ikke24 schreef:Nou dit is mijn eerste hond en je wordt echt dood gegooid met goede adviezen. In ieder geval goed bedoeld. En ja ik wil het beste voor mijn pup. De een zegt: Nee geen puppyvoer, meteen op junior zetten liefst nog ouder i.v.m. de eiwitten. De ander zegt Nee puppyvoer is er niet voor niks. En ga zo maar door. Ik weet dat overstappen niet goed is, vandaar ik nu ook om hulp vraag. Ik wil een goed voer, waar mijn meissie op een gezonde manier mee groeid, zeker omdat het kwa botten en gewrichten een gevoelig ras is. Ik geef tijdens de cursus haar voer omdat ik 3x per dag voer om 8 uur 2 uur en 19 uur. De puppycursus begint om 19.00 uur. ik geef haar de helft ervoor en tijdens de cursus gebruik ik het als beloning. Ze moeten niet veel doen op cursus, dus stress zou ik raar vinden. er lagen wel veel paardendrollen maar daar heb ik goed op gelet, maar wat verklaart het overgeven van vandaag dan?
Ik ben met overstappnen gaan mengen eerst beetje dan iets meer en dan weer meer ik heb er 3dagen over gedaan steeds. maar nu heeft ze weer een hele week puppy, dus watverklaart dan dat ze nu weer braakt. Maak me echt een beetje zorgen

Adviezen over voer, ik werd er in het begin ook helemaal gek van. Maar heb wat dat betreft mijn eigen plan getrokken, en daar tot op heden nog geen spijt van gehad.
Het is qua gewrichten inderdaad een gevoelig ras, en heb me voor dat Bowie kwam me ook helemaal gek gelezen wat voeding betreft. Ik wil je helemaal geen kvv aansmeren, je moet namelijk dat geven waar je jezelf het prettigst bij voelt. Maar ik wil wel zeggen dat ik met kvv heel tevreden ben met hoe ze is opgegroeid. Van een aantal Berner fokkers weet ik ook dat ze voornamelijk kvv geven en daar ook zéér tevreden over zijn.
Bowie heeft toen ze een aantal maanden oud was, een periode van 2 weken gehad dat ze last had van groeipijnen. Het voer (A.H.V. wat ik toen voornamelijk gaf) is door de dierenarts onderzocht op waardes (energie, eiwitten, calcium e.d.) , en dat was allemaal hartstikke goed voor een groot ras. Na die tijd ben ik met sommige k.v.v. merken wel meer gaan afwisselen, en ook nooit meer last gehad van haar gewrichten
Ik ken aardig wat Berners die zijn opgegroeid met k.v.v. en zijn allemaal uitgegroeid tot gezonde honden.
Wat betreft het voeren voor de cursus. Ik zou het dan niet net voor 19.00 uur geven, ook niet de helft. Zou het zeker anderhalf tot 2 uur van te voren geven. Zodat ze ook de tijd heeft om het eten in zich op te nemen en de energie daaruit kan halen tijdens de training.
Als ze overgeeft, zie je de brokjes dan ook nog goed qua vorm er tussen zitten?