Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tineke schreef:Het komt volgens mij inderdaad niet op alleen maar fysieke kracht aan maar ook op voldoende overwicht aan.
Bij een ''echte'' confrontatie waarbij mijn honden zouden denken dat ze moesten knokken voor hun leven kan ik het ook wel schudden en heb ik niets meer in te brengen.
Rio kwam erbij toen Orson 2 was en we wisten dat hij ,ondanks dat niet makkelijk was, absoluut geen ongeleid projectiel was die alles en iedereen wil opvreten.
Inmiddels weet ik ook na een flinke knokpartij met 2 boxers dat ze ook in dat soort gevechten niet door het lint gaan en er zeer amkkelijk uit te halen zijn en tot de orde te roepen zijn.
Ook komt het op een stukje gezond verstand aan mbt je honden denk ik.
Ik krijg een schouderoperatie in october en dan ben ik fysiek dus een periode minder sterk dan met beide armen dus gaat Orson die periode uit logeren omdat hij in zulke sitaties obsessief mij gaat lopen beschermen weet ik.
Gewoon uit voorzorg en voor mijn eigen gemoedsrust doe ik dat.
In het verleden deed ik weleens een plasronde met beide fila's of Beau en tash hier door de buurt ,door mijn schouder doe ik dat nu altijd om en om en gaan ze alleen 'sochtends heel vroeg met z'n allen los.
Rio train ik nu aan een heupgordel zodat als ik straks aan het revalideren ben hem toch goed kan uitlaten en prettige bijkomstigheid is natuurlijk dat Rio onder alle omstandigheden conflicten wil vermijden want anders zou hij waarschijnlijk ook een lange periode uit logeren zijn geweest.
kortom overwicht en een stukje gezond verstand in combi met verantwoordelijkheidsgevoel moet voldoende zijn volgens mij.
Ja tuurlijk, helemaal mee eens.
Een beetje gezond verstand en ook inzicht in je honden en vooral in jezelf moet je gewoon wel hebben.
Ik zet hier ook geen Rottweilerreu erbij, omdat die mijn Rottweilerteef gaat beschermen en mocht het dan ooit knokken worden, dan heb ik dus werkelijk niets te vertellen want die reu gaat door het vuur voor de teef. (lopen we met Shibo erbij, dan is altijd die baas aanwezig of Pieter en zal ik nooit alleen lopen met het stel). Ook neem ik geen derde hond, omdat ik dit voor mij in mijn woonsituatie onverantwoordelijk vind.
Je moet wel een roedel nemen, waarbij je zelf de controle blijft houden.
Dat zijn allemaal dingen die ik gewoon heel logisch vind.
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ik denk zelf dat mensen met grote honden juist meer verantwoordelijkheden nemen
Als ik zie hoeveel labjes er los lopen ,vrij dominant dan denk ik wel eens ...tuurlijk een labje mag wel grommen domineren en bijten want dat is tenslotte een vriendelijke hond.
Ik heb zelf twee grote honden maar neem mijn verantwoordelijk heden in iedere situatie
Ik ben zelf 163 en weeg 55 kilo
Heb twee bordeauxdoggen 1 van 52 kilo teefje die met iedere hond kan ,voor mens en dier lief is (behalve katten)
En heb een reu van 63 kilo zeer dominant ,kan totaal niet met sexgenoten
Toch laat ik ze samen uit ,als ze een kat zouden zien hangen ze volop in de riem.
je kijkt als bazin al wat je tegen komt op de weg ,komen er mensen aan met een hond waarop ik denk nah mijn reu zal die vast niet leuk vinden ga ik de weg over en neem andere route
Daarom loop ik in de stad altijd met halti om ,niet om mijn eigen honden ...maar om de loslopende honden van een ander die altijd op ons af komen lopen
Ja ik kan dan ze beiden houden ook al hangt reu van kwades volop in riem en teef trekkend omdat ze wil spelen en nieuwsgierig naar andere hond,oke moet wel bergschoenen aan hebben en geen teenslippers of western laarzen
Maar houden doe ik ze ,omdat ik hun koppen heel kort kan wegtrekken en me kan omdraaien
Mensen vragen vaak zijn ze dan zo kwaad dat ze aan halti lopen ,nee hoor ,maar hoeveel loslopende honden zitten de boel op te naaien .
Als een Lab een hond bijt staat het niet in de krant ...zou mijn honden het doen zal het vast wel in de krant komen
Dus ik neem zelf mijn verantwoording .
Ga ik naar losloop gebied ,komen ze alleen op overzichtelijke stukken los,verder zal de reu aan de riem blijven en teef mag gewoon los
Want ook al valt een andere hond haar aan...staat ze nog te kijken van he ...beet jij mij en loopt weer verder.
Mijn honden zijn kinderen gewend ,toch zou ik mijn honden nooit bij kinderen laten zonder toezicht
Als ik kleine kinderen op bezoek krijg die niet honden zijn gewend ,gaan honden achter het hek ...want je wilt iedere situatie voorkomen .
Mijn reu bere sterk heel dominant ,zal nooit proberen boven mij te staan ,1 goede brul en dan gaat ie al op zijn rug(voor mij dan) .
Wil ik dat mijn honden eens lekker samen op strand rennen ...dan zet ik het wekkertje om 4 uur en ga lekker vroeg naar het strand ,genieten van de zon die opkomt en de honden die alle lol en plezier hebben .
Zou ik wel een hond op strand zien(wat op die tijd echt niet voorkomt) dan roep ik de reu bij me en gaat aan de riem .
Ik heb grote honden ,ik zelf heb heel veel plezier aan mijn honden
Andere mensen ben ik niet tot last ,
Mag ik dan omdat ze zwaarder zijn dan mezelf ze niet hebben ???
Ik heb liever dat iedereen zijn verantwoording wat meer zou nemen
Hoe vaak hoor ik niet ,oh sorry ja maar mijn hond doet niets ,heeft alleen grote bek
Of ja ja gromt wel maar dat zijn maar loze praatjes van hem .
Enige nadeel wat wel vind ,als ik ziek ben heb ik niet makkelijk iemand die mijn honden uit kan laten ...
Dus nee hoor je hoeft niet bang te zijn me tegen te komen met mijn 2 BD's aan de riem
Yvon ,
Tyquera & Tarquin † voor altijd in mijn hart 23-05-03/ 13-03-07
Je legt me woorden in de mond. Ik ben van mening dat je ten aller tijde grip moet hebben op je hond, zo nodig ook fysiek. Dat is ieder geval mijn maatstaf en ik zal dus inderdaad zelf geen hond aanschaffen die ik fysiek niet aan kan.
en daarom is het karakter zo belangrijk in de fokkerij , anders worden het echte killers :N:
Ben ik helemaal met je eens.....Nu kan ik Boris echt alleen met mijn stem aan! alleen zn doldwaze bokkensprongen maken nog wel eens dat er een werveltje verschuift, maar dat mag de pret niet (meer) drukken...
Moos schreef:Ik denk dat het er eigenlijk een beetje op neerkomt dat je je bij de keuze van je hond heel goed moet bedenken hoe jij bent en hoever je wil of kan gaan voor een hond.
Het lastige is dat als iemand een verkeerde keuze maakt, ik met de gebakken peren zit. Want het is wel bekend dat ik ook weleens bang ben voor hond-baas combinaties. En ik blijf erbij dat ik geen verschil zie tussen dreigend met een mes lopen en dreigend met een Bullmastiff lopen.
Ik lees ook in dit topic weer dat 'het bij het leven hoort' dat je hond af en toe gegrepen wordt. Het hoort ook bij het leven dat er mensen neergestoken worden en dat mensen met een slok op achter het stuur gaan zitten. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het normaal ga vinden. En zo vind ik het ook niet normaal dat ik bang ben voor honden wiens bazen ze niet onder controle hebben.
Persoonlijk zou ik nooit een hond nemen die ik als het er op aan komt fysiek niet de baas kan. Als anderen dat wel doen en die keuze is terecht, dan vind ik dat prima. Maar het is zo scheef dat ik met een probleem zit als iemand anders de keuze maakt een giga-hond te nemen en dat een verkeerde keuze blijkt te zijn.
Novy schreef:Ik denk zelf dat mensen met grote honden juist meer verantwoordelijkheden nemen
Het grappige is dat ik op dit forum meer 'anti kleine honden' uitspraken lees dan 'anti grote honden' opmerkingen en toch roepen de grote honden eigenaren hier vaak dat ze gediscrimineerd worden
Moos schreef:Ik denk dat het er eigenlijk een beetje op neerkomt dat je je bij de keuze van je hond heel goed moet bedenken hoe jij bent en hoever je wil of kan gaan voor een hond.
Het lastige is dat als iemand een verkeerde keuze maakt, ik met de gebakken peren zit. Want het is wel bekend dat ik ook weleens bang ben voor hond-baas combinaties. En ik blijf erbij dat ik geen verschil zie tussen dreigend met een mes lopen en dreigend met een Bullmastiff lopen.
Ik lees ook in dit topic weer dat 'het bij het leven hoort' dat je hond af en toe gegrepen wordt. Het hoort ook bij het leven dat er mensen neergestoken worden en dat mensen met een slok op achter het stuur gaan zitten. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het normaal ga vinden. En zo vind ik het ook niet normaal dat ik bang ben voor honden wiens bazen ze niet onder controle hebben.
Persoonlijk zou ik nooit een hond nemen die ik als het er op aan komt fysiek niet de baas kan. Als anderen dat wel doen en die keuze is terecht, dan vind ik dat prima. Maar het is zo scheef dat ik met een probleem zit als iemand anders de keuze maakt een giga-hond te nemen en dat een verkeerde keuze blijkt te zijn.
Nee, tuurlijk, klopt. En wat je zegt ben ik het ook helemaal mee eens.
Daarom had ik er ook nog achter gezet dat je je vantevoren ook moet bedenken hoever je bereid bent te gaan als blijkt dat je met deze baas-hond combi (waar je zelf voor gekozen hebt) dus niet meer in een losloopgebied kan komen eigenlijk. Of niet meer op drukke tijden op straat kan lopen.
En dat het ook heel lastig is omdat zeker niet iedereen die keuze even weloverwogen maakt. En dan zitten andere hondeneigenaren inderdaad met de gebakken peren.
Novy schreef:Ik denk zelf dat mensen met grote honden juist meer verantwoordelijkheden nemen
Het grappige is dat ik op dit forum meer 'anti kleine honden' uitspraken lees dan 'anti grote honden' opmerkingen en toch roepen de grote honden eigenaren hier vaak dat ze gediscrimineerd worden
Klopt toch precies dan? Er zijn meer kleine hondjes die zich misdragen dan grote honden (Mede omdat er gewoon meer kleine honden gehouden worden). Alleen accepteren mensen het wel van kleine honden en niet van grote honden. Dat lees je hier dan ook terug. Maar ik ben niet anti kleine hond hoor. Vind eigenlijk alle dieren al heel snel leuk. Alleen die hele drukke kleine keffers heb ik wel een pest hekel aan.
Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 02 aug 2006 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Klopt toch precies dan? Er zijn meer kleine hondjes die zich misdragen dan grote honden. Alleen accepteren mensen het wel van kleine honden en niet van grote honden. Dat lees je hier dan ook terug. Maar ik ben niet anti kleine hond hoor. Vind eigenlijk alle dieren al heel snel leuk. Alleen die hele drukke kleine keffers heb ik wel een pest hekel aan.
Groetjes Mark
Dat vraag ik me dus af eigenlijk hoor. Wat me wel opvalt is dat zodra je iets roept over grote honden het 'not done is', maar verder eigenlijk niemand echt valt over opmerkingen als 'die kleine kutkeffertjes' (want ja, daar zijn er ook een zooitje van )
Ik persoonlijk denk dat er net zoveel kleine als grote honden zijn die zich slecht gedragen en er net zoveel onverantwoordelijke kleine als grote hondenbazen zijn.
Wat heel frappant is, is dat je vaak merkt dat je als kleine hondenbaas vaker last hebt van andersmand grote hond, en als grote hondenbaas vaker last hebt van die kleine kutkeffertjes. Daar heb ik dan bijvoorbeeld zelf weer nooit last van.
Klopt toch precies dan? Er zijn meer kleine hondjes die zich misdragen dan grote honden. Alleen accepteren mensen het wel van kleine honden en niet van grote honden. Dat lees je hier dan ook terug. Maar ik ben niet anti kleine hond hoor. Vind eigenlijk alle dieren al heel snel leuk. Alleen die hele drukke kleine keffers heb ik wel een pest hekel aan.
Groetjes Mark
Euh nee, het klopt in mijn perspectief niet. Ik ben namelijk nooit bang voor kleine hondjes, maar wel eens voor grote honden.
Dat grote honden eigenaren last hebben van kleine honden en vice versa geloof ik best, maar ik vind het nogal kortzichtig om uit je eigen situatie algemene conclusies te trekken. Dan mag ik zeggen dat alle herders vals zijn omdat er hier in de buurt een aantal niet vriendelijke exemplaren lopen. Zou ook nogal kortzichtig zijn.
Moos schreef:
Wat heel frappant is, is dat je vaak merkt dat je als kleine hondenbaas vaker last hebt van andersmand grote hond, en als grote hondenbaas vaker last hebt van die kleine kutkeffertjes. Daar heb ik dan bijvoorbeeld zelf weer nooit last van.
Ik ook niet. Er woont 1 vervelende Maltezer in de buurt en die stuur ik weg als hij te dichtbij komt (als Bram hem niet al weggegromd heeft). Dat gaat toch makkelijker dan met de Duitse Herder
Groetjes Mark
Euh nee, het klopt in mijn perspectief niet. Ik ben namelijk nooit bang voor kleine hondjes, maar wel eens voor grote honden.
Dat grote honden eigenaren last hebben van kleine honden en vice versa geloof ik best, maar ik vind het nogal kortzichtig om uit je eigen situatie algemene conclusies te trekken. Dan mag ik zeggen dat alle herders vals zijn omdat er hier in de buurt een aantal niet vriendelijke exemplaren lopen. Zou ook nogal kortzichtig zijn.
Ik volg je niet
Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 02 aug 2006 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
nog eentje die niemand zegt hahahaha....tis maar een hond hoor, er zijn mensen die slaan met hun blote vuist de schedel van een stier open of die met een klap de nek breken van een stier.
maar goed.....wat doe jij nou als er 2 rotties je dog uit mekaar komen trekken?
die ander heeft al ze handen genoeg vol en jouw dog hoe je het went of keert zal toch echt knokken....wat doe je dan??waarschijnlijk zoals de meeste vrouwen, een hoop gegil en gejank en ze staan erbij en kijken ernaar.
vrouwen moeten gewoon een jackie nemen of westie, daar zijn dat soort dingetjes voor uitgevonden en dan heb je nooit last ergens van, hooguit dan van anderen, die moeten dan ook maar een klein hondje nemen als ze die niet de baas kunnen zijn.
nog eentje die niemand zegt hahahaha....tis maar een hond hoor, er zijn mensen die slaan met hun blote vuist de schedel van een stier open of die met een klap de nek breken van een stier.
maar goed.....wat doe jij nou als er 2 rotties je dog uit mekaar komen trekken?
die ander heeft al ze handen genoeg vol en jouw dog hoe je het went of keert zal toch echt knokken....wat doe je dan??waarschijnlijk zoals de meeste vrouwen, een hoop gegil en gejank en ze staan erbij en kijken ernaar.
vrouwen moeten gewoon een jackie nemen of westie, daar zijn dat soort dingetjes voor uitgevonden en dan heb je nooit last ergens van, hooguit dan van anderen, die moeten dan ook maar een klein hondje nemen als ze die niet de baas kunnen zijn.
Zoek stok! schreef:
Groetjes Mark
Ik volg je niet
Groetjes Mark
Dat ik het kortzichtig vind dat je zegt dat kleine hondjes zich vaker misdragen dan grote honden. Dat JIJ er meer last van hebt wil niet zeggen dat het in het algemeen zo is. IK heb meer last van grote honden, maar zeg niet dat grote honden zich vaker misdragen dan kleine honden. Ik zeg wel dat IK meer last heb van grote honden dan van kleine honden.
Groetjes Mark
Dat vraag ik me dus af eigenlijk hoor. Wat me wel opvalt is dat zodra je iets roept over grote honden het 'not done is', maar verder eigenlijk niemand echt valt over opmerkingen als 'die kleine kutkeffertjes' (want ja, daar zijn er ook een zooitje van )
Ik persoonlijk denk dat er net zoveel kleine als grote honden zijn die zich slecht gedragen en er net zoveel onverantwoordelijke kleine als grote hondenbazen zijn.
Kan zijn, ik lees niet alles. Ik roep dat niet naar mijn weten. Ik vind dat een grote hond een kleine hond snel kan beschadigen en dat je daar dus voorzichtig mee moet zijn. Maar het is logisch dat ik met grote honden alleen over mijn ervaringen kan praten met "lastige kleine hondjes". Wat erg mee valt want zoveel last heb ik daar niet van. Ik erger mij soms aan kritiek op mijn hond als deze normaal aangeeft dat hij niet is gedient van opdringerig gedrag. dat komt vaak van mensen met een allemansvriend soms klein en soms groot.
Percentages weet ik niet. Maar volgens mij zijn er gewoon meer kleine honden als grote bakbeesten in Nederland. Dat bedoel ik ermee te zeggen.
Groetjes Mark
Mark-fryslan schreef:
Percentages weet ik niet. Maar volgens mij zijn er gewoon meer kleine honden als grote bakbeesten in Nederland. Dat bedoel ik ermee te zeggen.
Dit is de top 10 van 2004
Ras Aantal
1 Labrador Retriever 5.107
2 Duitse Herdershond 3.461
3 Golden Retriever 2.137
4 Berner Sennenhond 1.774
5 Boxer 1.141
6 Cavalier King Charles Spaniel 1.069
7 Engelse Bulldog 946
8 Border Collie 887
9 Staffordshire Bull Terrier 877
10 Bouvier des Flandres 840
Zoek stok! schreef:
Groetjes Mark
Kan zijn, ik lees niet alles. Ik roep dat niet naar mijn weten. Ik vind dat een grote hond een kleine hond snel kan beschadigen en dat je daar dus voorzichtig mee moet zijn. Maar het is logisch dat ik met grote honden alleen over mijn ervaringen kan praten met "lastige kleine hondjes". Wat erg mee valt want zoveel last heb ik daar niet van. Ik erger mij soms aan kritiek op mijn hond als deze normaal aangeeft dat hij niet is gedient van opdringerig gedrag. dat komt vaak van mensen met een allemansvriend soms klein en soms groot.
Groetjes Mark
Als jij zegt dat er meer kleine hondjes zijn die zich misdragen dan grote honden neem ik aan dat je dat ook zo bedoelt. Niet dat je bedoelt dat er waarschijnlijk meer kleine dan grote honden zijn, en dat je dan vanzelf in aantal meer kleine irritante honden hebt.
Ik denk namelijk echt dat het zo is dan je als je zelf een grote hond hebt sneller last heb van kleine etterbakjes, en dat als je zelf een klein hondje hebt je sneller last hebt van grote ettebakken.
Ik denk dat heel veel van die kleine kutkeffertjes niet keffen naar honden die net zo groot zijn of kleiner. Ik heb nooit last met hele kleine hondjes die die van mij willen molesteren (en dan bedoel ik echt maatje Shih-tzu en kleiner). Ik vind ze weleens vervelend opdringerig, maar echt aangevallen zijn mijn honden alleen door middenmaten en groterds.
En je hoort vaak van bazen van grote honden juist de andere kant van het verhaal
Waaruit ik dus concludeer dat kleine honden zich net zo vaak misdragen als grote honden.
Nou ja dan verschillen we gewoon van mening. Ik vind dat er van kleine hondjes over het algemeen meer geaccepteerd wordt dan van grote honden. Dat zie je dan ook terug in de opvoeding. Dat is een gevoel wat bij mij leeft en daar verander jij echt niks aan.
Ik denk dat jullie allebei niet tot de groep behoren die hun honden maar van alles laten doen. Dus voel je toch niet zo persoonlijk aangevallen. Ik lees niet anders van jullie dat jullie heel serieus bezig zijn met jullie honden. Dus neem jezelf serieus zou ik zeggen! Natuurlijk spreek ik alleen uit mijn ervaring. Dus hoe het echt zit geen idee. DE waarheid bestaat niet.
Groetjes Mark
Mark-fryslan schreef:Nou ja dan verschillen we gewoon van mening. Ik vind dat er van kleine hondjes over het algemeen meer geaccepteerd wordt dan van grote honden. Dat zie je dan ook terug in de opvoeding. Dat is een gevoel wat bij mij leeft en daar verander jij echt niks aan.
Ik was ook niet echt bezig om iets aan jouw opvattingen te veranderen hoor. Ik probeer het alleen zo te zien dat het van beide kanten bekeken wordt i.p.v 1 groep te zien als ''onopgevoede".
Ik ben het trouwens ook met je eens dat er van kleine hondjes meer wordt geaccepteerd, simpelweg omdat het kan. Mijn kleine hondjes mogen bijvoorbeeld als ik kook tegen mijn aanrechtkastje opstaan. (niet dat ze dat na hun puppytijd nog gedaan hebben trouwens, bedenk ik me nu ) Ze kunnen daar toch geen kwaad mee doen. Als ik een Dog had gehad met de vraatzucht van die twee van mij had die dat niet gemogen, want dan was mijn eten meteen weg.
Ik denk dat jullie allebei niet tot de groep behoren die hun honden maar van alles laten doen. Dus voel je toch niet zo persoonlijk aangevallen. Ik lees niet anders van jullie dat jullie heel serieus bezig zijn met jullie honden. Dus neem jezelf serieus zou ik zeggen! Natuurlijk spreek ik alleen uit mijn ervaring. Dus hoe het echt zit geen idee. DE waarheid bestaat niet.
Groetjes Mark
En ik voel me ook absoluut niet aangevallen. Nogmaals, ik probeer alleen te zeggen dat ik denk dat het formaat van de hond er niet zo bar veel mee te maken heeft of hij zich misdraagt ten opzichte van andere honden of niet.
Moos schreef:
Ik ben het trouwens ook met je eens dat er van kleine hondjes meer wordt geaccepteerd, simpelweg omdat het kan. Mijn kleine hondjes mogen bijvoorbeeld als ik kook tegen mijn aanrechtkastje opstaan. (niet dat ze dat na hun puppytijd nog gedaan hebben trouwens, bedenk ik me nu ) Ze kunnen daar toch geen kwaad mee doen. Als ik een Dog had gehad met de vraatzucht van die twee van mij had die dat niet gemogen, want dan was mijn eten meteen weg.
En daar denk je een klein beetje verkeerd vind ik,want ik vind dat gedrag dat je van een grotere hond niet accepteren wilt ook niet van een kleine moet willen accepteren.De uitwerking van het gedrag is anders,maar het gedrag op zich is exact het zelfde.
Nu is het bij jou het aanrecht,maar wat als dat gebeurt bij een (middel)grote hond die daar niet van gediend is en dat op een normale hondse manier duidelijk maakt?
Dan kan ik die grotere onder controle hebben wat ik wil...op een gegeven moment krijgen hij en ik er genoeg van en moet de andere hond opzouten.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ook voor kleine hondjes is de keuken gevaarlijk zeker tijdens koken
als zo klein hondje een pan kokend water over zich heen krijgt is het voor zo groot opper vlakte verbrand dat inslapen het laatste is wat je kan doen helaas gebeurd dit jaarlijk nog steeds
een oor of wat breekt van je pan
bij mij geen honden in de keuken onder het koken