We gingen onder andere voor zijn chronische voorhuidontsteking :N:
Hij heeft er niet echt last van, hij druppelt wel heel veel. Ze heeft m schoongemaakt en raadde mij een voorhuidcleaner af. Ten eerste omdat het niet echt helpt, hij raakt de ontsteking er niet van kwijt. Daarnaast zal ik dat waarschijnlijk om de dag moeten doen, voor de rest van zijn vruchtbare leven. Ten tweede omdat het met (afgekoeld) gekookt water net zo goed kan( ook zo om de twee dagen)
Toch raadde zij mij een castratie aan, hij laat namelijk echt druppels vallen. Ze zijn dan echt groenig. Wij willen niet fokken met onze JR, dus wat dat aangaat is castratie wat mij betreft een optie.
Daarnaast willen wij volgend jaar nog een JR, dan heeft hij wat te spelen, zeg maar. (En natuurlijk vooral omdat ons dat vreselijk leuk lijkt, twee JR's!) De combi teef/reu schijnt toch de beste te zijn... Dan is het dus eigenlijk wel makkelijk als Seven gecastreerd is.... (ook al klinkt dat misschien een beetje lullig, het is wel zo.
Omdat hij nu vijf maanden is raadt ze aan om hem over een maandje te castreren.
Ik ben er niet bang voor dat ik een slome hond terug krijg. Volgens mij valt dat wel mee. Ik overweeg om eerst een chemische castratie te laten doen. Echter, zoals de DA bevestigde, loop je dan weer met hormonen te 'klooien'...
Wat denken jullie?