Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mn kleine meisje...
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Mn kleine meisje...
Jamey is sinds vandaag aan de diarree en eet ook nog eens niets... Ze heeft vanochtend buiten gedaan, maar net binnen (terwijl ze zo de achtertuin in had kunnen lopen...)
Kweet dat ik overbezorgd baasje ben, maar wil toch graag weten wat ik nu vooral wel en niet moet doen... Aangezien ik dit nog niet heb meegemaakt...
Kweet dat ik overbezorgd baasje ben, maar wil toch graag weten wat ik nu vooral wel en niet moet doen... Aangezien ik dit nog niet heb meegemaakt...

You'll be in my heart... Always...
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
pffff maak me nu al zorgen om klein mormeltje... ze was met wandelen vanavond ook sloompjes, niet willen meelopen, oren op standje triest en nu hele tijd slapen... Wel heel af en toe afgewisseld met een piepje omdat ze wil spelen overigens...
Is niet goed voor mijn overbezorgde moederinstincten dat ze ziek is :N:
Is niet goed voor mijn overbezorgde moederinstincten dat ze ziek is :N:

-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
In de gaten houden of ze wel blijft drinken. Verder kan het altijd gebeuren dat ze diarree hebben, wel even in de gaten houden natuurlijk.
Britt is overigens ook sloom, wil ook niet meelopen en ligt de hele dag te slapen (wel af en toe spelen maar veel korter dan normaal). Ze heeft geen diarree, maarja misschien heerst er gewoon wat?
Britt is overigens ook sloom, wil ook niet meelopen en ligt de hele dag te slapen (wel af en toe spelen maar veel korter dan normaal). Ze heeft geen diarree, maarja misschien heerst er gewoon wat?
- Jacksel
- Zeer actief
Vanochtend weer redelijk vast, wel witachtig, volgens mn moeder... We hebben gister een wormenpilletje bij haar naar binnen gewerkt (milbemax geloof ik) en verder heeft ze niets gehad. Vandaag staat ze op rijst... Ik zit nog te twijfelen of ik haar versvoerdag zondag even een weekje over moet slaan, zodat ze even de stabiliteit van steeds brokken heeft...

-
Ari@ne
- Jacksel
- Zeer actief
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou juist eerder tijdelijk overgaan op vers en niet de brokken geven....vers is toch beter verteerbaar.Jacksel schreef:Het leek vandaag weer ok, maar er kwam net toch weer wat donkere drab uit... Ff afwachten dus...
Ik zit heel erg te twijfelen of ik haar morgen wel vers moet geven, of dat ik haar beter ff op brok kan houden... (Normaal krijgt ze alleen op zondag vers...)
Jacqueline
- Jacksel
- Zeer actief
-
Gompie
- Actief
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ze zo blijft overgeven zou ik haar een dagje helemaal niets te eten geven, rust voor haar maag en darmen.
En ik zou morgen naar de DA gaan.
Drinkt ze nog wel? Want dat is het belangrijkste, even geen eten is niet erg maar ze moet wel vocht blijven krijgen. Zeker in combinatie met overgeven en diarree.
En ik zou morgen naar de DA gaan.
Drinkt ze nog wel? Want dat is het belangrijkste, even geen eten is niet erg maar ze moet wel vocht blijven krijgen. Zeker in combinatie met overgeven en diarree.

- Jacksel
- Zeer actief
Ze drinkt gewoon, helemaal nu ze rijst-water krijgt
Ze heeft geen diarree meer, maar wel heel lichtgekleurde drollen, soms met wit er doorheen...
Vanochtend met wandelen wel weer overgegeven en toen mn vader ff met haar ging spelen moest ze behoorlijk hoesten...
Morgen bellen we de dierenarts waarschijnlijk ff...
Ze heeft geen diarree meer, maar wel heel lichtgekleurde drollen, soms met wit er doorheen...
Vanochtend met wandelen wel weer overgegeven en toen mn vader ff met haar ging spelen moest ze behoorlijk hoesten...
Morgen bellen we de dierenarts waarschijnlijk ff...

- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Ari@ne
- Jacksel
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
- Jacksel
- Zeer actief
Even update...
Ze heeft dinsdagochtend weer overgegeven. Mn moeder heeft toen de dierenarts gebeld, de assistente raadde aan om haar op maag-darm voer te zetten... We zijn nu bezig langzaam de brokjes weer in te voeren en alles gaat nog steeds goed!
Waarschijnlijk was het een worm probleem, maar dat weten we niet zeker, omdat we de eerste dag van de problemen gelijk een wormenpilletje naar binnen hebben gewerkt bij haar...
Ze heeft dinsdagochtend weer overgegeven. Mn moeder heeft toen de dierenarts gebeld, de assistente raadde aan om haar op maag-darm voer te zetten... We zijn nu bezig langzaam de brokjes weer in te voeren en alles gaat nog steeds goed!
Waarschijnlijk was het een worm probleem, maar dat weten we niet zeker, omdat we de eerste dag van de problemen gelijk een wormenpilletje naar binnen hebben gewerkt bij haar...

- Jacksel
- Zeer actief
Dat was een hele hele hele stomme actie van mij (heb mezelf al tig keer voor mn kop geslagen)... Ik had helemaal vast in mn hoofd dat ze maar 1 keer per jaar ontwormdf hoefde, na de start pilletjes toen ze nog klein was... Dus ja, stomme stomme ik en ik vergeet nooit meer hoe vaak het moet...

-
Ari@ne
- Jacksel
- Zeer actief
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer:
Er werd altijd geadviseerd 2 x per jaar, tegenwoordig wordt er 4 x per jaar geadviseerd. Dus het is niet zo dat 2 x per jaar nou heel slecht is ofzoJacksel schreef:Dan zou ik het nu alsnog gewoon goed hebben gedaan... Maar dierenartsassistente heeft tegen mn moeder gezegd 4 keer per jaar...
Wat is het nou?
Op zich kan je hond 2 dagen na ontworming zo weer wormen hebben, het is meer een voorzorg en ook belangrijk voor de volksgezondheid.
Vooral voor pups is het ook wel belangrijk natuurlijk en van een flinke wormbesmetting kan je hond ook niet lekker zijn maar ontworming is dus 2 a 4 x per jaar bij een volwassen hond.