Wat een goede vraag zeg, ik heb daar afgelopen week nog aan zitten denken!
Tja, op het moment zijn wij bijna ieder weekend op een show/ clubmatch of spelletjesdag!
Er werd mij vorige week ook gevraagd of het dan nog leuk is voor de honden, terecht vraag!
Naar mijn idee zien de honden het niet als vervelend, maar gewoon leuk, omdat we de hele tijd met ze op een leuke manier bezig zijn. Kijk zeker weten doe je het nooit, maar tot nu springen ze nog altijd enthousiast in de auto en in de ring zijn ze erg braaf en hun postieve lichaamshouding/ enthousiasme spreekt voor zich. Lekker knuffelen tussendoor (ook in de ring hoor) en veel beloond worden,heerlijk vinden ze het.
En doordeweeks zijn het hier ook gewoon alledrie huishonden.
Gaan lekker mee naar het park, mee naar het bos, rollen helaas ook wel es in de poep

, springen vaak in de stinksloot en spelen met andere wilde/ drukke honden.
Onze Editha heeft nu een korst van 8 cm op haar oor, omdat ze vorige week aan het spelen was op het veld met een iets te enthousiaste pup.
Die trok aan haar oor en ja, een heel stuk vel eraf. Ach ja, dat kan gebeuren he! En een litteken meer of minder maakt toch ook niet uit.. zelfs bij een show hond.
Het gaat erom dat ze lekker 'hond'kunnen blijven, die dus vies mogen worden, zich uit mogen leven in het water/ sloot en vooral lekker mogen ravotten met het baasje en andere honden.
Ik zie idd (ook op de rasloze shows

) veel honden de hele dag in hun bench zitten en als ze er dan uit mogen zitten ze vaak op een kaptafeltje waar dan voor de 30e keer aan hun geplukt wordt.
Nee, gelukkig hebben wij rassen die niet zoveel gepluk nodig hebben, ik zou daar ook nooit voor kiezen. Geef mij maar een vuilnisbakkie of een Cane corso, die heerlijk een uur voor de show nog mogen uitrennen in een weiland omdat ze toch zo 'schoon' zijn!
En mensen die ons kennen van de shows zullen het met ons eens zijn,denk ik!
Groetjes Laura