Kijk dat is het nou, natuurlijk is het jouw goed recht om te voeren wat je wilt,alleen als je je dieren rauw en vers voert uit de overtuiging dat vers eten de gezondste voeding is zoals ik die overtuiging heb dan vind ik het jouw recht dat je brokken voert maar zal ik je nooit zeggen dat ik overtuigd bent dat jouw honden gezond eten. Daarbij zeg ik niet dat je niet van je hond houdt. En dat laatste wordt wel zo door de meeste opgevat. Ik ken ook gezinnen waar de kinderen hoofdzakelijk leven op patat, pizza en chips ik vind dat niet gezond maar ik zeg nergens dat die mensen niet van hun kinderen houden.ikke24 schreef:Ik voel me ook niet op het gemak bij de voedingsforums. Ieder doet wat hij/zij goed denkt te doen.
Ik voer dus geen rauw omdat het voor mij geen optie is. Ik heb geen vriezer (ja 1 vakje bovenin de ijskast). Misschien als ik straks een grotere vriezer heb, ik het zeker zal doen.
Maar waar ik me aan erger is dat er dan meteen geroepen wordt dat ik niet goed ben voor mijn hond, omdat rauw of barf of hoe je het ook noemt gewoonweg het beste voer van de wereld is, daar kan ik niet tegen.
Het zal best hoor! maar als iemand er bewust voor kiest om het niet te geven, is dit toch ook hun goed recht????
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verschillende stromingen???
Moderator: moderatorteam
-
sylvia*
- Actief
- Contacteer:

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Oh ja...ik weet het weer..om het gezannik, het haantjesgedrag en het vaak belerende toontje dat ik veel zie in de topics...
Ik lees veel
Wat iemand in het begin al zei: mensen die Barfen, NRV-en, KVV voeren...noem het maar...het zijn mensen met een eigen willtje omdat ze ooit niet luisterden naar hun DA, niet luisterden naar de mensen in de dierenwinkel en zelf op ontdekkingstocht uitgingen...
Hier nog zo'n eentje
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Wow, lees ik hier nou hele complottheorieen?ien schreef:
en als antwoord op de vele vragen, waarom alleen op deze lijst??
de hele groep is op geen enkel voedingsfroum meer welkom
daarom infaltreren ze via emails die ze van forums plukken..heb daar bewijs van, van mensen die daar niet staan ingeschreven, alleen hier en barf-natuurlijk met enge oproepen en die bestookt worden met hun mails en oproepen!
en hier op dit forum, waar het zo gastvrij is om iedereen aan het woord te laten![]()
en tja..als ze alleen op deze plek te bereiken zijn, dan zullen hier ook de reacties komen.
![]()
Dat geldt overigens voor alle topics op dit forum

Linda, Izzie en Bram
-
Gompie
- Actief
ikke24 schreef:Ik voel me ook niet op het gemak bij de voedingsforums. Ieder doet wat hij/zij goed denkt te doen.
Ik voer dus geen rauw omdat het voor mij geen optie is. Ik heb geen vriezer (ja 1 vakje bovenin de ijskast). Misschien als ik straks een grotere vriezer heb, ik het zeker zal doen.
Maar waar ik me aan erger is dat er dan meteen geroepen wordt dat ik niet goed ben voor mijn hond, omdat rauw of barf of hoe je het ook noemt gewoonweg het beste voer van de wereld is, daar kan ik niet tegen.
Het zal best hoor! maar als iemand er bewust voor kiest om het niet te geven, is dit toch ook hun goed recht????
Het blijft op die forums toch de vraag wanneer je het goed doet.
NOOIT dus !
Al voer je nog maar één brok dan doe je het al fout.
Je moet rauw voeren en dan vooral hele dieren die DOOD zijn.
Nou aan mijn zelfzekerheid zal het niet liggen hoor. Ik voer als het even kan gewoon levendvers en als de prooi te groot is, slacht ik zelf wel. Daarnaast heb ik gelukkig ook een prima slager.
Overigens eet die "kleine" bij mij s'morgens ook lekker brokjes.
Dus al die baasjes die met liefde brokjes voeren, niets mis mee.
Ik heb de indruk dat het op alle forums precies hetzelfde
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
ikke24
- Vaste gebruiker
Gompie schreef:ikke24 schreef:Ik voel me ook niet op het gemak bij de voedingsforums. Ieder doet wat hij/zij goed denkt te doen.
Het zal best hoor! maar als iemand er bewust voor kiest om het niet te geven, is dit toch ook hun goed recht????![]()
Het blijft op die forums toch de vraag wanneer je het goed doet.
NOOIT dus !
![]()
Al voer je nog maar één brok dan doe je het al fout.
Je moet rauw voeren en dan vooral hele dieren die DOOD zijn.![]()
Nou aan mijn zelfzekerheid zal het niet liggen hoor. Ik voer als het even kan gewoon levendvers en als de prooi te groot is, slacht ik zelf wel. Daarnaast heb ik gelukkig ook een prima slager.
Overigens eet die "kleine" bij mij s'morgens ook lekker brokjes.![]()
![]()
![]()
Dus al die baasjes die met liefde brokjes voeren, niets mis mee.
Ik heb de indruk dat het op alle forums precies hetzelfde![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
is.
Thanxxxxxx
Oke vers zal zeker goed zijn, maar niet als je geen vriezer hebt en er na 2 dagen de maaien overheen kruipen toch????
Daarmee wil ik aangeven: het moet ook haalbaar zijn.
Laatst gewijzigd door ikke24 op 25 jul 2006 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Golden Stanley
Tja, feit blijft dat er in brok weinig gezonds zit. Ik kies dus bewust om gezond te voeren en wil dat graag uitdragen naar mensen die wel geïnteresseerd zijn in goede voeding. Misschien ben jij ook ooit zo ver.ikke24 schreef:Ik voel me ook niet op het gemak bij de voedingsforums. Ieder doet wat hij/zij goed denkt te doen.
Je zal er je honden een enorm plezier mee doen.
-
ikke24
- Vaste gebruiker
Golden Stanley schreef:ikke24 schreef:Ik voel me ook niet op het gemak bij de voedingsforums. Ieder doet wat hij/zij goed denkt te doen.
Tja, feit blijft dat er in brok weinig gezonds zit. Ik kies dus bewust om gezond te voeren en wil dat graag uitdragen naar mensen die wel geïnteresseerd zijn in goede voeding. Misschien ben jij ook ooit zo ver.
Je zal er je honden een enorm plezier mee doen.
Volgens mij zijn mijn teksten onzichtbaar hahaah.
Tuurlijk zal het best dat vers gezond is en tuurlijk ben ik er dan in geinterreseerd...Maar zoals hierboven ook al 2x staat: ik heb geen vriezer, dus het is gewoon niet haalbaar bij mij. En dan wil ik gewoon toch goede voeding geven en dan blijft een goede brok over. ik heb nu RC.
-
Gompie
- Actief
-
Golden Stanley
Veroordelen??Gompie schreef:Mijn tekst is zeker ook onzichtbaar.![]()
Als je met liefde - om welke reden dan ook - brokken voert is daar niets mis mee.Laat je daar niet op veroordelen door andere forumleden.
![]()
Je hond een plezier doen . . . . . dat kan met heel veel dingen en niet alleen met voer.
Je snapt de strekking niet helemaal, denk ik van je hond een plezier doen.
Met brokken is en blijft van alles mis. Daar kun je gewoon niet omheen. Maar daarom begrijp ik wel dat iemand niet zit te wachten op het voeren van complete kadavers.
Wat ik wel 'veroordeel' om in jouw termen te blijven, is het voeren van levende have en daar bewust naar op jacht gaan. Maarja, zo verschilt een ieder van mening he en houdt dat de discussies lekker op gang.
Als ge maar leut het..........
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
jill
- Vaste gebruiker
Maar......er is ook een percentage honden die het dus niet goed doenGolden Stanley schreef:[
Tja, feit blijft dat er in brok weinig gezonds zit.
op rauw. En dan.....ben je blij met een brok......
Jill
Laatst gewijzigd door jill op 25 jul 2006 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ik weet eerlijk gezegd niet wat hier nou mee bedoelt wordtZoek stok! schreef:Wow, lees ik hier nou hele complottheorieen?ien schreef:
daarom infaltreren ze via emails die ze van forums plukken..heb daar bewijs van, van mensen die daar niet staan ingeschreven, alleen hier en barf-natuurlijk met enge oproepen en die bestookt worden met hun mails en oproepen!
en hier op dit forum, waar het zo gastvrij is om iedereen aan het woord te laten![]()
en tja..als ze alleen op deze plek te bereiken zijn, dan zullen hier ook de reacties komen.
![]()
Dat geldt overigens voor alle topics op dit forum
-
Golden Stanley
Ben ik met je eens! Sommige honden zijn niet om te schakelen, maar het overgrote deel dus wel. En dan kom je tegemoet aan wat een carnivoor nodig heeft om al zijn lichaams- en orgaanfuncties zo optimaal mogelijk te benutten. En daarmee vergroot je zijn gezondheid.jill schreef:Maar......er is ook een percentage honden die het dus niet goed doenGolden Stanley schreef:[
op rauw. En dan.....ben je blij met een brok......![]()
Jill
-
sylvia*
- Actief
- Contacteer:
jill schreef:Maar......er is ook een percentage honden die het dus niet goed doenGolden Stanley schreef:[
Jill
Als je het goed bekijkt is dat toch ergens triest dat sommige honden al zo ver zijn dat ze als carnivoor gewoon geen vlees verdragen.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee, geen idee. En ik heb zo'n vermoeden dat we er ook niet achter gaan komenTamara en Bowie schreef:Ik weet eerlijk gezegd niet wat hier nou mee bedoelt wordtZoek stok! schreef:Wow, lees ik hier nou hele complottheorieen?ien schreef:
![]()
Dat geldt overigens voor alle topics op dit forum![]()
Jij?

Linda, Izzie en Bram
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jawel, dat heeft Gompie hier geschreven. http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 0&start=50
Ik moest ook even zoeken.
Ik moest ook even zoeken.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
MMmm..moet ik denken aan alle honden/hondachtigen die geen vers uit de koelkast krijgen en zelf hun kossie moeten zoeken..zullen die dat voer met maden laten liggen denk je??ikke24 schreef:[Thanxxxxxx![]()
Oke vers zal zeker goed zijn, maar niet als je geen vriezer hebt en er na 2 dagen de maaien overheen kruipen toch????
Daarmee wil ik aangeven: het moet ook haalbaar zijn.

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
probeer het uit en breng het in de praktijk..dan is het geen theorie meerZoek stok! schreef:Nee, geen idee. En ik heb zo'n vermoeden dat we er ook niet achter gaan komenTamara en Bowie schreef:Ik weet eerlijk gezegd niet wat hier nou mee bedoelt wordtZoek stok! schreef:Wow, lees ik hier nou hele complottheorieen?ien schreef:
![]()
Dat geldt overigens voor alle topics op dit forum![]()
Jij?
![]()
succes!!

- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik krijg bij honden die geen rauw vlees verdragen ook altijd een raar gevoel..iets klopt dan niet..in mijn ogensylvia* schreef:jill schreef:Maar......er is ook een percentage honden die het dus niet goed doenGolden Stanley schreef:[
Jill
Als je het goed bekijkt is dat toch ergens triest dat sommige honden al zo ver zijn dat ze als carnivoor gewoon geen vlees verdragen.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
ik lig toch altijd plat met die barf en rauw sites, alles kan maar als ik dan vertel dat men honden al eens een hele muskusrat mogen verslinden die ze zelf gevangen hebben of men fretten al eens levende muizen krijgen beginnen ze helemaal te flippen, kom nu natuurlijker dan dat kan het niet en toch vinden ze het niet kunnen.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
ik denk dat dit gewoon een heel andere discussie isloony schreef:ik lig toch altijd plat met die barf en rauw sites, alles kan maar als ik dan vertel dat men honden al eens een hele muskusrat mogen verslinden die ze zelf gevangen hebben of men fretten al eens levende muizen krijgen beginnen ze helemaal te flippen, kom nu natuurlijker dan dat kan het niet en toch vinden ze het niet kunnen.

-
Golden Stanley
Dat je dat toestaat bij je eigen honden, moet je absoluut zelf weten. Maar hier tolereer ik dat dus absoluut niet. Ik heb jachthonden en die horen geen wild te bejagen en al zeker niet op te eten nadat ze bejaagd zijn.loony schreef:ik lig toch altijd plat met die barf en rauw sites, alles kan maar als ik dan vertel dat men honden al eens een hele muskusrat mogen verslinden die ze zelf gevangen hebben of men fretten al eens levende muizen krijgen beginnen ze helemaal te flippen, kom nu natuurlijker dan dat kan het niet en toch vinden ze het niet kunnen.
Ik loop en train veel in wildgebieden, dat kan echt niet.
Dit is een totaal andere discussie.
-
Gompie
- Actief
loony schreef:ik lig toch altijd plat met die barf en rauw sites, alles kan maar als ik dan vertel dat men honden al eens een hele muskusrat mogen verslinden die ze zelf gevangen hebben of men fretten al eens levende muizen krijgen beginnen ze helemaal te flippen, kom nu natuurlijker dan dat kan het niet en toch vinden ze het niet kunnen.
Bij onze zuiderburen wordt de muskusrat als een delicatesse gegeten en staat op de menukaart als waterkonijn.
Muskusratten zijn een ware plaag in de polders en zelfs als alle honden dagelijks deze ratten zouden eten dan nog zou de populatie uitbreiden. :N: Verder is er een overvloed aan muizen, fazanten en hazen. :N: Het is hier een paradijs op aarde voor een rauwetende hond.
Mijn hond jaagt overigens op eigen grond en is niemand tot last.
-
Rovanna
- Vaste gebruiker
- Contacteer: