Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Artrose?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jidde

Artrose?

Ongelezen bericht door jidde »

Ik merk nu dat Nanni echt een oudere hond aan het worden is. Sinds een tijdje trilt ze bv met haar achterpoten als ze zich ontspant (meestal als ze zich uitrekt). Mijn moeder viel het laatst ook al op.

2 weken geleden zijn we een weekend weggeweest. Die zaterdag werd Nanni veel in stand gezet en werd er veel mee gelopen. Sindsdien hijgde ze best veel, ook al was het niet warm weer. Hijgen schijnt ook een uiting van pijn te zijn heb ik een keer gelezen??? :denken:

Gister zijn we een dag weggeweest naar een meeting. Ze heeft opzich niet veel gedaan, maar het was wel een lang daggie (bijna 10 uur) Toen we thuis waren, plofte ze neer en viel in slaap. Opeens stond ze op, piepte en kwam bij ons liggen :eek: daarna was er niets aan de hand.

Ik denk dat Nanni artrose begint te krijgen. Ze krijgt op dit moment glucosemine en visolie capsules.

wat is er aan artrose te doen? En moet je daarvoor naar de DA? Wat kan het nog meer zijn?
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Wendy,

Aan artrose is niet veel te doen. Pijnstilling, fysiotherapie en acupunctuur bieden wel goede resultaten. Hetzelfde geldt voor glucosamine, maar dat geef je al.
Blijven doorbewegen, is ook erg belangrijk voor honden met artrose,

Onze Lana heeft ook flinke artrose in haar ellebogen. Zij krijgt pijnstilling (Rimadyl in een lage dosering), Glucobest en af en toe fysiotherapie en daar doet ze het erg goed op.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Dank je voor je antwoord!
Ik denk dat ik met haar eens naar de DA ga, gewoon even algemene check up. Nanni heeft er nog heeeeeeeeeeel weinig last van, nu 2x heb ik het gemerkt. Dan zou ik die dagen inderdaad bv pijnstillers kunnen geven.

Zowiezo ga ik haar weer wat slanker houden. Ze is nu mooi op gewicht, maar ze kan beter wat magerder zijn, is minder belastend. verder wil ik ook weer glucobest geven. ze krijgt nu een ander merkje die ze ten eerste niet echt lekker vind en ten tweede heb ik het idee dat ze met glucobest wat beter loopt.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik denk dat een bezoekje aan de dierenarts wel verstandig is. Zelfs zonder een foto te nemen kan de DA al artrose vaststellen door de gewrichten over elkaar heen te schuiven.
Mijn twee grote honden deden het goed op Primeval www.primeval.nl maar nu ik ze rauwe vleesvoeding geef met regelmatige vis krijgen ze die stof op natuurlijke wijze binnen. Ik heb wel altijd metacam in huis voor na een langere wandeling. Meestal lopen ze meerdere kleine rondjes op een dag.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”