Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rodi of carnibest

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

amiwoods schreef:
Rob* schreef:
Hutsje schreef:
Piertje schreef:misshcien een domme vraag, is smuldier, of dat wat in de supermarkt in de koeling ligt dan ook van een goede kwaliteit?
Zit daar dan niet een hoop afvalproducten in?
gemalen poten,snavels en dat soort bende?
Wat denk je dat er door brok zit dan? :wink:

Verse lever, kipfilet andere vleessoorten, gemalen botten en verse groentes...alles wat een hond maar nodig heeft ..........volgens de reclames dan he :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:

met echte groenten... wij weten wat goed voor uw hond is :smile2: :smile2:

En als ze dat "WIJ" zeggen dan raak ik van slag he?Ik bedoel....ik ga ervanuit dat die mensen verstand van voeding hebben, eiwitverhouding, koolhydraten en vetgehalte en welke eiwitten etc. dat zijn voor dieren, als eerste wat ik leerde toen ik me ging verdiepen in voeding voor mijn sport is dat koolhydraten onbelangrijk zijn voor mens en dier en dat een goede vetbron beter is zonder er dik van te worden...maar dan hoor je dat zulke profi bedrijven heel wat anders zeggen.
Je gaat wat verder zoeken en je weet gauw genoeg dat die granen extreem goedkoop zijn, echt goedkoop en perfecte opvulling zijn, hoe kan het toch dat mensen dit gaan verkopen uit zogenaamd belang het beste met onze hond voor te hebben??..........echt mensen doen en zeggen alles voor geld :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Liesbeth schreef:Ik weet niet hoe het bij de goedkopere merken is, maar ik weet wel dat Carnibest alleen ingrediënten gebruikt die voor menselijke consumptie geschikt zijn (en dan naar Nederlandse maatstaven :wink: ).

Je kan er als mens op leven maar het is niet wat we in de vitrine zien liggen bij de slager :mrgreen:
Maar het is gewoon goed voer, wij mensen eten normaal geen hart,lever of long en bot, maar ga verder zoeken en veel volkeren eten dat wel, zelfs pens.
Lever is dan iets wat wel gegeten word maar de rest niet echt, maar ga het analyseren en het zit barstensvol belangrijke vitamines/mineralen en vetzuren, eiwtten.En daar gaat het om, de kwaliteit is perfect :wink:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Piertje schreef:ja daarom, omdat het zo goedkoop is, dacht ik dat het dan vast niet goed zou zijn.

)
of is dat andere misschien te duur?? :wink:

ook in los vers materiaal zit prijsverschil. Opde ene markt verkopen ze kippennekken voor 50 cent de kilo en een ander voor 1.50 de kilo
maar spul is hetzelfde dus niet slechter.

Ik denk niet dat je moet gaan denken dat duurder altijd beter is..ook met kvv niet.
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Rob* schreef:
Hutsje schreef:
Piertje schreef:misshcien een domme vraag, is smuldier, of dat wat in de supermarkt in de koeling ligt dan ook van een goede kwaliteit?
Zit daar dan niet een hoop afvalproducten in?
gemalen poten,snavels en dat soort bende?
Wat denk je dat er door brok zit dan? :wink:

Verse lever, kipfilet andere vleessoorten, gemalen botten en verse groentes...alles wat een hond maar nodig heeft ..........volgens de reclames dan he :mrgreen:
Je vergeet de maiskolfjes :pffff:
Angelique25
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Liesbeth schreef:Ik weet niet hoe het bij de goedkopere merken is, maar ik weet wel dat Carnibest alleen ingrediënten gebruikt die voor menselijke consumptie geschikt zijn (en dan naar Nederlandse maatstaven :wink: ).
Zou moeten zijn: Ingrediënten afkomstig van slachtdieren welke geschikt zijn voor menselijke consumptie.

Dat is een voorschrift die voor alle kvv-fabrikanten geldt, dus ook de goedkopere merken gebruiken die goedgekeurde ingrediënten.
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

ien schreef:
Piertje schreef:ja daarom, omdat het zo goedkoop is, dacht ik dat het dan vast niet goed zou zijn.

)
of is dat andere misschien te duur?? :wink:

ook in los vers materiaal zit prijsverschil. Opde ene markt verkopen ze kippennekken voor 50 cent de kilo en een ander voor 1.50 de kilo
maar spul is hetzelfde dus niet slechter.

Ik denk niet dat je moet gaan denken dat duurder altijd beter is..ook met kvv niet.
Helemaal mee eens! :ok:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Angelique25 schreef:[
Je vergeet de maiskolfjes :pffff:
mais zit ook in eendennekken :mrgreen:
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief