Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor alle mensen met een cairn terrier

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Martijn en Jessica
Vaste gebruiker

Voor alle mensen met een cairn terrier

Ongelezen bericht door Martijn en Jessica »

Wij hebben sinds 4 weken een 8-jarige cairn terrier in huis (teefje) en zijn er nog steeds niet uit of we haar nou teveel of te weinig brokken geven. De ene keer heeft ze het in een mum van tijd op (waardoor je gaat denken dat ze te weinig heeft gekregen) en de andere keer doet ze er weer uren over (teveel?). Ook met tussendoortjes, zoals hondensnoepjes en rundhuidbotjes zijn we nog aan het experimenteren. 's Ochtends krijgt ze altijd een sneetje brood, overdag wat hondensnoepjes en af en toe een botje, 's avonds krijgt ze rond de 100 gram brokken. Het is ongeveer hoeveel ze ook bij haar oude baasje kreeg.

Ik ben erg benieuwd wat andere mensen aan hun cairn terrier geven aan voer op een dag. Hoeveel gram brokken per dag en wat voor tussendoortjes... Natuurlijk is het per hond verschillend en ligt het ook aan de lichaamsbeweging die ze krijgt, maar het lijkt me handig om een soort van richtlijn te hebben!

Groet,
Jessica
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ga bij brokjes uit van 10 a 15 gram brokjes per kilo gewénst lichaamsgewicht. 100 gram brokjes is dus voldoende om een hondje van 10 kilo in conditie te houden. Wanneer je daar ook nog een hele boterham en tussendoortjes bij geeft is dat zeker veel voor een Cairn Terrier.

Wanneer een hondje gecastreerd (m/v) is dan mag je de hoeveelheid voer met 25 tot 30% verlagen.

Kwart boterham (lekker met smeerworst of pindakaas), 70 gram brokjes en 3 tussendoortjes lijkt mij voldoende voor een gemiddelde Cairn Terrier.

Of je wel brokjes en boterhammen wilt blijven voeren......... da's weer iets heel anders :idea:
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Dat hangt af van het soort voer wat je geeft. Hoeveel voedingsstoffen erin zitten.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Toen ik Daan net had at hij erg slecht. Hij kreeg bij de vorige eigenaar cesar en moest bij mij brokken gaan eten.
Hij krijgt nu 's morgens 1 rodi schijf en 's avonds een handje brokken. De grote van de hand is afhankelijk van wat we gedaan hebben.
Vorig jaar is hij opeens goed gaan eten en voordat ik het door had woog hij 10 kilo. Nu weegt hij weer netjes 9 kilo.
Hij krijgt ook veel tussendoor, plakje kaas, paardenbrokjes, appel. en elke dag een varkensoorstukje.

Met de hitte van de afgelopen dagen had Daan minder zin in eten.

Ik zou gewoon eerst kijken hoe ze het doet.
Afbeelding
Martijn en Jessica
Vaste gebruiker

Goed gewicht

Ongelezen bericht door Martijn en Jessica »

Doortje, onze cairn terrier, is vandaag weer gewogen bij de dierenarts en ze weegt nog steeds hetzelfde als drie weken geleden: 6,2 kilo! (op de gram precies!) We houden daarom de hoeveelheid eten die we nu geven maar aan en verminderen deze pas als ze over twee maanden gesteriliseerd wordt.

Misschien dat we in plaats van een boterham 's ochtends een stukje Rodi worst gaan geven. Dat lijkt me wat lekkerder voor Door!

Groet,
Jessica
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

onze westie krijgt per dag 100 gram
hij is gecastereerd
weegd nu 9 kilo dat is prima voor een reu
maar voeren met je ogen als je denkt dat hij of zij te dik word
meteen iets minderen dan hou je het in de hand
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering