Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kan dit zijn?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Seahorse
Actief

Wat kan dit zijn?

Ongelezen bericht door Seahorse »

Sinds vanochtend loopt Billy mank met zijn voorpoot. Hij is ook steeds aan die poot aan het likken. Het probleem lijkt onder zijn voet te zitten maar ik kan niets vinden. Billy protesteert als ik met mijn vingers tussen zijn voetzooltjes ga. Wat kan ik nu het beste doen? Ik zie er een beetje tegen op om naar de dierenarts te gaan want het onderzoek daar zal hij niet leuk vinden. Kan ik het eerst proberen met soda of Biotex?
Groetjes,
Jolanda en Billy
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: Wat kan dit zijn?

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Seahorse schreef:Sinds vanochtend loopt Billy mank met zijn voorpoot. Hij is ook steeds aan die poot aan het likken. Het probleem lijkt onder zijn voet te zitten maar ik kan niets vinden. Billy protesteert als ik met mijn vingers tussen zijn voetzooltjes ga. Wat kan ik nu het beste doen? Ik zie er een beetje tegen op om naar de dierenarts te gaan want het onderzoek daar zal hij niet leuk vinden. Kan ik het eerst proberen met soda of Biotex?
Ik zou dat voetje inderdaad even weken in de soda. Misschien zit er een ienepiene splinter/doorn of grasaar en met een beetje mazzel komt die er zo uit.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Misschien in iets scherps gestapt, en nu een sneetje in zijn voetzool? Dat hebben ze hier heel vaak.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Als er echt helemaal niets te zien is aan het pootje kan het ook zijn dat er een spiertje verrekt is in de voet. Dan irriteert dat en gaan ze ook aan hun poot likken.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Het zou een grasaar kunnen zijn. (zoals Angelique ook al noemde).
Rana heeft 6 weken mank gelopen voordat ik aan de zijkant van een voetkussentje een rood plekje zag verschijnen. Grasaar dus :mrgreen: die kwam er aan de zijkant weer uit!
Je kunt het proberen met biotex of soda
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik vind het altijd moeilijk om iets te ontdekken tussen die kussentjes en die haren. Wat ik het beste vind werken is heel secuur met een sterke zaklamp de boel afzoeken.
Afbeelding
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Het gaat vandaag gelukkig wat beter. We hebben in de Biotex gezeten (drama :mrgreen: ) en daarna mocht ik zelfs tussen zijn voetkussentjes kijken. Toch weer niets te zien. Ik heb goede hoop dat het goed gaat komenl.
Groetjes,
Jolanda en Billy
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”