Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
salmonella
Moderator: moderatorteam
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
- Aantal honden: 1
salmonella
Zijn honden immuun voor salmonella ? Kan elke hond rauwe kip en rauw ei goed verteren ?
Ik realiseerde me dat wij mensen kip altijd goed moeten doorbakken en dat zowel KVV als barf de kip rauw is.
Kunnen ook honden met minder weerstand dit goed aan ?
Ik realiseerde me dat wij mensen kip altijd goed moeten doorbakken en dat zowel KVV als barf de kip rauw is.
Kunnen ook honden met minder weerstand dit goed aan ?
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Mauyak
- lilalila
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Mauyak
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
http://barf-natuurlijk.nl/html/bacterie_vlees.html - alle feiten over salmonella en honden. Het zijn er zo veel - en ze zijn nog niet compleet - dat het moeilijk is om het hier allemaal neer te zetten.
In ieder geval draagt ongeveer 1/3 van alle honden de salmonella bacterie bij zich zonder er ooit ziek van te worden - als er sprake is van stress zoals bijvoorbeeld bij een operatie en opname, kunnen bepaalde honden er wel ziek van worden.
Honden kunnen net zo goed besmet raken met salmonella als ze brokken eten - of een stukje fruit.
In een onderzoek slaagde men er pas in om honden ziek te maken van salmonella, toen de bacterien rechtstreeks in hun bloed gespoten werden... maar ze knapten snel weer op zonder antibiotica of verdere behandeling. Dit is een situatie die in het werkelijke leven wel heeeeeeel erg sporadisch voorkomt!
Mensen zijn wel gevoelig voor salmonella - vooral jonge kinderen en oude, verzwakte mensen. Daarom is het altijd belangrijk om hygienische maatregelen te treffen als je rauw vlees voor je dieren in je handen hebt of verwerkt in je keuken, net zoals we dat voor onszelf doen. Dan kan er echt niks gebeuren!
Ignit Bekken
http://www.barf-natuurlijk.nl
In ieder geval draagt ongeveer 1/3 van alle honden de salmonella bacterie bij zich zonder er ooit ziek van te worden - als er sprake is van stress zoals bijvoorbeeld bij een operatie en opname, kunnen bepaalde honden er wel ziek van worden.
Honden kunnen net zo goed besmet raken met salmonella als ze brokken eten - of een stukje fruit.
In een onderzoek slaagde men er pas in om honden ziek te maken van salmonella, toen de bacterien rechtstreeks in hun bloed gespoten werden... maar ze knapten snel weer op zonder antibiotica of verdere behandeling. Dit is een situatie die in het werkelijke leven wel heeeeeeel erg sporadisch voorkomt!
Mensen zijn wel gevoelig voor salmonella - vooral jonge kinderen en oude, verzwakte mensen. Daarom is het altijd belangrijk om hygienische maatregelen te treffen als je rauw vlees voor je dieren in je handen hebt of verwerkt in je keuken, net zoals we dat voor onszelf doen. Dan kan er echt niks gebeuren!
Ignit Bekken
http://www.barf-natuurlijk.nl
Laatst gewijzigd door ignit op 07 jun 2011 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- lilalila
- Zeer actief
-
Sassie
- Zeer actief
-
sylvia*
- Actief
- Contacteer:
Ik laat het vlees ook gewoon buiten de koelkast ontdooien in een afgesloten emmer.Sassie schreef:Misschien blond hoor, maar dan kan ik met een gerust hart Smuldier/Duck buiten de koelkast laten ontdooien?
Ik had vandaag Smuldier buiten de koelkast laten staan (wel in de dichte verpakking) en vroeg me ineens af of dat kwaad kon, bijvoorbeeld i.v.m. salmonella.

-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon in de etensbak laten ontdooien en iets er op leggen.Sassie schreef:Misschien blond hoor, maar dan kan ik met een gerust hart Smuldier/Duck buiten de koelkast laten ontdooien?
Ik had vandaag Smuldier buiten de koelkast laten staan (wel in de dichte verpakking) en vroeg me ineens af of dat kwaad kon, bijvoorbeeld i.v.m. salmonella.
Dooiwater niet weggooien!
Ignit Bekken
www.barf-natuurlijk.nl
- S.Vink
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
Re:
Dit is wel een heel oud topic maar wil hier toch even op reageren.Nina schreef:Ja, ook honden zonder weerstand kunnen kip en eieren aan. Tenminste, salmonella hoeft je niet te weerhouden, want daar zijn honden niet vatbaar voor.
Mijn hondje eet al vanaf 9 weken oud (is nu 2) kvv.
Het laatste halfjaar is hij steeds aan de diarree met bloed erbij en dan weer een poosje over en dan begint het weer.
Nu is zijn ontlasting op de kweek gegaan en werg en Salmonella geconstateerd!!
Altijd als hij rauwe kipe gegeten heeft is hij sowieso aan de dunne.
Honden zijn er dus wel degelijk ook gevoelig voor en kunnen het zeker krijgen ondanks dat ze rauw eten gewend zijn en hun maagzuur dus erg zuur is.
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: salmonella
salmonella wordt aangetroffen in veel ontlastingmonsters zonder dat de hond er ziek van is. de vraag is dan ook of de aanwezigheid van salmonella de oorzaak is van de klachten of dat er iets anders speelt.
honden kunnen gevoelig zijn voor salmonella. bijv. door extreme stress waardoor hun weerstand enorm dropt: na een vaccinatie, na een operatie, veranderingen in de omgeving, verblijf in een hondenpension.
bij tijd en wijle diarree met bloed kan ook veroorzaakt worden door inwendige parasieten - denk maar aan giardia of een hardnekkige wormbesmetting die nooit goed aangepakt is.
altijd diarree na het eten van kip? dan kunt u het beste geen kip meer voeren, want uw hond vertelt u via zijn ontlasting dat zijn spijsvertering er niet goed mee overweg kan.
honden kunnen gevoelig zijn voor salmonella. bijv. door extreme stress waardoor hun weerstand enorm dropt: na een vaccinatie, na een operatie, veranderingen in de omgeving, verblijf in een hondenpension.
bij tijd en wijle diarree met bloed kan ook veroorzaakt worden door inwendige parasieten - denk maar aan giardia of een hardnekkige wormbesmetting die nooit goed aangepakt is.
altijd diarree na het eten van kip? dan kunt u het beste geen kip meer voeren, want uw hond vertelt u via zijn ontlasting dat zijn spijsvertering er niet goed mee overweg kan.
- S.Vink
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
Giardia hebben min beide honden van de zomer gehad en hebben de nodige kuren hiervoor gekregen.
Daarna zijn ze gestest en waren schoon.
De ontalsting is nu een week op kweek geweest en dit was het enige wat er nu uit kwam.
Het is (nog) niet behandeld omdat hij na een kuur probiotia van zijn klachten af is en ben nu paardenmelk aan het geven.
Hij is gewoon ook erg gevoelig op zijn darmen en heeft regelmatig diarree met bloed dus ik hoop dat dit gaat werken.
Kip geef ik inderdaad niet meer nu.
Daarna zijn ze gestest en waren schoon.
De ontalsting is nu een week op kweek geweest en dit was het enige wat er nu uit kwam.
Het is (nog) niet behandeld omdat hij na een kuur probiotia van zijn klachten af is en ben nu paardenmelk aan het geven.
Hij is gewoon ook erg gevoelig op zijn darmen en heeft regelmatig diarree met bloed dus ik hoop dat dit gaat werken.
Kip geef ik inderdaad niet meer nu.
-
Joke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shih-Tzu
Hé,
Simone ook hier?!
Leuk....een bekende
Leuk....een bekende