Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Droge neus

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Baily

Droge neus

Ongelezen bericht door Baily »

Buck zijn neus is zo droog bovenop, vanaf waar de haartjes ophouden zeg maar. ook is de kleur niet meer diepzwart, maar wat lichter.

Ik weet dat bij sommige honden hun neus lichter wordt in periodes, maar wordt de neus dan ook droog? Het voelt als schuurpapier. Niet zijn hele neus, maar boven waar de neus begint.

Hij maakt verder geen zieke indruk.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos en Saar hebben allebei een wisselneus; lichter in de winter, en bij meer zonlicht donkerder. Ze hebben nu, met al die zon, een zwartere neus. Het is misschien wel wat apart dat Bucks neus juist nu bruiner wordt :denken:

Ze hebben allebei ook weleens een droge neus, maar dan de hele neus. Vroeger maakte ik me daar erg druk om, maar ik merk verder niks aan ze als de neus opeens droog is.
Afbeelding
Baily

Het lijkt niet op zo'n wisselneus zeg maar, het lijkt een beetje alsof hij met zijn neus in het zand heeft gezeten, het is wat ruw. Maar alleen dat eerste stukje van de neusspiegel, ( zo heet dat gedeelte geloof ik.)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Bovenop waar de haartjes beginnen is het wel vaker droog.
De neus zelf (waar de neusgaten zitten) is ook vaak droog als ze net wakker worden :wink:
Zou ik geen probleem van maken.
Zolang alles er rustig uit ziet is er volgens mij niets aan het handje
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas had dit gister toevallig, precies hetzelfde als ik het goed lees. Vanmorgen was het weer over bij hem. De bovenkant was droog, leek wel dat er zand op lag, maar de rest van de neus was gewoon vochtig. Bij Vegas is het dus vanzelf weggegaan :19:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Een hondenneus kan ook verbranden met deze temperatuur en zon.
Het voelt dan inderdaad wat ruw aan en het lijkt erop dat het aan het vervellen is.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Baily

Inge O schreef:flurk had dat vroeger ook regelmatig, soms zo erg dat het leek of er bijna schubben op zaten. als ik er dan enkele dagen surolan insmeerde werd haar neusje weer als nieuw, dus dat deed ik dan maar (heel af en toe).
Ja, zo ziet het er uit, alsof het schubben zijn. Ik heb net even gegoogeld en heb toch maar een afspraak gemaakt voor morgen bij de d.a.

Want het kan ook niks zijn, en inderdaad vanzelf weer overgaan, maar ik las toch ook over ontstekingen in neus of oor die dit als symptoom kunnen geven of bacteriele infecties of schimmels of zelfs tumoren.

Nou denk ik dat het waarschijnlijk wel mee zal vallen, hoewel ik nogal snel stressig ben wat dat betreft, maar ik ga toch maar even laten kijken denk ik. Morgen om half 4 kan hij naar de d.a.

Moet morgen ook met Desi, voor haar gebit. Die krijgt dan een roesje en dan wordt er een en ander aan gedaan. Lekker dagje stress bij de d.a. :mrgreen: :wink:

ik heb geloof ik ook nog ergens Surolan liggen, ik ga even zoeken en dan erop doen.
Baily

Wilma schreef:Een hondenneus kan ook verbranden met deze temperatuur en zon.
Het voelt dan inderdaad wat ruw aan en het lijkt erop dat het aan het vervellen is.

Ja inderdaad, daar heb je gelijk in, maar het ziet er meer schubbig uit als verveld. Dus ik denk niet dat het zo is, maar het zou kunnen. Ik hoor het morgen bij de d.a.
Baily

Reini schreef:Vegas had dit gister toevallig, precies hetzelfde als ik het goed lees. Vanmorgen was het weer over bij hem. De bovenkant was droog, leek wel dat er zand op lag, maar de rest van de neus was gewoon vochtig. Bij Vegas is het dus vanzelf weggegaan :19:
Gelukkig dat eht vanzelf weer over is gegaan. Buck heeft het al een aantal dagen en het lijken nu wat meer kloofjes te worden.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Bij Vegas zag het er niet 'schubbig' uit :wink:

Succes morgen bij de DA :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”