Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

''Je moet sterk zijn voor een grote/krachtige hond''

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sabinekuh
Vaste gebruiker

''Je moet sterk zijn voor een grote/krachtige hond''

Ongelezen bericht door Sabinekuh »

Ik wou jullie mening hier eens over weten..
Ik wil graag een Bullterrier, ben ik mee opgegroeid, maar mijn vriend zegt, dat als ik de honden van zijn ouders (2 AmStaffs) niet kan houden zal dit mij bij een bullterrier ook niet lukken,
Nu laat ik ook vaak zat Diesel uit (Hond van me vriend Bullmastiff)
Die is nu bijna 8 maanden oud, weegt rond de 40 kilo en is rond de 61 cm hoog, kan ik ook prima houden, nu kost me dat natuurlijk af en toe wel moeite als hij graag naar een bekende toe wil.
Maar ik ben ervan overtuigd dat als ik een Bullterrier zou nemen in de toekomst en ik zou ermee op cursus gaan dat dit allemaal niet zo'n probleem moet zijn.
Ik ben zelf 1.57 en weeg 45 kilo, ben niet egt sterk... Ik denk dat daarom word gezegd dat ik zo'n hond niet zal kunnen houden.
Wou graag jullie mening hier eens over weten.
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Zelf ben ik 1.74 en weeg 57 kilo en m'n honden wegen 45 en 33 kilo, dus bij elkaar is dat ook een hoop hond :mrgreen:
Over 't algemeen gaat dat prima hoor, als ze 't plotseling op een ploegen zetten moet ik mezelf wel schrap zetten en een brul geven :N:
Ben met allebei wel naar cursus geweest, meer om een band op te bouwen want ze waren allebei wat ouder al toen we ze kregen.
Ik denk dus dat 't wel te doen is maar daar zullen mensen ook vast andere meningen over hebben :wink:
Sabinekuh
Vaste gebruiker

Dat is flink wat ja :mrgreen:
Maar hij baseerd dat dus op de honden van zn ouders, maar ik denk niet dat je dat op de hond van iemand anders kunt baseren die luisteren toch over het algemeen niet zomaar ff naar iemand die ze uitlaat.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Laat ik het zo zeggen; ik vind het wel zo prettig als een hond problemen veroorzaakt je als baas fysiek in staat bent de hond te doen laten stoppen met waarmee hij bezig is. Als jouw hond bv vecht met mijn hond en jij hebt vervolgens niets in te brengen vind ik dat dus niet verantwoord.
Ik zou zelf dus niet kiezen voor een hond die ik fysiek niet de baas kan omdat ik dat dus onverantwoord vind.
Laatst gewijzigd door Eline* op 01 aug 2006 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik ben er geen voorstander van in ieder geval.

Anne
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Eline* schreef:Laat ik het zo zeggen; ik vind het wel zo prettig als een hond problemen veroorzaakt je als baas fysiek in staat bent de hond te doen laten stoppen met waarmee hij bezig is. Als jouw hond bv vecht met mijn hond en jij hebt vervolgens niets in te brengen vind ik dat dus niet verantwoord.
Ik zou zelf dus niet kiezen voor een hond die ik fysiek niet de baas kan omdat ik dat dus onverantwoord vind.
Ik maak vaak zat mee dat mensen hun honden bij mijn honden laten ouwehoeren die ze zelf fysiek wel de baas zouden kunnen maar niet reageren en dat ik dan al m'n spierkracht uit de kast kan trekken om dat nog in goede banen te leiden..
Mijn honden zijn misschien wel (te) sterk maar laten zich wel terugroepen als het knokken is. Wat is dan onverantwoorder? :19:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Het heeft niet met kracht , maar met overwicht te maken. Als jij geen overwicht hebt, neemt de kleinste hond nog een loopje met je. Maar ik ben het ook met Eline eens, ik vind het wel prettig als de baas ook wat gewicht in de strijd kan gooien, mocht het nodig zijn.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Re: ''Je moet sterk zijn voor een grote/krachtige hond''

Ongelezen bericht door Rob* »

Sabinekuh schreef:Ik wou jullie mening hier eens over weten..
Ik wil graag een Bullterrier, ben ik mee opgegroeid, maar mijn vriend zegt, dat als ik de honden van zijn ouders (2 AmStaffs) niet kan houden zal dit mij bij een bullterrier ook niet lukken

daar heeft je vriend groot gelijk in :ok:
Sabinekuh
Vaste gebruiker

Rob* schreef:
Ik wil graag een Bullterrier, ben ik mee opgegroeid, maar mijn vriend zegt, dat als ik de honden van zijn ouders (2 AmStaffs) niet kan houden zal dit mij bij een bullterrier ook niet lukken

Hij kan ze zelf ook met moeite houden omdat ze altijd trekken aan de riem.
Ik bedoel hiermee dat dit geen goede vergelijking vind.
En je kan niet zeggen dat ie groot gelijk heeft omdat je de honden in kwestie ook niet kent.
Ik geloof namelijk niet dat jou staff continu maar loopt te trekken aan de riem? Neem aan dat je er een heb aan je avator te zien?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Kennisje van mij heeft een jonge bull terriër teef (nu ongeveer maand of 10 oud) Wordt goed opgevoed. Maar ja, het is een doldwaze hond die in haar enthousiasme wel eens snoeihard een andere kant op wil sprinten dan haar baasje verzonnen had. En dan moet ze echt alle zeilen bij zetten (is nogal een tenger typje :mrgreen: ) om overeind te blijven.
Dus met opvoeding heeft het niet altijd wat te maken. Juist een puber hond gooit nogal eens de kop in de wind, ondanks alle zorgvuldige opvoeding die het vanaf pups af aan gehad heeft. En laten we wel wezen: een bullterriër is enthousiast en nogal doldriest.
Dus dat zijn wel periodes die je dan toch met wat meer lichaamskracht moet doorstaan om ondertussen je hond met moed, beleid en trouw te leren dat enthousiast zijn leuk is, maar dat het niet betekent dat je maar alle kanten op mag springen. :mrgreen:

Overigens heb ik die hond zelf wel eens even beetgehouden, maar ik bleef ook maar met moeite overeind, ondanks dat ik gewend ben om met een niet zo braaf maar wel zo sterk herdertje van 25 kg rond te lopen.
Het bulletje is beduidend sterker. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Roelfien op 01 aug 2006 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

nance schreef:Het heeft niet met kracht , maar met overwicht te maken. Als jij geen overwicht hebt, neemt de kleinste hond nog een loopje met je. Maar ik ben het ook met Eline eens, ik vind het wel prettig als de baas ook wat gewicht in de strijd kan gooien, mocht het nodig zijn.
Dat denk ik ook inderdaad. Alleen als die kleine hond buiten een loopje met je neemt kan je hem nog wel houden aan de riem iig, dat scheelt.

Ik denk dat je heel zeker van jezelf moet weten dat je het in je hebt een hond die je fysiek niet aankan goed op te voeden en te begeleiden.

Ik persoonlijk zou het niet doen omdat ik mezelf als baas daarvoor niet voldoende vertrouw :wink:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Sabinekuh schreef:
Rob* schreef:

En je kan niet zeggen dat ie groot gelijk heeft omdat je de honden in kwestie ook niet kent.
Ik geloof namelijk niet dat jou staff continu maar loopt te trekken aan de riem? Neem aan dat je er een heb aan je avator te zien?

Ik lees alleen wat je zelf tikt....dat je die staffies ook niet kan houden, dan geloof ik dat, ik ga niet zeggen "Je vriend liegt want je kan ze wel houden" staat raar want ik ken jullie en die staffies niet, dus ga ervanuit dat ie dat niet zomaar zegt?

maar goed, ik heb geen staff en zoals je kan zien in me avatar....ik heb een witte boxer :cheer:
Sabinekuh
Vaste gebruiker

Rob* schreef:
Sabinekuh schreef:
Rob* schreef:

Ik lees alleen wat je zelf tikt....dat je die staffies ook niet kan houden, dan geloof ik dat, ik ga niet zeggen "Je vriend liegt want je kan ze wel houden" staat raar want ik ken jullie en die staffies niet, dus ga ervanuit dat ie dat niet zomaar zegt?

maar goed, ik heb geen staff en zoals je kan zien in me avatar....ik heb een witte boxer :cheer:

Nee je hebt gelijk dat had ik vanaf het begin beter toe moeten lichten, mijn fout.
Maar die honden zijn honden die nogal vechtlustig zijn, en mijn vriend denkt dat elke stafford/bullterrier zo vechtlustig is en ook naar elke hond toe wil schieten, kan hem niet wijs maken dat ze niet meer op ''vechtlustigheid'' worden gefokt zoals vroeger.
Wij hebben een kruising stafford gekend, beet dit beestje van zich af omdat ze niet gewenst was van de avances van een andere hond, riep ie meteen: Jaa dat is omdat er stafford in zit he!
Misschien is het nu beter toegelicht wat ik vanaf het begin had moeten doen
Rob*
Zeer actief

Sabinekuh schreef:
Rob* schreef:
Sabinekuh schreef:
Rob* schreef:

Nee je hebt gelijk dat had ik vanaf het begin beter toe moeten lichten, mijn fout.
Maar die honden zijn honden die nogal vechtlustig zijn, en mijn vriend denkt dat elke stafford/bullterrier zo vechtlustig is en ook naar elke hond toe wil schieten, kan hem niet wijs maken dat ze niet meer op ''vechtlustigheid'' worden gefokt zoals vroeger.
Wij hebben een kruising stafford gekend, beet dit beestje van zich af omdat ze niet gewenst was van de avances van een andere hond, riep ie meteen: Jaa dat is omdat er stafford in zit he!
Misschien is het nu beter toegelicht wat ik vanaf het begin had moeten doen

dit gaat teveel over het ras of ze wel of niet vechtlustig zijn en of dat wel of niet in goede banen geleid kan worden....daar waag ik me niet aan om over de staffies te praten haha.
Ik weet wel dat het in het ras zit dat willen knokken, wil niet zo zijn dat je ze niet kan duidelijk maken dat er in jouw bijzijn niet geknokt of uitgevallen word, maar denk dat de staffie eigenaren daar meer over kunnen zeggen
Sabinekuh
Vaste gebruiker

Daarom.. En een stafford is natuurlijk ook weer anders dan een Bullterrier.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Sabinekuh schreef:Daarom.. En een stafford is natuurlijk ook weer anders dan een Bullterrier.
Ik dacht dat een Bull terrier ook vaak niet erg goed met geslacht-genoten op kon schieten. Volgens mij las ik daar laatst nog iets over bij hondenrassen, dacht ik.
Afbeelding
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Ja, mijn Bullen Reuen trekken allebei niet dus ik hoef niet sterk te wezen en ze lopen over het algemeen alle twee los.
Maar als een Bull wel trekt moet je alle kracht in de strijd gooien.
Als jij je Bullen pup opvoed vanaf het begin af aan moet het geen probleem wezen.
IK heb een vriendin van 1.50 meter die heeft 3 grote Herders alledrie reuen en ze kan ze alledrie goed de baas hoor.
Kwestie van opvoeden.
Afbeelding
rubella
Actief

Ongelezen bericht door rubella »

Sabinekuh schreef:Daarom.. En een stafford is natuurlijk ook weer anders dan een Bullterrier.
Ik vind de bull terrier een geweldige hond :ok: , maar ook een geweldige spierbundel!

Persoonlijk zou ik nooit voor een hond kiezen die ik fysiek niet de baas zou kunnen.
Of je het overwicht hebt waar Nance over spreekt, moet je maar afwachten!
Is altijd jammer als zo'n hondje ongelukken veroorzaakt - in de meeste ruime zin - en dan weer moet worden herplaatst.

Er zijn toch genoeg andere leuke, handzame honden, die ook wat "lijken"?
groetjes, Wina

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Je kan deze discussie ook anders stellen; Wie heeft er een (groter?) probleem..iemand met een uitvallende boerboel of iemand met een uitvallende Jack Russel?
Ik denk dat de eigenaar van de uitvallende Jack niet eens een probleem hoeft te ervaren en degene met de uitvallende Boerboel kan de straat misschien niet eens meer op.

Je kan roepen dat je fysiek er niets mee van doen heeft. In een ideale situatie, waarin de hond geen probleemgedrag ontwikkelt en de verhoudingen goed zijn is dat zo. Maar bij geen enkele pup is het plaatje bekend van hoe hij opgroeit. Als jouw dog als pup gegrepen wordt door een andere hond kan hij probleemgedrag ontwikkelen en andere honden willen grijpen. Dan heb je dus een erg groot probleem als je hem fysiek niet de baas bent. En met wat pech hebben anderen dus een probleem door jouw keuze en jouw hond.

Ik zou graag zien dat mensen eens wat beter zouden nadenken over dit soort dingen. Als iedereen in staat zou zijn zijn hond te remmen en fysiek te stoppen zal het echt wat incidenten schelen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Ik denk dat welke hond je ook neemt groot of klein als jij met je hond geen band opbouwt en niet de relatie hebt dat je op een normale manier over straat kan of je nu met een JR of met een Duitse Dog loopt alletwee zouden ze gewoon naast de baas moeten lopen los of met een ontspannen lijn en is dat niet zo dan heb je een rangorde probleem een hond die trekt is de baas over het baasje zo simpel is dat.
Niets meer en Niets minder
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

kanche schreef:Ik denk dat welke hond je ook neemt groot of klein als jij met je hond geen band opbouwt en niet de relatie hebt dat je op een normale manier over straat kan of je nu met een JR of met een Duitse Dog loopt alletwee zouden ze gewoon naast de baas moeten lopen los of met een ontspannen lijn en is dat niet zo dan heb je een rangorde probleem een hond die trekt is de baas over het baasje zo simpel is dat.
Nou, het is heel wat ingewikkelder want echt niet ieder probleem is een rangordeprobleem, maar dat ter zijde. Maar wat koop ik ervoor als jij met je rangordeprobleem over straat wordt gesleurd en jouw rangordeprobleem mijn hondje pakt?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

kanche schreef:Ik denk dat welke hond je ook neemt groot of klein als jij met je hond geen band opbouwt en niet de relatie hebt dat je op een normale manier over straat kan of je nu met een JR of met een Duitse Dog loopt alletwee zouden ze gewoon naast de baas moeten lopen los of met een ontspannen lijn en is dat niet zo dan heb je een rangorde probleem een hond die trekt is de baas over het baasje zo simpel is dat.
Ja ja, mooi praten, maar het is toch wel fijn als je hond uit enthousiasme heel even vergeet dat de baas het niet zo leuk vindt als "de rangorde"ondermijnd wordt. Natuurlijk is het belangrijk dat een hond zich bewust is dat de baas bepaalt wat er gebeurt. Maar er zijn altijd perioden in het leven van een hond dat zij/hij dat even vergeten is.
Hoort erbij, maar dan moet je de hond wel kunnen houden.
Sabinekuh
Vaste gebruiker

rubella schreef:

Er zijn toch genoeg andere leuke, handzame honden, die ook wat "lijken"?
Het gaat mij niet om het ''wat lijken''
Ik hoef geen hond om er stoer mee te gaan staan doen.. Mijn eerste hond zal waarschijnlijk geen bullterrier worden, lijkt me namelijk geen goede keuze dat meteen als eerste hond. Maar in de toekomst wil ik er eenn vanwege het karakter, dat is gewoon super.
Natuurlijk zal mijn eerste hond niet gelijk een grote sterke spierbundel worden zoals de bullmastiff of bullterrier.
Wat voor ras mijn eerste hond zal hebben weet ik niet, ik vind de franse bulldog ook een geweldige hond qua uitstraling en karakter, maar als ik dan weer lees wat voor problemen ze hebben met gezondheid is dat natuurlijk ook weer iets om over na te denken.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben het helemaal met Eline eens, je neemt een hond die je kan houden of je hebt bewezen zo goed met honden te zijn dat je bv herders wel onder controle hebt. Heb je het over een bullterrier reu dan is het probleem gewoon dat hij vechtlustig kan worden. Heeft niet zoveel met fokken te maken als wel met het ras. Er zijn een boel sociale bullen die prima met alles en iedereen door de bocht kunnen maar er zijn er net zo veel die helemaal niet tegen een andere hond van hetzelfde geslacht kunnen. Dat heeft weinig tot niets met sociaal maken te maken.

Dat geeft niet maar dan wel aub vasthouden en geen gelazer als de hond als een lier gaat trekken om die westie een kopje kleiner te maken. Geen "ren weg want ik kan hem niet houden" bullshit want dan moet je die hond wegdoen of andere maatregelen treffen. Hier in de straat (sorry voor de mensen die het al 1000 keer gelezen hebben :mrgreen: ) is dus een rottweiler gekomen die zomaar het hondje van een oma'tje doodbeet omdat zijn baasje geen kracht had de hond tegen te houden en het doodbijten te stoppen. Walgelijk! :kotz:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Roelfien schreef:
Ja ja, mooi praten, maar het is toch wel fijn als je hond uit enthousiasme heel even vergeet dat de baas het niet zo leuk vindt als "de rangorde"ondermijnd wordt. Natuurlijk is het belangrijk dat een hond zich bewust is dat de baas bepaalt wat er gebeurt. Maar er zijn altijd perioden in het leven van een hond dat zij/hij dat even vergeten is.
Hoort erbij, maar dan moet je de hond wel kunnen houden.
Precies. Welke hond is er nu meteen en vanzelf probleemloos en maakt nooit ineens een onverwachte beweging? :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik ben redelijk groot, maar ben niet zo zwaar en heb weinig fysieke kracht in mijn armen.
Ik heb 3 honden.....1 van 20 kilo, 1 van 25 kilo en 1 die nu tegen de 30 kilo zal zitten gok ik.
Ik heb de meeste moeite om de lichtste te houden als ze ergens naartoe wil. :19: Die wil altijd op topsnelheid overal naartoe en past zich niet zomaar aan...na 4 jaar trekt ze nog steeds :roll: , zeker als er andere honden meelopen (heb ik haar alleen dan is het geen probleem, trekt ze nauwelijks). :denken:
Qua kracht heb ik wat dat betreft niets in te brengen, maar ik heb ze alle 3 doorgaans prima onder controle, wanneer ik boos word kunnen ze namelijk ineens heeeeeeeeeeel goed luisteren. :mrgreen:

Overigens neem ik ze zelden of nooit alle 3 tegelijk aangelijnd mee, want zouden ze alle 3 naar links willen terwijl ik naar rechts wil dan word ik toch echt gelanceerd. :19: En dat loopt niet echt ontspannen. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

kanche schreef:en is dat niet zo dan heb je een rangorde probleem een hond die trekt is de baas over het baasje zo simpel is dat.
ik vind het een beetje erg simpel eigenlijk... te simpel... ik heb geen rangordeprobleem maar mijn hondjes hoeven niet met een slappe lijn naast me te lopen omdat ik dat niet nodig vind. Volgen met hun kop omhoog hoeven ze alleen op de training!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Laat ik het zo zeggen; ik vind het wel zo prettig als een hond problemen veroorzaakt je als baas fysiek in staat bent de hond te doen laten stoppen met waarmee hij bezig is. Als jouw hond bv vecht met mijn hond en jij hebt vervolgens niets in te brengen vind ik dat dus niet verantwoord.
juist helemaal mee eens...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ceciel schreef:
Ik maak vaak zat mee dat mensen hun honden bij mijn honden laten ouwehoeren die ze zelf fysiek wel de baas zouden kunnen maar niet reageren en dat ik dan al m'n spierkracht uit de kast kan trekken om dat nog in goede banen te leiden..
Mijn honden zijn misschien wel (te) sterk maar laten zich wel terugroepen als het knokken is. Wat is dan onverantwoorder? :19:
ik heb meegemaakt dat ik een knokkende kruising rottweiler van mijn kruising kees heb af moeten trekken omdat de eigenaar dat niet kon... dus ik moet m'n eigen hond bevrijden van een veel zwaardere en sterkere vreemde hond omdat z'n baas dat niet kan... gevolg dat ik hem alsnog bijna moest laten wurgen omdat we hem zelfs niet met meerdere personen konden loskrijgen... gewoon je hond fysiek onder controle kunnen houden vind ik dus erg belangrijk
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

malinois schreef:
kanche schreef:en is dat niet zo dan heb je een rangorde probleem een hond die trekt is de baas over het baasje zo simpel is dat.
ik vind het een beetje erg simpel eigenlijk... te simpel... ik heb geen rangordeprobleem maar mijn hondjes hoeven niet met een slappe lijn naast me te lopen omdat ik dat niet nodig vind. Volgen met hun kop omhoog hoeven ze alleen op de training!
En dan heb jij herders, honden die er op gefokt zijn om baas gericht te zijn. :wink: Bull Terriër, het tweede deel van de naam zegt het al. Ik heb verder geen verstand van het ras, maar het woord terriër zegt toch meestal wel dat het een ras betreft dat behoorlijk zelfstandig en eigenwijs kan zijn.
Maar wellicht zit ik fout hoor, zijn bull terriërs zeer makkelijk opvoedbare honden zonder enig greintje humor en eigenwijzigheid.

Kan ik dan mijn fox inruilen voor een bull? :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”