Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
boemerang schreef:onze golden trekt altijd vreselijk hard aan de riem
wie heeft dit probleem ook en wat kunnen we er aan doen
Hoe oud is je hond?
Ben je met hem op cursus geweest?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Er zijn verschillende mogelijkheden.
1. een tuig. sommige honden gaan dan rustiger lopen omdat ze geen druk meer voelen van de halsband.
2.heel consequent de andere kant op lopen zodra de hond gaat trekken. Zodra hij weer rustig naast je loopt belonen. Dit vereist echt geduld! Soms kom je de eerste week niet verder dan je eigen straat
3. Een halti (of gentle leader) om doen. Laat je dat goed uitleggen voor je daar mee aan de gang gaat en denk er om dat je die halti af doet als de hond los loopt. (ik ben zelf niet zo'n voorstander van de halti, maar er zijn mensen die er erg tevreden over zijn )
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje schreef:Er zijn verschillende mogelijkheden.
1. een tuig. sommige honden gaan dan rustiger lopen omdat ze geen druk meer voelen van de halsband.
2.heel consequent de andere kant op lopen zodra de hond gaat trekken. Zodra hij weer rustig naast je loopt belonen. Dit vereist echt geduld! Soms kom je de eerste week niet verder dan je eigen straat
3. Een halti (of gentle leader) om doen. Laat je dat goed uitleggen voor je daar mee aan de gang gaat en denk er om dat je die halti af doet als de hond los loopt. (ik ben zelf niet zo'n voorstander van de halti, maar er zijn mensen die er erg tevreden over zijn )
een halti daar ben ik ook niet voor maar met een tuig om kan ik hem dan wel daar mee los laten lopen
boemerang schreef:
een halti daar ben ik ook niet voor maar met een tuig om kan ik hem dan wel daar mee los laten lopen
Meestal wel. Het hangt een beetje af van de mate waarin en de manier waarop de hond speelt met andere honden.
Als ze veel in elkaar hangen (pootje lichten, onderuit trekken ), dan ben je al snel aan een nieuw tuig toe. Dat zou wat kostbaar kunnen worden :smile1:
ranetje schreef:Er zijn verschillende mogelijkheden.