Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe vaak hondendekens uitwassen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Hoe vaak hondendekens uitwassen?

Ongelezen bericht door Takkie »

Hoe vaak wassen jullie de dekens uit waar de honden op liggen, slapen? Of de hoes van een kussen?

Ik ken iemand die doet dat elke week, met de gedachte van: Jij vind het toch ook lekker als je schoon beddengoed hebt?

Ikzelf doe het zo eens in de 3 maanden ongeveer. In het asiel waar ik werkte moest elke dag alle dekens uitgewassen worden.

En hoe kan je ze het beste wassen, op hoeveel graden?
Afbeelding
Laila
Actief

Ongelezen bericht door Laila »

Ik was alles 1 x per week op 40 graden.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

dat ligt eraan, hoe vies de honden zijn als ze er op liggen :mrgreen:
kleed op de bank elke week wel, soms 2 keer :roll:
kleden in de bench wissel dus, komt wel eens voor dat ze wekelijks vervangen worden, maar meestal niet... :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Owww niet zo vaak eigenlijk :N: :mrgreen:
De plaids op de bank wel ongeveer 1 keer per week (dagelijks stofzuigen dat wel, behalve met dit bloedhete weer dan :mrgreen: ).
Maar het vetbed en de kussenhoes van het hondenkussen misschien eens per 2 of 3 maanden :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

Niet zo heel vaak eigenlijk. Ze liggen hier toch bijna nooit op hun kleden.
Dus k denk zo eens in de 1 a 2 maanden :19:
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

soms iedere week anders enkele maanden

ligt aan het kleed, fleecekleden op de bank, heb dikke teddyfleece, heerlijk en dik op de bank, dus goede bescherming, op 30 of 40 graden maar lakens ed op 60graden of zelfs 90 graden
Dat laatste is trouwens sowieso goed voor je wasmachine!!! Dat vergeten veel mensen.

Hondenkussen als ik zie dat het wat grauw wordt.....

Ik vind het belangrijk de boel fris en schoon te houden, geen parasieten ongedierte en haren dus :neenee:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

De fleecedekens op de bank elke week op 40 graden en de hoes om haar slaapzak ook elke week. De slaapzak zelf elke paar weken en het overtrek van het stoffen mandje een keer per maand of zo. Dat wordt wel drie keer per week goed uitgezogen.

Anne
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

De overtrekken van de kussens worden ongeveer twee keer per week verschoond en het kussentje in de mand gaat ongeveer eens per week de plomp in.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

het hoesje om layka haar kussen (in mand) 1 keer in de week een nieuwe en het vetbedje zelf 1 keer in de 2 weken ongeveer.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

Als ik ze ruik gaan ze de was in. En natuurlijk als ze vies zijn of als er overheen gekotst is.
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Re: Hoe vaak hondendekens uitwassen?

Ongelezen bericht door Silvia »

Takkie schreef:Hoe vaak wassen jullie de dekens uit waar de honden op liggen, slapen? Of de hoes van een kussen?

Ik ken iemand die doet dat elke week, met de gedachte van: Jij vind het toch ook lekker als je schoon beddengoed hebt?

Ikzelf doe het zo eens in de 3 maanden ongeveer. In het asiel waar ik werkte moest elke dag alle dekens uitgewassen worden.

het beste is op 60 graden maar dat kan niet met mijn dekens dus ik doe het wekelijks op 40
Groetjes Silvia en Diesel
Pavago
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pavago »

mickey schreef:Als ik ze ruik gaan ze de was in. En natuurlijk als ze vies zijn of als er overheen gekotst is.
Jep hier ook maar das toch wel 1x per 2 weken ofzo...
BRENNEKE Marion
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Hoe vaak hondendekens uitwassen?

Ongelezen bericht door BRENNEKE Marion »

Takkie schreef:Hoe vaak wassen jullie de dekens uit waar de honden op liggen, slapen? Of de hoes van een kussen?
Ongeveer 1 keer per maand (ook behalve als er op gebraakt is)
Mijn beddengoed was ik ook maar om de 2 à 3 weken !
In het asiel waar ik werkte moest elke dag alle dekens uitgewassen worden.
Dat scheelt wel ff, want in een asiel kan je best trachten infecties e.d.m. te vermijden, of niet ?
Op 60°C !

Marion
A dog is for life, not just for christmas !
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

beddegoed maar eens in de 3 weken???? !!!!!! :80: nee ik elke week a 1,5 week.

maar met 60 graden zijn bacterien dood en vlooien geloof ik ook en huisstofmijt zeker.
je kan ook op 40 graden wassen en daarna 24 uur in de vriezer, maar dat zal wel erg ver gaan voor de meeste hier :smile:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Zoals het hoort in het ons huishouden van Jan Steen doen wij ook dit soort dingen alleen als het nodig is.
Dus als het vies is, ruikt of eroverheen gekotst is. Geen vast patroon.

Meestal op 60 graden worden dekentjes/kussens etc gewassen.
BRENNEKE Marion
Vaste gebruiker
Contacteer:

twinmamasilvia schreef:beddegoed maar eens in de 3 weken???? !!!!!! :80: nee ik elke week a 1,5 week.
OK, OK, wij springen wel ELKE avond voor het slapen gaan lekker onder de douche ! (met onzen tween :mrgreen: ) Dat valt in dit geval echt wel mee hoor !
Bovendien draait het wasmachine hier bijna elke dag, want dat is het hem juist als je 5 honden hebt. Als het de dekens van de honden niet zijn, zijn het onze kleren, gordijnen of dus het beddengoed :smile1:
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

BRENNEKE Marion schreef:
twinmamasilvia schreef:beddegoed maar eens in de 3 weken???? !!!!!! :80: nee ik elke week a 1,5 week.
OK, OK, wij springen wel ELKE avond voor het slapen gaan lekker onder de douche ! (met onzen tween :mrgreen: ) Dat valt in dit geval echt wel mee hoor !
Bovendien draait het wasmachine hier bijna elke dag, want dat is het hem juist als je 5 honden hebt. Als het de dekens van de honden niet zijn, zijn het onze kleren, gordijnen of dus het beddengoed :smile1:
maar begrijp ik het goed dat je je beddengoed maar eens in de 2 a 3 weken wast omdat je machine al bijna elke dag aan staat en je 5 honden hebt en toch van te voren douched??
(geen aanval hoor maar be benieuwd hoe anderen daar mee omgaan)
BRENNEKE Marion
Vaste gebruiker
Contacteer:

Wel, dat is dus zo:
bij ons liggen op vijf verschillende sofas overal dekens op, omdat de honden bij ons dus ook in de zetels mogen. Daar bovenop hebben zij nog elk een mand met een kussen waar dus ook een hoes rond zit (omdat de hoezen beter het machine in kunnen dan de kussens).
Omdat wij ook graag propere kleren aan hebben, plus dan nog eens de handdoeken, gordijnen en zo, wordt er hier nogal wat gewassen.

De douche 's avonds is een pleziertje, waar wij eens mee begonnen zijn en uiteindelijk staat dit plezier soms eens toe, het beddengoed een paar dagen langer op te laten. Ik probeer ook wel, het om de 14 dagen te wassen, maar moet wel toegeven, dat dat niet altijd lukt.
Ik heb ook alleen maar gereageerd, omdat ik eigenlijk in mijn familie en kennissen NIEMAND ken, die zijn beddengoed elke week wast en ik persoonlijk zou dat dus ook niet halen.
Marion
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

De kleden die hier op de bank liggen gaan 2x per week de was in, 60 graden kort programma.
De kussens in de hondenbak en de bench ongeveer 1x per 3 weken denk ik. :wink: Ook op 60 graden.
En mijn beddegoed liefst iedere week (soms ligt het iets langer hoor).

Mijn moeder wast de dekens die in de manden liggen dagelijks, maar Danco laat 's nachts wat urine lopen en aangezien hij zich ook in Snoepies mandje propt... :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

De bedden in de mand eens in de 2 maanden. Soms vaker. Zowiezo met kotsen. Maar ook als Daisy meer urine laat lopen, bv als ze veel zwemt.
Dan vind ze het zelf ook vreselijk, gaat er niet meer op liggen. Spike juist wel :mrgreen:
Fahrah
Actief

Ongelezen bericht door Fahrah »

Minstens elke week (heb vetbedden op matrassen liggen) en als ze loops zijn zelfs 2 x per week. Anders vind ik het te erg stinken.
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”