Nu is mijn vraag, wat voor vis kun je het beste kopen? En haal je dat dan gewoon bij de visboer?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat voor vis?
Moderator: moderatorteam
-
pepim
- Zeer actief
Wat voor vis?
Ik lees zo her en der over barfen en ik vind het tot nu toe best wel ingewikkeld, maar de wil is er eventueel wel.
Ik geef haar tot nu toe Kvv, ei, karnemelk, schapenvet en wilde dat nu sowieso gaan aanvullen met vis. De langzame opbouw zeg maar.
Nu is mijn vraag, wat voor vis kun je het beste kopen? En haal je dat dan gewoon bij de visboer?
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Re: Wat voor vis?
pepim schreef:Ik lees zo her en der over barfen en ik vind het tot nu toe best wel ingewikkeld, maar de wil is er eventueel wel.Ik geef haar tot nu toe Kvv, ei, karnemelk, schapenvet en wilde dat nu sowieso gaan aanvullen met vis. De langzame opbouw zeg maar.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... hlight=vis
Verse Sardientjes gaat er bij Bowie nu wel in
-
pepim
- Zeer actief
O bedankt voor de link Tamara, ik was vergeten te zoekenTamara en Bowie schreef:
![]()
Verse Sardientjes gaat er bij Bowie nu wel in
Maar zalmkoppen kun je dus ook gewoon bij de visboer krijgen? Ik had overigens van mijn zus van die kleine gedroogde visjes voor de kat gekregen. Hele tijd geleden al en die at ze op, ik gebruikte ze toen als beloning, dus wat dat betreft denk ik wel dat ze het zal lusten.
Ik ben niet zo dapper met vlees en botten nog. Een tijd terug gaf ik de pensstaafjes nog met een worstjestang aan Mizou, maar nu durf ik het zo te geven.
- Tamara.
- Zeer actief
Maakt niet uit, ik wist dit toevallig omdat ik zo'n zelfde topic had geopend.pepim schreef:O bedankt voor de link Tamara, ik was vergeten te zoekenTamara en Bowie schreef:
![]()
Verse Sardientjes gaat er bij Bowie nu wel in![]()
Maar zalmkoppen kun je dus ook gewoon bij de visboer krijgen? Ik had overigens van mijn zus van die kleine gedroogde visjes voor de kat gekregen. Hele tijd geleden al en die at ze op, ik gebruikte ze toen als beloning, dus wat dat betreft denk ik wel dat ze het zal lusten.
Ik ben niet zo dapper met vlees en botten nog. Een tijd terug gaf ik de pensstaafjes nog met een worstjestang aan Mizou, maar nu durf ik het zo te geven.
Gedroogde visjes vind Bowie ook lekker, zo nu en dan als beloning krijgt ze dat.
De visboer waar ik toen kwam had op aanvraag zalmkoppen ja. En anders op de markt bij de uitgebreidere viskraam proberen.
-
pepim
- Zeer actief
Ik dacht eerlijk gezegd, dat het een vreemde vraag was van mijn kant, daarom had ik ook niet gezocht. Maar dat valt mee blijkt wel.Tamara en Bowie schreef: Maakt niet uit, ik wist dit toevallig omdat ik zo'n zelfde topic had geopend.
Gedroogde visjes vind Bowie ook lekker, zo nu en dan als beloning krijgt ze dat.
De visboer waar ik toen kwam had op aanvraag zalmkoppen ja. En anders op de markt bij de uitgebreidere viskraam proberen.
Weet je vis lijkt me minder eng dan dieren met botten, al zit ik al wel over een kippennek te dubben. Mizou heeft wel eens een dode vogel te pakken, nou dan mag jij je oren dichtdoen en lossen doet ze dan liever niet. Uiteindelijk wel, maar met dikke tegenzin.
Ok, ik zal eens bij de visboeren hier informeren.
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je het eng vindt om een groot stuk of een hele te geven, kun je het ook in stukken knippen of hakken(kop).
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
-
pepim
- Zeer actief
Ik bedoel eigenlijk vooral eng voor mezelf ... ik heb al wel zoveel gelezen, dat ik niet denk dat zij daar in stikt. Al zou ik dan sowieso wel voorzichtig zijn uiteraard!ignit schreef:Als je het eng vindt om een groot stuk of een hele te geven, kun je het ook in stukken knippen of hakken(kop).![]()
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
Maar ik ben echt erg met dit soort dingen, het is al een wonder dat ik haar verse dingen geef. Ik vind het stinken en een partij eng :N: En dan bedoel jij dat ik grote dode stukken dier moet zagen?
Ik zal het wel leren hoor, maar ik moet mezelf erg overwinnen. Het kippenvel staat nu op mijn armen bij het idee alleen al. :N:
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
pepim
- Zeer actief
Natas. schreef:Kippenvel............ toch wel toepasselijkpepim schreef: Het kippenvel staat nu op mijn armen bij het idee alleen al. :N:![]()
Sommige dingen zien er erg herkenbaar uit, maar b.v. kippennekjes niet. Vind ik althans![]()
Of vind je uberhaupt vlees aanraken/geven voor jezelf niet prettig?
O dan is kippennekjes wel een goede optie met de worstjestang uiteraard.
Nou onherkenbaar vlees gaat dan nog wel qua aanraken, eet zelf heel weinig tot geen vlees overigens. Ik vind het eng, maar ja als ik foto's zie van honden, die een lekker stuk vlees eten, dan vind ik eigenlijk dat mijn hond daar ook recht op heeft. Ze krijgt nu van Rodi van die hamburgerschijven zeg maar en Smuldier wat al wat minder aangenaam is om te zien en te scheppen. Maar ja dat heeft ze zo op natuurlijk.
Kippennekjes zijn verkrijgbaar bij de poulier neem ik aan?
Ok bedankt voor je tip, die koppen zijn zeker met ogen en al? Dan begin ik wel met de sardientjes, al heb ik geen idee hoe dat eruit ziet. Zijn dat die hele kleine visjes?Sennaruby schreef:Een zalmkop is wel een 'moeilijke' beginnersvis. Ik zou beginnen met een sardientje, dat is misschien wat gemakkelijker voor ze! En als je aan zalmkop kunt komen, wel eerst even 10 tot 14 dagen invriezen!
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik dacht altijd dat het erg kleine visjes waren, maar de verse of ingevroren sardientjes die je bij de visboer kunt kopen zijn ongeveer 10 tot 15 cm lang en complete visjes, dus met ingewanden en kop en al. Vinden de meeste honden erg lekker, maar soms kost het wat meer overredingskracht hoor!
Groetjes en succes!
Fieke
Groetjes en succes!
Fieke

-
pepim
- Zeer actief
Sennaruby schreef:Ik dacht altijd dat het erg kleine visjes waren, maar de verse of ingevroren sardientjes die je bij de visboer kunt kopen zijn ongeveer 10 tot 15 cm lang en complete visjes, dus met ingewanden en kop en al. Vinden de meeste honden erg lekker, maar soms kost het wat meer overredingskracht hoor!
Groetjes en succes!
Fieke
Bedankt, ik zal ze morgen bij de visboer gaan halen en dan zal ik gelijk ook wat invriezen.
Ze weet trouwens nog steeds niet wat ze met een heel ei moet doen, pakt het in haar bek, loopt rond, zet haar poten erop, likt aan het ei en dan zou ik het na een kwartier nog kunnen koken.
Ik ga toch eens kijken hoe lang ze het ei, zonder mijn hulp heel houdt. Zou best wel eens uren kunnen duren. :N:
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
- ceciel
- Zeer actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
In principe hoeft alleen de zalm uit de Pacific Ocean ingevroren worden(hetgeen vrij onwaarschijnlijk is hier, dat klopt). Meestal komt de zalm die je hier in Nederland koopt uit Scotland of Noorwegen. Anders in principe niet. Maar meestal wordt toch aangeraden om ze wel in te vriezen omdat gezegd wordt dat gekweekte vis waarschijnlijk meer parasieten bevat dan niet-gekweekte. Dus het hoeft niet, maar ik doe het toch uit voorzorg.ignit schreef:Waarom moeten Nederlandse zalmkoppen ingevroren worden?? De parasiet in de Noord Amerikaanse zalm, die wel ingevroren moet worden als je hem rauw wilt eten, komt toch helemaal niet voor in Nederland - of doen jullie dat uit voorzorg. Voor het geval dat de parasiet ooit de oceaan oversteekt?![]()
Ignit.
Groetjes,
Fieke

- Dibbes
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Rob*
- Zeer actief
ja wat is duur?1 kilo stokvis staat gelijk aan 5 kilo verse vis dus gewoon opletten hoeveel je geeft, maar het is een perfecte aanvulling en ook als kluif heel goedSennaruby schreef:Sommige vissen wel, sommige niet volgens mij en hondenstokvis is gedroogd en erg duur (vind ik dan...)
Groetjes,
Fieke
-
pepim
- Zeer actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Rob*
- Zeer actief
pepim schreef:Verkoopt de visboer dat ook?Rob* schreef:Hondestokvis.
nee de groenteboer
je kan het vragen bij de visboer, ze verkopen het niet allemaal, die ik ken wel maar dat is in Rotterdam, weet niet hoever je er uit de buurt woont?
http://www.rbp.nl/hsmit/hondenstokvis.html
-
pepim
- Zeer actief
Rob* schreef:pepim schreef:Verkoopt de visboer dat ook?Rob* schreef:Hondestokvis.
nee de groenteboer![]()
je kan het vragen bij de visboer, ze verkopen het niet allemaal, die ik ken wel maar dat is in Rotterdam, weet niet hoever je er uit de buurt woont?
http://www.rbp.nl/hsmit/hondenstokvis.html
Ik zal het straks eens aan mijn visboer vragen, wie weet kan hij er ook wel aan komen.
Rotterdam is te ver bij mij vandaan.
-
Simmetje
- geregistreerd lid
Nieuwe haring
Leuk om te lezen dat er meer honden zijn die vis eten. Sebas is er gek op. Ik weet zelf niets over dit topic en ga me er (thuis) verder in verdiepen.
Maar toch alvast even iets delen: Sebas lust graag een (nieuw) haring. Hij kan daarbij de meest zotte grimassen trekken. Puur genot straalt hij dan uit.
Hij lust ook wel een garnalenkop. Ik ben er echter niet zo zeker van of dat wel verstandig is. Die koppen hebbeb best scherpe kantjes en ik ben bang dat hij zich snijdt of bezeert.
Groetjes S&S
Maar toch alvast even iets delen: Sebas lust graag een (nieuw) haring. Hij kan daarbij de meest zotte grimassen trekken. Puur genot straalt hij dan uit.
Hij lust ook wel een garnalenkop. Ik ben er echter niet zo zeker van of dat wel verstandig is. Die koppen hebbeb best scherpe kantjes en ik ben bang dat hij zich snijdt of bezeert.
Groetjes S&S
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Re: Nieuwe haring
Hmm... haring zou ik niet geven, volgens mij is die altijd gezouten.Simmetje schreef:Leuk om te lezen dat er meer honden zijn die vis eten. Sebas is er gek op. Ik weet zelf niets over dit topic en ga me er (thuis) verder in verdiepen.
Groetjes S&S
Garnalen (dus ook de koppen) geef ik ook wel eens. Tenminste, als ze rauw zijn en dus niet gerookt, gekookt etc. Rauw zijn de schalen (de 'scherpe' kantjes, zeg maar) ook helemaal niet (te) hard.
-
Simmetje
- geregistreerd lid
Re: Nieuwe haring
Je hebt gelijk. Haring is gezouten. Daar heb ik niet bij stil gestaan. Ik zal daar nu rekening mee houden!Rami schreef:Hmm... haring zou ik niet geven, volgens mij is die altijd gezouten.
-
pepim
- Zeer actief
Ok, dat is dan ook nog een optie.Rami schreef:Garnalen (dus ook de koppen) geef ik ook wel eens. Tenminste, als ze rauw zijn en dus niet gerookt, gekookt etc. Rauw zijn de schalen (de 'scherpe' kantjes, zeg maar) ook helemaal niet (te) hard.
Het schiet overigens lekker op, de visboer zal kijken of hij een hondestokvis kan komen. Sardientjes moesten op bestelling.
Verder had de poelier geen kippennekken en ze leken het wel een vreemde vraag te vinden. In de supermarkt lagen wel kipvleugels en die heb ik toen maar meegenomen.
Kan ik die ook al geven? Anders vries ik het namelijk wel in.
- ceciel
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
pepim schreef:Ok doe ik dat, maar zo raar .. het personeel ging bij elkaar staan en zeiden in koor: "nee", vandaar.
Heel veel poeliers hebben dit niet. Vooral degene in een winkelcentrum ofzo. Dat krijgen ze ook allemaal aangeleverd kant en klaar
Het is soms even zoeken ja.