Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weet je wat me opvalt is dat boxers die uit de broodfok komen gewoon hele andere koppen krijgen, onderkaak krult minder naar boven en de snuit wordt langer en af en toe hebben ze nauwelijks een masker. Kijk maar eens op marktplaats of winkels af en toe zie je ze. Ik denk dat als je boxers met boxers blijft mixen maar verder er geen acht op slaat om bepaalde kenmerken erin te houden zoals kortere neusen en sterk aangezette kaken die gewoon vrij snel verdwijnen en dat ze weer op een "normale' bouw krijgen zonder de extremen die in een boxerkop nou eenmaal zitten . Het zou zo maar kunnen dat er helemaal geen ander ras in jouw hond zit.
met langere bek en geen masker en de kleur doet hij me aan een ridgeback denken maar dat hoeft er niet perse in te zitten om te lijken op jouw hond. Haar lijf doet me geheel aan een boxer denken, zoals haar lijf is zie ik wel meer boxers en die hebben gewoon een boom ookal zien die er anders uit dat dat je bijv op een show ziet.
groetjes majelle
ergens heeft die ook wat weg van een staffie, maar ik heb weleens staffies met boxer kruisingen gezien en waren soms heel anders, maar het zou zomaar kunnen dat het boxer met staffie is.
majelle schreef:Weet je wat me opvalt is dat boxers die uit de broodfok komen gewoon hele andere koppen krijgen, onderkaak krult minder naar boven en de snuit wordt langer en af en toe hebben ze nauwelijks een masker. Kijk maar eens op marktplaats of winkels af en toe zie je ze. Ik denk dat als je boxers met boxers blijft mixen maar verder er geen acht op slaat om bepaalde kenmerken erin te houden zoals kortere neusen en sterk aangezette kaken die gewoon vrij snel verdwijnen en dat ze weer op een "normale' bouw krijgen zonder de extremen die in een boxerkop nou eenmaal zitten . Het zou zo maar kunnen dat er helemaal geen ander ras in jouw hond zit.
met langere bek en geen masker en de kleur doet hij me aan een ridgeback denken maar dat hoeft er niet perse in te zitten om te lijken op jouw hond. Haar lijf doet me geheel aan een boxer denken, zoals haar lijf is zie ik wel meer boxers en die hebben gewoon een boom ookal zien die er anders uit dat dat je bijv op een show ziet.
groetjes majelle
das toch niet vreemt dat heeft met dominate vererving te maken
Nee niet vreemd ik weet dat boxer/bulmastif enz. koppen moelijk te fokken zijn zijn vanwege het koptype omdat die kenmerken niet dominant zijn.
Alleen of het zo sterk teruggaat dat je niets meer ziet in het hoofd zoals deze hond, weet ik niet. bij die broodfokhondjes waarvan ik de foto's heb gezien wordt de onderkaak wel plat maar blijft toch iets breder dan bij deze hond. En wat er nou precies recessief is en dominant weet ik alleen in een grote lijnen en ik weet niet wat de exacte uitwerkingen worden als je er totaal niet meer op let.
We hebben ridgeback en stafford ook al eerder gehoord. Maar voor een staf is ze volgens mij veels te slank en hoog.
Wat ons wel opviel is dat in de tijd dat wij haar uit Spanje (La Palma) haalden er ontzettend veel honden (uit heel Spanje) werden aangeboden die exact op haar leken. Wij dachten dat ze een bepaald soort hond probeerden te fokken.
majelle schreef:Weet je wat me opvalt is dat boxers die uit de broodfok komen gewoon hele andere koppen krijgen, onderkaak krult minder naar boven en de snuit wordt langer en af en toe hebben ze nauwelijks een masker. Kijk maar eens op marktplaats of winkels af en toe zie je ze. Ik denk dat als je boxers met boxers blijft mixen maar verder er geen acht op slaat om bepaalde kenmerken erin te houden zoals kortere neusen en sterk aangezette kaken die gewoon vrij snel verdwijnen en dat ze weer op een "normale' bouw krijgen zonder de extremen die in een boxerkop nou eenmaal zitten . Het zou zo maar kunnen dat er helemaal geen ander ras in jouw hond zit.
groetjes majelle
Ik weet niet of ze een broodfokhondje is. Ze is zwervend in de straten van La Palma gevonden, maar op de Canarische eilanden zullen vast ook broodfokkers zijn De stichting die haar plaatste zei dat het een boxer kruising betrof dus dat hebben we maar aangenomen, qua lijf lijkt ze daar ook wel op maar ze is wel wat atlethischer zegmaar.
Ik zie er ook wel iets van een Tosa in, al lijken de ogen van deze hond wat groter en te zijn en wat verder uit elkaar te staan. De lichte stukken op de schouders zijn ook erg tosa-like.
Ik zou denken bij een kruising ridgeback dat dan de kans dat de hond een "ridge" zou hebben wel erg groot zou zijn, maar precies weet ik dat niet.
Misschien is het wel een rottie x boxer, de bouw hoeft niks te zeggen als het een zwerver is uit het buiten kan die een achterstand hebben qua groei en daardoor iel eruit zien.
Rob* schreef:Misschien is het wel een rottie x boxer, de bouw hoeft niks te zeggen als het een zwerver is uit het buiten kan die een achterstand hebben qua groei en daardoor iel eruit zien.
We denken idd dat daarom haar hoofd wat klein is gebleven.