Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mag je hond zich vies maken?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

basil schreef:ik heb paz echt nooit afgedroogd hoor. het viel er vanzelf wel af. je moet toch af en toe stofzuigen en of je dan veel of weinig opzuigt, maakt ook niet uit :19:
vooral dat af en toe zuigen ja ja :smile:

gelukkig heeft amos ook en zelfreinigende vacht :wink:

maar de kamer moet ik doen :pffff:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Afbeelding

Hoi Lieffff. Ga je lekker mee naar bed? En natuurlijk mag je de hele nacht lekker tussen ons in slapen :pffff:

Zand schuurt niet alleen de maag, maar is ook goed voor je vel hoor. Je krijgt gewoon 's nachts ongemerkt een scrubbehandeling.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ze mogen vies worden zoveel en zovaak als ze willen. Alleen het rondje vlak voordat we naar het werk gaan (ze gaan mee en liggen dan op kantoor) heb ik liever niet dat ze door dode dingen rollen...
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Marie-José schreef::neenee:

Nou ja.... :mrgreen: Maar zó komt ie écht mijn huis niet in ,hoor. De auto wel...en thuis gaan eerst de handdoeken over Max heen en als het écht moet ...de douche. Hij zijn pret ,ik de mijne! :pffff:
Afbeelding
Had ik niet achter jou gezocht Marie-José,had toch wel verwacht dat maxi zo naar binnen mocht. :pffff: :mrgreen:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Ja hoor, hier mogen ze vies worden en daar maken ze iedere wandeling graag gebruik van :mrgreen: Als ze echt heel erg vies zijn, dan gaat de tuinslang erover, maar meestal laat ik ze gewoon opdrogen en dan zijn ze weer redelijk schoon. (de vloer dan niet meer)
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

tijger2 schreef:
Had ik niet achter jou gezocht Marie-José,had toch wel verwacht dat maxi zo naar binnen mocht. :pffff: :mrgreen:
Nou ja...het huis niet in... is ook een groot woord..... :wink:
Maar verschillende mensen die meegelopen hebben met de forumwandeling hier in het oosten kunnen écht ook vertellen wat voor gruweldingen Max opzoekt. Stinken,Marcel!!!!! :N: Echt waar! Hij weet altijd die ontzettend gore stinkende baggerzooi op te zoeken.
Vind ik ook prima,hoor. Vind het geweldig als ie zo aan het genieten is :mrgreen: , maar om het hele huis te laten stinken naar die troep .......dàt gaat me ook een beetje ver. :wink:
Diesel73
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Diesel73 »

Die van mij mogen zo vies worden als ze willen. Rotte vissen ed kom je hier niet tegen. Andere dode dingen heb ik ze nog nooit in weten rollen dus modderen ze maar raak. Het valt er vanzelf af of ik borstel het er zo uit.

Diesel
Afbeelding
Oh yeah, right.....'ram, would you mind please being sweet & diplomatic for a moment?'
Gimme a break!
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Afbeelding
Kommentaar overbodig :pffff:
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Marie-José schreef:Maar verschillende mensen die meegelopen hebben met de forumwandeling hier in het oosten kunnen écht ook vertellen wat voor gruweldingen Max opzoekt. Stinken,Marcel!!!!! :N:
:N: ja, dat weet ik nog heel goed :mrgreen:
En ja, dat stonk :mrgreen:
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

saffie schreef:
Marie-José schreef:Maar verschillende mensen die meegelopen hebben met de forumwandeling hier in het oosten kunnen écht ook vertellen wat voor gruweldingen Max opzoekt. Stinken,Marcel!!!!! :N:
foto hierboven is ook gemaakt op de plek waar we toen gewandeld hebben. Dan mag ik hem toch wel met handdoeken afdoen en onder de douche zetten,hè? :mrgreen:
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Djinny mag zich ook zo vies maken als ze zelf wil.
Als bij thuiskomst haar haarkleur niet meer herkenbaar is dan gaat ze even onder de douche. :mrgreen:
Ze heeft dan wel een bewerkelijke vacht, maar ze mag van mij gewoon hond zijn.
Ik geniet ervan als ik haar door de modder zie huppelen, vooral als we dan van die verbaasde blikken tegenkomen die toch een heel ander idee hebben van een Shih-Tzu.
Afbeelding
lara & Laika
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door lara & Laika »

Van mij mogen ze.
Alleen ze doen het niet. Bang om vies te worden :smile:

Groetjes Patries
Afbeelding

Onkruid vergaat niet, duur aangeschafte planten wel.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Afbeelding

Ze regelt hier zelf het bad. :roll:
jitske
Zeer actief

Ongelezen bericht door jitske »

die van ons mogen ook lekker vies worden.
je ziet ze gewoon genieten en ik moet soms gewoon om ze lachen
hoe ze er lekker in zwemmen in zo'n stink sloot.
daarna lekker rollen overal in
groetjes jitske boeffie en sammie

Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ja hoor, mijn honden mogen vies worden.
Ik doe niet aan afspuiten of schoonzwemmen.
Mijn beste vriendin heet MIELE... :mrgreen:
En de auto? Pffff...had ze maar geen auto moeten worden maar een rolgordijn.
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Ik loop ook vaak met 2 blubberberners en dan zie je de mensen kijken en vragen; mogen ze zo naar binnen :N: :blah:
Ja hoor!! Geen probleem, ik laat ze lekker hond zijn!
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Afbeelding
:mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Dribbel springt nog wel eens in de bosvijver hier,dat is nu ook zo'n heerlijk meurende zwarte drab,we lopen dan naar huis en ik spoel haar af met de broeskop van de tuinslang!
Dat doe ik altijd als ze heeft gezwommen,winter en zomer,hi moet ze maar niet gaan zwemmen :wink:
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Wat ik me wel afvraag?Hoe krijgen jullie die langharige honden zoals Bowie en de bouvier weer schoon?
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Jojoke schreef:Wat ik me wel afvraag?Hoe krijgen jullie die langharige honden zoals Bowie en de bouvier weer schoon?
Onder de douche. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

tuurlijk, ik zie het toch niet :mrgreen:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

lara & Laika schreef:Van mij mogen ze.
Alleen ze doen het niet. Bang om vies te worden :smile:

Groetjes Patries
Pas op wat je zegt Tries. Junoir rolt overal in. En jouw Lara gaat nu al in het water omdat Junior het doet. Wie weet neemt ze het rollen enz ook wel over van onze baggerknullen :mrgreen:

Die van ons mogen zo vies worden als ze willen. Met name Sultan (mops) is een echte baggerhond. Alle modderpoelen moet hij doorploeteren en dan het liefste even flink srpingen en gek doen. Ideale is, dat ze een zelfreinigende vacht hebben. :ok:

Afbeelding
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoek de hond :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Marie-José schreef:
saffie schreef:
foto hierboven is ook gemaakt op de plek waar we toen gewandeld hebben. Dan mag ik hem toch wel met handdoeken afdoen en onder de douche zetten,hè? :mrgreen:
Ja hoor :mrgreen: zou ik ook doen
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

Ik vind het geen enkel probleem als m'n hondjes in een of andere moddersloot springen of ze met elkaar spelen in een modder plas (lees pasja rold silly die hele plas door, resultaat witte hondje is zwart). Maar ook mijn honden zijn zelf reinigend geloof ik :denken: :mrgreen: . Die blijven ook geen kwartier vies.
Alleen als silly (zoals eergister :kotz: ) echt in de stront heeft liggen rollen of in een lijk en hij stinkt ontzettend, gaat hij onder de douche.
Gadver, ik trok de douche deur dicht en ik werd echt spontaan misselijk zo smerig. Z'n hele kop en halve rug was ook bruin. Ik weet niet wat voor een stront dat was maar het stonk flink :roll:

Pasja wordt eigenlijk nooit vies :19: En als hij dat wle is dan zie je het na een kwartier toch helemaal niet mer. Ideaal zo'n stel honden :mrgreen: :cheer:
Afbeelding
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

ja waarom niet
ik heb altijd zand in mujn huis
dylan moet altijd even in zand rollen nat of droog maakt niet uit
anneke dylan ozzy
Baron Axel
Actief

Ongelezen bericht door Baron Axel »

Ook hier 'modder fun' :mrgreen:

Al rollen ze door de modder en komen door het dollen heen begroeten tijdens het modderspelen; het kan ons werkelijk wat - ook onze kleding is aangepast bij dit weer welk 'modder' betekend.
De stofzuiger maakt overuren en de bankhoezen slijten eerder van het wassen dan van de boeven.

Als het tot gieren toe modderberen zijn (enkel nog ogen zichtbaar :mrgreen: ), gaan ze ook hier direct even mee de douche in of onder de tuinslang bij wat warmer weer. Korte broek aan en hoppa wateren maar weer. Toch over het algemeen zijn ze bij thuiskomst al veel modder kwijt gelopen en is het na opdrogen vrij makkelijk uit te kammen/borstelen.
Het is met dit weer gewoon meer een zand zooitje in huis, so what - ik wilde boeven, geen vloer dweilen en dat zal ik weten ook :smile: :cheer:

Modder? Ik weet niet beter met dit soort weer :hamer:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ja dat mag van mij...ben er niet altijd even gelukkig mee maar ben blij dat mijn honden zich durven telaten gaan.
Samara deed in het begin helemaal niet rollen ergens in of zich vies maken...inmiddels heeft ze het genot van ganzepoep ontdekt en gaat ze er heerlijk in liggen rollen en geniet ervan...Tyson is altijd al een viespeuk geweest....beetje water en doekje en ze zijn weer schoon, daarom hebben we nu ook een buitenkraan gemaakt :mrgreen:

Jacqueline
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hmmm...Marouck heeft net in een of ander stinkend kadaver liggen rollen, dat is toch wel minder :mrgreen:
Mijn hemel, wat stonk die hond net.
Ze is dus even afgesopt tegen de ergste lucht. :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ik wou maar dat Raisie zich af en toe lekker vies maakte :wink:
Als zij door modderplassen heen zou raggen en rennen zou ik dat helemaal te gek voor haar vinden, de ingehouden mutsefluts.
Nou komen de modderspetters in de winter wel regelmatig tot d'r oren, maar dat komt niet door haar gedrag maar omdat het hier dan gewoon 1 grote natte klei bende is in 't bos.

Queenie was ook niet zo'n viespeukje, die sprong niet in baggersloten of rolde niet in modderplassen. Ze werd wel wat viezer dan Raisa omdat zij wel rende en speelde, maar ach dat droogt allemaal wel weer.
Wat ik minder vond was haar gewoonte om in de paardenpoep te rollen (woonde toen vlak bij een manege).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”