Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zorgen om Moritz, uitslag blz 42: Erlichia

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

godver....
sterkte
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Shit zeg!! Hopelijk is het iets wat goed te genezen is...

En nu dat lange wachten. Gatverdamme!

Heb je nog iets anders meegekregen dan alleen voor z'n ogen? Als het iets onstekerigs is alvast ab of dat niet?
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ach Caroline, wat een rotbericht! :cry:
1 van de meiden van stichting Cadiz weet ,dacht ik, hier toch ook het één en ander van af . Misschien kunnen zij je wat meer info geven? Jeetje,meis...sterkte en en een hele dikke knuffel van mij. :knuffel:

edit: zie dat assiejaja al gereageerd heeft. :wink:
Laatst gewijzigd door MJ op 03 aug 2006 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ach nee he! :jank:
Shit Caro, wat een doffe ellende!
Arme Morrie...

Nu is het afwachten, wat duurt het dan lang voor de uitslagen er zijn.
Ik weet niet veel te zeggen wat je zou kunnen troosten, dit is gewoon zo heftig dat woorden me even tekort schieten.

Dan maar een zeer gemeende virtuele knuffel voor jou, Pieter en de honden... :knuffel1:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

assiejaja schreef:Ik ben hier niet zo'n schrijver.. maar heb je verhaal over hem gevold en wil je veel sterkte wensen! Wat kl*te voor jou, jullie, dat het waarschijnlijk leishmaniose is.. Als zijn nieren goed zijn, dan kan hij een kuur krijgen met glucosamine-injecties, maar dat is echt zwaar voor zijn nieren, dus dat is echt belangrijk dat die goed zijn. Daarnaast allopurinol-tabletten. Je zou misschien via Wil medicijnen uit Spanje kunnen laten komen, dat scheelt nogal in de prijs. Glucosamine moet de parasieten echt doden, allopurinol brengt de ziekte in rust.
Ik heb wel wat linkjes leesvoer, die pb ik wel even.
Hoop dat z'n waardes mee gaan vallen en heel veel sterkte!
glucantime, is het volgens mij. enfin. heel ellendig allemaal, caroline. geef moritz maar een dikke knuffel en van mij krijg je voor jezelf er een virtuele bij.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik heb je een pb gestuurd met wat meer info trouwens!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Wat een vreselijk nieuws.Veel sterkte de komende tijd :knuffel1:
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Heel veel sterkte!
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ach wat een shit bericht zeg. Heb dit topic vanaf het begin gevolgd maar nog niets geschreven. Veel sterkte de komende tijd en een dikke :knuffel1: voor jullie.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

Jeetje....wat een rotnieuws. Kan helaas weinig zinnigs zeggen en jullie alleen maar heel veel sterkte wensen.
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Uit de bloedtest bij de dierenarts kwam dat zijn nieren goed waren. Ik weet niet in hoeverre zo'n bloedtest voldoende is, of dat er nader onderzoek naar de nieren gedaan moet worden.
De waardes waren in ieder geval normaal.

Even over de vermagering: hij vermagert dus echt in rap tempo. Als de uitslag nog 2 weken duurt, is er niks meer van hem over, de dierenarts zei dat hij echt broodmager is. Ik ben vergeten hierover te overleggen verder. Wat kan ik nu het beste doen? Hem nog meer eten geven? Hij krijg al voor een hond van 35 á 40 kg, terwijl hij maar 25 kg nog weegt. Of is het juist onverstandig om hem meer te geven, zou dit een zware belasting voor zijn organen zijn?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
rubella
Actief

Ongelezen bericht door rubella »

Ik ken het fenomeen van die plotselinge blauwige/melkachtige ogen.
Een vriendin heeft dit gehad met 2 honden uit Spanje, de 1 na een hepatitis, de ander werd verdacht van Leishmania, had dit niet uiteindelijk, maar wel een andere infectieziekte.
Zou een vaatvliesontsteking zijn t.g.v. een infectie-ziekte!

Ik stuur je een pb met verdere info!
Laatst gewijzigd door rubella op 03 aug 2006 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, Wina

Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:ach jee, caroline :knuffel: . het was dus geen inbeelding bij jou (niet dat ik dat dacht hoor) of iets psychisch bij moritz. het mannetje voelt zich gewoon kut, hoe zou hij dan vrolijk kunnen zijn :(: ....

Tamara en Bowie schreef:Heb je nog iets anders meegekregen dan alleen voor z'n ogen? Als het iets onstekerigs is alvast ab of dat niet?
'ontsteking' is de term die gebruikt wordt voor de reactie van het lichaam zelf - infectie duidt aan dat het daarbij om een aanval van buitenaf gaat (met bacterie, virus, parasiet enz.)
ab hebben alleen maar nut als het om een infectie gaat die door bacteriën veroorzaakt wordt, en dat is voorlopig niet het meest voor de hand liggende :wink: .

edit : geef maar zoveel eten als hij wil hoor, zo energierijk en verteerbaar mogelijk :wink: .
Ok, duidelijk :wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ach jee, caroline :knuffel: . het was dus geen inbeelding bij jou (niet dat ik dat dacht hoor) of iets psychisch bij moritz. het mannetje voelt zich gewoon kut, hoe zou hij dan vrolijk kunnen zijn :(: ....

Tamara en Bowie schreef:Heb je nog iets anders meegekregen dan alleen voor z'n ogen? Als het iets onstekerigs is alvast ab of dat niet?
'ontsteking' is de term die gebruikt wordt voor de reactie van het lichaam zelf - infectie duidt aan dat het daarbij om een aanval van buitenaf gaat (met bacterie, virus, parasiet enz.)
ab hebben alleen maar nut als het om een infectie gaat die door bacteriën veroorzaakt wordt, en dat is voorlopig niet het meest voor de hand liggende :wink: .

edit : geef maar zoveel eten als hij wil hoor, zo energierijk en verteerbaar mogelijk :wink: .
Energierijk en verteerbaar mogelijk: geef eens wat voorbeelden van voedsel als je wilt, want mijn hersens werken niet volop eventjes.
Versvlees kan hij dus niet tegen, daar gaat hij van aan de diarree.
Afbeelding
A good dog never dies...

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ach meissie..Als je ondersteuning of advies of medicatie van ons nodig hebt moet je aan de bel trekken. Wel ben ik blij dat er een waarschijnlijke oorzaak is. Nu maar hopen dat er goede behandeling kan volgen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Och Carolien, wat een rotbericht :jank: sterkte en een :knuffel1: voor Moritz en jou
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Ach meissie..Als je ondersteuning of advies of medicatie van ons nodig hebt moet je aan de bel trekken. Wel ben ik blij dat er een waarschijnlijke oorzaak is. Nu maar hopen dat er goede behandeling kan volgen.
Dank je wel! Ik heb dat zeker in mijn achterhoofd zitten, want nergens zoveel kennis natuurlijk als bij de buitenlandse asiels of de mensen die daarbij betrokken zijn.

Voor nu kunnen we weinig meer dan Moritz er doorheen trekken totdat de uitslag er is en lees ik zoveel mogelijk.
Afbeelding
A good dog never dies...

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Caroline, op onze site staat veel info, lees dat eens kalm door. Leishmaniose is GEEN doodsvonnis, hij kan er prima oud mee worden als de medicatie aanslaat. Ik snap je paniek, maar bv een Yilda van Lot heeft ook LM en na een half jaartje medicijnen doet ze het weer prima.
Sultan, die oude knar uit Kimba heeft ook LM.
Het verloop is voor iedere hond anders en sommige honden overlijden er inderdaad aan, maar dat is geen gegeven.
Uithuilen, kalm ademhalen en de moed erin houden.
Je kan me altijd mailen, bellen of pbben.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Caroline, op onze site staat veel info, lees dat eens kalm door. Leishmaniose is GEEN doodsvonnis, hij kan er prima oud mee worden als de medicatie aanslaat. Ik snap je paniek, maar bv een Yilda van Lot heeft ook LM en na een half jaartje medicijnen doet ze het weer prima.
Het verloop is voor iedere hond anders en sommige honden overlijden er inderdaad aan, maar dat is geen gegeven.
Ja ik heb het gelezen inmiddels al :wink:
Daar staan inderdaad een hoop positieve geluiden op!
Zijn nieren waren prima volgens de bloedtest van de dierenarts, dus dat is enorm positief.
Hij vermagert alleen in zeer rap temp, geen gram vet zei de dierenarts 'ernstige vermagering'. Hij zei dat als behandeling aanslaat, ze uiteindelijk er wel aan overlijden met een paar jaar. Maar ik lees nu ook andere dingen.

Moppie MOET het gewoon redden en als het aan mijn wilskracht ligt, dan gaat hij dat zeker doen!!! Hij heeft alleen zelf op het moment weinig wilskracht, maar ik straal door naar hem.
Afbeelding
A good dog never dies...

nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Wat een rotnieuws, sterkte hiermee!
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Voor werkhonden zoals herders bestaat er toch ook een voer wat een stuk energierijker is dan een normaal voer? Wellicht heeft het merk wat jij voert ook wel zo'n uitvoering? Maar of het licht verteerbaar is weet ik niet :wink:

Is Cavom ook niet een vrij energierijke brok?
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Stang schreef:

Energierijk en verteerbaar mogelijk: geef eens wat voorbeelden van voedsel als je wilt, want mijn hersens werken niet volop eventjes.
Versvlees kan hij dus niet tegen, daar gaat hij van aan de diarree.
je zou bv. puppyvoeding kunnen geven van een duurder merk (waar ik in normale omstandigheden dus nooit zou voor kiezen :wink: ). dan hoeft hij niet zoveel meer te eten om toch meer voedingsstoffen binnen te krijgen. het enige wat daarbij niet ideaal is, is de Ca/P verhouding, maar dat is voor een volwassen hond, die dit voer geen maanden krijgt, geen probleem.

hij mág trouwens meer eten hoor, ook in volume bedoel ik dan. dat zal de belasting van zijn lichaam echt niet in die mate veranderen dat het nadelig wordt - hij moet, terwijl hij nog goede eetlust heeft, reserves aankweken, dus laat hem maar lekker schransen als hij dat wil.
Hij scheurt van de honger, al wekenlang, dus eten is geen probleem.
Vanavond aten we voor de makkelijkheid maar even pannenkoeken en de laatste was voor de honden.... Moritz die normaal gesproken rustig zijn beurt afwacht, rende nu naar het bord en scheurde het letterlijk uit mijn handen :eek:
Het is werkelijk alsof hij volkomen uitgehongerd is, en hij had dus net nog gegeten ook (hoeveelheid voor een hond van 40 kg!).
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:Voor werkhonden zoals herders bestaat er toch ook een voer wat een stuk energierijker is dan een normaal voer? Wellicht heeft het merk wat jij voert ook wel zo'n uitvoering? Maar of het licht verteerbaar is weet ik niet :wink:

Is Cavom ook niet een vrij energierijke brok?
Hij krijgt nu Farmfood, zeg maar vergelijkbaar met Cavom zo'n beetje.
Inderdaad bestaat er voor werkhonden speciaal voer..... goed idee, ga ik me daar in verdiepen!
Afbeelding
A good dog never dies...

mirjam-

Ongelezen bericht door mirjam- »

Stang schreef:
Eline* schreef:Caroline, op onze site staat veel info, lees dat eens kalm door. Leishmaniose is GEEN doodsvonnis, hij kan er prima oud mee worden als de medicatie aanslaat. Ik snap je paniek, maar bv een Yilda van Lot heeft ook LM en na een half jaartje medicijnen doet ze het weer prima.
Zijn nieren waren prima volgens de bloedtest van de dierenarts, dus dat is enorm positief.
Hij vermagert alleen in zeer rap temp, geen gram vet zei de dierenarts 'ernstige vermagering'. Hij zei dat als behandeling aanslaat, ze uiteindelijk er wel aan overlijden met een paar jaar. Maar ik lees nu ook andere dingen.

Moppie MOET het gewoon redden en als het aan mijn wilskracht ligt, dan gaat hij dat zeker doen!!! Hij heeft alleen zelf op het moment weinig wilskracht, maar ik straal door naar hem.
Caroline

Vorig jaar toen bij Pepe Leishmaniose werd vastgesteld zeiden de kennissen dat ze hem geen stuiver meer gaven. Precies hetzelfde; lusteloos; sterk vermagerd - ik zag de botten, onder de roos; pijn in de gewrichten enz.
Nog tijdens de glucantimebehandeling kwam oude Pepe boven water want hij sloeg weer aan als de bel ging en dat deed ie al tijden niet meer.
Nu een jaar later kan ik zeggen dat Pepe het nog steeds goed doet en er flink gezond uit ziet al weet ik wel dat de parasiet blijft sluimeren vandaar hij levenslang een onderhoudsdosis Allopurinol krijgt, 1 week per maand.

Dus Caroline vrees niet mocht de diagnose LM zijn. Er is hoop!!

Heel veel sterkte.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

mirjam- schreef:
Stang schreef:

Caroline

Vorig jaar toen bij Pepe Leishmaniose werd vastgesteld zeiden de kennissen dat ze hem geen stuiver meer gaven. Precies hetzelfde; lusteloos; sterk vermagerd - ik zag de botten, onder de roos; pijn in de gewrichten enz.
Nog tijdens de glucantimebehandeling kwam oude Pepe boven water want hij sloeg weer aan als de bel ging en dat deed ie al tijden niet meer.
Nu een jaar later kan ik zeggen dat Pepe het nog steeds goed doet en er flink gezond uit ziet al weet ik wel dat de parasiet blijft sluimeren vandaar hij levenslang een onderhoudsdosis Allopurinol krijgt, 1 week per maand.

Dus Caroline vrees niet mocht de diagnose LM zijn. Er is hoop!!

Heel veel sterkte.
Ja dank je wel Mirjam!! Heel lief van je.... en ik heb hoop, want er is geen denken aan dat ik Moppie nu al ga afgeven.

Jij zei dat stress het soms tot uiting kan brengen... en ik heb nagedacht. Ik ben met Moritz naar de forummeeting geweest en dit was veel te veel voor hem. Daar leek het redelijk goed met hem te gaan, maar eenmaal thuis bleek hoeveel hij in de war was geraakt. Hij was echt volkomen de weg kwijt.
Ongeveer omstreeks die tijd, daarna dus, is hij achteruit gegaan, eerst langzaam dat je het wijt aan de warmte of wat meer stress, maar de laatste week is de achteruitgang steeds sneller gegaan.
Ik denk dat het toen ergens fout is gegaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

carolien en pieter
sterkte

wat moet je meer zeggen als je er totaal geen verstand van hebt ik leef met jullie mee
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

hier word er ook met jullie meegeleeft heel veel sterkte..
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk dat het goed is als je wat kalmer bent je eens goed te orienteren en in te lezen over de behandelingen. Glucantime bv gebruiken de artsen in Utrecht niet en ze raden het ook af, terwijl de spaanse artsen erbij zweren. Verder is het medicatie die hier duur is en wij halen het dus uit Spanje en daar is het echt stukken goedkoper.
Ondersteunt de stichting van Moritz je niet? Ik zou even contact zoeken. :wink:
Je zal bij de diagnose LM een wirwar aan tegenstrijdigheden gaan horen en dat is best heel naar als je er zelf weinig van weet.
Als ik de reactie van je dierenarts zie ben ik geneigd te denken dat hij er weinig van weet en ik vind het ook een overweging op zoek te gaan naar een LM-kundige dierenarts. Steek ook je licht eens op op het buitenlandse hondenforum.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Wat een nachtmerrie Carolien.
Ik wens jou Pieter en Moritz heel veel sterkte
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Sterkte Caroline! Wat ik zo lees op de site van Cadiz is er zeker wel behandeling mogelijk.

Even tot rust komen, kop op he!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”