Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vieze open wond (hotspot?) update

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jidde

Vieze open wond (hotspot?) update

Ongelezen bericht door jidde »

Tuana heeft al enige tijd last van jeuk. bij de dierenwinkel een zalfje gehaald maar helaas heeft ze zich open gekrabt.
Vanmorgen kwam ik beneden en zag dat het nu op 4 plekken was :eek: Mijn zus is bij de DA (assistent) geweest en die dacht aan een hotspot.
Ze krijgt nu hydrocortiderm (zalf) die ze 2x per dag opgesmeerd krijgt. Over 2 dagen moet het er beter uit gaan zien.
Hier een foto, mijn zus heeft het kaalgeknipt

Afbeelding
het zit bij haar heupbotten op haar rug. Ze had er ook 1 in haar lies en op haar pootje, deze zijn klein, 1 klein wondje.

Iemand een idee wat het kan zijn :denken: Ze loopt nu met een muilkorf, arm ding
Laatst gewijzigd door jidde op 28 jul 2006 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Even bij de DA een antiontstekingsmiddeltje halen en de wond goed schoonmaken voor je dat erop doet. Het liefst nog kaal scheren en dan 2 of 3x per dag dat spulletje erop smeren :wink:
Afbeelding
jidde

zalf heeft ze al, anti bacteriele zalf :ok:
bianca83
Zeer actief

Oke goed zo :ok: Toch zou ik wel de wond helemaal ruim openscheren. Dan zie je pas de hele wond want het is waarschijnlijk veel groter dan dat wat je nu ziet :wink:
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Arme Tuana! Volgens mij doet die warmte ook niet veel goed aan zo'n plek.
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Stinkt het ook? Hotspot kan erg ruiken. En vieze natte plekken geven. Ik zou het inderdaad het haar wat ruimer wegscheren, dan kan je het goed zien.
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Ik vind het er niet als hotspot eruit zien. Casper heeft 1x een hotspot gehad en die was echt vuur rood en nat. Wat ik bij andere honden heb gezien was het ook vuur rood en nat.

Zoals ik het zie lijkt het eerder op een (andere) allergische reactie. Ze heeft niks in d'r kraag aan wondjes? Nieuwsgierig vraagje omdat ik mij afvraag of ze geen jeuk heeft die van binnenuit komt zeg maar en dus overal zou moeten zitten. D'r kraag kan ze met haar achterpoten ook makkelijk stukkrabben.

Allemaal bedenksels van een "leek", maar ik vroeg het mij zo af :wink:
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
astrid
Zeer actief

Maaike schreef:Ik vind het er niet als hotspot eruit zien. Casper heeft 1x een hotspot gehad en die was echt vuur rood en nat. Wat ik bij andere honden heb gezien was het ook vuur rood en nat.

Zoals ik het zie lijkt het eerder op een (andere) allergische reactie. Ze heeft niks in d'r kraag aan wondjes? Nieuwsgierig vraagje omdat ik mij afvraag of ze geen jeuk heeft die van binnenuit komt zeg maar en dus overal zou moeten zitten. D'r kraag kan ze met haar achterpoten ook makkelijk stukkrabben.

Nou, ik dacht hetzelfde :wink: Niet allergisch voor vlooien ofzo :19:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

astrid schreef:
Maaike schreef:Ik vind het er niet als hotspot eruit zien. Casper heeft 1x een hotspot gehad en die was echt vuur rood en nat. Wat ik bij andere honden heb gezien was het ook vuur rood en nat.

Nou, ik dacht hetzelfde :wink: Niet allergisch voor vlooien ofzo :19:
Het lijkt volgens mij ook meer op een vlooienallergie :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
jidde

Daar dacht ik dus zelf ook al aan. Het zijn kleine wondjes namelijk en na mijn weten is een hotspot een vies stinkende gat :19:
ze heeft ze dus op haar rug, bij haar knie en op haar poot. Op haar rug (de foto) is het ergst. Het stinkt niet ofzo. Het ziet er uit als een wondje, met een geelachtig doorschijnend wondje. Het zijn ook kleinere wondjes bij elkaar.
Ikzelf denk dus ook eerder aan een vlooien allergie dan een hotspot.
Tuana heeft al geruime tijd jeuk maar ik heb nog nooit 1 vlo ontdekt! Nanni heeft ook last gehad van jeuk, maar zij was gigantisch in de verharing. Ook bij haar vaak gekeken maar geen vlo te bekennen.
Maarja, er hoeft natuurlijk maar 1 vlo op Tuana te zitten die bijt :19:
Maaike, in haar kraag zit helemaal niets na mijn weten. Ik zal haar eens helemaal van boven tot onder controleren en alles wegscheren. Kan je een gewoon scheerapparaat gebruiken?
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

jidde schreef:Ik zal haar eens helemaal van boven tot onder controleren en alles wegscheren. Kan je een gewoon scheerapparaat gebruiken?
Alleen die nare plek scheren he :mrgreen: Ik zie je al gaan met een scheerapparaat :N: Tuana van kop tot kont kaal :smile: . Ik zelf zou het met een tondeuse doen.
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
bianca83
Zeer actief

jidde schreef:Daar dacht ik dus zelf ook al aan. Het zijn kleine wondjes namelijk en na mijn weten is een hotspot een vies stinkende gat :19:
ze heeft ze dus op haar rug, bij haar knie en op haar poot. Op haar rug (de foto) is het ergst. Het stinkt niet ofzo. Het ziet er uit als een wondje, met een geelachtig doorschijnend wondje. Het zijn ook kleinere wondjes bij elkaar.
Ikzelf denk dus ook eerder aan een vlooien allergie dan een hotspot.
Tuana heeft al geruime tijd jeuk maar ik heb nog nooit 1 vlo ontdekt! Nanni heeft ook last gehad van jeuk, maar zij was gigantisch in de verharing. Ook bij haar vaak gekeken maar geen vlo te bekennen.
Maarja, er hoeft natuurlijk maar 1 vlo op Tuana te zitten die bijt :19:
Maaike, in haar kraag zit helemaal niets na mijn weten. Ik zal haar eens helemaal van boven tot onder controleren en alles wegscheren. Kan je een gewoon scheerapparaat gebruiken?
Ja je kunt een gewoon scheerapparaat gebruiken al zou ik zelf liever een tondeuse gebruiken :wink:
Afbeelding
jidde

Maaike schreef:
jidde schreef:Ik zal haar eens helemaal van boven tot onder controleren en alles wegscheren. Kan je een gewoon scheerapparaat gebruiken?
Alleen die nare plek scheren he :mrgreen: Ik zie je al gaan met een scheerapparaat :N: Tuana van kop tot kont kaal :smile: . Ik zelf zou het met een tondeuse doen.
een kale herder, wie wil dat nou niet :smile:
Afbeelding
Ze is zo wel een hele enge hedder he :smile:
astrid
Zeer actief

Ach Wendy, die muilkorf, ik kan het niet aanzien :jank: Er zijn vast andere manieren om haar te beletten niet te krabben of te bijten.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Hè, wat akelig! Vegas heeft laatste en hotspot gehad en dat zag er toch wel heel anders uit. In de link hieronder staat een foto:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=91657

Sterkte en beterschap voor Tuana :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
nanni
Actief

Ongelezen bericht door nanni »

astrid schreef:Ach Wendy, die muilkorf, ik kan het niet aanzien :jank: Er zijn vast andere manieren om haar te beletten niet te krabben of te bijten.
hier even de zus van wendy:

We hebben een kap omgehad.. liep alles omver, als je haar riep draaide ze rondjes om haar as omdat ze ons nie kon zien..

je hebt ook een mooncollar, soort brede band om haar nek... toch kan ze er dan nog bij..

dus ja dan maar een muilkorf, maar als we erbij zijn gaat deze af, dan kunnen we haar in de gaten houden.. maar als ze alleen is niet... en met uitlaten mag hij ook gewoon af ;)
Groetjes kim en een poot van Tuana en Rocky

Afbeelding
astrid
Zeer actief

nanni schreef:
astrid schreef:Ach Wendy, die muilkorf, ik kan het niet aanzien :jank: Er zijn vast andere manieren om haar te beletten niet te krabben of te bijten.
hier even de zus van wendy:

We hebben een kap omgehad.. liep alles omver, als je haar riep draaide ze rondjes om haar as omdat ze ons nie kon zien..

je hebt ook een mooncollar, soort brede band om haar nek... toch kan ze er dan nog bij..

dus ja dan maar een muilkorf, maar als we erbij zijn gaat deze af, dan kunnen we haar in de gaten houden.. maar als ze alleen is niet... en met uitlaten mag hij ook gewoon af ;)
Oh gelukkig, ik dacht dat ze de hele dag met de muilkorf omliep. Bedankt voor je uitleg :ok:
jidde

Tuana heeft helaas nog steeds last van jeuk :jank: Achter haar oren kan ze nog krabben en ook daar zitten kleine wondjes. Die grote wond is dicht en geneest prima

We gaan haar nu een maand lang op carnibest zetten (nu krijgt ze dat alleen 's avonds) en daarna weer terug op Royal Canin. Ze krijgt sinds een paar weken Caracroc en of het nou daar door komt of niet, maar ze heeft sinds die tijd erg last van jeuk :19:
boemerang
Zeer actief

Re: Vieze open wond (hotspot?) update

Ongelezen bericht door boemerang »

jidde schreef:Tuana heeft al enige tijd last van jeuk. bij de dierenwinkel een zalfje gehaald maar helaas heeft ze zich open gekrabt.
Vanmorgen kwam ik beneden en zag dat het nu op 4 plekken was :eek: Mijn zus is bij de DA (assistent) geweest en die dacht aan een hotspot.
Ze krijgt nu hydrocortiderm (zalf) die ze 2x per dag opgesmeerd krijgt. Over 2 dagen moet het er beter uit gaan zien.

Afbeelding
het zit bij haar heupbotten op haar rug. Ze had er ook 1 in haar lies en op haar pootje, deze zijn klein, 1 klein wondje.

Iemand een idee wat het kan zijn :denken: Ze loopt nu met een muilkorf, arm ding
onze buddy had ook hotspot en ik heb hem CARDIFLORE EMULSIE er op gesmeerd en het was binnen een week over
hij had een vlek onder de hals zo groot als een euro
zelf gebruik ik de creme er van voor of tegen eczeem het is van VSM het proberen waard
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
boemerang
Zeer actief

Re: Vieze open wond (hotspot?) update

jidde schreef:Tuana heeft al enige tijd last van jeuk. bij de dierenwinkel een zalfje gehaald maar helaas heeft ze zich open gekrabt.

Afbeelding

onze buddy had ook hotspot en ik heb hem CARDIFLORE EMULSIE er op gesmeerd en het was binnen een week over
hij had een vlek onder de hals zo groot als een euro
zelf gebruik ik de creme er van voor of tegen eczeem het is van VSM het proberen waard
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

hotspot

even vergeten er bij te zetten
creme is vettig en de emulsie word weer droger en het verzacht de jeuk
om dit probleem heb ik heel internet af gezocht
en dit produckt gebruiken ze voor hoofd eczeem
ik hoop dat de wond geneest het maakt niet uit met welk middel
maar deze heeft mijn hond wel geholpen suc6 en een knuf voor je hond van de mijne
Afbeelding
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Biru van mij heeft ook zulk soort plekken vooral onder haar oksels en van de week ook ineens tussen dr achterpoten. Ik heb van de da ooit eens Vetaderm gehad. Ideaal spul en na 1 keer smeren ziet het er al heel anders uit. In haar oksels smeer ik nu met deze hitte menthol talkpoeder dat is lekker fris en geeft minder jeuk en maakt het hele gebeuren ook droog
Afbeelding
met dank aan Twinkel
jidde

Ik heb nu ook spul en dat werkt ook prima! alleen krijgt ze op andere plaatsen van die rare plekken erbij. Ik kan wel de gevolgen behandelen, maar moet eerst kijken wat de oorzaak is. Dus gaan we kijken of het door het voer komt
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”