Noa is nu bijna 11 maanden, had haar eerste loopsheid op 18 januari (ruim 5 en een halve maand oud) en haar tweede op 11 mei (ruim 9 maanden oud). Vrij vroeg dus en ook wel vlot op elkaar...
Vlak voor beide loopse perioden vertoonde ze hetzelfde gedrag: moe, loom, slecht eten, beetje afwezig...
Nu sinds ruim een week vertoonde ze weer hetzelfde gedrag en aangezien ik verder niets aan haar merk qua ziekteverschijnselen of andere ongemakken dacht ik dat ze wellicht wat last kon hebben van een aankomende schijndracht of in ieder geval iets hormonaals...of zo...
Net dus een stuk gewandeld en op het speelveld kwam ik een van haar 'vriendjes' tegen, een intacte Franse bulldog...
Hij stoof op Noa af en besnuffelde (en meer) haar uitgebreid onder haar staart en Noa liet het allemaal gewillig toe...
...en zo vanuit het niets zie ik FB's piemel tevoorschijn komen, draait Noa zich met haar kont naar hem toe en duikt FB bovenop haar... :N:
In totale verwarring nam ik een duikvlucht naar de twee 'lovers' en plukte ik FB van Noa af, maar Nootje had de smaak van hem te pakken en wilde meer...
Nadat ik haar had aangelijnd en weer naar huis liep, begon ik me toch ernstig af te vragen hoe dit nou zit...
Ik heb me toch redelijk ingelezen over loopsheid, schijndracht en hormonale cycli bij honden, maar ik ben het spoor nu dus nogal bijster voor wat Noa betreft...
FB was geil, klaarblijkelijk... Noa was gewillig...(maar niet vruchtbaar....toch, toch...??
Noa is niet loops, maar vertoont wel de pre-symptomen... Hormonenstorm, nu 6 weken na de eerste dag van haar tweede loopsheid...?? Ehmmmm....schijnzwanger...?
hellup...!