Vandaag ging het echter behoorlijk mis.
Op een gegeven moment zag ik bloed op Chello zn poot en riep dus dat ze moesten stoppen, dat deden ze ook.
Waarop Chello ineens midden in een dikke plas bloed stond en uit zn poot hing iets wat leek op een ader.
Snel alle honden naar binnen en de buuf riep 'naar de DA, naar de DA!!'
Het bloed bleef eruit stromen, de buurman en ik zijn daarop snel de auto ingesprongen naar de DA.
Die hadden ook zoiet van
Dus snel de behandelkamer in, arts erbij en ondertussen lag er alweer een enorme plas bloed onder hem.
Dierenarts eerst een ding om zn poot gedaan zodat het bloeden zou stoppen, afknellen...heet dat geloof ik, toch?
Toen een kalmerende spuit erin want meneer was toch ook in paniek, trillen etc etc. Op een gegeven moment waren ze met 5 man met hem bezig.
Ondertussen ben ik maar in de wachtkamer gaan zitten want echt goed voelde ik me ondertussen niet meer.
Nou al met al bleek het om een slagaderlijke bloeding te gaan. Het wondje bestond uit maar 2 gaatjes maar kennelijk toch net die ader geraakt. 2 hechtingen en een drain erin, pijnstilling natuurlijk.
Hij moest wel even blijven want hij had natuurlijk enorm veel bloed verloren, ze wilden dus wel even zien hoe hij bij zou komen en of hij wellicht nog infuus moest hebben. Dat bleek idd nodig te zijn later.
Maar we mochten hem toch snel ophalen.
Nu dus weer thuis. Hij loopt erg moeilijk, wilde net plassen maar zakt dan door zn poot heen en struikelt en doet dan. Ook als tie gewoon op wil staan gaat ie alle kanten op. Hij ligt nu maar even in de bench om hem rustig te houden.
Pan met kipfilet, bouillon en rijst staat op en Frank heeft nog maar wat blikpate gekocht om aan te maken met water (hij wil niet echt drinken namelijk) hij mag ook wel even verwend worden.
pfff wat een middag.