Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe lang na rabiës-enting de titer laten bepalen?
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hoe lang na rabiës-enting de titer laten bepalen?
Voor mijn "optreden" met Nozem op Crufts in 2007 moet ik de rabiës-titer laten bepalen. Ze is afgelopen maandag (17 juli) geënt tegen rabiës.
Wanneer kan ik naar de DA om bloed af te laten nemen om de titer te laten bepalen?
Ik hoor hier namelijk verschillende berichten over, en ben benieuwd wie van jullie hier zelf al eens mee te maken heeft gehad.
Wanneer kan ik naar de DA om bloed af te laten nemen om de titer te laten bepalen?
Ik hoor hier namelijk verschillende berichten over, en ben benieuwd wie van jullie hier zelf al eens mee te maken heeft gehad.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Voor engeland is het 30 dagen, maar het kan (dacht ik) per land verschillen. Voor Zweden moet je geloof ik 3 maand wachten.LongFields schreef:Dat was ook wat mijn DA zei, maar ik heb ook gehoord na 2 weken al...yamie schreef:ik weet niet beter dan +- 30 dagen na de enting bloed af te laten nemen
dit is ook hoe ik het ken van mensen die het hebben laten doen
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Op dit moment is het zo dat Noorwegen en Zweden stellen dat het bloed tussen de 4 en 12 maanden na de laatste vaccinatie afgenomen moet worden. Voor Groot-Brittannië is dit 30 dagen na de laatste vaccinatie en is er na de uitslag nog een wachttermijn van 6 maanden alvorens men kan afreizen. Waarschijnlijk blijft dit voorlopig zo.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat hoop ik dan maar!yamie schreef:Op dit moment is het zo dat Noorwegen en Zweden stellen dat het bloed tussen de 4 en 12 maanden na de laatste vaccinatie afgenomen moet worden. Voor Groot-Brittannië is dit 30 dagen na de laatste vaccinatie en is er na de uitslag nog een wachttermijn van 6 maanden alvorens men kan afreizen. Waarschijnlijk blijft dit voorlopig zo.
Nu past alles namelijk precies, als ze het gaan veranderen wellicht niet meer.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik denk, als er al iets verandert, de wacht termijnen alleen maar korter zouden zijnLongFields schreef:Dat hoop ik dan maar!yamie schreef:Op dit moment is het zo dat Noorwegen en Zweden stellen dat het bloed tussen de 4 en 12 maanden na de laatste vaccinatie afgenomen moet worden. Voor Groot-Brittannië is dit 30 dagen na de laatste vaccinatie en is er na de uitslag nog een wachttermijn van 6 maanden alvorens men kan afreizen. Waarschijnlijk blijft dit voorlopig zo.![]()
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Daar zit wat in natuurlijk, voor Noorwegen en Zweden is het wel heel erg lang nu.yamie schreef:ik denk, als er al iets verandert, de wacht termijnen alleen maar korter zouden zijnLongFields schreef:Dat hoop ik dan maar!yamie schreef:Op dit moment is het zo dat Noorwegen en Zweden stellen dat het bloed tussen de 4 en 12 maanden na de laatste vaccinatie afgenomen moet worden. Voor Groot-Brittannië is dit 30 dagen na de laatste vaccinatie en is er na de uitslag nog een wachttermijn van 6 maanden alvorens men kan afreizen. Waarschijnlijk blijft dit voorlopig zo.![]()
-
Drossie
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
Is dat dan ook voor Denemarken zo?LongFields schreef:Daar zit wat in natuurlijk, voor Noorwegen en Zweden is het wel heel erg lang nu.yamie schreef:ik denk, als er al iets verandert, de wacht termijnen alleen maar korter zouden zijnLongFields schreef:Dat hoop ik dan maar!yamie schreef:Op dit moment is het zo dat Noorwegen en Zweden stellen dat het bloed tussen de 4 en 12 maanden na de laatste vaccinatie afgenomen moet worden. Voor Groot-Brittannië is dit 30 dagen na de laatste vaccinatie en is er na de uitslag nog een wachttermijn van 6 maanden alvorens men kan afreizen. Waarschijnlijk blijft dit voorlopig zo.![]()
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nee. Daar mag je zonder bloedtest in.Drossie schreef:Is dat dan ook voor Denemarken zo?LongFields schreef:Daar zit wat in natuurlijk, voor Noorwegen en Zweden is het wel heel erg lang nu.yamie schreef:ik denk, als er al iets verandert, de wacht termijnen alleen maar korter zouden zijnLongFields schreef: Dat hoop ik dan maar!![]()
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nee, alleen rabies voor honden ouder dan 3 maand, geen titer bepaling , en drie weken na de enting mag je dan de grens overDrossie schreef:Is dat dan ook voor Denemarken zo?LongFields schreef:Daar zit wat in natuurlijk, voor Noorwegen en Zweden is het wel heel erg lang nu.yamie schreef:ik denk, als er al iets verandert, de wacht termijnen alleen maar korter zouden zijnLongFields schreef: Dat hoop ik dan maar!![]()
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ze is al vaker rabies geent, omdat we al regelmatig met haar in het buitenland zijn geweest en het daarvoor verplicht is.crutz schreef:heb je dr nog nooit eerder rabies geent, dan mag je nl direct afnemen.....
anders idd voor UK 1 mnd na enting en 6 mnd wacht-termijn
en voor Zweden 5 mnd na de enting en geen wacht termijn.....
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dan hoef je nu geen maand meer te wachten voor de bloedafname en mag het direct......tenminste als de vorige enting (dus niet deze) niet langer dan 12 mnd voor deze enting is geweestLongFields schreef:Ze is al vaker rabies geent, omdat we al regelmatig met haar in het buitenland zijn geweest en het daarvoor verplicht is.crutz schreef:heb je dr nog nooit eerder rabies geent, dan mag je nl direct afnemen.....
dan moet de DA als entingsdatum op het document de datum van die vorige enting gebruiken
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
De vorige enting was op 19 juli 2005, deze op 17 juli 2006. Dus dan zou de bloedafname nu al kunnen zeg jij?crutz schreef:dan hoef je nu geen maand meer te wachten voor de bloedafname en mag het direct......tenminste als de vorige enting (dus niet deze) niet langer dan 12 mnd voor deze enting is geweestLongFields schreef:Ze is al vaker rabies geent, omdat we al regelmatig met haar in het buitenland zijn geweest en het daarvoor verplicht is.crutz schreef:heb je dr nog nooit eerder rabies geent, dan mag je nl direct afnemen.....
dan moet de DA als entingsdatum op het document de datum van die vorige enting gebruiken
Ik zal morgen eens met mijn DA overleggen dan.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
in mei ben ik naar noorwegen en zweden gegaan, Jenson was eind januari voor het eerst voor rabies geent en begin mei voor de titertest gegaan, ik begrijp nu dat dat dus te vroeg was voor zweden? of omdat het voor het eerst was dat het dan wel mochtcrutz schreef:heb je dr nog nooit eerder rabies geent, dan mag je nl direct afnemen.....
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dat denk ik wel dat het nu al kan,LongFields schreef: De vorige enting was op 19 juli 2005, deze op 17 juli 2006. Dus dan zou de bloedafname nu al kunnen zeg jij?
Ik zal morgen eens met mijn DA overleggen dan.
ik weet wel dat de titertest nu altijd geldig is maar als je vaker naar engeland wilt moet je elk jaar de rabiesvaccinatie laten doen anders moet je opnieuw de titer laten bepalen,
op zich gelden bepaalde rabiesvaccinaties nu 3 jaar maar dat geldt dus niet voor engeland.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
voor engeland 30 dagen en bij positieve uitslag 6 maanden wachten voordat je heen kan.
Maar er is een nieuwe regel wat betreft het vervoeren van honden in Engeland. En dat is een regel waar nog uitspraken over gedaan moet gaan worden, maar zoals hij er nu ligt zou je als FOKKER zelf niet met een hond door Engeland kunnen reizen zonder extra vergunningen. Een hond door jouw gefokt.
Gr Maria.
Maar er is een nieuwe regel wat betreft het vervoeren van honden in Engeland. En dat is een regel waar nog uitspraken over gedaan moet gaan worden, maar zoals hij er nu ligt zou je als FOKKER zelf niet met een hond door Engeland kunnen reizen zonder extra vergunningen. Een hond door jouw gefokt.
Gr Maria.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wie heeft dat verzonnen, en wat mag daar nou weer de reden van zijn?Maria schreef:voor engeland 30 dagen en bij positieve uitslag 6 maanden wachten voordat je heen kan.
Gr Maria.
Nou ja, hopen dan maar dat die regelgeving nog even tot na maart 2007 op zich laat wachten.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Podenji schreef:in mei ben ik naar noorwegen en zweden gegaan, Jenson was eind januari voor het eerst voor rabies geent en begin mei voor de titertest gegaan, ik begrijp nu dat dat dus te vroeg was voor zweden? of omdat het voor het eerst was dat het dan wel mochtcrutz schreef:heb je dr nog nooit eerder rabies geent, dan mag je nl direct afnemen.....
ehhh...ja.....weet dat toevallig heel erg zeker omdat er onlangs (uitslag was vrijdag binnen...en goed
A. je alles op tijd terug hebt (we vertrekken die kant op op het moment dat hij 9 mnd is, maar het is natuurlijk wel de vakantie periode waarin je het instuurt)
B. dat de titer dus gelijk goed is, want anders had hij niet meegekund....
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik begrijp er niets meer vancrutz schreef:
ehhh...ja.....weet dat toevallig heel erg zeker omdat er onlangs (uitslag was vrijdag binnen...en goed) bij onze jongste hond bloed is afgenomen voor een titerbepaling voor Zweden en gezien zn leeftijd (nu 8,5 mnd) was t kantje boord of we het optijd voor vertrek rond konden krijgen, nl rabies enten mag pas met 3 mnd (en dus niet al met 12 wk) en dan 5 mnd wachten en dan dus hopen dat
A. je alles op tijd terug hebt (we vertrekken die kant op op het moment dat hij 9 mnd is, maar het is natuurlijk wel de vakantie periode waarin je het instuurt)
B. dat de titer dus gelijk goed is, want anders had hij niet meegekund....
er zijn zoizo een hoop tegenstijdigheden, want naar mijn weten mag ik geen pup naar Noorwegen verschepen ( ivm rabiesenting en titertest ) maar de fokster van SOlar die dus in Noorwegen woont, zegt dat het wel mag zolang de pup geen 12 weken is en de moeder rabies geent is
ik vermoed trouwens dat Zweden de regels zal versoepelen, zij organiseren de wereldshow in 2008 en willen ze veel buitenlandse exposanten dan denk ik dat ze wel moeten.
Maar SOlar en Jenson hebben hun titertesten al binnen dus als ik het bijhou kunnen zij de rest van hun levens in principe altijd mee naar zweden, noorwegen en engeland
@ suzanne: heb jij de ATC al aangevraagd voor Nozem?
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
zweden met 3 maanden enten, niet met 12 weken. en dan 4 maanden wachten om het bloed te laten testen. Bij een goede uitslag mag je direct naar zweden.
ps die nieuwe regeling voor Engeland moet dit jaar nog ingaan. Dus ik hou het streng in de gaten. Wij wilden volgend jaar met een zelfgefokte hond heen gaan maar zo te lezen/horen van onze vrienden uit Engeland en Ierland moet het erg lastig worden.
gr Maria.
ps die nieuwe regeling voor Engeland moet dit jaar nog ingaan. Dus ik hou het streng in de gaten. Wij wilden volgend jaar met een zelfgefokte hond heen gaan maar zo te lezen/horen van onze vrienden uit Engeland en Ierland moet het erg lastig worden.
gr Maria.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dan heb ik zeker geluk gehad met jenson, want er zat geen 4 maanden tussen de enting en de titertestMaria schreef:zweden met 3 maanden enten, niet met 12 weken. en dan 4 maanden wachten om het bloed te laten testen. Bij een goede uitslag mag je direct naar zweden.
.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
enig idee hoe lang het duurt voor ze het verwerkt hebben ? ik moet het voor solar namelijk ook aanvragen , zal het voor de zekerheid zsm maar doen, als ze net zo snel werken als de Raad, kan het ff durenLongFields schreef:Moet ik nog doen, het formulier ligt al wel klaar.Podenji schreef:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nee, dat weet ik eigenlijk ook niet. Ga het van de week maar vast in orde maken, ik neem aan dat het geen half jaar zal duren voor het in orde is...Podenji schreef:enig idee hoe lang het duurt voor ze het verwerkt hebben ? ik moet het voor solar namelijk ook aanvragen , zal het voor de zekerheid zsm maar doen, als ze net zo snel werken als de Raad, kan het ff durenLongFields schreef:Moet ik nog doen, het formulier ligt al wel klaar.Podenji schreef:
Ga jij ook in 2007 met Solar naar Crufts?
Welke dag moet jij dan?
Hoe ga jij er heen? (mag ook per PB eventueel hoor
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
nou dat wil ik nog wel kwijt openbaar >lol<LongFields schreef:Ga jij ook in 2007 met Solar naar Crufts?
Welke dag moet jij dan?
Hoe ga jij er heen? (mag ook per PB eventueel hoor)
ik geloof dat ik zaterdag moetmet solar, en jij? maar we gaan zo alle dagen kijken hoor, en mocht jenson dit jaar JW worden dan nemen we hem ook mee en die moet dan op dezelfde dag , dat word wel druk maar goed, voor hetzelfde geld kwalifoiceerd hij zich niet
we weten nog niet hoe we gaan, ik denk per trein, ik net begonnen info aan het inwinnen over e.e.a zodat we een goed besluit kunnen nemen, tis nog best veel werk haha
jij al enig idee?
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik moet op vrijdag, maar het lijkt me zowiezo wel leuk er een dag achteraan te plakken. Kan ik gelijk jou in de ring zien staan!Podenji schreef:nou dat wil ik nog wel kwijt openbaar >lol<LongFields schreef:Ga jij ook in 2007 met Solar naar Crufts?
Welke dag moet jij dan?
Hoe ga jij er heen? (mag ook per PB eventueel hoor)
ik geloof dat ik zaterdag moetmet solar, en jij? maar we gaan zo alle dagen kijken hoor, en mocht jenson dit jaar JW worden dan nemen we hem ook mee en die moet dan op dezelfde dag , dat word wel druk maar goed, voor hetzelfde geld kwalifoiceerd hij zich niet![]()
we weten nog niet hoe we gaan, ik denk per trein, ik net begonnen info aan het inwinnen over e.e.a zodat we een goed besluit kunnen nemen, tis nog best veel werk haha
jij al enig idee?
Ik ben me ook nog aan het oriënteren hoe er te komen en mijn verblijf daar, maar ik heb al contact gehad met Speurneus Carola op het forum hier, zij heeft in het verleden al vaker Crufts trips met of zonder hond georganiseerd.
Ik mag van manlief in ieder geval niet zelf met de auto die kant op!