Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voetzooltjes/tenen/bult... het is er al uit!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marion.

Voetzooltjes/tenen/bult... het is er al uit!

Ongelezen bericht door Marion. »

Saar heeft iets tussen haar voetzooltjes van het rechterachterpootje. Ze heeft er blijkbaar niet continu last van, want hele stukken loopt ze ook gewoon. Net nog een paar keer een sprintje langs het water.
Maar nu loopt ze er haast niet meer op. Nu ligt ze, en zelfs dan zit ze af en toe met gekromde tenen zeg maar. Ze zit er ook steeds te likken, en ik kan niets vinden :jank:

Iemand nog een suggestie hoe ik beter kan zoeken? Ik mag er alles mee doen van d'r hoor, alleen komt ze af en toe helpen met haar tong.
Grasaren, kun je die voelen of moet je die zien?
Laatst gewijzigd door Marion. op 07 aug 2006 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Geeft ze geen pijnsignaal als je drukt op een bepaalde plek?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Bij een grasaar zie je meestal een heel klein gaatje. Daardoor is hij naar binnen gegaan. Als je er een puntje opvoelt dan moet je daar aan trekken met een pincet.
Soms voel je de grasaar iets verder zitten.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marion.

Eline* schreef:Geeft ze geen pijnsignaal als je drukt op een bepaalde plek?
Nee, niet echt. Ze likt ook zelf aan al haar zooltjes, en tussen de 2 middelste tenen met haar tong tot het achterste zooltje. Ze is nu naar haar plekje onder de trap gestrompeld, dus ik ga straks maar weer verder met onderzoek. Pincet heb ik in mijn broekzak. Ze heeft gisteren wel ergens gelegen waar een dag ervoor een glas op de grond is gekletterd, maar een puntje glas zou je toch ook goed moeten kunnen zien en voelen :19:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

het ligt eraan , als er wat inzit, hoe diep het zit, een flintertje glas bv, kan makkelijk dieper zitten en dat er dan ook nauwelijks of geen opening te vinden is.

kanhet zijn dat ze ergens in heeft gelopen wat brand? brandnetel, berenklauw ik noem maar iets? dan zou eventueel wat calendulen kunnen helpen
Marion.

yamie schreef:het ligt eraan , als er wat inzit, hoe diep het zit, een flintertje glas bv, kan makkelijk dieper zitten en dat er dan ook nauwelijks of geen opening te vinden is.

kanhet zijn dat ze ergens in heeft gelopen wat brand? brandnetel, berenklauw ik noem maar iets? dan zou eventueel wat calendulen kunnen helpen
Dat laatste dacht ik ook al aan, vooral omdat ze liggend ook haar tenen steeds kromt. En ze net bij het water nergens last van had. Ik kan er in elk geval wat calendulan op doen ja :ok:
Marion.

http://home.versatel.nl/pieter.marion/f ... otjeAU.WMV

Hier ligt ze gewoon op haar zij. Dat ene achterpootje houdt ze de tenen van gekromd. En af en toe trekt ze er dus mee.
Verder heeft ze de hele middag onder de trap gelegen, en net is ze met een gedroogde penslap op 3 poten naar buiten gegaan. Gisterenavond had ze af en toe last, maar tijdens het avondrondje helemaal niet. Vanochtend met de eerste ronde wel. Pieter heeft haar dus maar opgetild en in de auto gezet, en ze zijn naar de beek gereden. Daar heeft ze gewoon super-fanatiek gerend. Vanaf het moment dat ze de auto weer uitkwam heeft ze niet meer op het pootje gestaan.

Ze zit er constant aan te likken, en de plek wordt me eigenlijk niet duidelijk. Of alle zooltjes, of tussen de middelste tenen (voorkant). Net met een zaklamp gekeken, maar ik zie niets en ik voel niets :jank:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Glas kan erg diep zitten....ik zou weken in de soda of biotex om het weefsel zacht tehouden en eventueel vuil eruit tekunnen weken...misschien komt het stukje glas of dergelijk er ook wel uit...in ieder geval kan je de ontsteking tegengaan.
En misschien toch naar de da...die heeft denk wel een vergrootglas oid waar hij het net wat beter mee kan bekijken.

Jacqueline
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Als er glas in zit kan je misschien in het pikkedonker met een zaklamp schijnen. Als er een puntje uitsteekt zou je als het goed is iets moeten zien glinsteren (net als contactlenzen zoeken).
Verder zou ik ik het ook niet weten. Een sterke zaklamp was mijn enige idee :19:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

jacq1970 schreef:Glas kan erg diep zitten....ik zou weken in de soda of biotex om het weefsel zacht tehouden en eventueel vuil eruit tekunnen weken...misschien komt het stukje glas of dergelijk er ook wel uit...in ieder geval kan je de ontsteking tegengaan.
En misschien toch naar de da...die heeft denk wel een vergrootglas oid waar hij het net wat beter mee kan bekijken.

Jacqueline
of heb je zelf een vergroot glas?

ik denk nog steeds aan iets wat zooltje irriteerd of heeft geirriteerd, anders zou er haast bij drukken op het zooltje een reactie te merken zijn ( als er iets in zit)

heb je het al gekoeld? goed afgespoeld?

of misschien zeggen: oke Saar genoeg gemiept nu :mrgreen: ( beetje geintje hoor, hoewel het hier wel een helpt als ik echt zeker weet dat het meer een tik is , dan echt iets :wink: )
Marion.

yamie schreef:of heb je zelf een vergroot glas?

ik denk nog steeds aan iets wat zooltje irriteerd of heeft geirriteerd, anders zou er haast bij drukken op het zooltje een reactie te merken zijn ( als er iets in zit)

heb je het al gekoeld? goed afgespoeld?

of misschien zeggen: oke Saar genoeg gemiept nu :mrgreen: ( beetje geintje hoor, hoewel het hier wel een helpt als ik echt zeker weet dat het meer een tik is , dan echt iets :wink: )
Ik heb geen vergrootglas, volgens mij :19:

Ik ga het even goed spoelen. Saar is niet van het Mieperige :mrgreen: , dus ik denk dat haar ècht iets dwars zit. Ze heeft niet meer gelopen sinds 12 uur vanmiddag, en dat is niet des Saar's.
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Heb je over een schelpenpad gelopen?
bij mij in het bos heb je van die bospaden en af en toe doen ze daar van dat witte schelpenspul over. Elmas heeft dan ook last van een pijnlijk voetkussentje. Je ziet niets maar ze likt er aan en ze wil er een paar dagen niet op staan. We zijn destijds wel naar de dokter geweest maar die kon er niets aan doen, behalve een paar dagen rust en over gras lopen. Het zooltje is dan licht geschaafd en geirriteerd maar bij Elmas zie je aan de buitenkant niets.

groetjes majelle
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Marion,

Heb je ook alle teenkootjes al eens stuk voor stuk bewogen en bevoeld? Voor hetzelfde geld heeft ze een teen(kootje) gebroken?
Marion.

majelle schreef:Heb je over een schelpenpad gelopen?
bij mij in het bos heb je van die bospaden en af en toe doen ze daar van dat witte schelpenspul over. Elmas heeft dan ook last van een pijnlijk voetkussentje. Je ziet niets maar ze likt er aan en ze wil er een paar dagen niet op staan. We zijn destijds wel naar de dokter geweest maar die kon er niets aan doen, behalve een paar dagen rust en over gras lopen. Het zooltje is dan licht geschaafd en geirriteerd maar bij Elmas zie je aan de buitenkant niets.
Daar hebben ze inderdaad overheen gelopen, en daar hebben ze pas nieuwe schelpen op gegooid. Ze gaan daar beiden altijd wel naast lopen hoor, maar misschien nu wel met 1 pootje niet.
Marion.

Hmmm. Vannacht heeft het zich verplaatst naar de plek tussen de middelste tenen. Op de bovenkant van d'r poot dus. Ze heeft zichzelf helemaal kapot gelikt. Stom, ik had er ook wat omheen moeten doen :jank:

Maar goed, vanochtend was ze wel heel erg vrolijk aan het water. Ik denk niet dat het pijn is, maar alleen irritatie. Zolang ik Calendulan erop smeer blijft ze er vanaf. Ik weet niet of het nog werkt, want de tube is goed tot mei 2003. Het werkt in elk geval tegen het likken :19:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Is ze niet op een beest gaan staan die in haar voet heeft gestoken?
Marion.

Tamara en Bowie schreef:Is ze niet op een beest gaan staan die in haar voet heeft gestoken?
Ja, zou heel goed kunnen. Ze is in elk geval weer heel olijk en vrolijk, en kan heel goed rennen op 3 poten :ok:
Marion.

basil schreef:ik zou het in ieder geval goed gaan soppen. saar is heel lief en makkelijk dus ik zou een bakje soda of biotex maken en haar daar met dat pootje 10 minuutjes in zetten. dan weekt het lekker los en schoon allemaal. soms komt wat er in zit er dan ook weer uit. in ieder geval kan je het daarna ook makkelijker goed bekijken. en als je toch aan het weken bent met haar, kan je haar gelijk een extra knuffel van mij geven :love:
Ja, sodawater heb ik al een paar keer gedaan. Vanochtend even langs mijn moeder gereden, omdat die misschien wel Biotex zou hebben. Maar dat had ze ook niet, dus heb ik vanochtend nog een keer soda in een plastic zakje gedaan en omgebonden. Doe ik straks nog een keer.
Ik heb ook een vergrootglas meegenomen, maar ik kan nu eigenlijk niets meer bekijken. Omdat ze het vannacht zelf helemaal dik en gezwollen heeft gelikt :19:
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Elmas likt dan ook de hele tijd tussen haar tenen. Je moet haar dan echt tegen houden anders wordt het een geirriteerde boel. Bij haar was het na 3 a 4 dagen over. Ze loopt ook meer over het gras hoor maar kennelijk is het zo gebeurd. Bij haar is het tot 2 keer toe een voorpootje geweest.

groetjes majelle
Marion.

Ik ga toch steeds meer richting insecten denken. Tussen haar zooltjes is het echt roze en opgezet. Dit roze zie je normaal nooit;
Afbeelding

En ik ontdekte nu ook een bult aan de binnenkant van haar hak, bij het spronggewricht zeg maar. Het voelt aan als vocht, ik mag er gewoon aan zitten. Geen teken van pijn
Afbeelding

Afbeelding

En haar rechterpoot is echt veel dikker dan de linker.
Afbeelding

Er is geen levensgevaar, maar als dit morgen nog zo is ga ik toch even langs de dierenarts. Voor mijn eigen gemoedsrust.
Jee, de honden hebben 4 jaar lang niets gehad en nu.... Eerst Saar al met haar oververhittingsgedoe. Toen Mieppie met haar sneue coldwatertail. En nu Saar weer met dit :roll:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ja, als het morgen nog zo is, zou ik idd even naar de Da gaan, je zou wat azijn op haar kussentje, tussen de tenen, eventueel op de bult ( hoewel da ws niet zoveel zin heeft, maar ala) kunnen deppen.

spinnenbeet? dat heeft bo hoogstws ook een keer gehad, hij lag, en ineens een piep en hij sprong op, ik zal alleen iets zwarts weg roetsjen :N: hij had daarna een wat dikke voorpoot, met een dag was dat wel weer weg :19:
Marion.

yamie schreef:ja, als het morgen nog zo is, zou ik idd even naar de Da gaan, je zou wat azijn op haar kussentje, tussen de tenen, eventueel op de bult ( hoewel da ws niet zoveel zin heeft, maar ala) kunnen deppen.

spinnenbeet? dat heeft bo hoogstws ook een keer gehad, hij lag, en ineens een piep en hij sprong op, ik zal alleen iets zwarts weg roetsjen :N: hij had daarna een wat dikke voorpoot, met een dag was dat wel weer weg :19:
Spinnenbeet :eek:
Bijten die krengen ook al?

Het wordt uiteraard erger omdat ze er zelf vannacht aan gelikt heeft. Azijn tegen de jeuk dus? Ga ik doen. En vannacht er iets om heen, zodat ze er niet bij kan. Ik geloof nog steeds niet dat ze pijn heeft. Alleen irritatie.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ach jee zeg, nee dat ziet er niet helemaal normaal uit.
Inderdaad morgen maar even langs de dierenarts als het nog zo is.

Sterkte voor Saar!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Arme Saar. :(:
Gelukkig is het niet pijnlijk.

Knuffel voor je wijffie.
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Is het geen zwemmersecxeem? Nanni heeft een keer gehad dat het tussen haar voorpootjes helemaal rood was. Ze bleef er ook steeds aan likken. Het deed ook echt pijn, want bij de DA piepte ze toen hij keek.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Hmm... die bult tussen Saars tenen lijkt toch wel heel erg op dat wat Billy al twee keer heeft gehad, namelijk een ontsteking/abces door een grasaar. Gaatje of wondje waardoor de grasaar zich naar binnen 'gevreten' had, was niet meer te zien en Billy vertoonde ook geen pijn als je er aan zat, wel likte hij er veel aan. Uiteindelijk onstond er een soort fistel en kwam die grasaar aan de bovenkant van zijn voet er uit (vies en slijmerig en stinkend! :N: )

Maar goed, Saar heeft ook nog die andere bult dus misschien zijn het toch insectenbeten?
Zou er in ieder geval inderdaad even naar laten kijken.
Sterkte met Saar!
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ik hoop dat het al beter gaat met Saar............. zo niet, sterkte bij de DA!
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Hoe gaat het nu met Saar Marion?
Afbeelding
Marion.

bianca83 schreef:Hoe gaat het nu met Saar Marion?
Qua lopen gaat het goed. Vanochtend stond en rende ze gewoon op dat pootje, en af en toe hield ze hem maar hoog. Maar ik vind de plek tussen haar tenen er te naar uitzien, dus ik ga vanavond wel even naar de DA.
Moest haar vanochtend ook tot 4x toe van het likken af houden, dus ik had haar liever niet alleen gelaten vandaag. Maar goed, hoop maar dat ze diep gaat slapen en dat ze er dan niet aan zit.
Marion.

Dat wat er in zat is er al uit. Tenminste.... net bij de dierenarts bleek dat er tussen de tenen al een snee van 1 cm zat. Hij heeft nog gecontroleerd, maar er niets meer uit kunnen halen.
Ik denk dus dat het inderdaad een grasaar is geweest, tenminste iets wat via de de plek tussen de zooltjes naar binnen gekropen is (gezien het gelik aan de zooltjes in het begin), en er vandaag tussen de tenen door uitgekomen is. Paar keer per dag nog even spoelen voor de zekerheid (hij heeft ook d'r mooie poezepootje wat geschoren :jank: ), en dan komt het wel goed.

Biotex had ik al gehaald, maar vanaf morgen ligt er in de hondenla in de keuken ook standaard een flashlight en een vergrootglas :idea:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”