Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
herseninfarct? **uitslag bloedtest pag.4**
Moderator: moderatorteam
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
wij hebben vroeger een teef gehad met een herseninfarct , die kon opeens niet meer lopen , en haar ogen gingen heen en weer in haar koppie. Ze heeft 2 dagen bij de DA aan het infuus gelegen , daarna kwam ze zelf weer overeind , maar heeft nog 1 1/2 mnd gelopen als een dronkeman. Daarna was ze weer helemaal normaal en heeft ook nooit meer last gehad. Sterkte .

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ze lijkt nu redelijk opgeknapt. Vanacht om half 1 heb ik haar proberen te laten plassen, aan een tuig naar buiten zodat ze overeind bleef staan, plassen ging goed alleen toen ze overeind kwam viel ze om... heb haar zoals door de dierenarts geadviseerd in een geblindeerde bench gedaan, zo min mogelijk licht, en ben er op een matras naast gaan liggen. Ze bleef helemaal in elkaar gedraaid liggen. Rond een uur of 5 hoorde ik haar draaien en toen ging ze op haar rug liggen. Dat zag er al iets hoopvoller uit omdat je niet op je rug kan blijven liggen als je geen controle hebt over je lichaam lijkt me... Om 6.15 uur heb ik haar eruit gehaald en wat eten gegeven en ze is enorm verbeterd. Loopt weer normaal, zo af en toe nog een pootje extra maar dat is sporadisch.... Ze vreet alsof ze maanden geen eten heeft gehad alleen drinken doet ze niet uit zichzelf dus ik doe nu maar iets lekkers in d'r water en dan drinkt ze het wel op. Ziet er dus gelukkig een stuk beter uit vandaag, maar ga vanmiddag haar wel weer na laten kijken en bloed laten prikken... vertrouw het toch niet zo plotseling zulke verschijnselen....
Ze ligt nu weer lekker te slapen gelukkig... ze is ook erg moe. Alleen gunde ze zichzelf gisteren de rust niet bleef heel raar rechtop voor zich uit staren en pas rond een uur of 11 gisteravond ging ze liggen en echt slapen...
Ze ligt nu weer lekker te slapen gelukkig... ze is ook erg moe. Alleen gunde ze zichzelf gisteren de rust niet bleef heel raar rechtop voor zich uit staren en pas rond een uur of 11 gisteravond ging ze liggen en echt slapen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Rob*
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
kim bloemen
- Actief
- Contacteer:
- linda
- Zeer actief
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig maar, een opluchting zal dat zijn voor je. Maar wel heel vreemd hè, dat ze nu alweer zo is terwijl ze 9 uur geleden nog helemaal van slag was?
Ik zou ook met enorme vraagtekens zitten. Ben benieuwd wat "men" je hier verder nog over weet te vertellen en of de DA je nog iets wijzer kan maken.
Ik zou ook met enorme vraagtekens zitten. Ben benieuwd wat "men" je hier verder nog over weet te vertellen en of de DA je nog iets wijzer kan maken.
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
- Aantal honden: 1
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Linda*
- Zeer actief
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Dit zijn betere berichten dan gisteravond
En ik kan me er wel iets voorstellen bij dat geen rust kunnen vinden .
Ook voor een hond staat dan de wereld ineens op z'n kop en die zal uit allemacht proberen om de draad weer op te pakken. Vandaar dat geen rust kunnen vinden.
Ben benieuwd of er iets uit 't bloedonderzoek zal komen, kan ook heel goed zijn van niet.
En ik kan me er wel iets voorstellen bij dat geen rust kunnen vinden .
Ook voor een hond staat dan de wereld ineens op z'n kop en die zal uit allemacht proberen om de draad weer op te pakken. Vandaar dat geen rust kunnen vinden.
Ben benieuwd of er iets uit 't bloedonderzoek zal komen, kan ook heel goed zijn van niet.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- ceciel
- Zeer actief
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig gaat ze weer beter. Die vergrote pupillen bij een hersenbloeding hoeven volgens mij niet. Wel zie je een verstoorde pupilreactie als er neurologische problemen zijn. De pupil reageert niet met groter en kleiner worden bij veranderende lichtinval.
Ik vind je hele verhaal heel erg op dat van Loeky lijken, die was de volgende morgen ook weer vrijwel de oude en heeft de hele dag heel veel geslapen, ze was echt doodop.
De avond van haar hersenbloeding kon ze ook geen rust vinden. Ze wilde constant bij mij zijn terwijl Loek helemaal niet zo'n aanhankelijke hond was. Maar telkens als ik even opstond wilde ze achter me aan.
Ik hoop dat de laatste restverschijnselen in de loop van de dag bij jouw hond ook weer wegtreklken. Ik vermoed dat de da niet veel zal kunnen vinden. Problemen met de hersenen kunnen eigenlijk alleen keihard worden aangetoond door middel van een hersenscan.
Laat haar maar lekker wat uitrusten vandaag en geef haar maar wat extra knuffels.
Ik vind je hele verhaal heel erg op dat van Loeky lijken, die was de volgende morgen ook weer vrijwel de oude en heeft de hele dag heel veel geslapen, ze was echt doodop.
De avond van haar hersenbloeding kon ze ook geen rust vinden. Ze wilde constant bij mij zijn terwijl Loek helemaal niet zo'n aanhankelijke hond was. Maar telkens als ik even opstond wilde ze achter me aan.
Ik hoop dat de laatste restverschijnselen in de loop van de dag bij jouw hond ook weer wegtreklken. Ik vermoed dat de da niet veel zal kunnen vinden. Problemen met de hersenen kunnen eigenlijk alleen keihard worden aangetoond door middel van een hersenscan.
Laat haar maar lekker wat uitrusten vandaag en geef haar maar wat extra knuffels.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
Melanie 74
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat een schrik zeg en ik ben blij dat het gelukkig wat beter gaat! Sterkte!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- markdh
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
linlin
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Jezzzz ik lees het nu pas.. wat een schik zeg.. gelukkig lijkt ze nu wat opgeknapt maar ik zal nog even doorduimen

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
wat ik alleen nog aan haar opmerk op dit moment is dat ze nog niet uit de auto durft te springen dus ze wil getilt worden (dus toch nog niet helemaal zeker op haar poten denk ik) en dat ze nog steeds erg moe en rustig is.Sietske* schreef:Gelukkig gaat ze weer beter. Die vergrote pupillen bij een hersenbloeding hoeven volgens mij niet. Wel zie je een verstoorde pupilreactie als er neurologische problemen zijn. De pupil reageert niet met groter en kleiner worden bij veranderende lichtinval.
Ik laat haar alleen maar de nodige stukjes uit, alleen moet dat bijna wel met de auto doen omdat hier toch regelmatig hondjes zonder baasjes lopen buiten en ik geen zin heb dat ze zich daar zo druk om gaat maken. Dus even met de auto paar minuutjes rijden naar een rustig stukje gras waar ze aan een flexi even kan plassen en poepen.. ze mag ook nog niet loslopen van de DA en zich niet inspannen... Ze ligt nu ook om en om in de bench met de andere honden (buiten wil ze niet), zodat ze als ze losloopt lekker alles voor zichzelf heeft en geen drukte van de rest....Moet maar even 't is niet anders...
Ik wil zoveel mogelijk uitsluiten dus vandaar die bloedtesten vanmiddag en ik laat haar nog even weer helemaal onderzoeken... ik blijf het een heel raar verhaal vinden en de dierenarts ook, hij had het nog nooit gezien met een combinatie van deze reacties ...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer: