Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Liefde voor 1 ras

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Nee, ik heb niet echt één ras. Er zijn zoveel rassen die ik zou willen hebben. En je gaat denk ik toch altijd onbewust je honden met elkaar vergelijken. Mijn "verlanglijstje" is groot genoeg :wink:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik wilde altijd een grote hond. Berghonden maar ook border collies. Mijn ouders hebben een mechelaar, een boder, kruizing border en een beardie gehad. Nu heb ik een cairn, een kleine grote hond. De volgende wordt weer een cairn. Roep ik nu maar ik zie wel waar ik tegen aanloop. Deze cairn voldeed aan 3 van de 8 eisen die ik aan een hond stelde maar zijn koppie zei ik ben jouw hond
Afbeelding
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Tsja, ik heb heel weinig rassen van dichtbij meegemaakt dus misschien denk ik er over tien jaar wel heel anders over.
Ik ben niet verknocht aan één ras, maar ik heb wel een bepaald type hond voor ogen die ik graag erbij zou willen. En dat is toch een Saffie-achtig hondje. Nou hebben we Saffie genomend als zijnde een stabijpupje, maar volgens mij kan het niet anders of ze is een halve border collie.
En dat baasgerichte, waar veel mensen dus zenuwachtig van worden lees ik, dat vind ik juist helemaal geweldig aan haar. Ze let heel erg op mij, kijkt altijd naar mij, ik kan haar alles supersnel leren en ze wil graag voor mij werken. Ik vind dat helemaal fantastisch.
Een border collie zou wel goed bij mij passen, maar ik zou heel bang zijn dat zo'n hond meer wil werken dan ik er mee wil doen dus ik zou niet snel een border collie aanschaffen. Wat dat betreft is Saffie dus weer supermakkelijk, ze wil wel graag alles voor mij doen maar wordt er niet anders van als we een rustig weekje hebben.
De stabij is een ras wat mij heel erg aanspreekt (logisch, daar hadden we aanvankelijk ook voor gekozen) Ik heb ondertussen heel veel stabijs in het echt gezien en ik denk dat een echte stabij ook een hond voor mij zou zijn.
Maar de volgende hond wordt sowieso een herplaatser, en dan is het maar net wat er op ons pad komt. Het liefst een stabijkruising o.i.d., maar het kan maar zo zijn dat het een hele andere hond wordt. Als hij maar bij mij en bij Saffie past.
Als ik wel op een gegeven moment weer een pup zou willen, dan zou ik gaan voor een goed gefokte hond met stamboom, en dan denk ik een stabij, of een golden retriever, of een flatcoated retriever, of een kooiker, of een toller. Dat zijn dan rassen waar ik me verder in zou gaan verdiepen.
Maar nee, niet een bepaald ras waar ik gek op ben. Maar ik heb dan ook nog nooit een rashond van dichtbij meegemaakt. Wij hadden vroeger een vuilnisbakje thuis, en nu heb ik een Saffie :mrgreen:
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Hanneke2 schreef:Podencooooos! :mrgreen: Ik vind alle verschillende podenco's leuk, van de kleine portugeesjes tot de faraohond, maar de ibicenco staat toch wel op nr. 1. Mooiere honden bestaan gewoon niet, en het karakter is helemaal wat ik in een hond zoek.
idem, met de tekkel daarnaast als gedeelde eerste plaats.... :mrgreen:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
bulldogmiep
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Alaskan malamute
Engelse bullterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulldogmiep »

DE ENGELSE BULLDOG
daar hoef ik niet lang over na te denken hihihih
maar dan heb ik ook niet zoveel
rassen van dicht bij gezien maar
de gene die ik ken vind ik de
bulldog nog steeds het leukst
have a nice day
Afbeelding
Kusjes BullDogMiep
L&T
Actief

Ongelezen bericht door L&T »

De Labrador! Omdat ze een lief karakter hebben en mooie honden :mrgreen:
GoofyTeddy
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door GoofyTeddy »

Die honden van het merk hushpuppy's. Basethound ofzoiets. Die oren doen het gewoon :D
Zelf hebben we 2 duitse staandes korthaar en die vind ik ook wel leuk.
Voor de rest vind ik sommige dogachtigen ook wel gaaf.
janemeen
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door janemeen »

Een Jack Russel en een Duitse Dog ik heb een duitse dog gehad die is bijna twaalf geworden.
Wat een heerlijk beest was dat ik had haar bij iemand weggehaald toen ze anderhalf was,ze werd mishandeld.
Eenmaal thuis gekomen ploft ze echt op de bank neer of ze zeggen wilde wie doet mij nog wat.Ik heb echt genoten van haar,en ik mis haar nog altijd.

Groeten Janemeen.
Checky
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Checky »

Met aandacht heb ik de topic doorgenomen en ben wel blij dat er de laatste maanden wat stemmen opgaan voor de brakken soorten.
Behalve dat iemand zijn vriendin een wel "grappige" Beagle het leukste vindt komen daarna de Bassetsoorten in de kijker en weer de Beagle en de hushpuppie hond (Basset dus).

Ik heb mijn jeugd gesleten tussen de Retrievers en daarna de Labradors. Puike jachthond mentaliteit en lief/volgzaam in huis.

Daarna ben ik toch gevallen voor de echte Hounds, een meute brakken die achter een spoor aanzitten met hun howling sounds, is toch wel de leukste bezigheid die ik me kan voorstellen.
Mijn Beagle is dan ook al jaren de favoriet in huis en wat zijn gedrag betreft, geen hond is liever dan zo'n Snoopy met zijn aanhankelijkheid en streken. :mrgreen:

Afbeelding
When the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass away for such a one can be again.
plop
Zeer actief

Ongelezen bericht door plop »

Nee, ik heb geen liefde voor maar 1 ras.
Er zijn nog aardig wat rassen die ik zou willen hebben.
Afbeelding Afbeelding
alison
nieuw lid

Ongelezen bericht door alison »

Mijn absolute nr 1 is toch wel de staffordshire bull terriër.

http://s65.photobucket.com/albums/h220/ ... =imgAnch'6

Ik heb er altijd 1 gehad, die is overleden toen hij 15 jaar oud was., en toen was er geen twijvel mogelijk, als ik ooit op mezelf zou wonen en de tijd en het geld zou hebben, dan zou er weer 1 komen. onze kanjer Terry James is nu alweer bijna 5 maanden oud, en elke dag als ik opsta en hij springt me enthousiast in me armen dan is mijn hele dag weer goed.

wat mij zo aanspreekt in dit ras is de vrolijkheid, de speelsheid (zelfs op oudere leeftijd) en ik zie het eigenlijk niet echt als hond, meer als familie lid, omdat ze altijd mee willen, en altijd overal bij willen zijn. super gewoon! Hij maakt van elke dag een feestje.

daarnaast ben ik ook weg van de gewone bull terriër, eigenlijk om dezelfde rede, om de vrolijke aard van het beestje, het enthousiastme.
Staffordshire bull Terriër !
Bulldog_Maatje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Bulldog_Maatje »

Voor mij is dat toch de bulldog...
Amerikaanse, Engelse, maar zeker de Old English bulldog

Ik zou echt geen ander ras meer willen :neenee:

Ik vind veel rassen leuk maar kwa karakter val ik toch echt op de bulldog.
snoetie-lb
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snoetie-lb »

Verslaafd aan Bull Terriers
Groetjes Diana
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

ik ben gek van de vele jachthondenrassen. ik kan er geen een specifiek uithalen wat nou een favoriet zou zijn, heb nu een epagneul breton en heb een drent gehad.

de drent was erg aanhankelijk en lief, goede en mooie werkhond leuk om iets mee te doen maar eigenlijk te groot!

de breton hebben we nu: zeer zelfstandig (eigenwijs) maar mits goed onder appel goed baasgericht. een enorme jachtpassie! is een ontzettende knuffel, lief maar soms ook dwars. wat mij berteft een mooie afmeting niet te groot en niet te klein.

zou hierna meerdere hondenrassen willen: een drent, een tekkel en een labrador (uit een werklijn). ben nu aan het nadenken of er ooit nog een breton komt, omdat ik het hele mooie en lieve en fijne honden vind! maar de passie om te jagen houd me nu nog tegen. maar je weet hte naturlijk nooit.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Elsa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elsa »

De Staffordshire bull terrier is voor mij de onbetwiste nummer 1 :I:
Groetjes, Elsa, Steffy, Kane en Ruby
Dogs With Spirit!
Femmy
Actief

Ongelezen bericht door Femmy »

Fila Brasileiro, hoewel ik ook herder-minded ben. Beide rassen heb ik in huis, wellicht dat ik ook voor andere rassen zou kiezen als ik deze onder mijn hoede zou hebben.

Groetjes, Femmy
Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

Thuis hebben allerlei rassen gehad maar zelf heb ik voor de airedale terrier gekozen.
Ik vind veel rassen aantrekkelijk en mooi maar ik wil geen spijt krijgen van mijn keuze. Tenslotte neem je een dier voor veel jaren in huis.
En als ik een pup of volwassen airedale zie, smelt ik.

Natuurlijk hebben ze als individue een eigen karakter en dat vind ik leuk.
Bij ons woont nu onze derde en soms heb ik 2 logeer-airedales van de fokker erbij.

Nel
Fenna
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Fenna »

De rood-witte Ierse setter!! Die komt er ook zeker weten!
Afbeelding
lara & Laika
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door lara & Laika »

Voor mij de Franse Bulldog.

Groetjes Patries
Afbeelding

Onkruid vergaat niet, duur aangeschafte planten wel.
Pasqualino
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pasqualino »

Hollandse herder! En mechelse herder (oops dat zijn er 2)
Afbeelding
Roxy1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Roxy1 »

De bullmastiff, echt een geweldig ras! De husky vind ik ook helemaal geweldig, maar past nu nog niet echt bij me.
Groeten,
Brigitte

Afbeelding
scoobydoo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door scoobydoo »

Voor mij staat rottweiler op nr 1 qua uiterlijk en karakter.
Maar er zijn zoveel rassen die ook moois hebben, zoals duitse herder vind ik ook er mooi en een fijn karakter hebben.

de mijne is een kruising van deze twee rassen :-) maar k ben wel benieuwd hoe ze er later uitgaat zien en naar welk ras ze het meeste gaat lijken qua innerlijk en uiterlijk :cheer:
Afbeelding
Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rolinde »

Hoe kan ik ook anders antwoorden dan volmondig: "DUITSE DOG" !
Eens een dog altijd een dog, ondanks de gezondheids-, gedragsproblematiek op het moment is er voor mij geen enkel ander hondenras.
Ook wij hebben al het een en ander te stellen gehad met vooral onze Jameser, mn op gezondheidsgebied ( maagtorsie, L.P.A operatie, artrose ), maar er is nooit in mij opgekomen om naar een ander ras uit te kijken.
Elk ras heeft zo zijn problemen, hier laat je wat, daar vind je wat ;-)
Het is ook een kwestie van geluk hebben met je hond, zo heeft onze Ozz ( inmiddels ook alweer bijna 3 ) tot nu toe nog nooit iets gemankeerd, het is een totaal andere dog dan James.
Ik hou niet van langharige honden en een hond mag van mij wel een beetje formaat hebben en een beetje respect afdwingen bij de mensen LOL :N:

Groetjes, Rolinde
en een lekkere natte kwijllebber van James en Ozzy!
Als je de mensen leert kennen ga je nog meer van je dogje houden!

Afbeelding
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

er zijn meerdere rassen die ik helemaal te gek vind. Ik heb nu een amstaff, en wat een superhond! Voorheen heb ik een beagle gehad en dat vond ik ook superhond, maar alles wat ik in de beagle miste heb ik bij de amstaff gevonden. Neemt niet weg dat ik toch graag weer een beagle zou willen, maar dan wel alleen maar de bloedlijn die ik vroeger gehad heb. Dan vind ik de basenji ook nog super! hoe meer ik me daarin het verdiepen ben, hoe meer het me trekt om over een jaar of 2 toch eens serieus na te denken over een basenji. ik ben alleen bang dat mijn lompe amstaff die arme basenjipup zal pletten :jank:
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
jazzlyn
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door jazzlyn »

Ik heb Staffordshire bull terriers en dat zal denk ik altijd zo blijven
Heb bij veel rassen leuk , mooi , prachtig
Maar die hebben het net niet
Misschien als er hier ooit iets bij zou komen van een ander ras dat het een onherleidbare bastaard is
Maar een andere rashond.......................ppppfff zou niet weten waar ik voor zou kunnen gaan
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

ik hou van de westie om dat het een karakter heeft van een grote hond
ik hou van een golden omdat dat een schoot hond wil zijn
soms zit mijn golden ook echt op mijn schoot en zie je mij niet meer
en dit duo samen is een geweldig stel
waar ik trots op ben
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Hiddink
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hiddink »

Ik vind alle dogachtigen leuk, maar mijn voorkeur gaat uit naar de Tosa.
Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

boemerang schreef:ik hou van de westie om dat het een karakter heeft van een grote hond
ik hou van een golden omdat dat een schoot hond wil zijn
soms zit mijn golden ook echt op mijn schoot en zie je mij niet meer
en dit duo samen is een geweldig stel
waar ik trots op ben

wat een schatje jouw westie
Rabecca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Rabecca »

De chihuahua staat bij mij op nr1
Helaas vind ik in verhouding maar weinig echt mooie chihuahua's rondlopen in NL/BE
Veel hebben een gebitsfout (onderbeetjes), zijn over de 3 kg of hebben een varkensstaartje ( :roll: )

De whippet of italiaans windhondje vind ik ook heel leuk :mrgreen:
En misschien komt er wel eens een windhond hier :mrgreen:

Vind wel meer rassen leuk, maar niet dat ik zoiets hebben van "hebben"!!!
Bijv. Dog-achtige of herderachtige zijn niet mijn ding :)
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

De engelse bulldog, leukere honden zijn er niet :mrgreen:
Goede gedeelde tweede plaats: bullmastiff en rottweiler.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”