Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe vaak hondendekens uitwassen?
Moderator: moderatorteam
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
Hoe vaak hondendekens uitwassen?
Hoe vaak wassen jullie de dekens uit waar de honden op liggen, slapen? Of de hoes van een kussen?
Ik ken iemand die doet dat elke week, met de gedachte van: Jij vind het toch ook lekker als je schoon beddengoed hebt?
Ikzelf doe het zo eens in de 3 maanden ongeveer. In het asiel waar ik werkte moest elke dag alle dekens uitgewassen worden.
En hoe kan je ze het beste wassen, op hoeveel graden?
Ik ken iemand die doet dat elke week, met de gedachte van: Jij vind het toch ook lekker als je schoon beddengoed hebt?
Ikzelf doe het zo eens in de 3 maanden ongeveer. In het asiel waar ik werkte moest elke dag alle dekens uitgewassen worden.

-
- Actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Daantje*
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
soms iedere week anders enkele maanden
ligt aan het kleed, fleecekleden op de bank, heb dikke teddyfleece, heerlijk en dik op de bank, dus goede bescherming, op 30 of 40 graden maar lakens ed op 60graden of zelfs 90 graden
Dat laatste is trouwens sowieso goed voor je wasmachine!!! Dat vergeten veel mensen.
Hondenkussen als ik zie dat het wat grauw wordt.....
Ik vind het belangrijk de boel fris en schoon te houden, geen parasieten ongedierte en haren dus
ligt aan het kleed, fleecekleden op de bank, heb dikke teddyfleece, heerlijk en dik op de bank, dus goede bescherming, op 30 of 40 graden maar lakens ed op 60graden of zelfs 90 graden
Dat laatste is trouwens sowieso goed voor je wasmachine!!! Dat vergeten veel mensen.
Hondenkussen als ik zie dat het wat grauw wordt.....
Ik vind het belangrijk de boel fris en schoon te houden, geen parasieten ongedierte en haren dus

- starfleet
- Erelid
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- rianneke
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Hoe vaak hondendekens uitwassen?
het beste is op 60 graden maar dat kan niet met mijn dekens dus ik doe het wekelijks op 40Takkie schreef:Hoe vaak wassen jullie de dekens uit waar de honden op liggen, slapen? Of de hoes van een kussen?
Groetjes Silvia en Diesel
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: Hoe vaak hondendekens uitwassen?
Ongeveer 1 keer per maand (ook behalve als er op gebraakt is)Takkie schreef:Hoe vaak wassen jullie de dekens uit waar de honden op liggen, slapen? Of de hoes van een kussen?
Mijn beddengoed was ik ook maar om de 2 Ã 3 weken !Ik ken iemand die doet dat elke week, met de gedachte van: Jij vind het toch ook lekker als je schoon beddengoed hebt?
Dat scheelt wel ff, want in een asiel kan je best trachten infecties e.d.m. te vermijden, of niet ?In het asiel waar ik werkte moest elke dag alle dekens uitgewassen worden.
Op 60°C !En hoe kan je ze het beste wassen, op hoeveel graden?
Marion
A dog is for life, not just for christmas !

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
OK, OK, wij springen wel ELKE avond voor het slapen gaan lekker onder de douche ! (met onzen tweentwinmamasilvia schreef:beddegoed maar eens in de 3 weken???? !!!!!!nee ik elke week a 1,5 week.

Bovendien draait het wasmachine hier bijna elke dag, want dat is het hem juist als je 5 honden hebt. Als het de dekens van de honden niet zijn, zijn het onze kleren, gordijnen of dus het beddengoed :smile1:

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
maar begrijp ik het goed dat je je beddengoed maar eens in de 2 a 3 weken wast omdat je machine al bijna elke dag aan staat en je 5 honden hebt en toch van te voren douched??BRENNEKE Marion schreef:OK, OK, wij springen wel ELKE avond voor het slapen gaan lekker onder de douche ! (met onzen tweentwinmamasilvia schreef:beddegoed maar eens in de 3 weken???? !!!!!!nee ik elke week a 1,5 week.
) Dat valt in dit geval echt wel mee hoor !
Bovendien draait het wasmachine hier bijna elke dag, want dat is het hem juist als je 5 honden hebt. Als het de dekens van de honden niet zijn, zijn het onze kleren, gordijnen of dus het beddengoed :smile1:
(geen aanval hoor maar be benieuwd hoe anderen daar mee omgaan)
Groetjes Silvia en Diesel
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Wel, dat is dus zo:
bij ons liggen op vijf verschillende sofas overal dekens op, omdat de honden bij ons dus ook in de zetels mogen. Daar bovenop hebben zij nog elk een mand met een kussen waar dus ook een hoes rond zit (omdat de hoezen beter het machine in kunnen dan de kussens).
Omdat wij ook graag propere kleren aan hebben, plus dan nog eens de handdoeken, gordijnen en zo, wordt er hier nogal wat gewassen.
De douche 's avonds is een pleziertje, waar wij eens mee begonnen zijn en uiteindelijk staat dit plezier soms eens toe, het beddengoed een paar dagen langer op te laten. Ik probeer ook wel, het om de 14 dagen te wassen, maar moet wel toegeven, dat dat niet altijd lukt.
Ik heb ook alleen maar gereageerd, omdat ik eigenlijk in mijn familie en kennissen NIEMAND ken, die zijn beddengoed elke week wast en ik persoonlijk zou dat dus ook niet halen.
Marion
bij ons liggen op vijf verschillende sofas overal dekens op, omdat de honden bij ons dus ook in de zetels mogen. Daar bovenop hebben zij nog elk een mand met een kussen waar dus ook een hoes rond zit (omdat de hoezen beter het machine in kunnen dan de kussens).
Omdat wij ook graag propere kleren aan hebben, plus dan nog eens de handdoeken, gordijnen en zo, wordt er hier nogal wat gewassen.
De douche 's avonds is een pleziertje, waar wij eens mee begonnen zijn en uiteindelijk staat dit plezier soms eens toe, het beddengoed een paar dagen langer op te laten. Ik probeer ook wel, het om de 14 dagen te wassen, maar moet wel toegeven, dat dat niet altijd lukt.
Ik heb ook alleen maar gereageerd, omdat ik eigenlijk in mijn familie en kennissen NIEMAND ken, die zijn beddengoed elke week wast en ik persoonlijk zou dat dus ook niet halen.
Marion

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De kleden die hier op de bank liggen gaan 2x per week de was in, 60 graden kort programma.
De kussens in de hondenbak en de bench ongeveer 1x per 3 weken denk ik.
Ook op 60 graden.
En mijn beddegoed liefst iedere week (soms ligt het iets langer hoor).
Mijn moeder wast de dekens die in de manden liggen dagelijks, maar Danco laat 's nachts wat urine lopen en aangezien hij zich ook in Snoepies mandje propt...
De kussens in de hondenbak en de bench ongeveer 1x per 3 weken denk ik.

En mijn beddegoed liefst iedere week (soms ligt het iets langer hoor).
Mijn moeder wast de dekens die in de manden liggen dagelijks, maar Danco laat 's nachts wat urine lopen en aangezien hij zich ook in Snoepies mandje propt...

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy