Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

''Je moet sterk zijn voor een grote/krachtige hond''

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
kanche schreef:Ja mijn Bullen lopen los en kunnen snuffelen en gaan waar ze willen, mogen plassen en poepen hoor, katten en eenden laten ze met rust en kom ik andere honden tegen kijken ze ook niet naar om. Ik hoef goddank niets in de strijd te gooien.
Dus ik heb voorderest geen problemen met uitlaten of wandelen, heb nog nooit in die 14 jaar dat ik de oudste heb noemenswaardige problemen gehad de Bull zelf heeft nog nooit een greintje argressie getoond.
Ik kan gewoon relax lopen.
we hadden het hier over aangelijnd uitlaten toch? hoe kan een hond anders trekken? :denken:

denkbeeldig :idea:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tamara en Bowie schreef:
En anders neem ik gewoon een busje haarlak mee :pffff: :smile:
Nog even en ze gaan speciale hondenforum haarlak op de markt brengen :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Stang schreef:Zou ze totaal flippen, dan houdt alles op, maar ik denk echt dat het dan bij bijna iedere hond ophoudt (Eline, ook bij een Nelson die totaal door het lint zou gaan, want hij bijt je dan verrot en Nelson zou net zo onder de indruk zijn van een schop als bv Kaya of een andere grote hond).
Ik heb bv bij de dierenarts middenslag honden gezien, die werkelijk niet te houden waren, ook niet door twee personen.
~

Niet mee eens. Ik ga namelijk ook door het lint als mijn hond een kind pakt om maar eens iets te noemen en reken maar dat ik sterker ben. Laika greep ik gewoon om d'r snuit en ik ging op haar zitten. En die was echt wel sterker als nelson.
Ik heb een keer een bordeauxdog vol geschopt omdat die hond mij de weg versperde en de baas weg was en ik er al een kwartier hulpeloos stond terwijl die klootzak van een reu mij gewoon belette te lopen. Ik heb hem uiteindelijk echt hard een schop gegeven met de zijkant van mijn voet en hij keek alsof er een vlieg op zijn zij zat. :19:
Er zit echt verschil in type honden en pijngevoeligheid.

En een hond houden bij een dierenarts is wat anders. dan is een hond in nood en een baas niet. Dat geeft alleen al krachtsverschil.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Eline* schreef:
Stang schreef:Zou ze totaal flippen, dan houdt alles op, maar ik denk echt dat het dan bij bijna iedere hond ophoudt (Eline, ook bij een Nelson die totaal door het lint zou gaan, want hij bijt je dan verrot en Nelson zou net zo onder de indruk zijn van een schop als bv Kaya of een andere grote hond).
Ik heb bv bij de dierenarts middenslag honden gezien, die werkelijk niet te houden waren, ook niet door twee personen.
~

Niet mee eens. Ik ga namelijk ook door het lint als mijn hond een kind pakt om maar eens iets te noemen en reken maar dat ik sterker ben. Laika greep ik gewoon om d'r snuit en ik ging op haar zitten. En die was echt wel sterker als nelson.
Ik heb een keer een bordeauxdog vol geschopt omdat die hond mij de weg versperde en de baas weg was en ik er al een kwartier hulpeloos stond terwijl die klootzak van een reu mij gewoon belette te lopen. Ik heb hem uiteindelijk echt hard een schop gegeven met de zijkant van mijn voet en hij keek alsof er een vlieg op zijn zij zat. :19:
Er zit echt verschil in type honden en pijngevoeligheid.

En een hond houden bij een dierenarts is wat anders. dan is een hond in nood en een baas niet. Dat geeft alleen al krachtsverschil.
Maar ik ga ook door het lint als Kaya bv een kind zou grijpen en ik ben ervan overtuigd dat ik het van haar win :19:
Laika was een kruising Rottweiler toch? Nou, dan weet je het.... je maakt indruk op een gegeven moment en daar gaat het om. Zonder indruk was je nergens geweest.

Natuurlijk zit er verschil in kracht en pijngevoeligheid, maar dat is niet alleen afhankelijk van ras en grootte, zeker ook van het karakter van de hond. Er loopt hier een type jachthond rond, nou daar wil ik echt geen ruzie mee, overwicht op die hond is er trouwens ook totaal niet.
Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, maar meer in samenhang met het type baas. Is het het type niet om echt overwicht te hebben, dan moet je geen grote sterke hond nemen. Ben je dat wel, dan zie ik niet zo'n probleem.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik ken ook een vrouwtje die lantaarnpalen omarmt. Vrouwtje heeft een Golden-reu. En hier tegenover wonen 5 teckels, die bij toerbeurten door de leden van het gezin uitgelaten worden. En allemaal (een tienerzoon en dochter, die volgens mij vlakbij de 20 zitten, en man en vrouw des huizes).... allemaal worden ze één of meerdere stappen voortgesleept als de teckels keffend 'uitvallen'.

Ik ben wel blij dat ik mijn honden fysiek ook de baas ben, al ben ik maar 55 kilo en mijn honden samen ietsje meer. Ik ben niet heel zwakjes, en ook als ze 's ochtends met zijn 2-en ineens een kat spotten (en ik nog maar half wakker ben) ben ik toch ergens sneller en sterker. Moet wel de kwaliteit van de lijn meewerken natuurlijk :wink:

En daarnaast ga ik met Tamara mee. Alleen gewicht en grootte is het niet. Saar en Miep hou ik makkelijk, juist omdat ik ze ook ken. Roxy in haar eentje - logéhond, ook Golden - sleurt me wel eens ergens heen waar ik dat helemaal niet wil. Omdat ik bij haar dat herkennen, en dus het anticiperen, niet heb.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Inge O schreef:ik snap deze discussie eigenlijk niet zo goed - als je alleen een hond mag als je hem fysiek kan mannen, mag je toch álle honden van over de 50 kg vergeten? en wat doen wij dan eigenlijk nog met paarden :denken: ? die kunnen we helemaal nooit fysiek de baas, maar net wat caroline zegt, het is de bedoeling dat ze dat nooit te weten komen, en dat heet opvoeding.
Ja, je hebt eigenlijk gelijk ook.
Maar misschien kan topic startster het gewoon eens proberen, door met de honden van haar schoonvader te gaan lopen. Dan weet ze in ieder geval hoe het voelt als de hond niet zo goed is opgevoed. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ik snap deze discussie eigenlijk niet zo goed - als je alleen een hond mag als je hem fysiek kan mannen, mag je toch álle honden van over de 50 kg vergeten? en wat doen wij dan eigenlijk nog met paarden :denken: ? die kunnen we helemaal nooit fysiek de baas, maar net wat caroline zegt, het is de bedoeling dat ze dat nooit te weten komen, en dat heet opvoeding.
Een paard valt geen kind aan of bijt mijn hond niet.
En wat bedoel je met opvoeding als je het hebt over bv een boze boerboel? Gaan we nu weer zeggen dat alle karakteristieke raseigenschappen met opvoeding onderdrukt kunnen worden?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

''Je moet sterk zijn voor een grote/krachtige hond''

Ja dat denk ik wel. Ik wordt ook woest als de mevrouw hier in de buurt haar dog kruising maar zo los laat als ze mij ziet omdat ze weet dat ze haar hond toch niet houdt.

Onze herder x akita is ook behoorlijk sterk en als hij op een onverwacht moment de benen neemt maak ik ook van die duikvluchten net als hilje :mrgreen: Maar als ik het aan zie komen en me schrap zet hou ik hem best onder controle (hoewel dat op teenslippers weer wat anders is :roll: :mrgreen: ).
En lukt het me fysiek niet (als hij dus op een onbewaakt moment mij door de lucht heen trekt) dan win ik het alsnog wel door flink boos te worden. Dus ik win eigenlijk altijd en zal nooit maar dan ook nooit mijn hond loslaten. Al sleep ik over de grond omdat hij me omver heeft getrokken.

Kan jij je hond normaal niet (fysiek of mentaal) de baas dan zul je maatregelen moeten treffen zodat je hem dat wel bent. zoals een geantle leader (of hoe noem je dat). Heeft dat ook geen zin dan vind ik het best wel onverantwoordelijk om zo over straat te gaan :roll:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Eline* schreef:
En wat bedoel je met opvoeding als je het hebt over bv een boze boerboel? Gaan we nu weer zeggen dat alle karakteristieke raseigenschappen met opvoeding onderdrukt kunnen worden?
nou :N: ik ken ze

daarbij gaat het toch om de vergelijking van met dieren omgaan en sommige dieren gewoon onmogelijk puur fysiek kunnen mannen?
wij moeten slimmer zijn, reactie vermogen hebben, trucjes en dus idd een zodanige opvoeding geven dat de kans dat het dier een grens opzoekt of dus daar overheen gaat heeeel klein word.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:
kanche schreef:Ja mijn Bullen lopen los en kunnen snuffelen en gaan waar ze willen, mogen plassen en poepen hoor, katten en eenden laten ze met rust en kom ik andere honden tegen kijken ze ook niet naar om. Ik hoef goddank niets in de strijd te gooien.
Dus ik heb voorderest geen problemen met uitlaten of wandelen, heb nog nooit in die 14 jaar dat ik de oudste heb noemenswaardige problemen gehad de Bull zelf heeft nog nooit een greintje argressie getoond.
we hadden het hier over aangelijnd uitlaten toch? hoe kan een hond anders trekken? :denken:
Ik vind het ook los wel handig als je je hond fysiek de baas bent. Stel je hond neemt een duik bovenop een andere hond of kat, dan is het toch fijn dat je het niet alleen hoeft te laten bij 'foei fikkie'. Toch?
ja maar je had per definitie een rangordeprobleem als je hond trok aan de riem en nu begint ze over een loslopende hond :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:
malinois schreef:

:mrgreen: zie je je al lopen door het bos, arm vooruit gestoken :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Eline* schreef:
Welk mens kan puur qua kracht een Boerboel aan? of een forse Rottweilerreu? of een Bordeauxdog? enz. enz.
Ik denk praktisch niemand, zelfs een grote sterke vent niet.
Dan kunnen we al die rassen wel afschaffen.

Puur vanuit dominantie moet je het hebben, inzicht hebben. En heb je dat niet, nee dan moet je geen grote sterke hond nemen. Maar daar komt het volgens mij veel meer op aan dan op pure kracht, want dan is bijna niemand meer ergens.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Eline* schreef:
nou :N: ik ken ze
Ik ook, maar ik ben nog nooit op straat zo maar geconfronteerd met een vals paard. je kunt er toch echt voor kiezen bij paarden uit de buurt te blijven! :wink:
daarbij gaat het toch om de vergelijking van met dieren omgaan en sommige dieren gewoon onmogelijk puur fysiek kunnen mannen?
wij moeten slimmer zijn, reactie vermogen hebben, trucjes en dus idd een zodanige opvoeding geven dat de kans dat het dier een grens opzoekt of dus daar overheen gaat heeeel klein word.
Ach..ik neem ook geen beer als huisdier, of een tijger. Honden, die als ze los gaan onhoudbaar zijn hoeven van mij niet.

Ik ben in de regel niet bang voor honden. Maar ik voel me soms echt bedreigd als er grote forse grommende honden om mijn hond staan te draaien. Dat zijn de momenten dat ik me realiseer dat als dat vechten wordt, ik alleen maar kan toekijken. Die machteloosheid haat ik.
Ik heb er dan ook even geen boodschap aan of die hond nog nooit eerder heeft gevochten. Ik vind het gewoon niet nodig dat ik schrik heb van andermans honden waar incapabele bazen naast lopen.
Ik zwaai ook niet met een mes in de rondte en laat de omgeving weten dat men afhankelijk is van mijn welwillendheid en zo ervaar ik het echt met sommige enorme kolossen. Ik vind dat niet fijn. Ik zou dat niet willen hebben en ik loop er ook voor om.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Jammer dat er nog te vaak over grote honden zo gedacht word.
De meeste mensen met grote honden die ik ken en in wandelgebieden komen hebben toch echt hun hond wel onder controle.
Als Milk hier helemaal uit haar dak gaat dan is zij veel sterker dan ik ben. Zij weegt ruim 30 kilo meer dan dat ik weeg. Die kans krijgt zij niet eens. Daarbij ben ik slimmer en staat zij zodanig onder appel dat een woord of handgebaar genoeg is om haar te corrigeren.
Toen ik met drie doggen liep waren er een hoop mensen die ons uit de weg gingen, verbazend en totaal onlogisch om te oordelen over mij en mijn honden terwijl ze mij niet eens kennen. Die drie samen wogen behoorlijk wat alleen had ik er geen probleem mee om ze bij me te houden als dat nodig was.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Jammer dat er nog te vaak over grote honden zo gedacht word.
De meeste mensen met grote honden die ik ken en in wandelgebieden komen hebben toch echt hun hond wel onder controle.
maar daar komen de mensen die hun hond niet onder controle hebben over het algemeen niet, want die vinden 5 minuutjes om het huis ruim voldoende... :wink:
Afbeelding
chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

Ongelezen bericht door chanti »

Ik ben zelf klein, weeg 50 kilo en heb een grote border collie reu van 24 kilo. Mijn vader van 80 kilo is een keer omgevallen toen Bosco een keer onverwachts heel hard aan de riem trok. Dus ik weet dat ik hem fysiek niet aan zou kunnen houden. Maar problemen heb ik buiten totaal niet, hij luistert geweldig en ik weet dat ik met mijn stem overhand op hem heb. Als ik een keer brul maakt dat vreselijk veel indruk op hem.

Ik denk ook dat bijna alle honden bovende 50 kilo hun baas fysiek aan zouden kunnen. Daarom lijkt het mij veel belangrijker dat je mentaal overhand op je hond hebt.

Bosco trekt trouwens veel minder bij mij dan bij mijn vriend die veel sterker is..
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Leuk topic :wink:
Ik weeg zelf 50 kilo en mijn 2 berners wegen samen 105 kilo.
Toch kan ik ze prima houden , ik kom eigenlijk niet vaak in zo'n situatie, gezien ze eigenlijk altijd los lopen,maar kom ik een vreemde hond tegen die aan de lijn zit, lijn ik ze ook aan, dan ga ik in de berm staan en leidt ze af, zodat ze niet gefixeerd zijn op de andere hond, maar die lukt een vreemde dus niet die met mijn honden loopt (mijn moeder lukt het in ieder geval niet, omdat Bob bv. haar niet als baas ziet)
Ik heb fysiek ook echt wel een stuk kracht ontwikkeld, maar ook basis van tactiek; afstand houden en zelf stil gaan staan, Heb het 2x met ze nodig gehad, met 2 uitvallende honden aan de llijn naar Bob en Nebla toe.

Maar het is tenminste bij mijn honden vooral aandacht voor mij en dat ze weten dat ze dat het meeste oplevert.
Elke hond vind weer iets anders interessant en heeft een eigen karakter.

Want, laat ik eerlijk wezen, liep ik met hun, als ze mij niet als baas zagen, als ik niet vooruit kon kijken, als ik Bob en Nebla niet zou kennen wat ze van plan waren..puur alleen het fysieke..105 kilo hond die niet wil wat jij wil en geen aandacht voor je heeft..
Dat lukt je niet :wink:

Conclusie van mij dus; een samengang van band, fysiek de baas zijn, vooruit kijken, eigenaars inschatten, lichaamstaal andere hond bekijken, je eigen hond wat betreft fixatie bekijken etc..
Kortom toch een samengang van verschillende aspecten om zeker te weten dat je dat kunt..als je dat kunt, hoef je echt geen krachtpatser te zijn om je honden te houden die 2x zoveel als jou wegen :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Bedenkt me opeens een leuk voorbeeld, een kennis van mij heeft een duitste staander waar ik vaak mee oploop en vorige week met het warme weer was Max(zo heet ie dus :mrgreen: ) niet bij het water weg te slaan, kennis liep naar huis en Max kwam niet, bleef lekker zwemmen, ik zeg hem na, ga maar, ik breng hem zo wel thuis.
Zo gezegd, zo gedaan, doe Max de riem om van mezelf en neem hem mee..jeetje! Dat is irritant lopen! Ik ken Max heel goed, maar hij is (uiteraard) zeer gericht op zijn baas, was dus natuurlijk totaal niet gericht op mij, Max weegt 30 kilo ongeveer, maar hij ruikt natuurlijk overal wat en dan weer naar achteren ,dan weer naar voren rukken..een vriendin van mij liep ook mee, en haar kostte het ook moeite..je houdt hem wel, maar je weet niet wat hij van plan is, zo onverwacht!
Ik had meer moeite om Max fysiek te houden dan Bob en Nebla samen :wink:

Hij is trouwens wel netjes thuis 'afgeleverd' hoor :mrgreen:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Het is jammer dat er niet voor niks vaak zo over grote honden wordt gedacht. :wink:
Hmja, dus? Waaraan moet ik dat zien als ik iemand tegenkom?
Als Milk hier helemaal uit haar dak gaat dan is zij veel sterker dan ik ben. Zij weegt ruim 30 kilo meer dan dat ik weeg. Die kans krijgt zij niet eens. Daarbij ben ik slimmer en staat zij zodanig onder appel dat een woord of handgebaar genoeg is om haar te corrigeren.
Toen ik met drie doggen liep waren er een hoop mensen die ons uit de weg gingen, verbazend en totaal onlogisch om te oordelen over mij en mijn honden terwijl ze mij niet eens kennen. Die drie samen wogen behoorlijk wat alleen had ik er geen probleem mee om ze bij me te houden als dat nodig was.

Ik reageer wat flauw, maar als je een kleine hond hebt en je ontmoet iemand met een enorme hond ben je compleet afhankelijk van die baas. En die baas van de goodwill van zijn honden. Mag ik bedanken?
Ik stel het nu wat zwart/wit en zo zwart/wit zie ik het niet en is het ook niet. Alleen vind ik wel dat men erg makkelijk denkt over het aanschaffen van grote en sterke honden. Als er iets mis gaat kan het ook echt goed mis gaan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Het is jammer dat er niet voor niks vaak zo over grote honden wordt gedacht. :wink:

Ik reageer wat flauw, maar als je een kleine hond hebt en je ontmoet iemand met een enorme hond ben je compleet afhankelijk van die baas. En die baas van de goodwill van zijn honden. Mag ik bedanken?
Ik stel het nu wat zwart/wit en zo zwart/wit zie ik het niet en is het ook niet. Alleen vind ik wel dat men erg makkelijk denkt over het aanschaffen van grote en sterke honden. Als er iets mis gaat kan het ook echt goed mis gaan.
nee dat kun je niet ruiken en niet zien, maar wat wil of doe jij dan? draai jij direct om bij het zien van een grote hond? zweet je peentjes? en dit is gewoon een serieuse vraag hoor,want dit lijkt mij niet fijn wandelen en ik denk ( ik ben ook eigenaar van kleine hondjes, kleiner zelfs) dat dit naar wandelen is en ik persoonlijk kom 10 keer liever grote honden tegen dan kleine ( ik snap wel dat ALS een grote iets doet het goed mis kan zijn hoor) de kans dat je een grote hond die flipt en met "slechte" baas tegen komt, is in mijn ogen veel kleiner dan honden tegen komen van klein formaat die wel in zijn voor een robbertje.
i
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef: nee dat kun je niet ruiken en niet zien, maar wat wil of doe jij dan? draai jij direct om bij het zien van een grote hond? zweet je peentjes? en dit is gewoon een serieuse vraag hoor,want dit lijkt mij niet fijn wandelen en ik denk ( ik ben ook eigenaar van kleine hondjes, kleiner zelfs) dat dit naar wandelen is en ik persoonlijk kom 10 keer liever grote honden tegen dan kleine ( ik snap wel dat ALS een grote iets doet het goed mis kan zijn hoor) de kans dat je een grote hond die flipt en met "slechte" baas tegen komt, is in mijn ogen veel kleiner dan honden tegen komen van klein formaat die wel in zijn voor een robbertje.
i
Ik doe niks en ik zweet ook geen peentjes hoor! :mrgreen: Ik loop lekker gezellig door. Maar er zijn honden of combi's die ik uit de weg ga. En soms ben ik wel bang en met recht. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
yamie schreef: nee dat kun je niet ruiken en niet zien, maar wat wil of doe jij dan? draai jij direct om bij het zien van een grote hond? zweet je peentjes? en dit is gewoon een serieuse vraag hoor,want dit lijkt mij niet fijn wandelen en ik denk ( ik ben ook eigenaar van kleine hondjes, kleiner zelfs) dat dit naar wandelen is en ik persoonlijk kom 10 keer liever grote honden tegen dan kleine ( ik snap wel dat ALS een grote iets doet het goed mis kan zijn hoor) de kans dat je een grote hond die flipt en met "slechte" baas tegen komt, is in mijn ogen veel kleiner dan honden tegen komen van klein formaat die wel in zijn voor een robbertje.
i
Ik doe niks en ik zweet ook geen peentjes hoor! :mrgreen: Ik loop lekker gezellig door. Maar er zijn honden of combi's die ik uit de weg ga. En soms ben ik wel bang en met recht. :wink:
oke :wink: enja dat begrijp ik , ik ook, helemaal natuurlijk als ik de hond of persoon ken, maar soms zie je het dus ook wel , iets wat mij dan zegt,mmm laat maar ( ook mede omdat ik ook honden heb die best wat fel kunnen reageren)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Eline* schreef:
i
oke :wink: enja dat begrijp ik , ik ook, helemaal natuurlijk als ik de hond of persoon ken, maar soms zie je het dus ook wel , iets wat mij dan zegt,mmm laat maar ( ook mede omdat ik ook honden heb die best wat fel kunnen reageren)
Weet je, ik merk dat ik de laatste tijd gewoon steeds bozer kan worden om die dingen. Ik wens me niet bedreigd te voelen door Jan Lul met zijn veel te grote hond ter compensatie van een worteltje in zijn broek.
Ik word daar steeds giftiger op. Ik wil lekker ontspannen kunnen lopen en wil niet bang hoeven zijn voor mijn honden. Dat gaat toch nergens over?
Prima als jij zo nodig een grote hond wil, maar hou hem lekker bij je. En het lijkt inderdaad misschien dat ik een schijtebroek ben, maar echt, dat valt best mee. Ik heb alleen wel een volle reu waar ik rekening mee moet houden en ik zet me af tegen het feit dat ik me, al is het maar 1 keer per jaar, bang hoef te voelen door andermans hond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
yamie schreef:
Eline* schreef:
i
Weet je, ik merk dat ik de laatste tijd gewoon steeds bozer kan worden om die dingen. Ik wens me niet bedreigd te voelen door Jan Lul met zijn veel te grote hond ter compensatie van een worteltje in zijn broek.
Ik word daar steeds giftiger op. Ik wil lekker ontspannen kunnen lopen en wil niet bang hoeven zijn voor mijn honden. Dat gaat toch nergens over?
Prima als jij zo nodig een grote hond wil, maar hou hem lekker bij je. En het lijkt inderdaad misschien dat ik een schijtebroek ben, maar echt, dat valt best mee. Ik heb alleen wel een volle reu waar ik rekening mee moet houden en ik zet me af tegen het feit dat ik me, al is het maar 1 keer per jaar, bang hoef te voelen door andermans hond.
ik snap je wel hoor, ik , en dit is puur gebasseerd op mijn eigen ervaringen, heb het idee, dat de dingen die fout gaan, de honden die flippen, onopgevoed zijn enz, voornamelijk niet de grote rassen zijn.
dat houd niet in dat het niet kan gebeuren, en dat als het wel gebeurt weet ik dat de schade soms niet te overzien is, maar goed. zo zie ik ook die eikels die met een mes over straat lopen, de automobilisten die veel een veel te hard door een woonwijk scheuren, dus dingen die ook gebeuren en ook gevaar opleveren, maar niet zozeer standaard zijn en voor mij dus niet een heel reeel dagelijks risico vormen en tja.. risico's liggen er op elke straathoek.

we leven hier in nederland, meestal op een kluitje, en dan ook nog honden, imo loop je dus altijd risico op een aanvaring en anders moet je geen hond nemen ( neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel, niet het goed praten van aanvaringen, maar het niet ontkomen aan )
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:ik snap je wel hoor, ik , en dit is puur gebasseerd op mijn eigen ervaringen, heb het idee, dat de dingen die fout gaan, de honden die flippen, onopgevoed zijn enz, voornamelijk niet de grote rassen zijn.
dat houd niet in dat het niet kan gebeuren, en dat als het wel gebeurt weet ik dat de schade soms niet te overzien is, maar goed. zo zie ik ook die eikels die met een mes over straat lopen, de automobilisten die veel een veel te hard door een woonwijk scheuren, dus dingen die ook gebeuren en ook gevaar opleveren, maar niet zozeer standaard zijn en voor mij dus niet een heel reeel dagelijks risico vormen en tja.. risico's liggen er op elke straathoek.

we leven hier in nederland, meestal op een kluitje, en dan ook nog honden, imo loop je dus altijd risico op een aanvaring en anders moet je geen hond nemen ( neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel, niet het goed praten van aanvaringen, maar het niet ontkomen aan )
Ik snap ook wat je bedoeld want er zijn inderdaad altijd asocialen. Maar er zijn regels en wetten om met zijn allen op dat kluitje te kunnen leven. Je mag nou eenmaal niet met een mes zwaaien en ook niet dronken achter het stuur zitten.
En natuurlijk neem en loop je in het normale leven risico.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het fijn vind om mijn honden bloot te stellen aan bepaalde risico's zonder daarin een keuze te hebben, omdat iemand anders te besodemieterd is zijn honden bij hem of haar te roepen of te houden of er gewoonweg niets over te zeggen heeft, maar wel zo nodig een enorme hond wil.

En ik vind een aanvaring niet erg. Alleen hou ik Nelson netjes weg bij kleine patsertjes omdat het geen partij is en ik verwacht dat ook van mensen waarbij mijn honden geen partij zijn voor die van hun. Een vechtpartij is geen ramp, maar je hond aan reepjes terugkrijgen is dat wel. Ik wil gewoon een keuze hebben in met welke honden mijn honden om hoeven gaan. Als ik ga wandelen met Cleo met Q en Queen vind ik dat hartstikke leuk en als ik met Tineke en haar honden ga lopen is dat ook mijn keuze. Maar op een woensdagmiddag ineens gezellig tussen een brommende Fila staan moederziel alleen met mijn twee hondjes, nou, dat vind ik minder gezellig. :devil:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

uiteraard :wink: ik vind dat ook niet zo fijn nee :mrgreen:
gelukkig denk ik nog steeds dat de kans erop niet groot is. en er dus op wandelen,lopen enz, kan haast niet.

en ja ik ben het helemaal met je eens dat mensen met honden hun verantwoordelijkheden moeten nemen, ongeacht welk ras. ik heb zelf jaren tussen doggen, ieren , bul mastiffs geleefd, en raar maar waar, ook al kan ik die puur fysiek niet aan, ik vind het "makkelijker"om die te verhinderen een kleiner hondje te grijpen, als dat ik dat vind van een kleiner, sneller, glipperige terrier :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

yamie schreef: en raar maar waar, ook al kan ik die puur fysiek niet aan, ik vind het "makkelijker"om die te verhinderen een kleiner hondje te grijpen, als dat ik dat vind van een kleiner, sneller, glipperige terrier :wink:
Ik heb liever met een JR of kooiker te doen die door het lint gaat dan met een Bordeauxdog, hoewel ik weet dat de kans op een door het lint gaande JR of kooiker of papillon groter is dan een Bordeauxdog. En als dan bij die JR/kooiker papillon een incompetente baas staat, kan ik het alleen wel klaren, maar met een Bordeauxdog, nee dat kan ik niet. Dus daar zie ik liever een flinke competente eigenaar bij en kilo's helpen daarbij.

Anne
yamie
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
yamie schreef: en raar maar waar, ook al kan ik die puur fysiek niet aan, ik vind het "makkelijker"om die te verhinderen een kleiner hondje te grijpen, als dat ik dat vind van een kleiner, sneller, glipperige terrier :wink:
Ik heb liever met een JR of kooiker te doen die door het lint gaat dan met een Bordeauxdog, hoewel ik weet dat de kans op een door het lint gaande JR of kooiker of papillon groter is dan een Bordeauxdog. En als dan bij die JR/kooiker papillon een incompetente baas staat, kan ik het alleen wel klaren, maar met een Bordeauxdog, nee dat kan ik niet. Dus daar zie ik liever een flinke competente eigenaar bij en kilo's helpen daarbij.

Anne
ik heb het niet over een hond die flipt of gaat hoor :wink: tuurlijk telt dan grote en gewicht, ik zei: ik vind het "makkelijker"om die te verhinderen een kleiner hondje te grijpen,

dus niet op het moment dat ze er al op zitten :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

yamie schreef:ik zei: ik vind het "makkelijker"om die te verhinderen een kleiner hondje te grijpen,

dus niet op het moment dat ze er al op zitten :wink:
Ah zo. Dat vind ik ook wel :wink: Een groterd is voor mij wel gemakkelijker af te blokken dan zo'n klein grommend en springend razendsnel ding.

Anne
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Rob* schreef:
malinois schreef:

:mrgreen: zie je je al lopen door het bos, arm vooruit gestoken :N:

er zijn van die groeperingen he?die doen het wel hoor..... :N:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”