Zijn er hier wat mensen die al naar Scandinavië op reis geweest zijn?
Wij zijn erover aant denken om via dogsincluded.nl naar ginder te trekken, maar kzou graag wel wat tips hebben over mooie streken enz...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Scandinavië
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Wij zijn vorig jaar naar Noorwegen geweest en gaan dit jaar weer, maar dit keer met hond (we hebben hem sinds november '05). Vorig jaar zijn we meer aan de oostkant gebleven, aan de kant van zweden dus. Dat was erg mooi, alleen vond ik het dichtbij zweden (wij zaten in Trysil) erg kaal. Het was daar erg plat met heel veel bomen. We zijn ook in Oppdal en Hemsedal geweest en dat vond ik mooier. Veel bergachtiger en veel mogelijkheden voor mooie wandelingen e.d.
Waarschijnlijk weet je het al maar hou je er wel rekening mee dat je hond voor vertrek een bloedtest moet ondergaan om te kijken of hij/zij genoeg rabies-antistoffen in z'n bloed heeft? Dit hoeft maar eenmalig. Als je de hond na een goede test elk jaar op tijd inent hoef je de test niet te herhalen.
Fijne vakantie!
Waarschijnlijk weet je het al maar hou je er wel rekening mee dat je hond voor vertrek een bloedtest moet ondergaan om te kijken of hij/zij genoeg rabies-antistoffen in z'n bloed heeft? Dit hoeft maar eenmalig. Als je de hond na een goede test elk jaar op tijd inent hoef je de test niet te herhalen.
Fijne vakantie!
Groeten van Sioux
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik ben van het voorjaar met 2 honden naar noorwegen geweest, zorg dat je papieren van je honden goed in orde zijn, ( + bloedtest , doe dit op tijd want het kan ff duren ) wij kregen geen controle maar het kan wel en alsje depapieren niet op orde hebt ben je de klos,Drossie schreef:Nog iemand tips?
afijn wij reden ook vanaf de boot door het groene gedeelte van de douane , dus niet aan t egeven,officieel moet je het wel aangeven maar je bent gewoon een domme toerist

vlees en drank en brandstof zijn er erg duur, en je mag niet teveel drank meenemen ( ik geloof 2liter sterke drank p.p. )want dan moet je betalen als ze je aanhouden.
in restaurants zijn honden niet welkom, op terassen wel.
in het algemeen houden ze nederlanders niet snel aan bij de grens dus dat is goed. wij zijn 1x aangehouden bij de grens toen we een dag naar zweden gingen en weer terugreden naar noorwegen, ze stelden wat vragen maar vroegen niet naar onze papieren of die van de honden.
wij zaten in de omgeving van oslo en er zijn daar echt mooie wandelgebieden, de fjorden zijn ook aan te raden om daar lekker te wandelen

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.