Vanmorgen lag hij daar op de koude stenen vloer in zijn eigen urine, bibberend en apatisch.. mijn hart stond stil..
Een aanval? een maagtorsie? zijn rug stond bol en zijn buik was keihard en hij stierf van de pijn, eerst maar even warm krijgen eerst en daar begon het hijgen, in de kliniek zijn temp opgenomen en hij had dus koorts, zijn buik kon niet goed bevoeld worden omdat het zo strak stond
Fotos maken van buik, borst en rug want ze vertrouwde toch ook zijn rug niet.. bloed afgenomen voor onderzoek en een hartfilmpje (omdat hij ook zo enorm aan het hijgen was)
Buik was okej, darmen ook, blaas was goed.. zijn hart echter niet, veel te kleine pieken voor een hond van zijn formaat en wat vergroot wat vocht in zijn borst.
De cardiologe aldaar vertelde mij dat dat mede door zijn leeftijd kan komen maar ook door de extreme pijn die hij heeft, het hijgen kan met pijn te maken hebben maar dus ook weer met zijn hart wat niet genoeg kan pompen.
Op de foto was echter wel wat anders te zien, zijn rug.. hij heeft wat spondylose maar een behoorlijke brug achterop zijn rug en daar was een breuk in te zien.. en als dat dus pas is ontstaan kan dat een vreselijke pijn veroorzaken
Hij heeft (ondanks zijn hart) toch een flike injectie met pijnstilling gekregen en antibiotica, een infuus om zijn vocht weer op peil te brengen en heel langzaamaan werd het hijgen wat minder en kwam er een beetje rust.
Hij is er nog niet, eerst de nacht maar door zien te komen en hopen dat zijn hart het volhoudt, ik kan 24/7 bellen met de kliniek en woensdag moet hij terug voor een nieuw hartfilmpje om te kijken of het veroorzaakt werd door de pijn/stress of dat zijn hart daadwerkelijk niet goed is.
Net heeft hij wat gegeten maar viel bijna weer om.. hij is uitgeput en mijn duimen draaien volop voor mijn allerliefste menneke.. ik wil echt niet op deze manier afscheid van hem nemen
Willen jullie alsjeblieft duimen voor hem...