deze week jeuk over zijn lichaam.. hij krapt er niet zelf aan (tenminste niet als we erbij zijn) maar als ik hem aai heeft ie op bepaalde plekken van zijn flanken jeuk, hij trekt dan een scheef gezicht en wilt er zelf aan krabben. Op deze plekken is op zijn huid helemaal niks te zien, niet rood, schilfers, vlooien nix!! Ook heeft ie onder zijn poten tussen zijn tenen een soort van (tja hoe moet ik het uitleggen) rode, bultjesachtige huid. Het lijkt een beetje op de huid van een inktvis / zeester maar dan zonder de zuignappen. Maak me toch wel een beetje zorgen. Op zijn poten bijt ie wel. Is dit misschien een reactie op de jeuk op z'n huid? Ook wil ik het liefst niet naar de DA want dan krijg ik vast prednison en dat wil ik echt niet geven, heeft iemand misschien nog natuurlijke tips??
Ik heb dat ook een jaar lang vol kunnen houden, maar helaas hield het voor Rimpel op en heeft hij zich helemaal kapot gekrabt. En was die spuit het enigste dat nog wat rust kon geven.
Het willen krabben als je op de flanken aait herken ik..
Bij Rimpel is het combinatie van jeuk tijdens de rui en dus een vlooienallergie.
Rimpel kluift ook op zijn pootjes (dat heeft dan weer met de rui te maken in zijn geval)
Ik spuit Rimpel in ieder geval in met teken/vlooienspray en tea tree en citronella om de vlooien en teken en andere beesten op afstand te houden. Veel beestejs kunnen akelig gemeen steken en een hond die al jeuk heeft reageert daar misschien wel nog heftiger op.
Ik weet niet wat je hem voor eten geeft momenteel?
Kluiven op de poten kan een teken zijn van granen/voedsel allergie.
In brokken zitten weer veel granen en toevoegingen die bij een hond met huidklachten/jeukklachten alleen maar slecht doen dan goed doen.
De allergieen bij honden rijzen momenteel de pan uit...dikke shit kan ik je vertellen.
Gelukkig voor jullie dat JJ er zelf niet aan krabt...maar leuk is anders.
Jeuk kan echt heel erg zijn...dat weet je zelf ongetwijfeld ook als bvb een mug je gestoken heeft.
En jeuk kan op een gegeven moment erger zijn dan pijn.
Rimpel werd er doodmoe van, van die jeuk en ik liep op de toppen van mijn tenen bij ieder geluidje dat bij hem vandaan kwam
Die prednison spuit heeft echt rust gebracht...hoe graag ik dat ook NIET gewild had..
Ik heb altijd geroepen dat ik die troep niet wou, maar in Rimpel;s geval gaat die vlieger niet op.
Geef ik hem geen prednison dan krabt ie zichzelf tot bloedens toe kapot en het duurt daaaaagen voordat ik dat een beetje terrecht heb met zalven. Een Ramp is dat.
Rimpel zit momenteel op een kwart pilletje prednison om de 2 dagen...
En daar ben ik heel blij om...
Sommige honden hebben bij broeierig weer en bij een vlooienallergie zeker een vol pilletje per dag nodig..
Ik ben blij dat ik het zo minimaal kan houden en dat hij daar goed op funtioneert. Geen kapot gekrabte buiken en gelukkig een minimale hoeveelheid rotzooi in zijn lijfje.
Als je vragen hebt hoor ik het wel.
Succes!
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 08 aug 2006 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- mercedes2803
- Zeer actief
Oh ja...
een natuurlijke tip....maar dat is eigenlijk als de huid rodig is...
maar op zich zou je het in ieder geval preventief ook kunnen doen tegen vlooien en teken en andere beesten.
Tea Tree spray (ik heb net gisteren een flesjs bij de Tuinen opgehaald, 4.99, het is zonder toevoegignen en het zal wel voor mensen zijn, maar ik gebruik het oook voor Rimpel...koop je spray van het merk Chi dan ben je zo 13.00 kwijt, druppeltjes zijn ook erg duur is mijn ervaring...
Tea Tree moet je maar eens intikken bij Google, daar staat wel uitgelegd wat het doet...het werkt o.a. kalmerend op de huid.
een natuurlijke tip....maar dat is eigenlijk als de huid rodig is...
maar op zich zou je het in ieder geval preventief ook kunnen doen tegen vlooien en teken en andere beesten.
Tea Tree spray (ik heb net gisteren een flesjs bij de Tuinen opgehaald, 4.99, het is zonder toevoegignen en het zal wel voor mensen zijn, maar ik gebruik het oook voor Rimpel...koop je spray van het merk Chi dan ben je zo 13.00 kwijt, druppeltjes zijn ook erg duur is mijn ervaring...
Tea Tree moet je maar eens intikken bij Google, daar staat wel uitgelegd wat het doet...het werkt o.a. kalmerend op de huid.
-
mellanie
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
Tea Tree = Tea treemellanie schreef:Bedankt voor je antwoord. JJ krijgt Carnibest sinds een maand of 2/3 nu. Ik heb thuis ook tea tree zalf, kan ik dat ook gebruiken
Die zalf doet hetzelfde werk als een spray...
maar de huid is niet rood? Hij wil er alleen aan krabben als je hem aait op de flanken? Misschien heeft hij ook last van jeuk van de verharing?
Tea tree houdt in ieder geval beestjes op afstand. en het kalmeert de huid, dus kwaad kan het in ieder geval niet.
Reini (hier van het forum) heeft een Amstaff; Vegas, met een zelfde soort verhaal als jouw hond..
Misschien kun je haar eens vragen naar de kruidenmengsels die zij Vegas geeft?
Op zich zou je met het voer dat je nu geeft, goed moeten zitten, maar ja...als ie bijvoorbeeld allerigsch zou zijn voor rundvlees, dan zit je al.
Voedselallergieen zijn echt een ramp...
Het is lastig erachter te komen wat het is.
Ik durf er geen zinnig woord over te zeggen want ik heb zelf net zo zitten fiegelieren als dat jij nu doet.
Ik was er op een gegeven moment klaar met het hele gezeur van erachter komen wat het nou was en ben lichtelijk briesend naar de DA gevlogen dat ik een allergietest wilde en wel subito...
Ze begon nog heel voorzichtig dat er eigenlijk eerst een eliminatiedieet vooraf gaat aan een allergietest, maar toen ze mijn ogen bijna vuur zag spuwen bij het woord eliminatiedieet, zei ze er meteen achteraan dat we met voeding al zo druk bezig waren geweest dat dat voor deze keer niet nodig was.
Maar ja...nou heb ik dus een schappelijke DA die heel goed in de gaten had dat ik over mijn tax heen was en heb ik de allergietest gekrege ZONDER eliminatiedieet gezeur....
maar ik weet dat veel DA er moeilijk over doen...
Die allergietest is trouwens ook geen geintje hoor..
350 euro ben je lichter en dan kun je gaan starten met een sensibilsatiekuur die gericht is op de allergieen die eruit gekomen zijn.
Hoe meer allergieen er uit die test komen hoe lager de slagingskans van die sens.kuur....
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe graag je ook wilt dat hij geen prednisolon krijgt, het is ook niet eerlijk om een hond jeuk te laten hebben.
Jeuk is erger dan pijn en dan is het toch beter om dat te gaan stillen.
Als het een kleine kriebel is dan zal ik het proberen met uitsluitingsdieeten en trea tree olie maar als het echt kale plekken bijten is, heftig bijten en slikken en ook uiteindelijk muren/banken gaat slikken dan kan je niet anders dan prednisolon gaan geven.
Gr Maria.
Als het een kleine kriebel is dan zal ik het proberen met uitsluitingsdieeten en trea tree olie maar als het echt kale plekken bijten is, heftig bijten en slikken en ook uiteindelijk muren/banken gaat slikken dan kan je niet anders dan prednisolon gaan geven.
Gr Maria.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Mee eens. In sommige gevallen moet je -helaas- wel naar middelen als Prednison grijpen, gewoon omdat het op dat moment het enige is wat de jeuk kan doen stoppen.Maria schreef:Hoe graag je ook wilt dat hij geen prednisolon krijgt, het is ook niet eerlijk om een hond jeuk te laten hebben.
Gr Maria.
Ook Billy heeft een geschiedenis met jeuk (het gaat nu al een tijd heel goed, afkloppen!
Ik zou dit soort middelen wel zo kort mogelijk gebruiken, afbouwen en proberen achter de oorzaak van de jeuk te komen en dát aanpakken. (En verder uiteraard zorgen voor een gezonde voelding, eventueel wat supplementen etc. etc.)
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
mellanie schreef:JJ heeft sinds deze week jeuk over zijn lichaam.. hij krapt er niet zelf aan (tenminste niet als we erbij zijn) maar als ik hem aai heeft ie op bepaalde plekken van zijn flanken jeuk, hij trekt dan een scheef gezicht en wilt er zelf aan krabben. Op deze plekken is op zijn huid helemaal niks te zien, niet rood, schilfers, vlooien nix!!
Ik reageer even op dit stukje. Bij veel honden is het zo, dat als je ze op bepaalde plekken aait en krabt, ze daar op reageren door daar zelf aan te willen krabben/bijten. Een soort reactie van de hond uit.
Als ik mijn hond aai op bepaalde plekken wil ze daar ook aan gaan krabben of ergens anders aan krabben.
Weet even niet hoe ik het anders moet uitleggen maar dat is dit niet?
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik ben ook van mening dat je een hond met ernstige jeuk moet behandelen met corticosteroïden, hoe falikant ik ook tegen Prednisonachtigen ben!
Donna heeft iedere zomer weer ontiegelijk veel jeuk en een vuurrode huid van berenklauw. Als ik dat zo laat, dan krabt ze zich helemaal open, waardoor er ook weer hotspots kan ontstaan en daar zit ik al helemaal niet op te wachten.
Wij hebben geprobeert Donna in eerste instantie homeopatisch te laten behandelen tegen deze klachten, maar helaas is dat niet gelukt. En dan rest er eigenlijk maar één middel: Prednison. Donna krijgt nu Moderin omdat dit middel de inflammatoire reactie van de huid sterk tegengaat.
We zijn nu aan het afbouwen en ze krijgt nog 4 mg. om de dag.
Wel ben ik het met Rami eens dat je moet proberen dit middel zo kort mogelijk en zo laag mogelijk gedoseerd moet gebruiken.
Donna heeft iedere zomer weer ontiegelijk veel jeuk en een vuurrode huid van berenklauw. Als ik dat zo laat, dan krabt ze zich helemaal open, waardoor er ook weer hotspots kan ontstaan en daar zit ik al helemaal niet op te wachten.
Wij hebben geprobeert Donna in eerste instantie homeopatisch te laten behandelen tegen deze klachten, maar helaas is dat niet gelukt. En dan rest er eigenlijk maar één middel: Prednison. Donna krijgt nu Moderin omdat dit middel de inflammatoire reactie van de huid sterk tegengaat.
Wel ben ik het met Rami eens dat je moet proberen dit middel zo kort mogelijk en zo laag mogelijk gedoseerd moet gebruiken.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Reini
- Zeer actief
Vegas begon ook overdreven te krabben als ik hem ergens aaide. Bij jeuk en allergiën is het lastig om een oorzaak en een oplossing te vinden. Hilje (Mercedes) heeft al twee stukken tekst geschreven waar je het eén en ander uit kunt halen, ik wil je als advies geven contact op te nemen met een holistisch DA. Ik kom zelf bij Tannetje Koning www.holistischedierenartsen.nl in Almere. Op advies van Tannetje ben ik een jaar geleden begonnen met kruiden te geven, dat hielp heel erg tegen de jeuk. Helaas kreeg Vegas eind vorig jaar, begin dit jaar allerlei huidklachten erbij en waren de kruiden niet meer afdoende, maar dat is een ander verhaal 
Ik moet Hilje trouwens even tegenspreken, ik heb altijd begrepen dat bijten/krabben aan poten op een voedselallergie (kan) duiden en niet op pollen, maar ik kan het mis hebben hoor
Ik moet Hilje trouwens even tegenspreken, ik heb altijd begrepen dat bijten/krabben aan poten op een voedselallergie (kan) duiden en niet op pollen, maar ik kan het mis hebben hoor
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Reini
- Zeer actief
Bij Vegas was er een duidelijk verschil tussen 'lekker mee krabben' als ik hem ergens aaide en het krijgen van jeuk bij aanraking van de huid, ik neem even aan dat Mellanie dat verschil bij haar hond ook opmerkt.Tamara en Bowie schreef: Ik reageer even op dit stukje. Bij veel honden is het zo, dat als je ze op bepaalde plekken aait en krabt, ze daar op reageren door daar zelf aan te willen krabben/bijten. Een soort reactie van de hond uit.
Als ik mijn hond aai op bepaalde plekken wil ze daar ook aan gaan krabben of ergens anders aan krabben.
Als je hond echt jeuk krijgt van aanrakingen dan merk je dat meteen, dat is anders dan 'mee krabben' (is dit duidelijk

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Voor mij helemaal duidelijkReini schreef:Bij Vegas was er een duidelijk verschil tussen 'lekker mee krabben' als ik hem ergens aaide en het krijgen van jeuk bij aanraking van de huid, ik neem even aan dat Mellanie dat verschil bij haar hond ook opmerkt.Tamara en Bowie schreef: Ik reageer even op dit stukje. Bij veel honden is het zo, dat als je ze op bepaalde plekken aait en krabt, ze daar op reageren door daar zelf aan te willen krabben/bijten. Een soort reactie van de hond uit.
Als je hond echt jeuk krijgt van aanrakingen dan merk je dat meteen, dat is anders dan 'mee krabben' (is dit duidelijk![]()
)
Je begreep mij gelukkig ook over dat "lekker mee krabben"
Als daar een verschil in zit zal ze dat zeker wel doorhebben van haar eigen hond en heb ik niets gezegd
- mercedes2803
- Zeer actief
mag ik vragen wat moderin is?MoniqueDM schreef:Ik ben ook van mening dat je een hond met ernstige jeuk moet behandelen met corticosteroïden, hoe falikant ik ook tegen Prednisonachtigen ben!
Inflammatoire reactie...hmmmmm...dan heb je het over vuurrood en branderige reactie?
dan zou het ook voor Rimpel wel wat kunnen zijn.
Ik ben ook het liefst zo snel mogelijk van die prednison af, en als dit een minder heftig middel is dan vind ik dat het proberen waard.
Zou het in combinatie met de sens.kuur niet schadelijk zijn?
Ah...ik bel mijn DA strak wel even
- mercedes2803
- Zeer actief
ja idd...Reini schreef:Vegas begon ook overdreven te krabben als ik hem ergens aaide. Bij jeuk en allergiën is het lastig om een oorzaak en een oplossing te vinden. Hilje (Mercedes) heeft al twee stukken tekst geschreven waar je het eén en ander uit kunt halen, ik wil je als advies geven contact op te nemen met een holistisch DA. Ik kom zelf bij Tannetje Koning www.holistischedierenartsen.nl in Almere. Op advies van Tannetje ben ik een jaar geleden begonnen met kruiden te geven, dat hielp heel erg tegen de jeuk. Helaas kreeg Vegas eind vorig jaar, begin dit jaar allerlei huidklachten erbij en waren de kruiden niet meer afdoende, maar dat is een ander verhaal
-
Reini
- Zeer actief
Nou, fijn dat we elkaar begrijpenTamara en Bowie schreef: Voor mij helemaal duidelijk![]()
Je begreep mij gelukkig ook over dat "lekker mee krabben"![]()
Als daar een verschil in zit zal ze dat zeker wel doorhebben van haar eigen hond en heb ik niets gezegd
Bij Vegas kon ik er echt niet omheen. Als ik hem alleen maar aanraakte in het voorbijgaan dan ging hij meteen uitgebreid liggen krabben op die plek. Ik kon niet met hem kroelen omdat hij bij iedere aai begon te krabben of zijn leven er vanaf hing, heel vervelend. De kruiden die ik toen van Tannetje heb gekregen werkte daar heel goed voor (of tégen eigenlijk

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Moderin is ook een synthetische Prednisonachtige.mercedes2803 schreef:mag ik vragen wat moderin is?
Inflammatoire reactie...hmmmmm...dan heb je het over vuurrood en branderige reactie?
Ik ben ook het liefst zo snel mogelijk van die prednison af, en als dit een minder heftig middel is dan vind ik dat het proberen waard.
Moderin gaat heftige reacties die met de huid te maken hebben, zoals vuurrode huid, branderigheid en heftige jeuk, tegen. Het heeft als voordeel dat ze er niet zoveel van drinken en plassen zoals bijv. bij Prednisolon of Dexamethason.
Ik zou geen enkele Prednisonachtige gebruiken in combinatie met een sens. kuur, want elke vorm van Prednison gaat de werking van andere medicatie tegen, omdat het deels de weerstand overneemt.
Prednison mag je ook nooit geven bij homeopatische middelen, de homeopathie wordt dan helemaal teniet gedaan.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Rami
- Zeer actief
Klopt! Ik ben indertijd pas met homeopatische middelen begonnen (Pollen Extra Veterinair en een Drainage compositum o.a. ) nádat ik de Prednison had afgebouwd.MoniqueDM schreef:Moderin is ook een synthetische Prednisonachtige.mercedes2803 schreef:mag ik vragen wat moderin is?
Moderin gaat heftige reacties die met de huid te maken hebben, zoals vuurrode huid, branderigheid en heftige jeuk, tegen. Het heeft als voordeel dat ze er niet zoveel van drinken en plassen zoals bijv. bij Prednisolon of Dexamethason.
Ik zou geen enkele Prednisonachtige gebruiken in combinatie met een sens. kuur, want elke vorm van Prednison gaat de werking van andere medicatie tegen, omdat het deels de weerstand overneemt.
Prednison mag je ook nooit geven bij homeopatische middelen, de homeopathie wordt dan helemaal teniet gedaan.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
-
mellanie
- geregistreerd lid
- Contacteer: