Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

brokken of honden voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Bimar
Vaste gebruiker
Contacteer:

brokken of honden voer

Ongelezen bericht door Bimar »

Aangezien wij een hond aan willen schaffen heb ik een vraagje over het voer.

Onze bhouvier thuis kreeg altijd een zak voer die mijn moeder aanmaakten met warm water en vlees erbij en pens.
maar tegenwoordig zie je ook steeds meer kant en klare brokken.
met kleurstoffen en zout erin.

Zelf heb ik papegaaien en hebben we ook dit verschijnsel, gewoon vers papegaaien zaad. lekker groente en fruit erbij allemaal vers. Maar ook bestaat er in de papegaaien wereld kant en klare brokken waar alles in zit. zit ook kleurstoffen in en zout. ikzelf ben een voorstander van vers zaad en groente en fruit.

HGoe zit dit met de honden ?, ikzelf denk dat het beter is om ene zak voer te kopen en de4ze aan te maken met warm of heet water. lekker vers vleeserbij ?

graag jullie meningen, want met papegaaien weet ik raad maar over honden wil ik nog veel leren, aangezien ik mij erg wil verdiepen in de dieren.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik zou KVV gaan voeren of gaan Barfen..
Je bent wat dat betreft niet onbekend met vers vlees en pens en dergelijke.

Het feit dat je zelf zegt dat er kant en klare brokken zijn met zout erin geeft al wel aan dat je dat niet ziet zitten...gelukkig maar :wink:

KVV staat voor kant en klaar versvlees.
www.carnibest.nl
en www.energique.nl
www.bibi.nl

zijn een paar voorbeelden.
het zijn rollen/burgers/pakketjes diepgevroren vlees, orgaanvlees, groenten, olieeen, etc. Het is een compleet voer dat je dus gewoon geven kunt zonder wat toe te moeten voegen.

Daarnaast kun je je hond natuurlijk altijd een een keer een lap pens geven of een lekker runderhart. Kalfstaarten, kalkoenneken, lamsribben, etc.
Wel lekker rauw geven hoor :wink:

voor meer info over Barf en zo kun je hier in de voedingshoek wel linkjes vinden. En meer info over Barf ook.
We hebben pas een BARF uitwisseling gehad waarbij veel mensen allerlei soorten vlees en botten meenamen waar ze makkelijk aan konden komen en weer een ander nam wat mee waar een ander wat moeilijker aan kon komen. zo krijg je een heel gevarieerd eet gedoe voor je hond...
Het topic staat hier nog wel
Bimar
Vaste gebruiker
Contacteer:

Inderdaad jah,

Mijn ouders hadden altijd van die dozen met vlees. pens etc etc

Ze maakten zo`n zak voer aan met heet water op het gasfornuis, en lieten dit afkoelen, en dan vlees pens etc etc erdoorheen.

Zo te merken is dit toch de beste methode.

Die brokken die wij gebruiken in de papegaaien wereld is eigenlijk voor luie mensen vind ik, zit alles in wat ze nodig hebben. en verder geen omkijken aan, Ik geef de papegaaien hier vers zaad, met groente fruit, beetje vlees. allemaal verse eiwitten vitaminnen etc.

Ik zal hier zeker dagelijk komen lezen. want dieren intereseren mij enorm.

groet Martin
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Bimar schreef:Inderdaad jah,

Ze maakten zo`n zak voer aan met heet water op het gasfornuis, en lieten dit afkoelen, en dan vlees pens etc etc erdoorheen.

Die brokken die wij gebruiken in de papegaaien wereld is eigenlijk voor luie mensen vind ik, zit alles in wat ze nodig hebben. en verder geen omkijken aan, Ik geef de papegaaien hier vers zaad, met groente fruit, beetje vlees. allemaal verse eiwitten vitaminnen etc.

groet Martin
Maar waar ik het over heb is niet iets wat je aanmaakt met warm water en gaat koken hoor :wink:
Het is al kant en klaar en het wordt rauw gegeven.

Kijk maar eens op www.carnibest.nl daar wordt wel uitgelegd hoe de filosofie van het vlees voeren in elkaar zit.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

mercedes2803 schreef:
Bimar schreef:Inderdaad jah,

groet Martin
Maar waar ik het over heb is niet iets wat je aanmaakt met warm water en gaat koken hoor :wink:
Het is al kant en klaar en het wordt rauw gegeven.

Kijk maar eens op www.carnibest.nl daar wordt wel uitgelegd hoe de filosofie van het vlees voeren in elkaar zit.

"vroeger" werd dat naar mijn weten vaker gedaan met rauw voeding. Even de kook erover :19: :wink:
Bimar
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik snap hem helemaal.

Mijn ouders deden dit door een zak diner heen.

dat dine deden ze op het fornuis.

Met deze hond (bouvier)werdt altijd veel gesport enzo.

maar helaas heb ik de mogelijkheid niet meer om het te vragen aan ze.
en toen was ik nog erg jond, dus ik lette er niet zo erg op
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Bimar schreef:Ik snap hem helemaal.

Mijn ouders deden dit door een zak diner heen.

dat dine deden ze op het fornuis.

Met deze hond (bouvier)werdt altijd veel gesport enzo.

maar helaas heb ik de mogelijkheid niet meer om het te vragen aan ze.
en toen was ik nog erg jond, dus ik lette er niet zo erg op
Heel toevallig hadden mijn ouders ook een bouvier toen ik heel klein was.
Ook hij kreeg diner z'n brokken papje met gekookt water.
Mijn moeder verteld ook wel eens dat ze er een boulionblokje bij deed voor geur en smaak :denken:
En verder kreeg hij alles van de tafel.
En dat beest zag er geweldig uit(van foto's) en is erg oud geworden.
Ik krijg ook vaak tehoren van mijn moeder dat er vroeger (25 jaar geleden)wel heel gevoert werd.
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Re: brokken of honden voer

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Bimar schreef:Aangezien wij een hond aan willen schaffen heb ik een vraagje over het voer.

Onze bhouvier thuis kreeg altijd een zak voer die mijn moeder aanmaakten met warm water en vlees erbij en pens.
maar tegenwoordig zie je ook steeds meer kant en klare brokken.
met kleurstoffen en zout erin.

Zelf heb ik papegaaien en hebben we ook dit verschijnsel, gewoon vers papegaaien zaad. lekker groente en fruit erbij allemaal vers. Maar ook bestaat er in de papegaaien wereld kant en klare brokken waar alles in zit. zit ook kleurstoffen in en zout. ikzelf ben een voorstander van vers zaad en groente en fruit.

HGoe zit dit met de honden ?, ikzelf denk dat het beter is om ene zak voer te kopen en de4ze aan te maken met warm of heet water. lekker vers vleeserbij ?

graag jullie meningen, want met papegaaien weet ik raad maar over honden wil ik nog veel leren, aangezien ik mij erg wil verdiepen in de dieren.
Ik zou nooit van alles gaan mengen.
Ik geef brokken en kw.
Maar wel appart.
In de ochtend brokken en s'avonds kw.
Vers vlees is heel leuk maar voor onze hond is de lol er zo af.
Over brokken zijn de meningen erg verdeeld op dit forum.
Ik ben erg tevreden over brokken als je maar zorgt dat je een goede brok hebt.
Verder krijgt Storm ook groente en fruit en is hij dol op zuivel produkten.

Over vers vlees wordt erg veel geschreven probeer het eens met een zoek functie.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

diner is troep, wat mij betreft. Ik zou het nooit geven.

En koken voor je hond is niet nodig. Een hond is gemaakt om rauw voedsel te verteren.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ha Bimar!

Ik vind dat je helemaal op het goede spoor zit!

Je kan een hond, heel gemakkelijk, brokjes geven waar 'alles in zit', maar ja...is dat wat een hond in de natuur zou eten? Nee.

Dus wat je het beste kunt doen is een hond eten geven zoals hij dat zelf zou vangen. Lekker rauw vlees, botten, organen... zonder zout, zonder conserveringsmiddelen, niet de kook erover, gewoon rauw.

Als ik jou was zou ik me even inlezen in wat een hond moet eten. Een hond eet niet alleen maar pens, of alleen maar bot, maar een combinatie van bot, spiervlees en orgaanvlees. En dat kan je aanvullen met, bijvoorbeeld, groentes of tafelrestjes.

Ik zou even rustig rondneuzen, er zijn diverse fora (en ook op dit forum is heel wat te vinden) over rauwe, natuurlijke voeding, en dan een heerlijk menu samenstellen. Een ding is zeker; je hond zal er van genieten!!!

Veel succes!
Ger
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Ger »

Ik heb het al diverse keren de revue zien passeren. Wij geven de honden Farmfood en vooral Carnibest. Prima spul en het gaat er met smaak in.
Beide voeren kunnen zo uit de verpakking worden toegepast.

Waren eerst met Smuldier begonnen maar al snel mee gestopt vanwege ontoelaatbare toevoegingen. Klacht werd matig afgehandeld. Daarna kwamen we met de Fa v. Bunschoten in contact en heb daar in de fabriek de productie lijn mogen bekijken. Ziet er perfect uit en er worden vleessoorten gebruikt die in feite voor menselijke consumptie geschikt zijn. Het ziet er uitermate schoon uit en er is een gedegen eindcontrole van de diverse produkten.

Als je hond dit voer accepteerd dan heb je een prima voer wat ook door vooraanstaande dierenartsen wordt aanbevolen.

Haalt je hond zijn neus er voor op, tja dan heb je een probleem. Maar dat geldt voor alle voeders hoe gezond ook, lust je hond het niet dan houdt alles op.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Ger schreef:Ik heb het al diverse keren de revue zien passeren. Wij geven de honden Farmfood en vooral Carnibest. Prima spul en het gaat er met smaak in.

Waren eerst met Smuldier begonnen maar al snel mee gestopt vanwege ontoelaatbare toevoegingen. Klacht werd matig afgehandeld. Daarna kwamen we met de Fa v. Bunschoten in contact en heb daar in de fabriek de productie lijn mogen bekijken. Ziet er perfect uit en er worden vleessoorten gebruikt die in feite voor menselijke consumptie geschikt zijn. Het ziet er uitermate schoon uit en er is een gedegen eindcontrole van de diverse produkten.

Als je hond dit voer accepteerd dan heb je een prima voer wat ook door vooraanstaande dierenartsen wordt aanbevolen.

Haalt je hond zijn neus er voor op, tja dan heb je een probleem. Maar dat geldt voor alle voeders hoe gezond ook, lust je hond het niet dan houdt alles op.
Wat zijn die ontoelaatbare toevoegingen dan in Smuldier?En wie zijn die vooraanstaande dierenartsen dan die Carnibest aanbevelen?
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Mauyak schreef:Wat zijn die ontoelaatbare toevoegingen dan in Smuldier?En wie zijn die vooraanstaande dierenartsen dan die Carnibest aanbevelen?
Dat zou ik ook wel graag willen weten, geef zelf regelmatig Smuldier compleet.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

carnibest gebruikt bv kippenbotten voor het calcium, smuldier een preperaat :wink:
maar mijn hond doet het beter op smuldier dan carnibest
Ger
geregistreerd lid

Mauyak schreef:
Ger schreef:Ik heb het al diverse keren de revue zien passeren. Wij geven de honden Farmfood en vooral Carnibest. Prima spul en het gaat er met smaak in.

Wat zijn die ontoelaatbare toevoegingen dan in Smuldier?En wie zijn die vooraanstaande dierenartsen dan die Carnibest aanbevelen?
De ontoelaatbare toevoegingen zijn oa. Stukken spons. Dit hebben we zelf geconstateerd. De winkel waar wij het kochten is gestopt met de verkoop van Smuldier ivm klachten van andere kopers.
De DA waar ik het over heb is Drs. T Koning, holistisch dierenarts te Almere en Amsterdam.
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ger schreef: De ontoelaatbare toevoegingen zijn oa. Stukken spons. Dit hebben we zelf geconstateerd. De winkel waar wij het kochten is gestopt met de verkoop van Smuldier ivm klachten van andere kopers.
De DA waar ik het over heb is Drs. T Koning, holistisch dierenarts te Almere en Amsterdam.
:eek:
Ik snap er niets van, dat zag je echt tussen de stukken zitten? Heb je het er tussen uitgehaald? Niet dat ik je niet wil geloven, maar zo grof is Smuldier nu ook weer niet qua constructie, vandaar mijn vraag en mijn vooralsnog grote schrik!
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Ger schreef:
Mauyak schreef:

De ontoelaatbare toevoegingen zijn oa. Stukken spons. Dit hebben we zelf geconstateerd. De winkel waar wij het kochten is gestopt met de verkoop van Smuldier ivm klachten van andere kopers.
is dit zo????
:19:

misschien long aangezien voor spons?? :mrgreen:

sorry hoor, een beetje vreemd verhaal! :denken:
Afbeelding
Ger
geregistreerd lid

ien schreef:
Ger schreef:
Mauyak schreef:

is dit zo????
:19:

misschien long aangezien voor spons?? :mrgreen:

sorry hoor, een beetje vreemd verhaal!
Nee was duidelijk spons. We hebben het ook naar de fabriek van Smuldier opgestuurd en kregen van hen bevestigd dat het spons was. En het was niet 1 stukje maar meerdere stukjes en duidelijk herkenbaar als spons.
Dit ook omdat wij met een vork het voer uit elkaar halen om te voorkomen dat de hond gaat schrokken.

Ze zouden de controle aanscherpen, maar mijn vertrouwen is een beetje weg in hen. En op Carnibest doet mijn teef het veel beter.
De pakken die we nog van smuldier hadden liggen zijn in de vuilnisbak geeindigd omdat we geen vertrouwen meer hebben in het merk.
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ger schreef: Nee was duidelijk spons. We hebben het ook naar de fabriek van Smuldier opgestuurd en kregen van hen bevestigd dat het spons was. En het was niet 1 stukje maar meerdere stukjes en duidelijk herkenbaar als spons.
Dit ook omdat wij met een vork het voer uit elkaar halen om te voorkomen dat de hond gaat schrokken.

Ze zouden de controle aanscherpen, maar mijn vertrouwen is een beetje weg in hen. En op Carnibest doet mijn teef het veel beter.
De pakken die we nog van smuldier hadden liggen zijn in de vuilnisbak geeindigd omdat we geen vertrouwen meer hebben in het merk.
Maar wat gaven zij er dan voor uitleg aan? Dat er spons had tussen kunnen komen? Zou het niet een éénmalig gebeuren hebben kunnen zijn? Nogmaals ik wil niet vervelend doen, maar hoe komt spons nu in kvv terecht?
Mauyak

Ik heb toch al heel wat Smuldier opgevoerd aan mijn honden maar ben nog nooit iets raars tegengekomen.Mijn honden doen het nl net zo goed op smuldier als op CB.En T.Koning een vooraanstaandarts?Ik heb nog nooit wat van de beste man gehoord of gelezen?Ja op de site van Cb misschien,maar die praten hun product op die manier aan de man.Er zijn ook zat brokkenmerken die zeggen dat hun brok is samengesteld door een team van dierenartsen en toch zal een versvoerder geen brokken willen voeren,omdat ze brokken niet vertrouwen.Dus dat van die da daar hecht ik niet zoveel waarde aan.Maar er hoort natuurlijk geen spons te zitten in smuldier dat ben ik met je eens.
Ger
geregistreerd lid

pepim schreef:
Ger schreef: Nee was duidelijk spons. We hebben het ook naar de fabriek van Smuldier opgestuurd en kregen van hen bevestigd dat het spons was. En het was niet 1 stukje maar meerdere stukjes en duidelijk herkenbaar als spons.

Maar wat gaven zij er dan voor uitleg aan? Dat er spons had tussen kunnen komen? Zou het niet een éénmalig gebeuren hebben kunnen zijn? Nogmaals ik wil niet vervelend doen, maar hoe komt spons nu in kvv terecht?[/quote]

Ik kan hier geen antwoord op geven. Ik ben niet bekend met de produktielijn. Ik heb wel zaken gehoord maar kan dat niet verantwoorden dus maak het ook niet bekend. Dat van die spons werd door de fabriek bevestigd met de verontschuldiging dat de nacontrole zal worden verscherpt en een zwak excuus. De aankoop hebben ze nooit vergoed wat je toch bij een klacht op zijn minst zou moeten doen.

Wat ik wel begrepen heb is dat in het verleden meerdere malen klachten zijn ingediend over de kwaliteit van dit produkt.

Voor ons was dit een teken om dit produkt niet meer aan te schaffen. De gezondheid van onze honden gaat absoluut voor en daar nemen we geen risico's mee.

Als forumleden toch dit produkt gebruiken hebben wij alleen maar willen zeggen pas op haal de prak uit elkaar en geef dit niet zomaar blindelings aan je hond. Kijk wat er in zit. Ik moet er niet aan denken dat dieren spons binnen krijgen.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Mauyak schreef:En T.Koning een vooraanstaandarts?Ik heb nog nooit wat van de beste man gehoord of gelezen?Ja op de site van Cb misschien,maar die praten hun product op die manier aan de man..
tis een vrouw :mrgreen: Tannetje
en deze dierenarts promoot verse voeding,BARF en kvv.

Geertje kan wel meer over haar vertellen :wink:
Afbeelding
Ger
geregistreerd lid

Mauyak schreef:Ik heb toch al heel wat Smuldier opgevoerd aan mijn honden maar ben nog nooit iets raars tegengekomen.Mijn honden doen het nl net zo goed op smuldier als op CB.En T.Koning een vooraanstaandarts?Ik heb nog nooit wat van de beste man gehoord of gelezen?Ja op de site van Cb misschien,maar die praten hun product op die manier aan de man.Er zijn ook zat brokkenmerken die zeggen dat hun brok is samengesteld door een team van dierenartsen en toch zal een versvoerder geen brokken willen voeren,omdat ze brokken niet vertrouwen.Dus dat van die da daar hecht ik niet zoveel waarde aan.Maar er hoort natuurlijk geen spons te zitten in smuldier dat ben ik met je eens.
Drs Koning doet holistisch onderzoek naar voeders. Sommige voeders lijken volledig te zijn maar zijn dat niet.

En wat ik nu ga zeggen zal nogal wat stof doen opwaaien maar ik zeg het toch. Er bestaat geen super voer voor dieren!!!
Bovendien kan jij het een goed voer vinden maar als je hond er zijn neus voor ophaalt sta je mooi in je hemd met je goede voer. Elke hond bepaald zelf wel wat ie er van vindt! Eet hij eindelijk goed dan zul je toch moeten kijken of hij zijn dagelijkse benodigde hoeveelheden krijgt aan vitamines en mineralen. Soms zul je moeten bijvoeren. Onze honden krijgen alles wat ze nodig hebben en als we er niet zeker van zijn krijgen ze daarbij nog eens lekkernijen zoals vers fruit en rauwe verse groenten.
Als we bloemkool eten krijgen ze stukjes ongekookt en dat doen we ook met wortel,sla etc etc. Resultaat.... gezonde speelse en ondeugende honden met een hoogglansende vacht.
Afbeelding
Ger
geregistreerd lid

Hier voor de liefhebbers, ter lering ende vermaak een stukje wat gehaald is van de site De Dierendokter;

WAAROM VOEDINGS SUPPLEMENTEN?

Verschaft de "doorsnee" voeding voldoende vitamines en mineralen? Volgens voedseldeskundigen bevat het gemiddelde Westerse voedsel te veel vet en te weinig vezels. De combinatie van een laag vezelgehalte en in hoge mate geraffineerde koolhydraten en vetten draagt bij aan een verhoogd risico op hartziektes, kanker en suikerziekte. Zelfs conventionele medische autoriteiten zijn van mening dat het gemiddelde Westerse voedingspatroon niet ideaal is en vaak een slechte gezondheid tot gevolg heeft. Een goed voedsel regiem moet bestaan uit verse vruchten en groenten, ongemalen granen, peulvruchten, noten en zaden, en (voor niet-vegetariërs) niet-vette melkproducten en vis.

Veranderingen in het menselijk voedingspatroon welke van invloed zijn op de voedingsbehoeften: de mensen eten niet meer hetzelfde voedsel als hun voorouders en deze wijzigingen in voedingspatroon zouden wel eens heel goed de behoeften aan bepaalde voedingsstoffen kunnen beïnvloeden.

Sommig voedsel was in Europa of Azië niet bekend tot aan de ontdekking van de Nieuwe Wereld. Vóór 1492 waren er geen aardappels in Ierland, geen tomaten in Italië, en geen aubergines of groene pepers in Engeland. Al dit voedsel vindt haar oorsprong in de Nieuwe Wereld. Ander voedsel zoals rijst en soja zijn ook betrekkelijk nieuw voor Europeanen.

Een ander recent verschijnsel is dat eigentijdse voedingsproducten in het algemeen op de markt komen vóór ze "rijp" zijn. Rijping verhoogt het voedingsgehalte van de producten. Logischerwijs komt voeding, gebaseerd op onrijpe producten, sommige voedingsstoffen tekort.

Veel van het huidige voedsel wordt verwerkt met extra ingrediënten vergeleken met het voedsel van vroeger. Een goed voorbeeld is een brood, dat honderd jaar geleden gemaakt werd van uitsluitend tarwe, water, boter, bakkersgist en een zoetstof om het gist te helpen rijzen. Vandaag kan een modern gebakken brood meer dan 100 ingrediënten bevatten, inclusief conserveringsmiddelen, kleurstoffen, insecten-, kruiden- en schimmelverdelgers, en chemische bezinksels afkomstig van de verschillende verpakking- en reinigingsprocessen. Deze veelsoortige ingrediënten kunnen de spijsvertering bemoeilijken en het risico van allergische reacties verhogen.

Bepaalde toevoegingen (additieven) in de voedselketen hebben de behoefte aan bepaalde vitamines en mineralen vergroot. Een voorbeeld hiervan is het hydrazinebezinksel in voedsel als gevolg van de door de boeren gebruikte schimmelverdelgers. De verdelgingsstoffen worden, samen met voedingsstoffen uit de grond door de planten opgezogen. Hydrazineverbindingen doen een aanslag op en verhogen de behoefte van het lichaam aan vitamine B6.

Planten hebben niet altijd dezelfde voedingsstoffen nodig als mensen. Planten hebben bij voorbeeld geen behoefte aan selenium, jodium of chroom om te gedijen. Maar als mensen verstoken zijn van selenium kunnen zij bepaalde hartspier problemen ontwikkelen en een verhoogd risico op kanker hebben; wanneer het mensen aan jodium ontbreekt kunnen zij schildklierproblemen krijgen; en bij gebrek aan chroom kunnen bloedsuiker problemen ontstaan.

Mensen eten vandaag niet meer dezelfde hoeveelheden hoogwaardige producten als hun voorouders deden (en, in het algemeen gesproken, werken zij lichamelijk niet zolang en zoveel). Wanneer de mens, bij voorbeeld, in feite de behoefte aan een hoeveelheid bètacaroteen heeft zoals in twee pond caroteenbevattend voedsel zit, maar hij of zij eet in werkelijkheid maar twee wortels, dan wordt een groot risico gelopen dat verre van optimale hoeveelheden bètacaroteen binnengekregen worden.

Supplementen brengen de gezondheid niet in gevaar: De paar gevallen van vitaminevergiftiging bij een zeer klein aantal mensen, dat een extreem hoge dosering ingenomen heeft, bestaan inderdaad, maar zijn uiterst zeldzaam. In de meeste gevallen verdwijnen bijwerkingen veroorzaakt door supplementen spontaan zodra de dosering van het betreffende supplement wordt verminderd of gestopt.

Hoeveel is "genoeg" bij vitamines en mineralen ? Etiketten op of bijsluiters bij supplementen geven het percentage van de aanbevolen hoeveelheid aan voor iedere voedingsstof dat het supplement verschaft. Deze aanbevolen hoeveelheden aan voedingsstoffen staan continu ter discussie bij de wetenschappers. Een voorbeeld is vitamine C. Ofschoon een kleine hoeveelheid (zoals 60 mg per dag) scheurbuik voorkomt, is het zeker niet de optimale hoeveelheid voor het functioneren van het lichaam.

Tot slot is het van belang er steeds bij stil te staan dat supplementen gebruikt moeten worden als toevoegingen aan een reeds gezond voedingspatroon en niet als tegengif tegen jarenlange slechte eetgewoontes. Indien op de juiste wijze gebruikt, zijn de wetenschappelijke bewijzen overtuigend, dat Supplementen de gezondheid optimaliseren.

WAAROM VOEDINGS SUPPLEMENTEN VOOR HUISDIEREN ?

Wij leven in een vervuilde wereld vol met giftige chemicaliën .....
Wij eten in hoge mate bewerkt voedsel, dat al te vaak vitale voedingsstoffen mist.
Geen wonder dat vervelende aandoeningen als nooit tevoren voorkomen.

Kijk nu eens naar onze huisdieren.

Ook zij leven in een vervuilde wereld vol met giftige chemicaliën. Bovendien leven zij dichter bij de grond, dichter bij het vuil, afkomstig van synthetische tapijten, of bij de schoonmaakmiddelen, voor de vloer gebruikt, of bij de onkruid verdelgers en andere bestrijdingsmiddelen, in de tuin rond gesproeid.

Ook zij eten in hoge mate bewerkt voedsel, mogelijk het allermeest bewerkte op onze planeet.
Dikwijls zijn de ingrediënten van twijfelachtige oorsprong. Veel diervoeders zitten vol chemische stoffen. Zoals kunstmatige kleurstoffen die het voedsel aangenaam maken voor het oog. Kleurstoffen met mooie namen (gelukkig in meer en meer landen geheel of gedeeltelijk verbannen). Het is logisch dat sommige huisdieren gevoelig zijn voor zulke chemische stoffen. Het voedsel kan er dan wel smakelijk uitzien voor u, maar het kan ellende opleveren voor uw dier.

Wist u dat reclame-uitingen als "compleet en gebalanceerd" dierenvoer zijn gebaseerd op een (overigens onzeker) minimum aan voedingseisen gespecificeerd voor het instandhouden van een juist "voldoende" gezondheid en niet van een "optimale" gezondheid? Veel vitamines en mineralen gaan verloren bij het bewerkingsproces of ontbreken al van meet af aan.

Kunt u in goed vertrouwen uw hoop vestigen op dit soort producten voor de gezondheid van uw dier?

Hopelijk koopt u voor uw dier de beste kwaliteit voedsel welke er is. Voedsel dat geen conserveringsmiddelen en kunstmatige kleurstoffen bevat. Hopelijk deelt u een aantal "extra's" met uw huisdier, zoals wortels, broccoli, hele korrel rijst, havermout, yoghurt.

Dierenartsen, die waarde hechten aan goede voeding, erkennen dat, wanneer u de gezondheid van uw dier wilt verbeteren, u beter dan alleen maar "voldoende" voedsel moet geven.

Supplementeren zal helpen uw dier inwendig te versterken om weerstand te bieden tegen de gevolgen van besmetting en spanning. Het toedienen van supplementen kan uw dier ook helpen bij het weerstand bieden aan de diverse problemen die meer en meer gemeengoed worden, in het bijzonder bij rashonden en -katten.

De gevolgen van inadequate voeding, vervuiling en genetische defecten eisen hun tol bij onze huisdieren. Daarom worden onze honden en katten ziek en sterven vóór hun tijd. De schatting is dat éénderde van onze huisdieren allergische symptomen hebben. De dierenartskosten voor de behandeling van genetische defecten worden geschat op $ 1 miljard per jaar.

We kunnen echter iets doen om onze dieren te helpen!
Medisch onderzoek bewijst voortdurend dat supplementen goed zijn voor mensen. Dierenfokkers geven hun dieren extra vitaminen en mineralen. Zij kunnen u vertellen dat dierenvoeding alleen niet genoeg is om de dieren te beschermen of hun in staat te stellen een optimale gezondheid te bereiken.
Goedbedoelende diereneigenaren, die het voedsel van hun dieren aanvullen, kunnen daarvan desondanks weleens weinig baat hebben en misschien zelfs problemen veroorzaken. Dat komt omdat veel dierensupplementen een slechte kwaliteit vitamines bevatten en allergie veroorzakende ingrediënten zoals bakkersgist, en kunstmatige smaken en kleuren.

De 'Dierendokter' heeft unieke vitamines en mineralen geselecteerd, welke samengesteld zijn voor de verschillende episodes in het leven van uw huisdier. Deze middelen versterken de weerstand tegen vlooien en andere allergieën en helpen de onbalans en voedingstekorten in het voer te corrigeren.

Anders dan bij andere diervoeder-supplementen bevatten zij dezelfde hoge kwaliteit vitamines en mineralen sporen als gebruikt voor menselijke consumptie.

Zij bevatten géén gist, vlees, melk, tarwe of schadelijke toevoegingen. Veel dieren zijn gevoelig voor deze alom in voer en supplementen gebruikte ingrediënten. Vele kunnen allergische reacties voor deze ingrediënten oproepen, zoals krabben, huidproblemen en diarree.

Onze middelen zijn versterkt met circa 70 verschillende sporen van mineralen. Mineralen zijn van vitaal belang voor de spijsvertering, groei, herstel van weefsel, sterke botten, tanden en nagels, huid en vacht. Gewoonlijk zult u alleen de belangrijkste mineralen in supplementen vinden, zoals calcium, magnesium, ijzer, en kalium, maar géén spoorelementen. Mengsels van spoorelementen bevatten uiteraard de belangrijkste mineralen maar bovendien zeldzame aarde-elementen, die in "spoor" of zeer kleine hoeveelheden aanwezig zijn. In veel gevallen is hun noodzaak voor het instandhouden van het leven van zoogdieren nog niet vastgesteld. Volgens "Natural Pet Magazine" kan duidelijk de conclusie getrokken worden dat als het voedsel van een huisdier met een spoorelementen combinatie verrijkt wordt er een enorme verbetering van de vacht en het lichaamsgewicht optreedt en voedselallergiën, door vlooienallergie veroorzaakte huidproblemen en problemen in het endorfine-immuunsysteem beter onder controle gehouden worden.

Onze voedingssupplementen zijn rijk aan spoorelementen. Ook onderscheiden zich de supplementen door het hoge niveau aan zink en vitamine C en E, bekend vanwege hun vele goede eigenschappen.

De meeste dierensupplementen bevatten geen vitamine C. De reden is dat honden en katten, zoals de meeste zoogdieren, inwendig hun eigen vitamine C produceren. Echter, honden en katten produceren zeer weinig vergeleken met andere dieren. Vitamine C is een geweldige stof welke vele taken in het lichaam verricht. Het is een natuurlijke pijnstiller en ontgifter. Het draagt in belangrijke mate bij aan het immuunsysteem. En het speelt een belangrijke rol in de opbouw van collageen, het bindweefsel dat letterlijk het lichaam bijeenhoudt.

Al jarenlang hebben holistisch werkende dierenartsen gemerkt dat wanneer huisdieren extra vitamine C toegediend krijgen zij gezonder zijn en beter in het leven staan om weerstand te bieden aan stress en verontreiniging.

Dr. Wendell Belfield, een dierenarts in San Jose in de USA, was het eerst die vitamine C gebruikte voor huisdieren. Zijn klinisch onderzoek heeft aangetoond hoe vitamine C supplementen helpen bij problemen variërende van de gebruikelijke virale aandoeningen tot wervel problemen. Zo heeft hij o.a. ook verslag gedaan over het gebruik van vitamine C om heupdysplasie, een probleem dat mankheid veroorzaakt bij veel honden, te voorkomen

U kunt een overzicht van de supplementen zien door "Supplementen" in te vullen in de zoekoptie in de linkerbovenhoek.

® De 'Dierendokter'
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

pepim schreef:Maar wat gaven zij er dan voor uitleg aan? Dat er spons had tussen kunnen komen? Zou het niet een éénmalig gebeuren hebben kunnen zijn? Nogmaals ik wil niet vervelend doen, maar hoe komt spons nu in kvv terecht?
In ieder product kan iets zitten wat er niet in thuishoort.
Ook in onze voeding.
wat dit betreft loop je altijd risico, welk merk dan ook.

of merkloos, heel materiaal
kogeltjes in wild, glas enz in hele pens

Verschil van kwaliteit,samenstelling is er ook. dat is gewoon een keus die je maakt om de voer te kiezen waar je voor wilt gaan.
maar om dan een merk hier te promoten en van een ander slechte verhalen over te vertellen doet mij een beetje denken aan iemand die jaren bezig geweest is dit merk zwart te maken, maar ondertussen driftig een merk aan het promoten was die hij verkocht. [[zeg niet dat jij dat doet, maar het is wel internet :wink: ]

Er zijn zelfs merkenoorlogen geweest op hondenfora's :mrgreen:

Ik denk dus dat je een beetje moet oppassen met verhalen over een merk als niemand kan traceren wat er precies achter zit.
dat je tevreden bent over een merk, prima.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ger schreef: Als we bloemkool eten krijgen ze stukjes ongekookt en dat doen we ook met wortel,sla etc etc. Resultaat.... gezonde speelse en ondeugende honden met een hoogglansende vacht.
resultaat is dat deze groente als je rauwe stukken geeft er weer heel uitkomen :wink:
rauwe groente moet je heeel fijn malen of even gekookt dan kan het wel in stukken.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ger schreef:Hier voor de liefhebbers, ter lering ende vermaak een stukje wat gehaald is van de site De Dierendokter;

.** De 'Dierendokter' heeft unieke vitamines en mineralen geselecteerd, welke samengesteld zijn voor de verschillende episodes in het leven van uw huisdier. Deze middelen versterken de weerstand tegen vlooien en andere allergieën en helpen de onbalans en voedingstekorten in het voer te corrigeren.**

Anders dan bij andere diervoeder-supplementen bevatten zij dezelfde hoge kwaliteit vitamines en mineralen sporen als gebruikt voor menselijke consumptie.
® De 'Dierendokter'
Ger
dit is een verkooppraatje van"dierendokter"
is die wel dierendokter???
Afbeelding
Ger
geregistreerd lid

Dit gaat uiterst vervelend worden. Daarom even dit;

A ik promoot niets. Daar zijn reclamezuilen voor.
B Ik ga altijd eerst na waar ik over schrijf
C Ik heb een aantal produktielijnen gezien en weet wat er gebeurd.
D waarschuw alleen maar, dingen niet blindelings te doen, wat gezien de
volle dierenarts praktijken maar al te vaak gebeurd.
E Wat onze honden lekker vinden of eten hoeft per definitie niet door
andere honden lekker gevonden te worden.

Verder ben ik lid geworden om kennis te delen met iedereen die er om vraagt uitsluitend ter welzijn van onze dieren! Mensen zijn daarbij voor mij maar bijzaak, want het zijn vaak mensen die de dieren in gevaar brengen.
Afbeelding
Ger
geregistreerd lid

ien schreef: Ger
Dit kan me eigenlijk niet boeien. Het gaat er om wat er geschreven wordt. Je ziet dat in cross examinations onderzoekers op dezelfde uitkomsten komen. Wij kopen ondanks het "sluitend"verhaal ook niets bij de dierendokter en of dit bedrijf zich dierendokter mag noemen vind ik voer voor juristen. Maar wat ik veel belangrijker vind is dat wij sinds we elke ochtend vitamine C toevoegen bij het voer onze honden minder last hebben van vachtproblemen en minder last van dairree. Terwijl de boxer bekent staat om zijn zwakke darmen. Dus nogmaals het gaat om het inhoudelijke van het verhaal en de rest vind ik bijzaak en daar moet je doorheen kijken.
Afbeelding
Mauyak

Ger schreef:
ien schreef: Ger
Maar wat ik veel belangrijker vind is dat wij sinds we elke ochtend vitamine C toevoegen bij het voer onze honden minder last hebben van vachtproblemen en minder last van dairree.
Dus zo geweldig doen je honden het dan niet op carnibest als je er Vit C bij moet gaan geven om de vachtproblemen en diarree te stoppen.Daar hebben mijn honden op hun merk kvv echt geen last van.Hier hebben de honden glimmende vachtjes en harde drollen :wink: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”