Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe lang kan/mag ik mijn hond hiermee laten rondlopen...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Gelukkig dat de DA je hond nog een kans wil geven al is 't maar 2 dagen en ik(en ik weet iedereen hier) hoop dat 't in die 2 dagen zal verbeteren en dat je je maatje nog een tijdje bij je mag houden.geef hem maar een dikke knuffel en zal duimen voor je zoals ik nog nooit geduimt heb.Sterkte
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Verwen hem maar lekker en ik hoop dat de medicijnen hun werk snel gaan doen! Heel veel beterschap gewenst en sterkte ermee.
Miss zelda
Vaste gebruiker

redelijk opgeknapt

Ongelezen bericht door Miss zelda »

Gisterenavond en ook vandaag erg blij te zien dat Boy me weer ouderwets als een hond overal volgt. Het opstaan gaat al beter. Alleen de ontlasting laat hij soms nog lopen als hij ligt (binnen of buiten), ondanks de paar kleine rondjes die hij met het uitlaten doet.
Maar goed. Tegen alle verwachting in eet hij braaf zijn pilletjes op die hij met het eten krijgt. In het verleden had hij altijd door dat ie gefopt werd. Misschien weet ie toch een beetje dat het hem helpt.
Nu dus goed in de gaten blijven houden, hoop dat ie nog eventjes kan genieten van zijn leven. En wij ook natuurlijk :smile1:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Re: redelijk opgeknapt

Ongelezen bericht door Rataplan »

Miss zelda schreef:Gisterenavond en ook vandaag erg blij te zien dat Boy me weer ouderwets als een hond overal volgt. Het opstaan gaat al beter. Alleen de ontlasting laat hij soms nog lopen als hij ligt (binnen of buiten), ondanks de paar kleine rondjes die hij met het uitlaten doet.
Maar goed. Tegen alle verwachting in eet hij braaf zijn pilletjes op die hij met het eten krijgt. In het verleden had hij altijd door dat ie gefopt werd. Misschien weet ie toch een beetje dat het hem helpt.
Nu dus goed in de gaten blijven houden, hoop dat ie nog eventjes kan genieten van zijn leven. En wij ook natuurlijk :smile1:
Oh dat is fijn dat het medicijnen nog lekker gaat :wink: Geniet maar van hem :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Fijn!
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Fijn om te horen :ok:
Miss zelda
Vaste gebruiker

gaat weer achteruit

Helaas moeten we toch de conclusie trekken dat Boy, ondanks de pijnstillers die hij er nog 3 per dag krijgt, hij toch weer achteruit gaat. Hij begint weer steeds meer te wankelen bij het opstaan. Vooral smorgens komt hij erg moeilijk omhoog. Het lopen als ie eenmaal buiten is met uitlaten nog redelijk.
Verder had ie al een paar jaar een soort van doorligplekken op zijn ellebogen (kale stukken met hieronder een zwart/roze huid die lijkt op de struktuur van zijn neus...). Kon op zich nooit kwaad. Nu is Boy 3 dagen terug begonnen met likken aan deze plekken. Er was op zich nix aan te zien, maar door het likken worden ze heel erg week en gaat het open. Overdag is het noemen van zijn naam genoeg om hem te laten stoppen met likken, maar we zijn hier ook geen 24 uur bij. En iets er omheen binden heeft weinig nut, want dat trekt ie eraf.
Ben toch bang dat we binnenkort toch afscheid moeten gaan nemen van Boy, want hij krijgt steeds meer kwalen. En om hem nou voor al die dingen nog te laten behandelen zie ik ook niet meer zo zitten, voor hem vooral.

Ik houd jullie wel op de hoogte
Laatst gewijzigd door Miss zelda op 11 jul 2006 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat jammer zeg.. Heel veel sterkte, bij wat je ook besluit.
Ari@ne

Hè wat naar om te horen.
Sterkte weer !!!
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Moeilijk hoor om je maatje zo te moeten zien :(:

Sterkte ermee..
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

veel succes, sterkte en wijsheid gewenst bij je beslissing wanneer het genoeg is voor Boy...
Wat verdrietig om je kerel zo te moeten zien
Miss zelda
Vaste gebruiker

update

Het is nu bijna 2 weken verder, sinds Boy zijn spuiten en pijnstillers heeft gekregen. De pillen zijn vanaf morgen op. Ik moet zeggen dat hij er wel beter van geworden is; hij loopt me in huis weer vrolijk achterna en ligt niet meer de hele dag op 1 plek.
Wel blijft hij likken aan de soort van doorligplekken die hij al langer had op zijn ellebogen. Moeten hem hier vaak op 'aanspreken', misschien ondertussen meer uit gewoonte, hij neemt altijd al lang de tijd om zich helemaal schoon te likken. Voporal zijn voorpoten.

We proberen hem iig te ontlasten, wanneer hij bv beneden voor de wc- deur ligt, gaan we gewoon boven naar de wc, net zo handig toch, hoeft Boy niet onnodig op te staan.
Het omhoog komen gaat nog wel moeizaam en met het nodige gewankel.
Ook 's morgens merken we vaak dat hij binnen gepoept heeft, maar omdat ie zelf beter overeind kan komen geeft dit niet het probleem wat we eerst hadden, namelijk dat ie er met zijn eigen billen op ging liggen.
Ik sta hier wat dubbel in, want we kunnen er voor kiezen om hem vaker uit te laten, maar dit (te veel wandelen) is juist voor Boy ook niet goed. En hij is een hond die heel zorgvuldig zijn plekje om te poepen uitkiest en dit kost vaak wat tijd.
Zeker ook gezien de hoeveelheid andere honden in onze buurt en het feit dat Boy daar absoluut niet mee op kan schieten. Hij gaat dan als een puppy te keer en trekt en blaft, dingen waar hij zich eigenlijk in zijn situatie niet druk om zou moeten maken.

We laten Boy nu 's avonds zo laat mogelijk uit (mijn man gaat rond 00:00 uur vaak naar bed, en 's morgens vertrek ik meestal rond 06:00 uur naar mijn werk. Dit lijkt redelijk te helpen. Er zit dan niet zo veel tijd tussen als anders en hij komt ook nauwelijks andere honden tegen. 's middags proberen we die gewoon te ontlopen.

maar....nu zijn dus de pillen op en moeten we toch wat gaan beslissen.
Het lastige voor mij is dat het ernaar uitziet dat Boy nauwelijks pijn heeft. Dit zei de dierenarts ook. De prik die hij in zijn bil kreeg voelde hij niet eens. Het is dus gewoon een aftakeling van de spiermassa in zijn heupen, waardoor alles niet meer zo gaat als het zou moeten. Te vergelijken met een verlamming, hierbij zjin ook de zenuwen vaak beschadigd, waardoor de pijn niet zo erg is.
We zullen morgen maar overleggen met de DA wat zij ervan denkt...
Ze had eerder al gezegd dat wanneer het beter ging met de pijnstillers hij best een onderhoudsdosis kon blijven slikken.

Wordt dus vervolgd....
Ari@ne

Sterkte weer!
Ik hoop dat Boy nog lang bij jullie mag blijven.
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Heb je laatste update zitten lezen en zoals ik 't las gaat t nu redelijk met je hond met de medicatie die hij krijgt.En zoals de DA al tegen je/jullie zei,eventueel een onderhouds medicatie.Omdat hij geen pijn schijnt te hebben volgens de DA.En zolang met de medicatie die je hond krijgt hij 't nog redelijk doet,zou ik nog niet aan in laten slapen moeten denken.
Het wordt wat anders als ie zo erg veel pijn heeft c.q. de medicatie niet aanslaat op 1 of andere manier dan kan men niet anders dan in laten slapen.Conclusie:zolang de medicatie nog aanslaat.....niet in laten slapen.
Heb makkelijk praten hoor,maar misschien mogen jullie nog even een tijdje genieten van hem. Sterkte anyway in wat jullie mogen beslissen.
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Misschien nog een paar tips, die ik heb opgedaan bij mijn ouders. Ze hebbeb een "bejaardentehuis". Twee honden van 12 1/2 één van 10 en één van 9.

De rest is jonger gelukkig, maar mijn moeder heeft overal kleden zodat ze meer grip hebben als ze op gaan staan. Wat vaker hele kleine stukjes lopen zodat de spieren beweging hebben en niet uren lang in de zelfde houding liggen.

Verders wil ik je heel veel sterkte wensen en hoop dat jullie nog even fijn van elkaar mogen genieten.
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

May I go now?
Do you think the time is right?
May I say goodbye to pain filled days and endless lonely nights?
I’ve lived my life and done my best an example tried to be.
So can I take that step beyond and set my spirit free?
I didn’t want to go at first, I fought with all my might.
But something seems to draw me now to a warm and living light.
I want to go, I really do.
It’s difficult to stay.
But I will try as best I can to live just one more day.
To give you time to care for me and share your love and fears.
I know you’re sad and affraid, because I see your tears.
I’ll not be far, I promise that, and hope you’ll always know...
That my spirit will be close to you where ever you may go.
Thank you so for loving me
You know I love you too.
That’s why it’s so hard to say goodbye and end this life with you.
So hold me now just one more time and let me hear you say...
Because you care so much for me,
You’ll let me go today...

EGOISTISCH

Als twee bruine ogen vragen,
Help mij, want ik voel me niet fijn,
Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde,
Egoistisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort,
Dit komt nooit meer goed,
En hij krijgt steeds meer pijn,
Mag je dan omdat je hem niet kan missen,
Egoistisch zijn??

Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed,
En je zonder hem naar huis toe moet,
Met een halster in je hand,
En je hart vol pijn,
Dan probeer je jezelf te overtuigen,
Ik mocht niet egoistisch zijn.

sterkte welke beslissing je ook moge nemen :knuffel:
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Dat laten lopen van de ontlasting lijkt op het geen controle meer hebben over de spieren rondom de anus. Dat had mijn oude hond ook. Ook hij had totaal geen spiermassa meer op zijn achterhand, terwijl zijn voorkant nog zo goed was, zowel zijn kop als zijn lijf. Het was puur zijn achterlijf wat het af liet weten. Voor ons was de grens bereikt toen we hem toch wel dagelijks moesten helpen met overeind komen en hij ook in zijn eigen ontlasting bleef liggen (zowel plas als poep) en hij daarnaast buiten alleen nog overeind kon blijven als we een sjaaltje rond zijn achterlijf bonden als extra ondersteuning, omdat hij anders telkens tijdens het wandelen ook omviel.
Maar ik vond het heel erg zwaar, want hij gaf maar niet op en zijn ogen bleven helder. Dat uitdoven van de vrolijkheid in de ogen, wat we bij onze andere oude hond goed zagen, was bij hem totaal niet aan de orde.
Het is een stikmoeilijke keuze en het enige wat je kan doen is bedenken of je hond nog een hondwaardig leven heeft.
Heel veel sterkte ermee.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

_diva_ schreef:May I go now?
Do you think the time is right?
May I say goodbye to pain filled days and endless lonely nights?
I’ve lived my life and done my best an example tried to be.
So can I take that step beyond and set my spirit free?
I didn’t want to go at first, I fought with all my might.
But something seems to draw me now to a warm and living light.
I want to go, I really do.
It’s difficult to stay.
But I will try as best I can to live just one more day.
To give you time to care for me and share your love and fears.
I know you’re sad and affraid, because I see your tears.
I’ll not be far, I promise that, and hope you’ll always know...
That my spirit will be close to you where ever you may go.
Thank you so for loving me
You know I love you too.
That’s why it’s so hard to say goodbye and end this life with you.
So hold me now just one more time and let me hear you say...
Because you care so much for me,
You’ll let me go today...
Vooral dat eerste gedichtje.. Ik zit zowat te janken hier.. :N: :jank:

Heel veel sterkte!
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

Bij onze Inky ging het een beetje zo als bij de hond van Roelfien , ze liet ook haar ontlasting lopen en viel af en toe om . Alleen was Inky een dog van 80 kilo , die ik niet zomaar even kon optillen als ze gevallen was. Op de dag dat we haar hebben laten inslapen kon ze niet zelf meer opstaan , ze wilde wel , en probeerde het met alle kracht die ze nog had , maar het ging niet meer. Zie nog haar koppie voor me , haar oogjes stonden nog zo vrolijk ,ze wilde nog zo graag , was echt heel moeilijk om haar te laten gaan :cry:
Sterkte , ik hoop dat je nog even van hem mag genieten.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Miss zelda
Vaste gebruiker

update

Hoi,
Tis al weer even geleden en ik wilde even laten weten hoe met met Boy gaat. Eigenlijk is er sinds de goede werking van de medicijnen niet echt veel meer veranderd;
's ochends is het vooral nog wat wiebelig op staan. Ook overdag loopt hij binnenshuis wat alsof hij dronken is, wiebelt dan met zijn achterpoten.
Bij het uitlaten gaat het lopen goed. Alleen blijft hij blaffen naar andere honden en trekt dan soms zo hard aan de riem dat zijn achterlijf in elkaar zakt. Ik denk dan wel eens 'wat doe je jezelf toch aan, je bent veel te oud om je hier nog over op te winden'.
Hiermee ging het vanmorgen helemaal mis. Toen we bij het grasveld kwamen kwam er plots een andere hond de hoek omlopen, met zijn baasje. Deze hond liep los. In eerste instantie zag Boy hem niet, en leek er nix aan de hand, de andere hond ging wat waaks lopen, maar daar leek het bij te blijven. Echter een paar tellen later zag Boy de hond en begon tegen hem te blaffen. Hierdoor ging bij de andere hond (amerikaanse bull of zoeits) een knopje om en kwam op Boy afgerend.
Uiteindelijk rollebollend over de stoep, waarbij de andere hond Boy in zijn nek greep en niet echt de intentie had om deze nog los te laten. Boy ging met angst in zijn ogen op zijn rug liggen. Gelukkig hielp het geroep en inmiddels ook getrek van het andere baasje en liet hij los.
Boy, en ik niet minder, zich rot geschrokken natuurlijk. Het andere baasje leek zich hier niet zo heel veel van aan te trekken, maar probeerde zijn hond zsm bij ons vandaan te krijgen. Ik Boy dus ook maar mee getrokken en goed gekeken of hij nix mankeerde. Gelukkig was er nix te zien, op een bloeddruppeltje bij zijn neus na.

Het is nu een paar uur later, en ik merk wel dat Boy nog steeds onder de indruk is van het gebeuren, komt extra veel aandacht vragen.
Ik vind de situatie een beetje lastig, aan de ene kant was er waarschijnlijk nix gebeurd als Boy niet zo koppig was om te gaan blaffen naar de andere hond. Aan de andere kant vindt ik dat zo'n hond niet los mag lopen als ie blijkbaar zo reageert op andere honden...

Maar goed, alles weer goed afgelopen.

Had gisteren nog bijna ruzie met mijn man, die het beu begint te worden om elke dag wel een keer (of 2 keer) poep op te ruimen van Boy, als ie binnen heeft gepoept. Niet dat het mijn favoriete bezigheid is, maar ik snap wel dat Boy hier gewoon nix aan kan doen, hij heeft die controle bijna niet meer. Het komt dus in kleine beetjes, ook als ie uit gelaten wordt poept ie nog wel, maar dat is blijkbaar niet genoeg.
Heb tegen mijn man gezegd dat ik hem ook geen spuitje geef als hij later misschien incontinent wordt...

Maar goed, zolang ik merk dat Boy nog steeds geen pijn heeft en de kracht nog heeft om vrolijk door het huis te waggelen en uitgelaten te worden blijf ik hem nog lekker verwennen.Ik hou wel in mijn achterhoofd dat dit waarschijnlijk geen maanden meer gaat duren, hij is eind deze maand al 12,5 jaar....
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Ik weet wat je doormaakt....Mijn makker is ook ruim 12 en wordt snel minder... :(: ...sterkte, en verwen hem maar lekker!
Afbeelding
Miss zelda
Vaste gebruiker

twijfels

Tis al even geleden dat ik wat heb laten horen. Ging een lange tijd het zelfde. Hij loopt nog vrolijk rond, wiebelt wat en wanneer hij naar de voordeur rent in huis, bv omdat er aangebeld wordt. Vaak glijdt hij bij dit rennen in de bocht wel eens uit en zakt dan door zijn achterpoten. Maar klautert dan weer omhoog en loopt vrolijk door alsof er nix aan de hand is. Ook met uitlaten buiten kan ik nog rustig zo'n 10 minuten per keer met hem lopen (hij is immers al bijna 13, in april)
Wat dat betreft is er dus niet veel veranderd en zou ik zeggen: lekker laten zo, zo kan ie nog wel even mee.

Probleem is alleen dat hij nu echt haast niet meer lijkt te voelen wanneer hij moet poepen. Meer uitlaten lijkt niet zo veel zin te hebben. Zo had ik hem van de week uitgelaten, waarbij hij buiten niet had gepoept. We gingen weer naar binnen, hij kreeg een koekje, ging voor de voordeur liggen en binnen 5 minuten lag daar een hele grote hoop ontlasting....
Tussendoor poept hij zo'n 3 a 4 keer in de week binnen.
Ik reageer dan gelaten en ruim het op, maar mijn man is het op dit moment echt helemaal beu met hem. Mijn man wordt dan ook boos op Boy, waardoor ik weer boos op mijn man wordt, omdat ik niet vindt dat hij boos moet worden....
Lastig dus.
Aan de ene kant vind ik niet dat we Boy al op moeten geven. Ik zeg vaak tegen mijn man dat ik hem ook geen spuitje zal geven als hij zelf later incontinent wordt. Aan de andere kant lijkt mijn omgeving het wel een goede reden te vinden, als het om een hond gaat.....
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Nanna schreef:Drie of vier keer per week binnen poepen vind ik geen ramp hoor. En JIJ ruimt het op dus waarom zou je man boos worden? Dat hij dan kwaad wordt op Boy zou mij ook tot razernij drijven... :wink:
Als Boy verder nog zin in het leven heeft, lekker eet en mee uit wil vind ik het persoonlijk nog geen tijd voor hem om te gaan.
Ik zou gewoon nog lekker even van hem genieten! :ok:
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Afbeelding
piep

Ongelezen bericht door piep »

bah wat een gezeur van jou man over die poep. is het echt de poep waar hij over valt of is het dat hij de hond helemaal niet meer leuk vind omdat hij oud is? doet hij nog wel iets met de hond, haalt hij hem nog aan eten geven etc? als het alleen de poep is dan moest hij zich schamen. hij hoeft het niet eens op te ruimen en 1x zeggen is voldoende dan weet je het wel, hij hieft niet aan de gang te blijven.
onze gehandicapte hond heeft een luier aan, maar die is dus 's morgens uit door het gekruip door haar bed. ik zit daar maar oplossingen over te bedenken hoe we die luier kunnen laten zitten, hele babyoutfits zijn er aangeschaft en verknipt en vernaaid. maar niks helpt. mijn man zegt , doe niet moeilijk, pakt een emmer met een lekker warm ruikend sopje, doet de achterkant erin, droogt ze af, nieuwe luier aan en de rolstoel in. het bed wordt schoongemaakt de deken gewassen en klaar. als ik het straks zelf weer kan dan doe ik het zelf weer. zo kan het ook en dan bedoel ik dus niet dat jou hond een luier aan moet etc. dat moet een ieder voor zich weten, maar je kunt ook ergens een probleem van maken wat eigenlijk geen probleem is. ik sluit me aan bij de vorige schrijvers, geniet ervan zolang het nog kan en de hond nog een hondwaardig bestaan heeft.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

Onze Dino heeft ruim een jaar in huis (meestal op haar eigen bed) gepoept , fijn is het niet maar voor mij geen reden om een hond in te laten slapen. Ze had nog veel te veel lol in haar leven :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

HI,

Zeg hoe dikwijls heeft Boy geen ongelukje gehad toen hij nog pup was ?
Dat dan vergeten meneer de man. :boos:
Nee maar dat vindt men normaal want daarna heb je nog al die jaren samen.

Sorry hoor, jouw man lijkt vergeten te hebben hoeveel liefde en respect hij al die jaren van zijn hond gekregen te hebben. :eek: Of misschien is hij helemaal niet zo'n dierenvriend...en misschien heeft hij die liefde en respect van boy niet gekregen omdat meneer de hond niet respecteerde.

Ik weet het allemaal niet maar ik weet wel wat ik zou doen...wandel maar een blokje om meneer de man...ik laat geen hond "die nog goed in zijn vel is" inslapen voor wat "stront". Als de vonkjes uit de ogen van de hond zijn is zijn tijd aangekomen !

Veel moed en hou je been stijf.
Als je je hond tegen je gevoel in laat inslapen voor wat "stront" ga je jezelf het voor lange tijd kwalijk nemen !
En wat doe je dan met dat schuldgevoel.
:idea:
Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Miss zelda
Vaste gebruiker

vervolg

bedankt voor jullie reacties.
Probleempje hierbij is dat, ivm mijn onregelmatige diensten, ik niet de enige ben die Boy regelmatig aantreft bij zijn ontlasting. Wanneer mijn man dus eerst thuiskomt van zijn werk en er ligt poep, dan moet hij het dus opruimen. Ook poept Boy nooit op 1 plek, maar verspreid over enkele meters / de hele kamer, wat het niet finer maakt om op te ruimen.
Hierbij komt nog dat wij sinds een paar maanden verhuisd zijn en ons huis (inclusief onze nieuwe parketvloer en deurmat) zo langzaam aan begint te 'ruiken'. Hoe vaak we ook schoonmaken....
Zit dus zelf met een loyaliteitsprobleem.

Ben dus wel blij met jullie reacties, want mijn omgeving (ouders/vrienden, die zelf ook allemaal een hond hebben gehad bijna) lijken het niet eens te zijn met mij. Voel ik me ook weer een beetje begrepen.....
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Geen excuus voor mij.

Je weet dat je hond een probleem heeft.
Zorg er dan voor dat de last tot een minimum wordt beperkt als jij er niet bent.
Dus zet zijn mand in de keuken of in de garage of baken ergens een plaats af zodat hij niet de hele boel bevuilen kan.
Je kunt vast wel een oplossing vinden waarmee te leven valt...
Je moet alleen even inventief zijn...
enne...kan bij als het lente wordt niet in de tuin blijven (of tuinhuisje enzo) als jij er niet bent?

Nadenken, nadenken en je vindt wel een oplossing.

veel succes met je rakker :ok:

Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Tja die poep, het is vervelend! Maar het zou me ook niet erg boeien (hoera voor laminaat) Buiten ruim ik het toch ook al van hem op?

Voor mij is levensvreugde de standaard in dit soort gevallen. Heeft hij nog plezier, geniet hij van dingen? Dat zijn dingen die ik me dan ga afvragen, en dat is allesbepalend.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ontlasting opruimen zou voor mij ook niet een probleem zijn....als dat het enigste is
Mijn vriend zou daar ook geen problemen van moeten maken en dat zal hij ook echt niet doen.....als hij/zij het echt niet kan aanvoelen wanneer het moet dna kan de hond daar niets aan doen...hoe vervelend dat dan ook is.
Goed schoonmaken met dettol en een goede luchtverfrisser in een spotcontact en dan gaat de geur wel weg.

Jacqueline
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”