Mijn hond heeft waarschijnlijk een gescheurde voorste knieband ( en ik ook, door het skien !) , maar ik vind dat hij er nu teveel last van heeft en ik vrees , dat het nu gaat worden: naar de orthopeed verwezen worden en dan een operatie.
Maar ik moet daar niet aan denken, want hij moet hier 2 trappen oplopen om naar de flat te gaan, enz enz
Het is gebeurd op de Veluwe , toen hij op een heideveld een heuveltje beklom, maar ongelukkig waarschijnlijk weer afdaalde, want ik hoorde een jank ( schreeuw) achter het heuveltje, hij kwam wel gewoon aanrennen, dus er leek niets aan de hand te zijn, maar dat weet ik uit eigen ervarring: in het begin voel je ook niets.
Er zit namelijk nu speling in zijn knie bij het voelen bij de dierenarts.
Wie oh wie? En zal het niet zo "over" ( = ermee leren leven), gaan?
Want ik ben ook niet geopereerd , is dat bij honden dan ook niet zo?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie heeft ervaring met knieband operatie?
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Bauke,
Als de kruisband niet helemaal afgescheurd is, maar ingescheurd kun je er waarschijnlijk zonder operatie, maar met een paar maanden complete rust vanaf. Is de kruisband wel volledig afgescheurd, dan moet er echt snel een operatie volgen. Doe je dat niet, dan gaat het hele knie-gewricht kapot.
Onze Lana heeft twee jaar geleden haar kruisband compleet afgescheurd en is daar toen ook aan geopereerd. Het is een zware operatie met daarna een zware revalidatie, maar nu is er helemaal niets meer met Lana aan de hand.
Op onze website kun je onder de knop Medisch ook een stuk over kruisbanden lezen met foto's van Lana na de operatie.
Als de kruisband niet helemaal afgescheurd is, maar ingescheurd kun je er waarschijnlijk zonder operatie, maar met een paar maanden complete rust vanaf. Is de kruisband wel volledig afgescheurd, dan moet er echt snel een operatie volgen. Doe je dat niet, dan gaat het hele knie-gewricht kapot.
Onze Lana heeft twee jaar geleden haar kruisband compleet afgescheurd en is daar toen ook aan geopereerd. Het is een zware operatie met daarna een zware revalidatie, maar nu is er helemaal niets meer met Lana aan de hand.
Op onze website kun je onder de knop Medisch ook een stuk over kruisbanden lezen met foto's van Lana na de operatie.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
myriam1
- Actief
Hoi,
Mijn hond is geopereerd aan zijn meniscus en zijn voorste knieband.Heel heftig allemaal.Daarna is hij geopereerd aan een patella luxatie.Hoop voor je dat het meevalt.Het is een belastende operatie niet alleen voor je hond maar ook voor jezelf.Ik weet niet of ik pb kan door sturen naar je dat zal ik proberen want anders moet ik alles opnieuw schrijven.
Groetjes Myriam
Mijn hond is geopereerd aan zijn meniscus en zijn voorste knieband.Heel heftig allemaal.Daarna is hij geopereerd aan een patella luxatie.Hoop voor je dat het meevalt.Het is een belastende operatie niet alleen voor je hond maar ook voor jezelf.Ik weet niet of ik pb kan door sturen naar je dat zal ik proberen want anders moet ik alles opnieuw schrijven.
Groetjes Myriam
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
pbtje had een scheurtje in haar kruisband , moest 3 weken op rust maar bleef kreupel. Uiteindelijk heeft de DA haar open gemaakt en toen bleek dat haar meniscus in 2 stukken was gebroken. De meniscus is er nu uit en ze loopt weer voor 100% goed 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
bauke
Hij heeft het een tijdje goed gedaan, maar nu het seizoen van "lekker langer buiten blijven en méér op het strand zitten , terrasje zitten, en lopen" , is het dus weer teruggekomen, en dat is:Inge O schreef:hoeveel last is 'teveel last' in zijn geval? licht manken, zwaar manken, continu last hebben?
hij ontziet het , als hij moe wordt, door middel van : òp de tenen gaan lopen, en daardoor dus mank lopen, en moeilijk opstaan, maar "het ontzien", is wel erg opvallend nu.
En eigenlijk:..hij gaat héél langzaam lopen, (ik voel de pijn al) ,, maar.. we moeten echt nog naar huis lopen , of naar de auto lopen , ik kan daar niets aan doen
Het kan ook zijn, dat hij zich , door het lekkere weer, een keer verstapt heeft , wat ik niet gezien heb, en dáárdoor meer last heeft gekregen.
De sprong van het heuveltje af, is in de winter gebeurd , en nu heeft hij er dus weer last van, ik zal inderdaad maar weer naar de da gaan, want misschien is het alleen maar de meniscus of zo. Laten we het hopen !
Het mooie weer , met heerlijke zonsondergangen op het strand heeft ook een andere kant: ze blijven ( de honden) langer in beweging, en dat kan wel eens verkeerd zijn.
Heerlijk zo'n forum, dan weet je dat je er niet alleen voor staat. Bedankt voor jullie antwoorden ( tot zover).
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Bauke,
Wat bij Lana heel typerend was, was dat ze haar achterbeen van de gescheurde kruisband amper neerzette als ze stond. Ze 'tipte' er als het ware mee op haar tenen.
Als ze liep of zelfs rende of speelde, zag je niets aan haar en dat, terwijl bij haar de kruisband dus volledig afgescheurd was!
Wat bij Lana heel typerend was, was dat ze haar achterbeen van de gescheurde kruisband amper neerzette als ze stond. Ze 'tipte' er als het ware mee op haar tenen.
Als ze liep of zelfs rende of speelde, zag je niets aan haar en dat, terwijl bij haar de kruisband dus volledig afgescheurd was!
Groetjes, Karen