Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tanden

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Tanden

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Ik heb een vraagje over het gebit van Bram. Bram is bijna 8 jaar en ik heb hem een half jaar geleden uit het asiel gehaald. De dierenarts die hem in het asiel heeft nagekeken heeft op zijn paspoort bij gebit gewoon goed aangekruist. En ook toen ik pas met hem bij de dierenarts was vond de dierenarts het gebit er wel netjes uitzien, behalve dat het wat afgesleten was. Die dierenarts was echter een invaller ivm een spoedgeval en ze zei ook wat anders wat later niet bleek te kloppen dus daar vertrouw ik al niet op...
Bram stinkt behoorlijk uit zijn bek en mist een paar snijtanden. Zelf heb ik zijn gebit al wel wat proberen te reinigen (door zooi eraf te schrapen met een theelepeltje wat best goed gaat) maar helemaal schoon krijg je het niet en bij een deel van zijn tanden liggen tandhalzen bloot.
Nou is sinds kort een tand wat rozig verkleurd en van die tand lag dus ook de tandhals al bloot. Zou deze tand getrokken moeten gaan worden :19: :jank:
En een van de snijtanden is zo erg afgesleten dat je van de bovenkant het 'leven' ziet zitten. Is dat niet erg pijnlijk?
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zou het gebit nog maar even goed na laten kijken, zeker als er halzen bloot liggen. Het zou paradontose kunnen zijn en daar moet wel wat aan gedaan worden. Het uit zijn bek stinken kan daar van komen.
Wijs de DA op wat jij hebt gezien.
Een slecht gebit heeft invloed op de gezondheid van de hond dus het is echt wel belangrijk.
Als hij na eventuele behandeling en schoonmaken nog steeds uit zijn bek stinkt moet je ook weer teruggaan naar de DA.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik zou er zelf ook niet aan gaan rommelen. Het gebit laten reinigen bij de dierenarts. Moet wel onder narcose maar dan kunnen ze het gelijk helemaal goed nakijken ook.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Sjalot schreef:Ik zou er zelf ook niet aan gaan rommelen. Het gebit laten reinigen bij de dierenarts. Moet wel onder narcose maar dan kunnen ze het gelijk helemaal goed nakijken ook.
Een maand geleden werd dat dus niet nodig geacht... maar dat was dus niet mijn vaste dierenarts die dat zei... Maarja ik dacht, misschien ben ik te precies omdat mijn vorige hond nog een supergoed gebit had zonder aanslag of wat dan ook toen hij 6 was?
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Benji&Brenda schreef:
Sjalot schreef:Ik zou er zelf ook niet aan gaan rommelen. Het gebit laten reinigen bij de dierenarts. Moet wel onder narcose maar dan kunnen ze het gelijk helemaal goed nakijken ook.
Een maand geleden werd dat dus niet nodig geacht... maar dat was dus niet mijn vaste dierenarts die dat zei... Maarja ik dacht, misschien ben ik te precies omdat mijn vorige hond nog een supergoed gebit had zonder aanslag of wat dan ook toen hij 6 was?
Laat toch maar even nakijken.
En het "leven"dat je ziet is volgens mij niet pijnlijk.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”