Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe lang kan/mag ik mijn hond hiermee laten rondlopen...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Miss zelda
Vaste gebruiker

Hoe lang kan/mag ik mijn hond hiermee laten rondlopen...

Ongelezen bericht door Miss zelda »

Onze duitse herder is in april 12 geworden. Al toen hij jong was is er HD geconstateerd, waarbij de dierenarts zei dat hij de 8 jaar niet zou halen waarschijnlijk... Gelukkig hebben we hem, zonder al te veel problemen al een paar jaar langer bij ons kunnen houden. Alleen de laatste dagen gaat hij ontzettend snel achteruit! Hij kan bijna niet meer opstaan. Als hij eenmaal loopt gaat het redeljik, al wankelt hij af en toe, alsof ie stomdronken is. Vanmorgen lag hij in de achtertuin. Zijn drinken hadden we buiten gezet, zodat hij hiervoor niet op hoefde te staan en naar binnen hoefde te lopen.
Toen ik naar binnen liep wilde hij mij achterna lopen (doet ie altijd, weet nu waar de uitdrukking vandaan komt 'iemand als een hondje achterna lopen ;-), hij kwam bijna niet omhoog en was half wankel al een paar passen aan het zetten. Hij verloor toen zijn evenwicht en zakte met zijn achterwerk recht in zijn volle pan met water. Echt heel sneu om te zien, zeker wetende dat hij een bloedhekel heeft aan water. keek me ook heel moedeloos aan.
Morgen willen we er sowieso mee naar de dierenarts om zijn mening te horen, maar ik ben een beetje bang voor het antwoord.
Ik weet niet goed of ik hem bv nog een stootkuurtje moet laten geven, om er even minder last van te laten hebben of dat we er toch aan moeten geloven.... :cry:
Is lastig, hij is verder nog zo goed, zelfs nog nix mis met ogen en oren.
Ik tref 's morgens wel steeds vaker poep aan in de hal, waar meneer dan midden in gaat liggen (volgens mij uit schaamte, in de hoop dat we het dan niet zien ofzo). ik voel me nu al schuldig dat ik hem daar al verscheidene keren voor gestraft heb, terwijl ik nu dus denk dat ie gewoon de kracht niet meer heeft om het op te houden. Hij doet dit alleen 's nachts trouwens, niet als we overdag weg zijn gewest ofzo.
Uitlaten gaat nog redelijk, wel steeds langzamer, maar bv naar andere honden blaffen en aan de lijn trekken gaat nog prima. Ik weet het gewoon even niet meer... :(:

Wat zouden jullie doen in mijn situatie????
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik vind het heel moeilijk om te reageren met wat ik zou doen. Dat weet ik namelijk niet.

Ik weet alleen wel, dat als dit mijn hond betrof, ik hem niet langer dan 1 dag zo zou laten rondlopen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan zou denken.

Persoonlijk vind ik het hond onterend.. :19: Vooral als je hem in de morgen in zijn ontlasting aantreft, had ik al bij de da aan de bel getrokken.

Sterkte met je hond en beslissing!
starfleet
Erelid

Re: Hoe lang kan/mag ik mijn hond hiermee laten rondlopen...

Ongelezen bericht door starfleet »

Miss zelda schreef:
Wat zouden jullie doen in mijn situatie????
Even afwachten wat de dierenarts ervan zegt. Zelf ben ik bij oude honden voor niet te lang wachten met inslapen en niet te erg gaan lopen dokteren voor een kleine extra tijd, maar dat is echt voor iedereen anders hoe je daar tegenover staat.

Ik vind het trouwens wel raar dat je je hond hebt gestraft achteraf voor poepen in huis, ook als hij niet ziek is heeft dat alleen maar een slecht effect. Maar okay daar gaat dit onderwerp nie over.

Sterkte ermee en alsjeblieft dat dierenartsbezoek niet verder uitstellen, het belang van je hond staat voorop.

Anne
Miss zelda
Vaste gebruiker

Ik snap jullie reactie wat betreft de ontlasting, maar tot afgelopen dagen ging het in principe best goed met hem. Als je hond dan binnen poept 's nachts en je stuurt hem hiervoor bv voor een klein poosje in zijn mand, kan dat toch geen kwaad? Anders gaat hij denken dat het de gewoonste zaak van de wereld is om dit binnen te doen...

Maar goed, das idd niet het belangrijkste onderwerp hier.

Ik ben er zelf ook niet echt voor om nog van alles te proberen nu, maar omdat het ineens zo snel gaat heb ik er gewoon een naar gevoel bij en misschien de valse hoop dat ik hem nog even bij me zou kunnen houden. Egoistisch he, maar hier zal ik me niet door laten lijden, het gaat om zijn leven en wat het beste is voor hem!!!!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Als het ineens zo hard is gegaan, zou ik zeker morgen gelijk naar de dierenarts gaan. Wie weet kan hij er nog iets aan doen, zodat je hond nog een hondwaardig bestaan kan hebben voor een poosje.
Realiseer je goed dat hij hoe dan ook niet heel lang meer zal hebben. Honden die hun ontlasting niet meer kunnen ophouden op hogere leeftijd hebben over het algemeen de controle gewoon niet meer. Straffen hiervoor is echt nutteloos. Je hond doet het niet expres en vindt het waarschijnlijk zelf ook vreselijk dat het gebeurt. Door hem daarna op zijn mand te sturen voor een poosje zal het echt niet minder worden.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het ook zielig om je hond te straffen die al helemaal niet binnen wil plassen en poepen. Een heel oud mensje ga je toch ook geen standje geven omdat ze incontinent is en in bed heeft geplast. Ik zou de hond troosten en helpen met opstaan uit de ontlasting, schoonmaken en heel geduldig gedrag vertonen. Als de hond maandag ineens helemaal op is krijg je hartstikke veel spijt van het standje dat je hem gegeven hebt.

Toen mijn herder 14 was en ook bijna helemaal op heb ik haar de laatste maanden alleen maar laten doen wat ze zelf wilde en gruwelijk verwend. Heerlijk vond ze dat, ze sliep op een mensenmatras midden in de kamer en mocht alles :ok:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Morgen heel snel naar de DA!
Hoe confronterend dat ook is, hoe moeilijk het ook zal zijn, wat voor rot nieuws je ook kan krijgen.

Mijn vorige hond Queenie (ruim 16 geworden) verergerde ook ineens snel.
De ene dag ben ik begonnen met 3x naar huis gaan op werkdagen om te kijken hoe het ging omdat het slechter werd, een week later was 't gedaan. Ik trof haar midden in de kamer aan toen ze nauwelijks meer kon opstaan, lopen ging een half uurtje niet. Het trok weer een ietsje bij maar voor mij was het toen over, dat wilde ik Queensel nooit meer aandoen.

Ik kan niet goed inschatten hoe het met jouw hond gesteld is, maar als ik dit zo lees bekruipt mij het gevoel dat de grens voor mij al bereikt zou zijn.
Heel veel sterkte morgen!
Afbeelding
Miss zelda
Vaste gebruiker

snap wat je bedoeld...
Laatst gewijzigd door Miss zelda op 02 jul 2006 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Miss zelda
Vaste gebruiker

MARC_S schreef:Ik vind het ook zielig om je hond te straffen die al helemaal niet binnen wil plassen en poepen. Een heel oud mensje ga je toch ook geen standje geven omdat ze incontinent is en in bed heeft geplast. Ik zou de hond troosten en helpen met opstaan uit de ontlasting, schoonmaken en heel geduldig gedrag vertonen. Als de hond maandag ineens helemaal op is krijg je hartstikke veel spijt van het standje dat je hem gegeven hebt.

Toen mijn herder 14 was en ook bijna helemaal op heb ik haar de laatste maanden alleen maar laten doen wat ze zelf wilde en gruwelijk verwend. Heerlijk vond ze dat, ze sliep op een mensenmatras midden in de kamer en mocht alles :ok:
Ik snap nu al wat je bedoelt, heb er nu al spijt van. Alleen had hij dit gedrag al even voordat hij moeite kreeg met opstaan. Pas vanmorgen viel bij mij het kwartje dat dit wel eens een voorbode had kunnen zijn van de problemen die hij nu krijgt. Toch nog steeds raar dat ie dit alleen 's nachts doet, want vanwege wisselende diensten zit er tussen het uitlaten 's avonds en 's morgens minder tijd dan tussen bv 's morgens en 's middags.... Maar goed. Heb hem vanmorgen voordat ik naar mijn werk moest al een half uur geborsteld, omdat ie dat zo lekker vindt. Heeft ook al extra koekjes gehad.....snap wat je bedoeld....

Zal wel laten weten hoe het morgen bij de DA ging...
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik merk dat je toch wel iemand bent die het serieus oppakt..
Ik ken helaas ook verhalen van mensen die zo'n hond maar door laten strompelen...gewoon te beroerd om er over na te denken.

Hoe moeilijk ook...voor mij zou het bij deze dingen die ik zo lees ook niet meer hondwaardig zijn.
Ik zou morgen de DA eens even afwachten...maar ik verwacht er weinig van eerlijk gezegd...Als jij en je gezin afscheid willen nemen dan zou je hem nog mee kunnen nemen en er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen de DA een dag later thuis te laten komen...

Sterkte en succes met je beslissing
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Miss zelda schreef:
MARC_S schreef:Ik vind het ook zielig om je hond te straffen die al helemaal niet binnen wil plassen en poepen. Een heel oud mensje ga je toch ook geen standje geven omdat ze incontinent is en in bed heeft geplast. Ik zou de hond troosten en helpen met opstaan uit de ontlasting, schoonmaken en heel geduldig gedrag vertonen. Als de hond maandag ineens helemaal op is krijg je hartstikke veel spijt van het standje dat je hem gegeven hebt.

Ik snap nu al wat je bedoelt, heb er nu al spijt van. Alleen had hij dit gedrag al even voordat hij moeite kreeg met opstaan. Pas vanmorgen viel bij mij het kwartje dat dit wel eens een voorbode had kunnen zijn van de problemen die hij nu krijgt. Toch nog steeds raar dat ie dit alleen 's nachts doet, want vanwege wisselende diensten zit er tussen het uitlaten 's avonds en 's morgens minder tijd dan tussen bv 's morgens en 's middags.... Maar goed. Heb hem vanmorgen voordat ik naar mijn werk moest al een half uur geborsteld, omdat ie dat zo lekker vindt. Heeft ook al extra koekjes gehad.....snap wat je bedoeld....

Zal wel laten weten hoe het morgen bij de DA ging...
Sterkte, ik hoop dat hij hem nog even op de been kan houden zodat je nog meer tijd krijgt hem te verwennen en je voor te bereiden op het uiteindelijk toch onvermijdelijke. Ik wil je echt geen schuldgevoel aanpraten en dat is zo te horen ook helemaal niet nodig. Je klinkt als iemand die veel van de hond houdt en dus zit dat wel goed :wink:

Ik schrok alleen van de beredenering in dat ontlasten vandaar mijn misschien wat voorbarige reactie. :wink:

Ik duim dat de DA nog wat kan doen voor jullie want ik weet wat het is als het lichaam op is met een klaarheldere mooie gezonde kop op je hond :jank: Mijn oude herder was gewoon helemaal perfect gezond behalve haar gewrichten, die waren helemaal op helaas en dus kon ze ineens niet meer staan op een dag. Toen heb ik haar thuis in laten slapen en dat voelde heel mooi en goed voor ons.
Afbeelding
de drentjes
Actief

Ongelezen bericht door de drentjes »

Hoi,

Met mijn oude NewFoundlander stond ik ook voor dat dilemma. Hij had al ruim een jaar hartritmestoornissen en hij leefde echt op zijn digoxine. Bovendien kon hij bijna niet meer opstaan. En af en toe plaste hij s nachts op zijn kleed en dat vond hij vreselijk.
Hij kwam ook steeds moeilijker vooruit. Maar iedere keer dat ik dacht "dit is het eind" leek het toch weer wat beter te gaan en dan was ik bang dat het misschien toch nog te vroeg zou zijn. Ook omdat hij nog steeds blij was.

Maar ineens weet je wat je moet doen en dat dat ook de juiste beslissing is.

Voor mij was het op het moment dat ik naar de vuilcontainer zou gaan en hij niet meer op wilde staan om mee te lopen en toen keek hij me aan met zo'n blik en ook zijn staart liet het af weten.

Toen zijn we de dag erna naar de DA gegaan en zij keek hem aan en zei alleen maar dat het tijd was.

Ik heb hem mee naar huis genomen na een afspraak te hebben gemaakt dat de DA na 4 dagen thuis zou komen. Ik heb hem die laatste dagen zo vreselijk verwend. Omdat hij op het laatst niet meer wilde eten heb ik vlees voor hem aangebraden en dan ging het toch weer naar binnen. En s'nachts sliep ik bij hem.
En toen de dag kwam en de Da er was keek hij op en legde met een diepe zucht zijn kop neer.

Hij is heerlijk rustig op zijn eigen kleed ingeslapen

Sterkte met het nemen van je beslissing.

Wil
Afbeelding
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Heel veel sterkte morgen met het nemen van de juiste beslissing.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Heel veel sterkte......

Voor mij zou dit echt de grens zijn. :wink: Ik heb hier een hond met HD en heb mezelf voorgenomen haar te laten gaan zodra de glans uit haar ogen verdwijnt en ze niet meer met me wil (of kan) spelen...
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb het met je te doen hoor.
Dit is een rot tijd, de periode dat je nog niet helemaal zeker weet of de grens bereikt is en dan de beslissing moeten nemen plus de rouwverwerking daarna.

Mocht je morgen bij de DA slecht nieuws krijgen, dan kan ik je ook aanraden de gevreesde afspraak voor euthenasie wat later te maken. Afhankelijk van de toestand van je hond natuurlijk, het moet wat dat betreft wel kunnen.
Maar dan kun je het ten 1ste thuis laten doen, wat ik veel 'fijner' vind voor zowel de hond als voor het baasje. Ten 2de kun je dan nog heel bewust afscheid van hem nemen en even lekker verwennen. En ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar je zou ook alvast kunnen denken over wat je wilt wat er met je hond gebeurt daarna. Dat kan je zo overvallen want er zijn veel mogelijkheden.

Heel veel sterkte, en laat alsjeblieft horen hoe het bij de DA gegaan is.
Afbeelding
Kelly
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Kelly »

Onze andere Duitse herder is 14 jaar geworden, en liet net zoals die van jou ook haar plas en alles lopen, de dierenarts wilde haar al laten inslapen maar ik zag aan haar ogen dat ze ons nog niet wilde verlaten en omdat ze geen pijn had gingen we naar huis met medicijnen, maar midden in de nacht kreeg ze een hartstilstand. In de armen van mijn man heeft ze voorgoed haar ogen gesloten.

We hebben haar ook vreselijk verwend toen we doorhadden dat het niet lang meer ging duren, lekker dik donzen dekbed, lekkere toef slagroom en al haar lekkere hapjes.

Jij moet voor jezelf uitmaken of het tijd is voor je hond, maar als hij pijn heeft en je ziet dat hij op is, moet je uit liefde de knoop doorhakken
wn moet je hem op een waardige manier laten gaan.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe en een knuffel voor de hond.

Kelly
Afbeelding
Ari@ne

Heel veel sterkte vandaag!
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe!
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Heel veel sterkte met het nemen van de moeilijke beslissing.
Let goed op zijn ogen,die vertellen je vaak meer dan dat je denkt.
sterkte
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Kelly
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Kelly »

Heel veel sterkte vandaag !!!!!

Kelly
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik kan je alleen maar sterkte wensen en hopen dat de d.a. nog wat kan doen voor hem.. :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ari@ne

dogluna schreef:Heel veel sterkte met het nemen van de moeilijke beslissing.
Let goed op zijn ogen,die vertellen je vaak meer dan dat je denkt.
sterkte
Daar ben ik het helemaal mee eens, alleen.... teckelogen staan vaak of ze vreselijk lijden, dus daar heb je dan niets aan op zo'n moment :wink:
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Pfff moeilijke situatie waar je/jullie in verkeren.Zoals ik 't lees komt jou onderwerp een beetje in mijn richting wat ik met Dennis heb doorgemaakt alleen met dat verschil dat Dennis geen HD had maar Artrose en Rugspondylose.Ook hij kreeg meer last van de Artrose c.q. rugspondylose,ook ik heb er alles aan gedaan om Dennis langer bij me te kunnen houden.de laatste week kon Dennis helemaal niet meer opstaan c.q.naar buiten om zijn behoefte te doen en heb toen in die week de beslissing genomen dat wanneer Dennis die Vrijdag bij de DA moet komen en de DA ziet dat 't niet goed gaat met Dennis en hij zegt:Helaas maar hier kan ik niets meer aan doen ik Dennis in zal laten slapen omdat ik hem geen lijdensweg gun.

Wat de reden was dat ik Dennis heb moeten in laten slapen is dat ie een Tumor in zijn buik had die gesprongen was.

Dit heeft niets te maken met wat jou hond heeft maar wil hiermee zeggen dat je afwacht wat de DA te vertellen heeft, of dat je bij je zelf te rade moet gaan of 't wel raadzaam is om je hond nog uitstel te gaan geven.

Deze beslissing kan alleen jij/jullie nemen niet wij.Begrijp heel goed dat iedereen zijn c.q. haar hond lang bij zich willen hebben(inclusief ikzelf)maar als je zoals dogluna al aangaf:Uit de ogen van een hond kan je een hoop aflezen.

Wil je toch sterkte wensen bij de DA en wat je/jullie ook mogen beslissen.
Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Wat vreselijk moeilijk..
Veel sterkte en wijsheid.
Afbeelding
Miss zelda
Vaste gebruiker

naar DA geweest: nog 1 kans

ben vanavond naar de da geweest. Zij wil hem nog een kans geven. Ze vindt overigens dat ie het sowieso al lang goed doet, voor een hond met hd.
Ze heeft zijn reflexen gecontroleerd, die waren nog redelijk. Het kon voor een deel aan het warme weer liggen dat het zo snel achteruit gaat, maar ze zag ook wel dat zijn spierweefsel in zijn heupen niet echt veel meer was.
Conclusie van DA: Boy krijgt nog 1 kans van haar, die wilde en kon ze hem graag geven. Hij heeft 2 spuiten gehad (een pijnstiller en spierversterker) en heeft pillen meegehad.
Wanneer dit niet binnen 2 dagen een goed duidelijk herstel laat zien dan moeten we helaas een vervelende conclusie gaan trekken...
Maar eerst maar even afwachten nu.

Vindt het wel eng hoor, zijn 2 kritieke dagen. We gaan hem iig zoveel mogelijk verwennen, heeft vanavond een lekkere dot slagroom gehad na zijn eten (is ie gek op!!!) en het uitlaten ging vanavond best goed.

Ik houdt jullie op de hoogte. In ieder geval al bedankt voor alle reacties!!
Miss zelda
Vaste gebruiker

foto's

ik probeer een foto te plaatsen maar lukt me niet, wat doe ik verkeerd?
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Hoe is het gegaan vandaag bij de DA.? zijn er nog mogelijkheden.
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Fijn dat de DA nog een poging doen wil..
Ik hoop ontzettend voor je dat het aanslaat en dat hij daardoor nog even bij jullie kan blijven...

een foto moet je eerst elders plaatsen in een fotoboek voordat je hem hier kunt plaatsen, ik geloof dat er bij inside informatie meer over staat :ok:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ik hoop dat de injecties goed zullen gaan werken!
De 1ste keer hielp dat bij Queenie als een trein en ik heb genoten van de 5 maanden die ze daarna nog heeft gehad. En zij denk ik ook :wink:

Beterschap voor Boy!
De slagroom zal ook vast helpen :wink:
Afbeelding
Ari@ne

Pffff, dat worden 2 spannende dagen.
Ik hoop dat de medicijnen aanslaan en dat jullie nog een paar maanden mogen hebben!
Sterkte.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”