Hij is mager aan het worden en ik snap er niets van. Enige tijd geleden vond ik hem te dik, wat minder eten gegeven, maar ineens dacht ik 'hmmm wat mager' en gaf hem weer gewoon te eten. De magerheid zette door en ik gaf hem steeds meer te eten, maar hij lijkt geen gram aan te komen.
Hij is niet broodmager hoor, maar bij stand kan je de achterste 3 ribben zien en hij is wat ingevallen. Niet ernstig, maar ik snap niet dat hij niet aankomt
Daarnaast zit hij weer in een 'dip' (?). Hij is de afgelopen weken erg timide. Tja, komt het door de warmte of wat anders? Dat is moeilijk in te schatten.
Soms heeft hij gewoon geen plezier.... en soms ineens is hij even door het dolle, maar dat laatste komt de laatste tijd steeds weer minder voor.
Hij wil alleen maar bij mij zijn, waar ik ben, is hij ook. Ben ik aan het koken, dan staat of ligt hij tegen me aangedrukt, ik word er weleens horendol van.
De 'angst' (?) voor Pieter neemt weer toe.... gisteren gaf Pieter hem wat lekkers en die ogen dan van Moritz.... grote ogen en heel voorzichtig eet hij het op. Het breekt m'n hart af en toe
Is het psychisch of is het lichamelijk? Ik weet het zolangzamerhand niet meer en ik denk dat we van de week maar naar de dierenarts gaan om eens een algeheel bloedonderzoek te doen. Misschien schildklier ofzo?
Ook heeft hij al twee jaar een hard bobbeltje bij zijn schouder, maar te klein om een biopt van te nemen en hij moet hiervoor onder algehele narcose wat ik niet zo zie zitten bij hem (met al zijn angsten). De bobbel is ook niet gegroeid, hou ik goed in de gaten. Maar ja, wie weet is er toch iets helemaal niet goed.
Ik weet het gewoon soms niet meer met hem.... ik gun hem graag zoveel plezier en geluk
Hij ligt maar op de bank te liggen.... soms komt er even wat actie, maar het is gewoon te weinig. In het bos kan hij zich wel uitleven en dan is het ineens een vrolijke hond, maar eenmaal weer thuis zakt hij ineen als een suf mannetje.
Zorgjes, zorgjes.....