Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
iets wat dik maakt?
Moderator: moderatorteam
-
estelle
iets wat dik maakt?
Hera is op het moment zo dat ze eigenlijk geen gram meer af moet vallen.
Eigenlijk vind ik haar (en mense op de club met me) al te mager, als ze niks gedaan heeft zie je al haar ribben, haar heupkoppen voel je nog net niet 'goed' zeg maar.
Nu krijgt ze Cavom en een flinke portie ook. Cavom is al een behoorlijk dikmakende brok en normaal moet ik haar ook echt erg weinig geven.
Maar nu doet ze op het moment zoveel dat ze dus te mager wordt.
Ze zwemt elke dag in het kanaal, savonds laat nog apporteren, 2x in de week best zwaar trainen en dan nog het gewoon om en rond het huis sjouwen, achter de grasmaaier aanrennen e.d.
Eigenlijk doet ze dus teveel maar ze heeft er veel plezier in en ze heeft er de energie ook voor.
Ze zit ontzettend dik in dr spieren en dat vind ik toch ook erg mooi en iets om te behouden.
Nu vroeg ik me af, wat zou ik haar nu bij dr gewone eten kunnen geven wat echt dikmaakt maar wat ook verantwoord is om elke dag te geven?
Eigenlijk vind ik haar (en mense op de club met me) al te mager, als ze niks gedaan heeft zie je al haar ribben, haar heupkoppen voel je nog net niet 'goed' zeg maar.
Nu krijgt ze Cavom en een flinke portie ook. Cavom is al een behoorlijk dikmakende brok en normaal moet ik haar ook echt erg weinig geven.
Maar nu doet ze op het moment zoveel dat ze dus te mager wordt.
Ze zwemt elke dag in het kanaal, savonds laat nog apporteren, 2x in de week best zwaar trainen en dan nog het gewoon om en rond het huis sjouwen, achter de grasmaaier aanrennen e.d.
Eigenlijk doet ze dus teveel maar ze heeft er veel plezier in en ze heeft er de energie ook voor.
Ze zit ontzettend dik in dr spieren en dat vind ik toch ook erg mooi en iets om te behouden.
Nu vroeg ik me af, wat zou ik haar nu bij dr gewone eten kunnen geven wat echt dikmaakt maar wat ook verantwoord is om elke dag te geven?
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Volle Yoghurt, stukje vette vis, af en toe rauwe eieren.
Andere mensen doen het met brood of pasta, maar dat vind ik een te makkelijke oplossing, want dat levert een hond niet echt energie.
Ik zou voor goede en dierlijke vetten gaan, daar heeft ze in haar training ook wat aan qua energie.
Andere mensen doen het met brood of pasta, maar dat vind ik een te makkelijke oplossing, want dat levert een hond niet echt energie.
Ik zou voor goede en dierlijke vetten gaan, daar heeft ze in haar training ook wat aan qua energie.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Of balletjes maken van vet, havermout en wat vlees en die tussendoor geven. Ik ben ook geen voorstander van brood en pasta - ook niet van alleen vet trouwens. Alles bij elkaar gemengd, kun je wel een energierijk hapje maken waar een hond van aankomt. De granen verteren snel en zorgen ervoor dat er snel energie vrijkomt, waardoor het vet dat veel langer over de vertering doet in het lichaam opgeslagen wordt. Als reserve voor later... meer info staat in het boek van Mogens, Roelfien. Hij raadt het ook aan voor honden die bijvoorbeeld veel moeten presteren bij een wedstrijd of zo.Roelfien schreef:Volle Yoghurt, stukje vette vis, af en toe rauwe eieren.
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
- majelle
- Zeer actief
-
plenty
- Zeer actief
Ik heb even gekeken wat er in zit , namelijk VARKENSVETMizzsylver schreef:pemmikan blokken.
Het ideale energie-supplement voor uw werk-, ren-, jacht-, show-,sledehond etc. tijdens de trainingen en wedstrijden. Het houdt de hond actief, attent en scherp en geeft op het juiste moment die extra benodigde energie. Het wordt graag gegeten. Een absolute must voor de werkhond. Kan ook gebruikt worden om te magere honden snel meer body te geven.
Pemmikan bevat hoofdzakelijk vet, proteïne en suiker. Met Pemmikan is het mogelijk de hond een grote hoeveelheid makkelijk opneembare energie te geven in en compacte reep. Hierdoor raakt de maag niet overvol.
Pemmikan is ideaal voor jacht -en waakhonden gedurende de koude maanden van het jaar. Wanneer de hond voldoende energie heeft zal deze het niet koud krijgen en zullen zijn prestaties door de dag heen optimaal zijn, plus dat de hond attenter blijft.
Zeer aktieve honden zouden afhankelijk van hun aktiviteiten 100 -200 gram per dag moeten krijgen.
Het effect van Pemmikan is binnen een anderhalf uur merkbaar. Hierdoor is het raadzaam de dagelijks aanbevolen hoeveelheid te verdelen in porties die meerdere keren per dag wordt gegeven.
kan dat geen kwaad voor de doggy's??
- Roelfien
- Zeer actief
Ja, weet ik. Maar deze hond krijgt al genoeg koolhydraten binnen via de brokken. Dus dan is een tussendoortje dat alleen uit vet of inderdaad vlees bestaat toch wel voldoende?ignit schreef:Of balletjes maken van vet, havermout en wat vlees en die tussendoor geven. Ik ben ook geen voorstander van brood en pasta - ook niet van alleen vet trouwens. Alles bij elkaar gemengd, kun je wel een energierijk hapje maken waar een hond van aankomt. De granen verteren snel en zorgen ervoor dat er snel energie vrijkomt, waardoor het vet dat veel langer over de vertering doet in het lichaam opgeslagen wordt. Als reserve voor later... meer info staat in het boek van Mogens, Roelfien. Hij raadt het ook aan voor honden die bijvoorbeeld veel moeten presteren bij een wedstrijd of zo.Roelfien schreef:Volle Yoghurt, stukje vette vis, af en toe rauwe eieren.
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
Je krijgt anders zo'n opeenstapeling van granen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- Roelfien
- Zeer actief
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, klopt! Had ik geen rekening meer gehouden.Roelfien schreef:Ja, weet ik. Maar deze hond krijgt al genoeg koolhydraten binnen via de brokken. Dus dan is een tussendoortje dat alleen uit vet of inderdaad vlees bestaat toch wel voldoende?ignit schreef:Of balletjes maken van vet, havermout en wat vlees en die tussendoor geven. Ik ben ook geen voorstander van brood en pasta - ook niet van alleen vet trouwens. Alles bij elkaar gemengd, kun je wel een energierijk hapje maken waar een hond van aankomt. De granen verteren snel en zorgen ervoor dat er snel energie vrijkomt, waardoor het vet dat veel langer over de vertering doet in het lichaam opgeslagen wordt. Als reserve voor later... meer info staat in het boek van Mogens, Roelfien. Hij raadt het ook aan voor honden die bijvoorbeeld veel moeten presteren bij een wedstrijd of zo.Roelfien schreef:Volle Yoghurt, stukje vette vis, af en toe rauwe eieren.
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
Je krijgt anders zo'n opeenstapeling van granen.
Ignit.
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
-
estelle