Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

''Je moet sterk zijn voor een grote/krachtige hond''

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

En nog wat gezien de laatste berichten,ik vind dat iedereen met een klein of groot ras zijn hond onder controle moet hebben.
Ook die met de grote imposante muil van een grote hond maar ook degene die met een kleinere keffende hond[weet het ,is hondetaal] het ook op een bepaalde manier kan doen escaleren.
Het is niet bij voorbaat,hee mijn kleine hond is klein dus heeft altijd gelijk!
Wij zijn mensen :pffff:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Eline* schreef:
Marion. schreef:
Eline* schreef:Maar last is iets anders als schade. En ik vind dat echt een groot verschil. :wink:
Weet ik niet. Jarenlang last is misschien wel erger dan 1x echte schade :wink:
Als je hondje dood is doordat iemand zijn hond niet kon houden denk ik dat je zoiets niet meer zal zeggen.
Ik denk het wel. Zeker als ik weet dat mijn eigen hondje jarenlang de trigger is geweest voor die andere hond.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

starfleet schreef:
chrico schreef:

ook lekker kort door de bocht. De york van mijn vriendin heeft de pees van een dober zo beschadigt dat hij zijn leven lang mank loopt of valt dat niet onder schade :denken:
Was dat in de situatie dat je vriendin de York niet kon houden en onderuitgetrokken werd door de York?

Flauwe hypothetische vraag maar vast niet. Ik zeg niet dat kleine honden niet vervelend kunnen zijn en niet kunnen bijten en nare verwondingen kunnen aanbrengen. Ik kan die York van Buffy afhalen en de eigenaar kan dat ook. De eigenaar kan die York aan in geval van nood, ook fysiek. Ik neem die York op mijn schoen als het nodig is. Ik kan Milk (die vast veel liever en goediger is dan die York) niet op mijn schoen nemen. En jij ook niet.

Anne
Waarom niet? Die york schoot los want normaal trok zij niet aan het riempje. Letterlijk gezien kon zij de york dus niet houden. Soms is het het onverwachte wat maakt dat er een fractie van tijd geen controle is, groot of klein maakt dan niet uit.
Als jij die york van jouw hond zou afhalen dan bijt zij in je handen of waar ze je ook bijten kan, eerste reactie is dan ook loslaten (schrikreactie)
Als Milk bovenop jouw Buffie hangt en je zou haar een schop geven reageerd zij ook alleen vliegt zij niet rond.
Ik snap niet zo goed waarom men wel kan reageren als een kleine hond iets zou doen en niet als een grote iets zou doen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

yamie schreef:
estelle schreef:
yamie schreef:
Eline* schreef: Nee, het was de schuld van die eendjes. Ik had Nelson prima onder controle.
nou je kunt er nu dus wel een niet serieuse opmerking op maken, maar feitelijk was het dus bij jou ook zo dat je verast werd? en daardoor niet direct Nelson onder controle had?

en dat kan dus ook gebeuren bij een grote hond, die uiteindelijk, gek geworden van gesnauw en gekef, onverwacht wel reageert en floep daar ga ja :19:
Dat moet dus niet kunnen. Als je met een hond loopt die daadwerkelijk andere honden dood zou kunnen bijten (mijn Hera bijv.) dan moet je je ogen en oren overal hebben zitten. Ik kan met Hera echt niet 1 seconden onoplettend zijn, zeker niet op plekken waar ik het niet goed ken.
Als ik met haar loop ben ik 100% met haar bezig, heb de lijn zo dat hij nooit uit mn handen kan schieten bij onverwachte bewegingen. En zoals gezegd ben ik altijd alert, kijk meters voor me uit, kijk denk ik wel 100x per minuut in de rondte; achter me, naast me, voor me....of ik geen andere honden zie.

er komt bij elke hond een eerste keer, maar goed, je snapt niet wat ik bedoel geloof ik.

elke kat, hond,ree, kip enz die gepakt of gedood is door een hond, daar waren alle bazen niet baas genoeg van, en geen enkele honden baas mag en kan ooit verrast worden door een actie van zijn of haar hond, want dan ben je dus niet goed :denken:

ik vind het prima hoor :wink:
hmmm ik ben ook erg moe dus misschien snap ik je idd niet. :mrgreen:
Jij zegt dus nu dat er bij Hera ook ooit een eerste keer komt dat ze een hondje doodbijt o.i.d.? IK denk dus van niet omdat ik daar mn maatregelen voor neem.

Even terug op het keffertje aan de overkant. Ik zou dat dus idd behoorlijk dom vinden als je hond zich dan weet los te rukken.
Ook bij de 'onoverzichtelijke hoekjes' van Marion. Die hebben wij namelijk jaren gehad toen we nog in de stad woonde.

Maar misschien ben ik hier ook wel erg in getrained hoor door de jaren heen, moet ook wel met een hond als Hera. IK merk dat alleen al als ik met mn vriend loop, dan is het 'doe je .... even aan de lijn?komt een hond aan!' .... dan moet mn vriend nog gaan zoeken waar die hond zich uberhaupt bevindt en dan blijkt die ergens aan de overkant verscholen achter het riet te lopen.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

keessie schreef: Het is niet bij voorbaat,hee mijn kleine hond is klein dus heeft altijd gelijk!
Wij zijn mensen :pffff:
Daar gaat het niet over. Het gaat erover dat ik Buffy kan houden als ze een andere hond wil grijpen en dat ik fysiek veel sterker ben dan Buffy, zelfs al zou ze zich tegen me keren of tegen een van mijn kinderen dan heeft ze niks te vertellen.

Anne
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Marion. schreef:
Eline* schreef:
Marion. schreef:
Eline* schreef:Maar last is iets anders als schade. En ik vind dat echt een groot verschil. :wink:
Weet ik niet. Jarenlang last is misschien wel erger dan 1x echte schade :wink:
Als je hondje dood is doordat iemand zijn hond niet kon houden denk ik dat je zoiets niet meer zal zeggen.
Ik denk het wel. Zeker als ik weet dat mijn eigen hondje jarenlang de trigger is geweest voor die andere hond.
ja precies, daar gaat het dus om, om een situatie waar een hond maanden, jaren lang een andere hond kan gallen tot dat het een keer mis gaat, het gaat dus niet om een totaal onbekende hond die uit het niets komt en mijn hond doodbijt ( wat voor een kutsnauwer en keffer mijn hond dan ook zou zijn)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

chrico schreef:Ik snap niet zo goed waarom men wel kan reageren als een kleine hond iets zou doen en niet als een grote iets zou doen.
Als ik voor mezelf spreek; Als ik bang ben voor een hond durf ik niet goed te reageren uit angst de hond niet voldoende aan te kunnen en de boel dus alleen maar op te jutten. Als je handelt moet je adequaat handelen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
estelle

Eline* schreef:
estelle schreef:
Marion. schreef:
estelle schreef:Dit gaat toch nergens over?
Dus omdat een keffend klein hondje aan de overkant mijn Hera provoceert moet men niet zeiken als Hera het hondje grijpt?
Ja het is irritant zo'n uitvallende keffer maar ik heb Hera gewoon bij me te houden, al valt het hondje 30x uit, ik kan toch niet zeggen 'ja sorry hoor maar nu is mijn hond het zat'????
Nee. Dit gaat over dat baasje van dat keffertje aan de overkant. Die de volledige schuld bij JOU legt. Omdat jij baasje van Hera bent, en jij haar fysiek niet aankan. Dáár gaat het over :wink:

JIJ bent de schuldige.
nou dat ben ik idd als mijn hond dan los schiet en die keffer te grazen neemt. heel lullig maar t'is wel zo.
Lossen wij elkaar af? Dan ga ik pitten! :mrgreen:
pffff alstjeblieft zeg :N: , ik ga ook mooi pitten haha. :slaap:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Eline* schreef:
chrico schreef:Ik snap niet zo goed waarom men wel kan reageren als een kleine hond iets zou doen en niet als een grote iets zou doen.
Als ik voor mezelf spreek; Als ik bang ben voor een hond durf ik niet goed te reageren uit angst de hond niet voldoende aan te kunnen en de boel dus alleen maar op te jutten. Als je handelt moet je adequaat handelen.
Dat klopt, daar heb je gelijk in. Maar ik denk dat je in geval van nood toch echt je angst wel overwint en juist reageerd om je hond te helpen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
estelle

yamie schreef:
Marion. schreef:
Eline* schreef:
Marion. schreef: Weet ik niet. Jarenlang last is misschien wel erger dan 1x echte schade :wink:
ja precies, daar gaat het dus om, om een situatie waar een hond maanden, jaren lang een andere hond kan gallen tot dat het een keer mis gaat, het gaat dus niet om een totaal onbekende hond die uit het niets komt en mijn hond doodbijt ( wat voor een kutsnauwer en keffer mijn hond dan ook zou zijn)
ik snap er echt geen moer meer van hoor.
Eventjes om te zien of ik nou wel begrijp wat jullie zeggen:
Dus als mijn Hera jarenlang door de keffer van een boerderij verderop getreiterd wordt en ze na 7 jaar die keffer te pakken krijgt dan is het 'eigen schuld, dikke buld'? jammer dan, kan gebeuren? zoiets?

:denken:
en nu ga ik slapen.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
yamie schreef:
estelle schreef:
yamie schreef: nou je kunt er nu dus wel een niet serieuse opmerking op maken, maar feitelijk was het dus bij jou ook zo dat je verast werd? en daardoor niet direct Nelson onder controle had?

en dat kan dus ook gebeuren bij een grote hond, die uiteindelijk, gek geworden van gesnauw en gekef, onverwacht wel reageert en floep daar ga ja :19:
Dat moet dus niet kunnen. Als je met een hond loopt die daadwerkelijk andere honden dood zou kunnen bijten (mijn Hera bijv.) dan moet je je ogen en oren overal hebben zitten. Ik kan met Hera echt niet 1 seconden onoplettend zijn, zeker niet op plekken waar ik het niet goed ken.
Als ik met haar loop ben ik 100% met haar bezig, heb de lijn zo dat hij nooit uit mn handen kan schieten bij onverwachte bewegingen. En zoals gezegd ben ik altijd alert, kijk meters voor me uit, kijk denk ik wel 100x per minuut in de rondte; achter me, naast me, voor me....of ik geen andere honden zie.

er komt bij elke hond een eerste keer, maar goed, je snapt niet wat ik bedoel geloof ik.

elke kat, hond,ree, kip enz die gepakt of gedood is door een hond, daar waren alle bazen niet baas genoeg van, en geen enkele honden baas mag en kan ooit verrast worden door een actie van zijn of haar hond, want dan ben je dus niet goed :denken:

ik vind het prima hoor :wink:
hmmm ik ben ook erg moe dus misschien snap ik je idd niet. :mrgreen:
Jij zegt dus nu dat er bij Hera ook ooit een eerste keer komt dat ze een hondje doodbijt o.i.d.? IK denk dus van niet omdat ik daar mn maatregelen voor neem.

Even terug op het keffertje aan de overkant. Ik zou dat dus idd behoorlijk dom vinden als je hond zich dan weet los te rukken.
Ook bij de 'onoverzichtelijke hoekjes' van Marion. Die hebben wij namelijk jaren gehad toen we nog in de stad woonde.

Maar misschien ben ik hier ook wel erg in getrained hoor door de jaren heen, moet ook wel met een hond als Hera. IK merk dat alleen al als ik met mn vriend loop, dan is het 'doe je .... even aan de lijn?komt een hond aan!' .... dan moet mn vriend nog gaan zoeken waar die hond zich uberhaupt bevindt en dan blijkt die ergens aan de overkant verscholen achter het riet te lopen.
ja ik vind ook dat wanneer je weet dat dat hondje een trigger is, dat je dan erg alert moet zijn , ( en dan nog vind ik eigenaar van keffer asociaal, maar oke)
maar ik ken en hoor ook de verhalen van honden die erg tolerant zijn, alles pikken, tot op die ene dag.. dan weet je dus niet dat je hond wel gaat reageren en kan het dus direct dramatisch aflopen.

wij hadden zelf zo'n hond, wekenlang kwam er een hond langs het huis wandelen ( met baas jaja) en die moest altijd ff naar het hek komen om die hond uit te foeteren, die grote hond ( Bm) keek alleen maar,tot op de dag dat hondje er aan kwam, en goedzak Bm over het hek klimt :eek: , hondje leefde nog wel, maar veel scheelde het niet,ja dikke boet, da kosten enz.

hondje had geen schuld, liep op openbaar terrein en beet zelf niet, ja ammehoela.

wat ik dus wil zeggen, soms weet je het pas, wanneer de hond tot actie over gaat, en ja dan, daarna loop je helemaal met ogen op stokjes ( in ons geval hond aan de ketting als hij buiten was, omdat het toen een sport voor hem werd om alles wat lang liep weg te jagen :19:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
yamie schreef:
Marion. schreef:
Eline* schreef: Als je hondje dood is doordat iemand zijn hond niet kon houden denk ik dat je zoiets niet meer zal zeggen.
Dus als mijn Hera jarenlang door de keffer van een boerderij verderop getreiterd wordt en ze na 7 jaar die keffer te pakken krijgt dan is het 'eigen schuld, dikke buld'? jammer dan, kan gebeuren? zoiets?

en nu ga ik slapen.
Gelukkig snap jij er ook geen moer van. Ik ga ook snel weg nu!
Trusten! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
yamie schreef:
Marion. schreef:
Eline* schreef: Als je hondje dood is doordat iemand zijn hond niet kon houden denk ik dat je zoiets niet meer zal zeggen.

en nu ga ik slapen.
nee niet jammer dan, pech, niet zo hard.
ik bedoelde, dat eigenaar van treiter hondje dan ook zijn hand in eigen boezem mag steken, en niet puur de schuld op grote honden baas mag of moet schuiven.

ik zeg er absoluut niet mee dat ik het dan niet erg vind, of mijn schouders op haal en denk? tja logisch. :wink:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
Eline* schreef:
Dat klopt, daar heb je gelijk in. Maar ik denk dat je in geval van nood toch echt je angst wel overwint en juist reageerd om je hond te helpen.
Weet ik niet. :19: Nelson werd een keer gegrepen door een herderreu, echt een beer van een oostduitser. Ik stond versteend. De reu was te groot en te imposant voor mij er ik durfde me er niet vol in de gooien. De aanval was te onverwacht en hij zat er al op.
Gelukkig was de eigenaar wel adequaat en schopte en sloeg zijn hond ervan af.
Ik denk dat ik uiteindelijk wel geregaerd had, maar ik kon op dat moment even niets.

Ik heb ook wel eens tussen een enorme mastiffreu en nelson in gestaan. Die reu borstelde, gromde en blokkeerde ons de weg. Hij fixeerde nel en ik ben er tussen gaan staan. Zijn kop was op mijn buikhoogte en ik probeerde dus mijn lijf er tussen te houden. Ik was echt heel bang op dat moment. Toen uiteindelijk de eigenaar aankwam schrok hij ook erg en nam goddank zijn hond mee. Ik had echt pap in mijn benen.
Op die momenten ben ik echt dankbaar voor eigenaren die hun hond aankunnen. Ik kon het op die momenten niet en ik was echt bang. Als zo'n mastiff gaat stort ik me er niet tussen, dat durf ik niet want ik heb echt niets in te brengen. Dan kan ik alleen nog maar hopen op zijn goodwil.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

chrico schreef:
Rob* schreef:
jip007 schreef:
Rob* schreef: maar goed.....wat doe jij nou als er 2 rotties je dog uit mekaar komen trekken?
onze eerste gele dog werd aangevallen door 2 rotties , die na een paar minuten de benen namen. De dog ramde ze gewoon elke keer tegen de grond , alleen op zijn kracht , zijn tanden heeft hij niet gebruikt.

:smile: :smile: :smile:
Rob, soms is het behoorlijk irritant zoals je reageerd. Het houd in dat je niet beseft dat een dog in eerste instantie zijn gewicht en tactiek gebruikt in een vechtpartij maar buiten dat was jouw vraag wat zij zou doen en als er verteld word dat de hond het zelf opknapte dan lach je haar uit :denken: :denken:
Rob heeft nog steeds last van het supermansyndroom heb ik gezien :mrgreen:
Hij wil nog steed alleen horen dat hij ( of z'n hond :denken: ) onoverwinnelijk is en verder niets.
Rob onderschat de fysieke kracht van een dog dus ik adviseer hem om er dan maar nooit één aan te schaffen want daar gaat de discussie tenslotte toch over.

Als je denkt dat je een dog fysiek de baas kunt ben je al aardig op de verkeerde weg. Doggen zijn goedaardige sullen ( gelukkig ) maar als ze uiteindelijk zover gebracht worden dat ze gaan knokken moet je zeker van je zaak zijn dat je een overwicht hebt op je hond en je hond jou respecteerd. Als je dat overwicht niet hebt of niet zeker van je zaak bent vermijdt je risico situaties.. zo simpel zie ik het.
Als je vooraf al twijfelt aan het overwicht op een bepaald ras zou ik er helemaal niet aan beginnen.

Als jij je hond niet onder controle kunt krijgen op kritieke momenten ben jij fout. Of je hond nu getriggerd wordt of niet.
De mening, die ik voorbij zag komen, dat als je hond al langere tijd uitgedaagd wordt je maar af moet zien van je eigen verantwoordelijkheden en je hond dan uiteindelijk maar eens voor eigen rechter moet gaan spelen is naar mijn mening te belachelijk voor woorden. Het zou fraai worden als ik Oops maar loslaat op de JR van de buren omdat die nu al maanden lang elke dag tegen haar blaft :denken:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Senna1 schreef:
chrico schreef:
Rob* schreef:
jip007 schreef: onze eerste gele dog werd aangevallen door 2 rotties , die na een paar minuten de benen namen. De dog ramde ze gewoon elke keer tegen de grond , alleen op zijn kracht , zijn tanden heeft hij niet gebruikt.

:smile: :smile: :smile:
Rob, soms is het behoorlijk irritant zoals je reageerd. Het houd in dat je niet beseft dat een dog in eerste instantie zijn gewicht en tactiek gebruikt in een vechtpartij maar buiten dat was jouw vraag wat zij zou doen en als er verteld word dat de hond het zelf opknapte dan lach je haar uit :denken: :denken:
Hij wil nog steed alleen horen dat hij ( of z'n hond :denken: ) onoverwinnelijk is en verder niets.
Rob onderschat de fysieke kracht van een dog dus ik adviseer hem om er dan maar nooit één aan te schaffen want daar gaat de discussie tenslotte toch over.

Als je denkt dat je een dog fysiek de baas kunt ben je al aardig op de verkeerde weg. Doggen zijn goedaardige sullen ( gelukkig ) maar als ze uiteindelijk zover gebracht worden dat ze gaan knokken moet je zeker van je zaak zijn dat je een overwicht hebt op je hond en je hond jou respecteerd. Als je dat overwicht niet hebt of niet zeker van je zaak bent vermijdt je risico situaties.. zo simpel zie ik het.
Als je vooraf al twijfelt aan het overwicht op een bepaald ras zou ik er helemaal niet aan beginnen.

Als jij je hond niet onder controle kunt krijgen op kritieke momenten ben jij fout. Of je hond nu getriggerd wordt of niet.
De mening, die ik voorbij zag komen, dat als je hond al langere tijd uitgedaagd wordt je maar af moet zien van je eigen verantwoordelijkheden en je hond dan uiteindelijk maar eens voor eigen rechter moet gaan spelen is naar mijn mening te belachelijk voor woorden. Het zou fraai worden als ik Oops maar loslaat op de JR van de buren omdat die nu al maanden lang elke dag tegen haar blaft :denken:
ik geloof niet dat iemand hier die mening zo heeft gebracht hoor, dat er een trigger kan zijn en dat ook baasjes van kleine kut keffers en snauwers een aandeel hebben wanneer het een keer fout gaat, is iets heel anders.
waar staat dat men het oke vind? waar staat dat het dus mag? waar staat dat je je hond op zo'n trigger los mag laten? helemaal nergens geloof ik.
ik vind het te belachelijk voor woorden dat iemand met een kleine hond, die maar gewoon oeverloos mag laten snauwen en keffen naar andere honden omdat die toevallig niet letterlijk de gaten maakt :19:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Senna1 schreef:

waar zeg ik dat ik denk of wil horen dat ie onoverwinnelijk is?
als je nou wat zegt zeg het dan goed, wijs je me dan maar aan waar ik zeg dat ie onoverwinnelijk is, geen enkel mens of hond is onoverwinnelijk, iets wat ik al heel....echt heel lang zeg :ok:

oh en jij maakt ook de fout omdat jij een dog niet fysiek kan hebben moet een ander dat ook niet...........zoemerrrrrrrrrrrrr!!!heel hard denkbeeldig...dat is dus gewoon fout :wink:
Laatst gewijzigd door Rob* op 03 aug 2006 07:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Eline* schreef:Nu is Kiki de trigger, maar wat als ineens ene langhollend gillend kind de trigger is? Is die dan schuldig?
Sinds wanneer bijten honden die honden bijten ook kinderen? :denken:

Ik vind dat mensen hun hond onder controle dienen te houden, maar ik vind ook dat dat van 2 kanten moet komen.
In de situaties zoals omschreven, een hond die keer op keer uitvalt en uiteindelijk op zijn nummer wordt gezet, vind ik dat de eigenaar van de uitvallende hond net zo goed verantwoordelijk is.
Als ik Nika maar uit laat vallen en iemands hond reageert uiteindelijk door zich los te rukken en Nika eens flink de waarheid te zeggen, ben ik, ondanks dat ik mijn hond nog steeds fysiek de baas ben, verkeerd bezig. Ik kan namelijk ook Nika afleiden, een straatje omlopen als ik zie dat ze gaat reageren of wat dan ook....en dan gebeurt er niks. :wink:

Sommige combi's van mensen met grote sterke honden zijn duidelijk verkeerd. Soms zie je mensen als een waterskiër achter hun hond aanvliegen. Maar er zijn ook een heleboel mensen die hun grote sterke hond prima onder controle hebben. :wink: Deze honden beseffen waarschijnlijk niet dat hun baas fysiek niet sterk genoeg is om van ze te winnen als het erop aankomt, omdat de eigenaren van deze honden overwicht op een andere manier hebben dan fysiek.

Honden zijn veel sterker dan hun gewicht soms doet vermoeden. Marouck weegt nog geen 20 kilo, maar heeft behoorlijk wat kracht. Bij haar moet ik af en toe mijn hakken in de grond zetten als zij een andere kant op wil als ik. :wink: Als het er fysiek op aan komt ben ik in het voordeel omdat ik haar letterlijk met haar poten van de grond kan halen, maar het is haar ook weleens gelukt om zich gewoon los te rukken. Gelukkig is zij met mijn stem doorgaans prima onder controle te houden. :pffff:
Laatst gewijzigd door Inge op 03 aug 2006 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rob*
Zeer actief

chrico schreef: Rob, soms is het behoorlijk irritant zoals je reageerd. Het houd in dat je niet beseft dat een dog in eerste instantie zijn gewicht en tactiek gebruikt in een vechtpartij maar buiten dat was jouw vraag wat zij zou doen en als er verteld word dat de hond het zelf opknapte dan lach je haar uit :denken: :denken:

omdat het helemaal daar niet overging, het gaat dus om het feit als 2 behoorlijk grote honden haar dog aanvallen en die ook echt voor de kill gaan, ik heb het niet over of die dog hun wel wegjaagt, het gaat dus over...."grote hondjes willen matten, zijn niet bang, kleunen er vol in, dog krijgt gruwelijk op ze flikker en wat kan iemand dan doen"?
als iemand dan begint over zo'n verhaal....ja wie komt er dan mee dat een dog ze zo wegjaagt, ik heb het erover wat als er niks weggejaagd wordt en er staan dus om maar wat te noemen 2 rotties die gaan voor de kill, er zijn maar weinig honden die een echte rottie die voor de kill gaat kan stoppen, laat staan 2 dus wat doet jij of Jip als een gevalletje "complete vechtchaos" plaatsvind?
snap je me nu wat ik wil zeggen?
Rob*
Zeer actief

Inge schreef:
Sinds wanneer bijten honden die kinderen bijten ook kinderen? :denken:
nou dat lijkt me heel duidelijk he? :eek:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Gisteren was ik het laatste rondje aan het lopen en toen kwamen we een Bullterrier reu tegen aan de andere kant van de weg, aangelijnd (Bram ook). Er liep een flinke vent bij. De Bullterrier begon uit te vallen naar Bram en de baas moest behoorlijk aan de lijn gaan hangen om hem te houden. Op zo'n moment ben ik toch echt blij dat het een flinke kerel is en geen 1,50, 45 kilo vrouwtje, want dan had ik moeten rennen.

Het is me ook weleens overkomen dat er een groter exemplaar aan de lijn hing met een kleinere baas en die hond trok de baas steeds dichter naar Bram toe. Dan zet ik er flink de pas in en klopt m'n hart in m'n keel (niet loslaten please denk ik dan).

Er wordt hier aldoor gesproken over je hond onder controle hebben, maar we kunnen er toch eerlijk over zijn dat niet elke hond altijd vriendelijk is tegen andere honden? Er zijn nou eenmaal rassen die slecht met seksegenoten kunnen. De ideale situatie is dat je de aandacht vasthoudt en de hond niet uitvalt. Maar dat is niet wat ik in de dagelijkse praktijk zie. Ik vind het ook helemaal niet erg als een hond aan de overkant van de straat uitvalt en blaft en gromt naar Bram. Als de hond maar lekker aan de overkant van de straat blijft.

En ja, Bram valt inmiddels ook uit naar de Mechelaars uit de straat. Als ze de kans krijgen, zouden ze op hem springen. Maar het zijn heel goede bazen die de honden makkelijk houden. Als Bram uitvalt en de baas laat de Mechelaars glippen, dan zou de schuld bij mij liggen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Inge schreef:
Ik vind dat mensen hun hond onder controle dienen te houden, maar ik vind ook dat dat van 2 kanten moet komen.
In de situaties zoals omschreven, een hond die keer op keer uitvalt en uiteindelijk op zijn nummer wordt gezet, vind ik dat de eigenaar van de uitvallende hond net zo goed verantwoordelijk is.
Als ik Nika maar uit laat vallen en iemands hond reageert uiteindelijk door zich los te rukken en Nika eens flink de waarheid te zeggen, ben ik, ondanks dat ik mijn hond nog steeds fysiek de baas ben, verkeerd bezig. Ik kan namelijk ook Nika afleiden, een straatje omlopen als ik zie dat ze gaat reageren of wat dan ook....en dan gebeurt er niks. :wink:
Ik ben het hier helemaal mee eens. Honden reageren op elkaar met duidelijk lichaamstaal. Ze hebben iets onderling te regelen en staan daar als eigenaar helemaal buiten. Wel moeten wij bazen voorkomen dat het tot incidenten komt. Een hond dus uitgebreid laten fixeren en aanblaffen (Mijn hond doet niks hoor, ja de groeten denk ik dan) vind ik dus net zo fout als een hond los laten en de rangorde even duidelijk laten stellen. Beide bazen moeten hun honden dan afleiden. Vergeet niet dat fixeren en aanblaffen vooraf gaat aan het uitvallen. Dus dat is net zo goed bedreigen en het tonen van agressie. Dat accepteerd niet elke hond. Maar ja ga met dat verhaal maar eens de wereld in.....

Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 03 aug 2006 09:16, 3 keer totaal gewijzigd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Eline* schreef:
marian* schreef:
Eline* schreef: en Kiki valt uit en jij kan Milk daarop niet houden en die grijpt Kiki heb je in mijn ogen toch echt schuld en niet ik.
Dat dacht ik niet.
Jij hebt er gewoon voor te zorgen dat je hond een andere hond niet lastig valt.
Als mijn hond aan de lijn zit en de jouwe uitblaft is dat irritant, maar niet mijn schuld als jouw hond daaropvolgend uitflipt en de mijne pakt.
Of ben jij ook van mening dat je verkracht mag worden als je een kort rokje draagt?
Ten eerste is de laatste zin een wel heel rare vergelijking,maar goed.
Ook als jouw aangelijnde hond mijn eveneens aangelijnde hond voor de zoveelste keer uitkaffert kan mijn aangelijnde hond daar een keertje genoeg van krijgen.Net als ik trouwens.
Heb het meegemaakt met Max die 5 jaar lang uitgekafferd was door een los lopende York die altijd "schijnaanvallen"deed naar andere honden.
Ik heb Max er altijd van af kunnen houden tot die ene keer 's avonds laat.......ik zat even met mensen te praten en Max zat los tussen mijn knieen.Komt dat beest ineens blaffend en wel de hoek om scheuren :N:
Ik had daar niet op gerekend,dus het was klabammm.
Max van York af gehaald en York leek niks te mankeren.Was die baas van de York me toch kwaad op me!
Ik had die !@$&^&*~hond van de zijne moeten afhouden.Had ik inderdaad gemoeten ja,maar hij schoot als door een wesp gestoken weg.
Toen ik hem vroeg om dan die keffer van hem eens bij zich te houden was ie uitgepraat.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Mark-fryslan schreef:
Inge schreef:
Ik ben het hier helemaal mee eens. Honden reageren op elkaar met duidelijk lichaamstaal. Ze hebben iets onderling te regelen en wij bazen moeten dan voorkomen dat het tot incidenten komt. Een hond dus uitgebreid laten fixeren en aanblaffen (Mijn hond doet niks hoor, ja de groeten denk ik dan) vind ik dus net zo fout als een hond los laten en de rangorde even duidelijk laten stellen. Beide bazen moeten hun honden dan afleiden. Vergeet niet dat fixeren en aanblaffen vooraf gaat aan het uitvallen. Dus dat is net zo goed bedreigen en het tonen van agressie. Dat accepteerd niet elke hond. Maar ja ga met dat verhaal maar eens de wereld in.....

Groetjes Mark
ja, en hier blijf ik dus wezenlijk anders over denken. Ik vind ook dat de baas van de uitvallende, fixerende enz. hond zijn hond niet zijn gang moet laten gaan. Doet hij dat wel, dan is hij fout en irritant bezig.

Maar ik vind wel dat je dan je eigen hond onder controle moet kunnen houden. Je kunt ook zelf een blokje om, omdraaien, enz. Met Luna doe ik dat altijd, ik wijk voor elke hond, en zeer zeker voor uitvallende honden ( huppetee: oversteken !!! ) met sien en spok zo veel mogelijk, al is het hier wat moeilijker door de verkeerssituatie.

En wat de rangorde betreft: vreemde honden hoeven onderling geen rangorde te bepalen, en het is ook helemaal niet gezegd dat ze dat gaan doen.
Laatst gewijzigd door Zoie op 03 aug 2006 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Zoie schreef:
ja, en hier blijf ik dus wezenlijk anders over denken. Ik vind ook dat de baas van de uitvallende, fixerende enz. hond zijn hond niet zijn gang moet laten gaan. Doet hij dat wel, dan is hij fout en irritant bezig.
Dat zeg ik toch ook? Ik snap niet wat jij nu wezelijk anders vind.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

yamie schreef:
Senna1 schreef: Als jij je hond niet onder controle kunt krijgen op kritieke momenten ben jij fout. Of je hond nu getriggerd wordt of niet.
ik geloof niet dat iemand hier die mening zo heeft gebracht hoor, dat er een trigger kan zijn en dat ook baasjes van kleine kut keffers en snauwers een aandeel hebben wanneer het een keer fout gaat, is iets heel anders.
waar staat dat men het oke vind? waar staat dat het dus mag? waar staat dat je je hond op zo'n trigger los mag laten? helemaal nergens geloof ik.
ik vind het te belachelijk voor woorden dat iemand met een kleine hond, die maar gewoon oeverloos mag laten snauwen en keffen naar andere honden omdat die toevallig niet letterlijk de gaten maakt :19:
Als mijn hond uiteindelijk een keer terug gaat snauwen naar de hond van de buren is dat niet meer dan normaal. Maar dat ik "het ook niet kan helpen" dat hij die hond uiteindelijk een keer grijpt is natuurlijk onzin.
Als mijn hond een andere hond grijpt is het ook zeker mijn verantwoording om dat conflict zo spoedig mogelijk op te lossen voor er iets echt heel erg mis gaat.. en dan doet het er niet toe wat de aanleiding is. De aanleiding tot het conflict los je dan achteraf ( en eigenlijk liever vooraf ) maar op met de baasjes.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Mark-fryslan schreef:
Zoie schreef:

Groetjes Mark
nou, wat hier al vaker gezegd is, dat het niet kunnen houden van een hond die serieus schade kan aanrichten, van een wezenlijk andere orde is dan irritant uitvalgedrag van een hond en baas die hier niet adequaat mee om gaat.

Tsjonge, ik moet er toch niet aan denken dat ik Luna niet zou kunnen houden omdat er een hond naar haar uitvalt. Daar kan en moet je als eigenaar van een grotere hond ( Luna is niet zo heel groot ) ook op trainen, en ja, ik vind dat je dat echt moet doen.

Er loopt bij haar in de straat een bullterrrier, en als ze elkaar zien, gaan ze beide uit hun dakkie. Dan wordt er dus even ingegrepen van beide kanten, en doorgelopen. Prima. Moet er toch werkelijk niet aan denken dat een van beide zijn hond niet zou kunnen houden.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Zoie schreef:
Mark-fryslan schreef:
Zoie schreef:

Groetjes Mark
nou, wat hier al vaker gezegd is, dat het niet kunnen houden van een hond die serieus schade kan aanrichten, van een wezenlijk andere orde is dan irritant uitvalgedrag van een hond en baas die hier niet adequaat mee om gaat.

Tsjonge, ik moet er toch niet aan denken dat ik Luna niet zou kunnen houden omdat er een hond naar haar uitvalt. Daar kan en moet je als eigenaar van een grotere hond ( Luna is niet zo heel groot ) ook op trainen, en ja, ik vind dat je dat echt moet doen.

Er loopt bij haar in de straat een bullterrrier, en als ze elkaar zien, gaan ze beide uit hun dakkie. Dan wordt er dus even ingegrepen van beide kanten, en doorgelopen. Prima. Moet er toch werkelijk niet aan denken dat een van beide zijn hond niet zou kunnen houden.
Oh maar daar waren we het toch alwel over eens. Maar ik moet weg. Dus ben er ff niet.

Groetjes Mark

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Senna1 schreef:Als mijn hond uiteindelijk een keer terug gaat snauwen naar de hond van de buren is dat niet meer dan normaal. Maar dat ik "het ook niet kan helpen" dat hij die hond uiteindelijk een keer grijpt is natuurlijk onzin.
Één seconde van onoplettendheid is daar maar voor nodig :wink:
Dus nee,geen onzin.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Eline* schreef:
yamie schreef:ja eline ik begrijp je wel :wink: en ja tuurlijk ben jij dan OOK verantwoordelijk, ikwil alleen maar zeggen dat de andere partij en eendjes, kat of de hond zelf, nee die niet, de EIGENAAR van kutkeffer OOK verantwoordelijk is voor het gedrag van zijn/haar hond, en dus dat dat gedrag ook gevolgen kan hebben, dus dat die ook maar niet gewoon door kunnen gaan onder het mom, ja maar die maakt de gaten niet letterlijk, dat vind ik weer veel te asociaal en arrogant
Ja, natuurlijk is dat aso en arrogant, maar dat is helemaal niet het onderwerp van de discussie. :mrgreen:
Nee, het onderwerp van discussie is, of je alleen een hond zou mogen nemen die je fysiek aankan.
Waarop jij 'ja' zegt en een hoop mensen hier tegenin gaan. Waarop ik zeg, dat ook de middenmaat honden qua kracht zwaar onderschat worden en dat blijkt, als jij bv ook een slider maakt met Nelson.
Vervolgens wordt er ergens van gemaakt dat als een grote hond losbreekt, die meteen een klein hondje molesteert :19:

Ergens ben ik ook de draad kwijt :denken: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”