Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
1 teek
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Bobbie,
Wat is een 'vervanger' van Frontline?
Ik ben zelf erg tevreden over de pipetten van Frontline.
Wat is een 'vervanger' van Frontline?
Ik ben zelf erg tevreden over de pipetten van Frontline.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Bobbie
- Vaste gebruiker
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, hoor. Komt er vanzelf wel weer uit.Bobbie schreef: Maar moet morgen wel effe de DA bellen he voor dat kopje wat er nog in zit.........
Groetjes, Karen
- Bobbie
- Vaste gebruiker
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet het plekje inderdaad gewoon even in de gaten houden. Als het gaat ontsteken, kun je altijd nog naar de dierenarts.Bobbie schreef:Echt waar joh?
Omdat op internet staat dat ik de DA moet bellen ivm met vervelende ontstekingen.........
Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken als ik jou zo hoor, dat steld met wel gerust..........smerige beesten
Groetjes, Karen
-
Lindsey
- Zeer actief
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
Wij gebruiken hier de 'tekenkoevoet', lijkt wel wat op dat ding van Daan maar dan eenvoudiger. Of ze ook in Nederland te koop zijn weet ik niet, hier kun je ze bij iedere apotheek kopen. Ze zijn geweldig efficiént en eenvoudig te gebruiken. Maar goed: ook de tekenlasso vind ik prima. Pincetten niet: de kans is me te groot dat ik de teek fijn druk en de grip vind ik niet geweldig.
De jongens worden trouw in de Frontline gezet maar dat werkt niet afdoende. De Scalibor-band die we vorig jaar hadden gekocht werkte volstrekt niet, mogelijk omdat de heren té langharig zijn. We spuiten ze nu een paar keer per dag in met een oplossing van een tiental druppels Tea Tree-olie in water en dat werkt prima.
Van mij mag onze Lieve Heer trouwens een zondvloedje over de teken afroepen. Klerebeesten.
De jongens worden trouw in de Frontline gezet maar dat werkt niet afdoende. De Scalibor-band die we vorig jaar hadden gekocht werkte volstrekt niet, mogelijk omdat de heren té langharig zijn. We spuiten ze nu een paar keer per dag in met een oplossing van een tiental druppels Tea Tree-olie in water en dat werkt prima.
Van mij mag onze Lieve Heer trouwens een zondvloedje over de teken afroepen. Klerebeesten.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Lindsey
- Zeer actief
Als gif inderdaad niet afdoende werkt (en inderdaad, in sommige gebieden zijn teken resistent geworden....) dan is een combinatie van gif en biologische middelen het beste. Met nog meer gif of een tekenband belast je het systeem van je hond wel heel erg.De jongens worden trouw in de Frontline gezet maar dat werkt niet afdoende. De Scalibor-band die we vorig jaar hadden gekocht werkte volstrekt niet, mogelijk omdat de heren té langharig zijn. We spuiten ze nu een paar keer per dag in met een oplossing van een tiental druppels Tea Tree-olie in water en dat werkt prima.
Tea trea kun je overigens ook in een sprayflacon bij de Tuinen halen. Dit kun je evt. aanvullen met andere olieën. (ceder, geranium, pepermunt)
Pas wel op met de ogen en bek. Sommige honden gaan kwijlen omdat de olie hun slijmvliezen prikkelt.
Je kunt het ook op je handen sprayen en dan door de vacht wrijven. En neem dan ook je eigen benen mee. Ben je zelf ook niet zo lekker voor teken.....
Linkje:
http://www.rug.nl/wewi/_shared/publicat ... /rap63.pdf
voor allemaal informatie over bestrijdingsmiddelen bij huisdieren. Kun je nalezen wat je op je hond smeert of hem geeft aan anti-wormmiddel
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Flodder
- Vaste gebruiker
Toen mijn Flodder een teek had ben ik er ook mee naar de dierenarts geweest. Gewoon omdat ik niet wist wat het was! Die heeft me toen gewoon zo'n spray meegegeven (van frontline geloof ik) die ik erop moest spuiten en die beesten kwamen na 2 dagen wel los, helemaal verrimpeld en opgedroogd ofzo...
Ik moet je wel zeggen, ik ga nooit meer naar die dierenarts want het was me iets te kostelijk... ik moest zelf al "het werk" nog doen!!
Dit gewoon om te zeggen dat de spray prima werkte... Maar volgens mij is dit toch niet de goeie methode... Volgende keer gewoon een tang gaan halen!!
groetjes
Ik moet je wel zeggen, ik ga nooit meer naar die dierenarts want het was me iets te kostelijk... ik moest zelf al "het werk" nog doen!!
Dit gewoon om te zeggen dat de spray prima werkte... Maar volgens mij is dit toch niet de goeie methode... Volgende keer gewoon een tang gaan halen!!
groetjes
-
Hondengek
- Actief
hebben jullie dit al gelezen, het stond laatst ook in de krant.
Hondenkiller- teek komt nu overal voor
UTRECHT - Een gevaarlijke tropische teek, die bij honden de dodelijke ziekte babesiose kan veroorzaken, heeft zich...
Ruim 73.000 Nederlanders gingen in 2005 naar de huisarts wegens een tekenbeet. Ongeveer 17.000 van hen hadden de ziekte van Lyme. (ANP)...vanuit het zuiden over heel Nederland verspreid. Onderzoekers onder leiding van hoogleraar tropische dierziekten F. Jongejan van de faculteit Diergeneeskunde in Utrecht hebben dit vastgesteld.
De teek kostte al het leven aan vier honden in Den Haag en Arnhem. Tientallen andere honden kregen ook babesiose en werden ernstig ziek. De bacterie van deze tekensoort veroorzaakt niet de voor mensen gevaarlijke ziekte van Lyme. De hoogleraar en zijn team onderzochten de afgelopen twee jaar ongeveer 4000 teken. De gevaarlijke teek is donkerder en groter dan gewone teken.
Hondenkiller- teek komt nu overal voor
UTRECHT - Een gevaarlijke tropische teek, die bij honden de dodelijke ziekte babesiose kan veroorzaken, heeft zich...
Ruim 73.000 Nederlanders gingen in 2005 naar de huisarts wegens een tekenbeet. Ongeveer 17.000 van hen hadden de ziekte van Lyme. (ANP)...vanuit het zuiden over heel Nederland verspreid. Onderzoekers onder leiding van hoogleraar tropische dierziekten F. Jongejan van de faculteit Diergeneeskunde in Utrecht hebben dit vastgesteld.
De teek kostte al het leven aan vier honden in Den Haag en Arnhem. Tientallen andere honden kregen ook babesiose en werden ernstig ziek. De bacterie van deze tekensoort veroorzaakt niet de voor mensen gevaarlijke ziekte van Lyme. De hoogleraar en zijn team onderzochten de afgelopen twee jaar ongeveer 4000 teken. De gevaarlijke teek is donkerder en groter dan gewone teken.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Deze???Hanneke schreef:Wij gebruiken hier de 'tekenkoevoet', lijkt wel wat op dat ding van Daan maar dan eenvoudiger. Of ze ook in Nederland te koop zijn weet ik niet, hier kun je ze bij iedere apotheek kopen.

Ik gebruik deze al jaren en wil niks anders. Iedere teek, groot of klein, krijg je er makkelijk uit.
Daarna drop ik ze in een asbak en rooster ik ze
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, die heb ik ook, doen het prima!Inge schreef:Deze???Hanneke schreef:Wij gebruiken hier de 'tekenkoevoet', lijkt wel wat op dat ding van Daan maar dan eenvoudiger. Of ze ook in Nederland te koop zijn weet ik niet, hier kun je ze bij iedere apotheek kopen.
Ik gebruik deze al jaren en wil niks anders. Iedere teek, groot of klein, krijg je er makkelijk uit.
Daarna drop ik ze in een asbak en rooster ik ze![]()
Ik smeer de honden vaak in met een mengsel van water en appelazijn met een paar druppels tea tree voor we naar het bos gaan en ze hebben hier eigenlijk niet of nauwelijks last van teken.
Groetjes, Nina en Baloe

-
irstas
we wonen in het bos , dus elke dag tekenchekken hier, ik heb ook fronline spray, pippetjes van frontline, knoflook, citroen, tea tree,andere pippetjes en ga zo maar door geprobeert, dit jaar helemaal niks gebruikt en ik haal er inderdaad net zoveel teken vanaf.
met de pippetjes was het wel even 2 weken wat minder en met de frontline ook voor even, maar nooit een maand zoals erop staat en vaker spuiten wil ik ook niet.
voor de kat waar ik normaal ook de frontline voor gebruikte wat niks hielp, heb ik nu een vlooieband gekocht altijd tegen geweest maar ik moet zeggen ik heb pas 1 teek gevonden dit jaar vooral omdat de kat veel tussen de struikjes zit moet ik zeggen dat ik het daar maar bij houd, al raad ik het nooit iemand aan.
met de pippetjes was het wel even 2 weken wat minder en met de frontline ook voor even, maar nooit een maand zoals erop staat en vaker spuiten wil ik ook niet.
voor de kat waar ik normaal ook de frontline voor gebruikte wat niks hielp, heb ik nu een vlooieband gekocht altijd tegen geweest maar ik moet zeggen ik heb pas 1 teek gevonden dit jaar vooral omdat de kat veel tussen de struikjes zit moet ik zeggen dat ik het daar maar bij houd, al raad ik het nooit iemand aan.
-
Ari@ne
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
mijn dierenarts vraagt er niets voorkim bloemen schreef:is er geen trimsalon in de buurt?? die kunnen dan meteen de teek verwijderen en z'n nagels knippen. weer een dierenarts consult gespaart. In de trimsalon komen we regelmatig teken tegen, dus we hebben er wel handigheid om die krengen eruit te halen. om dan gelijk zoveel geld achter te laten bij de dierenarts. nee zou ik niet doen.
succes met de teken stress
groetjes kim
sommige andere idd 20 euro
-
AnneMarie
- Zeer actief
Ja zeker fabelMama Sanneke schreef:Er bestaat ook Tekenspray, die moet je erop spuiten en dan vallen ze er vanzelf af.
Is weer een fabeltje zeker
Ik had dat spul, spuiten en niks hoor
gewoon dikke onzin
je mag het hebben van mij, net als mijn foute plastic tekentang, twee van die haakjes die elkaar moeten raken, die gaan zo weer van de teek af. Een lasso is beter denk ik
mijn da schijnt hele goede tekendingen te verkopen, die ga ik halen
-
AnneMarie
- Zeer actief
Mijn Bobbie ging kotsen van Frontline EN ik plukte gewoon nog teken van hem afBobbie schreef:Ik heb dus twee weken terug zo'n pippetje bij Bobbie in zijn hals gedaan.........zo lekker tegen gaan dacht ik![]()
Is ie vandaag naar het bos geweest en haal ik er zo 4 van hem af![]()
Bah bah bah............
![]()
Maar dat was een "vervanger" van frontline..........ik hoorde nu dat die spray van frontline heel goed is........waar je hem helemaal nat mee sproeit zeg maar.......is dat zo??
Ik vind die beesten ZO vies![]()
En nu mijn meest belangrijke vraag..........bij 1 zit het kopje er dus nog in, kan hem er echt gewoon NIET meer uitpakken![]()
Ga morgen toch de DA maar effe bellen dan he? Kan ook gaan ontsteken las ik..........
-
AnneMarie
- Zeer actief
Inge schreef:Deze???Hanneke schreef:Wij gebruiken hier de 'tekenkoevoet', lijkt wel wat op dat ding van Daan maar dan eenvoudiger. Of ze ook in Nederland te koop zijn weet ik niet, hier kun je ze bij iedere apotheek kopen.
Daarna drop ik ze in een asbak en rooster ik ze![]()
Zijn die in NEDERLAND verkrijgbaar? zag ze laatst bij een kennis, die had ze uit Frankrijk
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ja, die zijn in Nederland verkrijgbaar.
Ik heb ze jaren geleden al bij mijn dierenarts gekocht en heb ze vorig jaar ook gewoon bij de dierenspeciaalzaak gezien.
Ik heb ze jaren geleden al bij mijn dierenarts gekocht en heb ze vorig jaar ook gewoon bij de dierenspeciaalzaak gezien.
Groetjes Inge