Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spoedvraag, pup 15 weken acute diaree en overgeven
Moderator: moderatorteam
- casper
- Actief
Spoedvraag, pup 15 weken acute diaree en overgeven
Hi,
Ons oppaspuppy heeft sinds begin van de middag niet 1 maaltijd volledig binnen gehouden en heeft nu acute diaree.
Waar ik eerst dacht aan gewoon wat last van de hitte, begin ik nu te twijfelen aangezien het echt zo dun was als water en bijna zwart van kleur. Daarnaast heeft ze net weer overgegeven maar nu kwam er alleen water uit. Ze heeft vandaag wel normaal water gedronken, maar ook dat gooit ze er nu weer uit. Maak me nu dus toch wel wat zorgen of het niet meer is dan alleen last vd hitte.
Tips? Misschien toch even dienstdoende DA bellen?
Alvast bedankt
Ons oppaspuppy heeft sinds begin van de middag niet 1 maaltijd volledig binnen gehouden en heeft nu acute diaree.
Waar ik eerst dacht aan gewoon wat last van de hitte, begin ik nu te twijfelen aangezien het echt zo dun was als water en bijna zwart van kleur. Daarnaast heeft ze net weer overgegeven maar nu kwam er alleen water uit. Ze heeft vandaag wel normaal water gedronken, maar ook dat gooit ze er nu weer uit. Maak me nu dus toch wel wat zorgen of het niet meer is dan alleen last vd hitte.
Tips? Misschien toch even dienstdoende DA bellen?
Alvast bedankt
Groetjes,
Ellen
Ellen
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Ik zou met zo'n kleine puppy (en zeker als hij niet van mijzelf is) meteen even naar de DA gaan 
Het is vast niets ernstigs, ze hebben nou eenmaal nog niet veel antistoffen tegen vanallesennogwat, maar ze zijn wel snel uitgedroogd.
Het is vast niets ernstigs, ze hebben nou eenmaal nog niet veel antistoffen tegen vanallesennogwat, maar ze zijn wel snel uitgedroogd.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- casper
- Actief
ben ook idd bang voor uitdroging, ahoewel huid goed terug valt en neusje ook nog wel vochtig is, maar zeker met dit warme weer en nog niet 100% geënt (Laatste coctail a.s. dinsdag)
denk dat ik toch maar ff ga bellen... al is het voor mijn eigen gemoedstoestand...
en alle tips en antwoordne blijven intussen natuurlijk welkom
denk dat ik toch maar ff ga bellen... al is het voor mijn eigen gemoedstoestand...
en alle tips en antwoordne blijven intussen natuurlijk welkom
Groetjes,
Ellen
Ellen
- starfleet
- Erelid
- tekkel
- Erelid
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
-
Marion.
- casper
- Actief
Ok, net DA gesproken.
Hij geeft aan dat indien geen koorts, heb net gemeten en ze heeft geen verhoging, het niet waarschijnlijk is dat ze binnen een paar uur uitgedroogd zal zijn. Wel alert blijven
Proberen haar toch te laten drinken en vannacht goed in de gaten houden. Indien morgenochtend nog steeds niet lekker dan even naar ochtend spreek uur.
Ga vannacht maar om het uur even bij haar checken om zeker te gaan dat het goed blijft gaan. Liever een gebroken nacht dan een uitgedroogd puppekind.
Misschien beetje suiker aan water toevoegen???
Hij geeft aan dat indien geen koorts, heb net gemeten en ze heeft geen verhoging, het niet waarschijnlijk is dat ze binnen een paar uur uitgedroogd zal zijn. Wel alert blijven
Proberen haar toch te laten drinken en vannacht goed in de gaten houden. Indien morgenochtend nog steeds niet lekker dan even naar ochtend spreek uur.
Ga vannacht maar om het uur even bij haar checken om zeker te gaan dat het goed blijft gaan. Liever een gebroken nacht dan een uitgedroogd puppekind.
Misschien beetje suiker aan water toevoegen???
Groetjes,
Ellen
Ellen
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- casper
- Actief
Dibbes, ons oppas puppy is 2 dagen per week bij ons. Voelt gewoon als eigen puppekind eigenlijk, ik ga zelfs mee naar puppie cursus
Maar de verantwoordelijkheid blijft hetzelfde, maar voelt niet vervelend naar de eigenaren toe. Maar ga ze wel even SMS sturen denk ik... alhoewel... ik wil ze ook niet onnodig ongerust maken... oei... dat vind ik dus wel een dilema...

Maar de verantwoordelijkheid blijft hetzelfde, maar voelt niet vervelend naar de eigenaren toe. Maar ga ze wel even SMS sturen denk ik... alhoewel... ik wil ze ook niet onnodig ongerust maken... oei... dat vind ik dus wel een dilema...
Groetjes,
Ellen
Ellen
- casper
- Actief
- starfleet
- Erelid
- Tamara.
- Zeer actief
Als je water geeft, of water met een pipetje in d'r bek spuit, met wat zout, en eventueel wat suiker, kan dat naar mijn idee geen kwaad hoor.casper schreef:Nope, geen ORS in huis, maar gaat ze van zout juist niet nog meer overgeven en diaree krijgen???Tamara en Bowie schreef:casper schreef: Misschien beetje suiker aan water toevoegen???
Heb je ORS in huis, zoutoplossing?
Van de ORS kun je wel gaan overgeven, maar dat is meer i.v.m. de smaak dan dat het slecht voor je is. Dat is mijn ervaring
ORS wordt onder andere gebruikt bij hevige diaree waarbij een vergrote kans is op uitdroging, dus meer diaree zul je er niet van krijgen.
Dit zijn wel allemaal dingen die voor de mens gelden, het lijkt me niet dat het zo héél anders is voor dieren. Vooral niet als je het in een kleine hoeveelheid geeft
- tekkel
- Erelid
- Tamara.
- Zeer actief
De hoeveelheid zout is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid water er gegeven wordt, en o.b.v de hond zelf, hoe groot en zwaar hij is.tekkel schreef:Ik zou toch uitkijken met zout, echt niet meer dan een piepklein snufje, zou ik zeggen.
Suiker houdt ook vocht vast.
Maar dat is iets wat je zelf moet inschatten
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- casper
- Actief
Heb net mn Aquarius fles gevuld met gewoon lauw water en haar wat aten drinken. Zal zometeen jullie speciale recept klaar maken en haar zometeen en vannacht daarvan laten drinken, in combinatie met haar gewone water.
Ga strax voor het slapen gaan wel SMS naar de buurtjes (eigenaren) sturen, dat Dibbes niet lekker is, dat DA gebeld is en dat die aan heeft gegeven dat morgenochtend op spreekuur vroeg genoeg is. En natuurlijk dat ze me altijd uit bed mogen bellen als ze naar Dibbesje toe willen
Ga strax voor het slapen gaan wel SMS naar de buurtjes (eigenaren) sturen, dat Dibbes niet lekker is, dat DA gebeld is en dat die aan heeft gegeven dat morgenochtend op spreekuur vroeg genoeg is. En natuurlijk dat ze me altijd uit bed mogen bellen als ze naar Dibbesje toe willen
Groetjes,
Ellen
Ellen
- amelie
- Zeer actief
Vooral niet zelf inschatten hoeveel zout en suiker je moet gebruiken
Alleen suiker heeft niet zo veel zin, zout is echt nodig.
Recept ORS:
Recept ORS:
bron: site van het tropencentrumAls u geen kant-en-klare ORS hebt kunt u het zelf maken door 18 gram suiker (= 8 klontjes) en 3 gram keukenzout (= 1 theelepel) op te lossen in 1 liter drink-water. Dit werkt bijna even goed als kant-en-klare ORS.
- casper
- Actief
amelie schreef:Vooral niet zelf inschatten hoeveel zout en suiker je moet gebruiken![]()
Recept ORS:bron: site van het tropencentrumAls u geen kant-en-klare ORS hebt kunt u het zelf maken door 18 gram suiker (= 8 klontjes) en 3 gram keukenzout (= 1 theelepel) op te lossen in 1 liter drink-water. Dit werkt bijna even goed als kant-en-klare ORS.
Super... litertje ORS is in de maak
Bedankt !!!
Groetjes,
Ellen
Ellen