Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

BARF-klaagzangen-ergenissen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

ien schreef:op vakantie gaan
de stekker uit de wasmachine halen..denk je..
maar dit van de vriezer bleek te zijn!

na 3 weken thuiskomst een lijkenlucht ruiken op de bovenste etage en vervolgens de stinkende onderdelen van de koe in vuiniszakken proppen, 2 loeiende honden waar je je nek bijna over breekt met verwijderen van stinkende botten en vlees deze vervolgens in de grijze bak mieteren met een hoop kranten er boven op en maar duimen dat de volgende dag geen politie aan je deurbel hangt voor onderzoek naar?????? :denken:

Ooowww jakkie!
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Hahaha!!! Deze zijn echt super. Ik kan er me echt in thuisvinden.

Hier ook een stukje pens dat tegen m'n lippen vloog. Bah! Dit in combinatie met zwangerschapsmisselijkheid... :kotz: :kotz: :kotz: .

Laatste miskoop hier: 3kg rode poon. Blijken er toch wel geen giftige stekels aan te zitten zeker! Heb dan maar poon staan kuisen. (ik? vis kuisen? ajakkiebah!) Gelukkig geen stekel in m'n hand gehad.

Verder ook al eens 5 pensen gekocht. Hadden ze me toch wel gezegd dat die iets minder wogen, dan het werkelijk het geval was. M'n autootje stonk nog daaaagen naar de pens, want ze hadden me een zak meegegeven die lekte (de grote zeeman-tonnen die ik meehad waren voor pens niet goed, zeiden ze).
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

sylvia* schreef:

na 3 weken thuiskomst een lijkenlucht ruiken op de bovenste etage en vervolgens de stinkende onderdelen van de koe in vuiniszakken proppen, 2 loeiende honden waar je je nek bijna over breekt met verwijderen van stinkende botten en vlees deze vervolgens in de grijze bak mieteren met een hoop kranten er boven op en maar duimen dat de volgende dag geen politie aan je deurbel hangt voor onderzoek naar?????? :denken:

Ooowww jakkie!
ja..die lucht vergeet je niet snel :mrgreen:

nog wel een leukertje

naar slachterij geweest en zakken vol met organen enz even naar medebarfster die in dierenwinkel [in winkelcentrumpje]staat om wat materiaal af te leveren.

Terwijl ik de harten en ander spul voor de winkel aan het verdelen was, vloog haar Saarloos met zijn kop de bak in, pikte een runderhart, zo'n lekker grote bloederige hart om vervolgens over het winkelcentrumpje te rennen om een plek te zoeken om het snel op te vreten.

kan je voorstellen?? een hond die op een wolf lijkt met een bloederige hart in zijn bek??
:mrgreen:
in vervolg verdeelden wij het maar in het magazijn
Afbeelding
sylvia*
Actief
Contacteer:

ien schreef:
sylvia* schreef:

Ooowww jakkie!
ja..die lucht vergeet je niet snel :mrgreen:

nog wel een leukertje

naar slachterij geweest en zakken vol met organen enz even naar medebarfster die in dierenwinkel [in winkelcentrumpje]staat om wat materiaal af te leveren.

Terwijl ik de harten en ander spul voor de winkel aan het verdelen was, vloog haar Saarloos met zijn kop de bak in, pikte een runderhart, zo'n lekker grote bloederige hart om vervolgens over het winkelcentrumpje te rennen om een plek te zoeken om het snel op te vreten.

kan je voorstellen?? een hond die op een wolf lijkt met een bloederige hart in zijn bek??
Hahahahah geweldig, ik had graag die gezichten gezien van die mensen :smile:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Oja, een wolf die iemand opgegegeten heeft, zie het voor me! :smile:
ducktails
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ducktails »

De blender aan zetten met de lepel er nog in : :jank:

Het hele aanrecht vol met kip , gehaktmolen , zakken reeds gevuld met kip en mijn schoonfamilie komt binnen.....was 30 graden .... :roll:

Verjaardagsvisite , allemaal gezellig rond de tafel en Famke kotst even een halve kip uit onder de tafel.

Het ergste vind ik de blauwe vliegen met dit weer.
Waar ze hebben gegeten, hun bakken, de snijplank, vlees dat ligt te ontdooien enz..
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

ien schreef:kan je voorstellen?? een hond die op een wolf lijkt met een bloederige hart in zijn bek??
hahahah, ben je er niet schreeuwend en sterf-scene spelend achteraan gehold? :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
ien
Erelid
Contacteer:

Eline* schreef:
ien schreef:kan je voorstellen?? een hond die op een wolf lijkt met een bloederige hart in zijn bek??
hahahah, ben je er niet schreeuwend en sterf-scene spelend achteraan gehold? :mrgreen:
ach..vallen wij ook al niet meer mee op :mrgreen:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

oja..nog iets..snap niet dat de buren niet op onze uitnodiging in willen gaan om te komen eten :mrgreen:
[helaas zonder tekst heb ik de foto niet meer]
Afbeelding
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

ien schreef:oja..nog iets..snap niet dat de buren niet op onze uitnodiging in willen gaan om te komen eten :mrgreen:
[helaas zonder tekst heb ik de foto niet meer]
Afbeelding
Misschien zijn ze veggie :idea:

En anders weet ik het ook niet:denken:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

grootste ergernis is dat ik hier in de omgeving zo moeilijk aan spullen kan komen :evil:

minder leuk was toen ik ze eens verse sardienes gaf, kalusha ging er uitgebreid in rollen en solar begroef ze in de bank ( die overigens van stof is ) :ugh:

op je zus dr verjaardag met een emmer vol met verse pens aankomen is ook leuk als de tuin vol visite zit en de honden willen de gekregen pens bij je humorloze oma op schoot leggen :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
sylvia*
Actief
Contacteer:

Wat ook een grote hit bij visite is....ééndagskuikens!

En dan met name als ze er één gejat hebben van de katten en hem even hebben verstopt zodat het niet opvalt dat ze hem gejat hebben om er vervolgens als er visite is mee voor je voeten te gaan liggen, de meeste visite krijgt hier een lichtelijk traumaatje van :N:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

sylvia* schreef:Wat ook een grote hit bij visite is....ééndagskuikens!

En dan met name als ze er één gejat hebben van de katten en hem even hebben verstopt zodat het niet opvalt dat ze hem gejat hebben om er vervolgens als er visite is mee voor je voeten te gaan liggen, de meeste visite krijgt hier een lichtelijk traumaatje van :N:
:smile:
sinds ik die kleine vondeling heb die alles vreet en kuikens krijgt vliegen die gele dingen ook door de tuin en voor mijn ramen heen en weer.
Afbeelding
sylvia*
Actief
Contacteer:

ien schreef:
sylvia* schreef:Wat ook een grote hit bij visite is....ééndagskuikens!

:smile:
sinds ik die kleine vondeling heb die alles vreet en kuikens krijgt vliegen die gele dingen ook door de tuin en voor mijn ramen heen en weer.
Moet je je eens voorstellen dat er 8 kittens mee lopen te gooien, mijn oudste dochter durft niet eens naar beneden te komen voor ze klaar zijn met eten :roll:
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Bob en Nebla hebben vandaag zalmkop gehad... :idea: Errug gezond en lekker! :mrgreen:
Maarrrrr je wilt hier niet naast Bob en Nebla zitten, die naast de pc liggen :N:

Wat een lucht!!
Ze laten continue scheten en stinken!!!!
Van die zachte, dat je niks hoort en ze je heel onschuldig aan kijken..van; was jij dat niet? Ik ruik niks hoor.... :pffff:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

bernersennenfan schreef:Bob en Nebla hebben vandaag zalmkop gehad... :idea: Errug gezond en lekker! :mrgreen:
Maarrrrr je wilt hier niet naast Bob en Nebla zitten, die naast de pc liggen :N:

Wat een lucht!!
Van die zachte, dat je niks hoort en ze je heel onschuldig aan kijken..van; was jij dat niet? Ik ruik niks hoor.... :pffff:
Wacht maar tot ze over een paar uur een boertje in je gezicht laten. Dan teken je vor zo'n scheetje :mrgreen:
sylvia*
Actief
Contacteer:

Angelique25 schreef:
bernersennenfan schreef:Bob en Nebla hebben vandaag zalmkop gehad... :idea: Errug gezond en lekker! :mrgreen:

Wat een lucht!!
Wacht maar tot ze over een paar uur een boertje in je gezicht laten. Dan teken je vor zo'n scheetje :mrgreen:

Hahahaha ja dat is zeker zo :smile: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Oh ja, of pensboeren. Bah!!! :N: M'n maag keert als ik er aan denk
Gompie
Actief

Ongelezen bericht door Gompie »

Echt schitterend die verhalen van jullie. :smile: :smile: :smile:
:E: Dank je wel.
Sam eet gewoon alles heel netjes op zonder problemen. :ok:
Hij is een echte kluiver en kauwer. Luid knagend en smakkend werkt hij dagelijks zijn portie naar binnen. Het is pas leuk als Sam zelf een muis of haasje vangt en opeet. Dat is levend-vers-voeren. Laatst gaf ik hem bij het strand een levende haring. Prachtig. :smile2:
Ik kan gemakkelijk aan voer komen en ik vind het niet echt vies ruiken.
Ik slacht zelf ook weleens een grote haas of een fazant. :N:
Ik verdeel alles in porties in plastic zakjes en die gaan per soort in een emmer in de vriezer.
Ik moet er wel rekening mee houden dat het voer goed op kamertemperatuur is voordat ik het aan Sam geef, omdat die daar erg gevoelig voor is.
Voor ons is (levend)versvoer echt een feestje. :balon1:
sylvia*
Actief
Contacteer:

Gompie schreef:Echt schitterend die verhalen van jullie. :smile: :smile: :smile:

Wat bedoel je met deze zin, dat je levende dieren voert?????
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Gompie schreef:Voor ons is (levend)versvoer echt een feestje. :balon1:
Hmmm... Ik denk dat ik dit toch véél erger zou vinden dat BARF of een hele kuip pens bij elkaar. Ik laat het slachten liever aan iemand anders over.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Gompie schreef:Echt schitterend die verhalen van jullie. :smile: :smile: :smile:
:E: Dank je wel.
Sam eet gewoon alles heel netjes op zonder problemen. :ok:
Hij is een echte kluiver en kauwer. Luid knagend en smakkend werkt hij dagelijks zijn portie naar binnen. Het is pas leuk als Sam zelf een muis of haasje vangt en opeet. Dat is levend-vers-voeren. Laatst gaf ik hem bij het strand een levende haring. Prachtig. :smile2:
Ik kan gemakkelijk aan voer komen en ik vind het niet echt vies ruiken.
Ik slacht zelf ook weleens een grote haas of een fazant. :N:
Ik verdeel alles in porties in plastic zakjes en die gaan per soort in een emmer in de vriezer.
Ik moet er wel rekening mee houden dat het voer goed op kamertemperatuur is voordat ik het aan Sam geef, omdat die daar erg gevoelig voor is.
gadverdamme ik wil het niet weten :N: ik doen wel aan struisvogel politiek en geef dood onherkenbaar vlees
Afbeelding
Gompie
Actief

sylvia* schreef:

Wij wonen op een boerderij in de Zeeuwse polder. Sam (Jack Russell) kan hier (aan de lange lijn) prima jagen. :wink: Zo vangt hij regelmatig een muis en af en toe ook een haasje. Dat eet hij dus gewoon ter plekke op.
Bij een afwateringskanaaltje van een koelwaterinlaat bij de Westerschelde kan ik zo de levende vis uit het water pakken. Meestal zijn dat hele kleine harinkjes en soms ook een grote of een platvisje. Dat is dus levend vers voeren en Sam vind dat heerlijk. Nog even en dan zijn de bramen en vlierbessen aan de dijk rijp om op te eten. Verder vind Sam suikerbieten, mangels en sperzieboontjes erg lekker. Op elke wandeling in de polder is er wel wat te "snoepen". :ok:
Ja, echt vers . . . . :denken: . . . . je proeft het verschil. :smile:
Als akkerbouwer leeft je nu eenmaal in en met de natuur.
En, verder heb ik natuurlijk ook een prima slager . :W:
sylvia*
Actief
Contacteer:

Gompie schreef:
sylvia* schreef:

Wij wonen op een boerderij in de Zeeuwse polder. Sam (Jack Russell) kan hier (aan de lange lijn) prima jagen. :wink: Zo vangt hij regelmatig een muis en af en toe ook een haasje. Dat eet hij dus gewoon ter plekke op.
Bij een afwateringskanaaltje van een koelwaterinlaat bij de Westerschelde kan ik zo de levende vis uit het water pakken. Meestal zijn dat hele kleine harinkjes en soms ook een grote of een platvisje. Dat is dus levend vers voeren en Sam vind dat heerlijk. Nog even en dan zijn de bramen en vlierbessen aan de dijk rijp om op te eten. Verder vind Sam suikerbieten, mangels en sperzieboontjes erg lekker. Op elke wandeling in de polder is er wel wat te "snoepen". :ok:
Ja, echt vers . . . . :denken: . . . . je proeft het verschil. :smile:
Als akkerbouwer leeft je nu eenmaal in en met de natuur.
En, verder heb ik natuurlijk ook een prima slager . :W:

Aahhh nee nu snap ik hem, dat is wat anders als een keer iemand die een nijntje losliet in de tuin als zelfvangmaaltijd voor de hond :denken:

Groetjes uit een andere zeeuwse polder :mrgreen:
Afbeelding
Gompie
Actief

Leuke term "zelfvangmaaltijden". :ok:
Dat zou Sam wel super vinden. :smile: :smile: :smile:
Alle gratis aangeboden konijnen, kippen, ratten, muizen en cavia's van het internet ophalen en die voeren. :N:
Ik heb net even gekeken hoeveel dat er zijn. :idea:
:neenee: :neenee: :neenee:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

daan bijt konijnen alleen maar dood om ze vervolgens te laten liggen. misschien moet die van jou dan mee om ze op te eten.
Afbeelding
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

ik heb 1 keer echt vers wiillen geven maar dat is niks voor mij, ik hing een kwartier boven de plee toen ik vuile pens wilde geven. :sst: :kotz: ik ga dus mooi over op mooie plakjes KVV.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Gompie
Actief

kiki78 schreef:daan bijt konijnen alleen maar dood om ze vervolgens te laten liggen. misschien moet die van jou dan mee om ze op te eten.
Beetje ver uit de buurt. :wink:
Misschien kun je er een leuk handeltje mee beginnen. :ok:
Gompie
Actief

Ella46 schreef:ik heb 1 keer echt vers wiillen geven maar dat is niks voor mij, ik hing een kwartier boven de plee toen ik vuile pens wilde geven. :sst: :kotz: ik ga dus mooi over op mooie plakjes KVV.
Ik vind het wel erg dapper dat je meteen met het "ergste" bent begonnen.
Smeriger dan vuile pens is er niet. :smile:
ien
Erelid
Contacteer:

Nog wel wat klaagzangen

wordt altijd zo "hebberig" als ik spullen inkoop en mijn slagertje vraagt op mijn vraag heb je nog?? hoeveel wil je?? en ik dan maar zeg..alles!!!
om vervolgens met tig kilo'meer geitenlever en organen de deur uitstap om dit weer te moeten verwerken in mijn keukentje en er vervolgens alles wat op 4 poten loopt voor je voeten zit,piept,klaagt,mauwt om de toevallig op de grond gevallen stukjes snel op te vreten en ik na alles er uitzie of ik zelf die geit geslacht heb :mrgreen: en even een buurpraatje over de schutting maak met mijn nieuwe buuf en die verwonderd naar mijn bebloede armen en handen kijkt.

zoo.dat was het weer voor even..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”