Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shit, grasaar!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Shit, grasaar!

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Een grasaar in Rein's linkerneusgat. Hij nieste plots als een razende roeland. Ik zag iets uit z'n neus steken en wilde het eruit halen maar kreeg zijn kop niet op tijd stevig genoeg vast. En weg was het aartje, shit.
De weekenddierenarts zegt dat er kans is dat ie het heeft uitgeniest en dat hij er nu toch niets aan kan doen. Ik moet afwachten hoe hij de komende dagen is. Hij niest niet meer en is ook gewoon rustig.
Ik betwijfel echter of ze die aren eruit niezen, er zitten toch weerhaakjes aan die krengen en ze plakken een beetje volgens mij.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Oh God,hou het s.v.p. goed in de gaten!
Ik háát grasaren,en zeker na alle verhalen hier erover.
Bij mijn weten kruipen die dingen ook altijd verder naar binnen in plaats van naar buiten door de weerhaakjes.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Re: Shit, grasaar!

Ongelezen bericht door Sjalot »

Bas Rouge schreef: De weekenddierenarts zegt dat er kans is dat ie het heeft uitgeniest en dat hij er nu toch niets aan kan doen.
:boos: Niets aan kan doen! Hij heeft er gewoon geen zin in iets eraan te doen! Een grasaar moet onder narcose uit het neusgat gehaald worden. Als hij wel in de neus zit kan hij veel schade aanrichten en grasaar kan namelijk ook door vlees heen boren.

Maar mijn Buldog bleef niezen. Tot bloedens toe, dus als je hond niet meer niest kan het hopelijk zo zijn dat hij eruit is. Als je twijfelt morgen naar de dierenarts.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Shit, grasaar!

Ongelezen bericht door ranetje »

Sjalot schreef:
Bas Rouge schreef: De weekenddierenarts zegt dat er kans is dat ie het heeft uitgeniest en dat hij er nu toch niets aan kan doen.
:boos: Niets aan kan doen! Hij heeft er gewoon geen zin in iets eraan te doen! Een grasaar moet onder narcose uit het neusgat gehaald worden. Als hij wel in de neus zit kan hij veel schade aanrichten en grasaar kan namelijk ook door vlees heen boren.

Maar mijn Buldog bleef niezen. Tot bloedens toe, dus als je hond niet meer niest kan het hopelijk zo zijn dat hij eruit is. Als je twijfelt morgen naar de dierenarts.
Raar is dat toch. Mijn vorige DA haalde zo'n aar er direct uit!
Als hij blijft niezen zou ik toch vragen om die aar er nu uit te halen. Zorg dat je hond geen eten heeft gehad, hij moet onder narcose.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Daar dacht ik ook direct aan!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Heb het gelezen, wat een ellende. Ze is nu weer in orde? Bleef Ursula niezen of niet?

Rein is vandaag gewoon wel goed, hij heeft een paar keer geniest maar ik denk dat ik niet had opgemerkt dat het ongewoon was als ik niet had geweten dat die aar er misschien wel in zit. Morgenochtend ga ik met hem naar de dierenarts. Ik wil gewoon dat er in de neus gekeken wordt. Ik begreep dat niet elke dierenarts het juiste materiaal heeft en zal dus eerst met mijn eigen d'arts overleggen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”