Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Topic eten 2x per dag

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Topic eten 2x per dag

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Weten jullie nog dat jullie het advies gaven om 2x per dag te eten te geven ipv 1x? Dit ivm het eten dat hij zo vaak liet staan.

Dat ben ik gaan doen en wat denk je?

Bram vindt dat 1x per dag eten veel beter is. Hij eet 's ochtends niet en wil 's middags ook niet eten. 's Avonds wel.

Ik heb nog nooit een hond gehoord die zo weinig op eten gericht is als Bram. Of zijn er wel meer?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nelson. Die eet soms gewoon 2 dagen helemaal niet of alleen als ik het zeg..zo vriendelijk is hij dan ook wel weer! :mrgreen:
Met de komst van Kiki is dat trouwens wel beter geworden, want hij kan het ook weer niet uitstaan als Kiki zijn bak leeg eet.
Maar Nelson alleen eet echt erg slecht.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
maanbo
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maanbo »

Hier nog 1, ik bied het vlees 2x per dag aan maar meestal wordt hier de bak pas s'avonds laat leeggegeten of een dag gewoon helemaal niet tussendoor. Dus meestal eet hij maar de helft van zijn portie op en zat is zo'n 75 gram
Zoek stok!
Zeer actief

He gelukkig, er zijn er meer! :wink:

Ik beloon Bram zelfs met m'n stem als hij eet, het moet toch niet gekker worden. Of ik ga bij de bak zitten en prijs het eten aan (in de hand nemen: kijk nou eens DIT is lekkerrrrrr).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey at ook heel slecht, maar sinds ze geholpen is eet ze meestal wel goed... Iets te goed zelfs...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik weet nu eigenlijk niet of ik hier wel mag reageren :N:

Maar Saar heeft dus liever om de 2 dagen een flnke kluif. De andere dag hoeft ze niets.
Miep moet elke dag eten.
Zoek stok!
Zeer actief

Martijn schreef: Je moet een hond zoveel geven als nodig maar het ritme waarin je de porties verdeeld is echt niet zo belangrijk.
Als je hond honger krijgt zie je dat aan hem dus geef je hem eten maar dat ontbijt, lunch, dinergelul is echt iets menselijks.
Dat hoort een hond niet nodig te hebben.
Aha okay. Dus het is geen probleem dat Bram gewoon ergens gedurende de dag eet. Daar zat ik nog wel even mee, dat er geen enkel ritme in zit. Hij slaat ook regelmatig een complete dag (of 2) over.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Jacksel schreef:Jamey at ook heel slecht, maar sinds ze geholpen is eet ze meestal wel goed... Iets te goed zelfs...
Geholpen waarmee? :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Laila
Actief

Ongelezen bericht door Laila »

Ik heb ook zo'n "niet eten" hond. Eet ook pas 's middags wat en soms pas 's avonds. Ik kan me daar echt druk om maken. Heb ook wel eens bij z'n bak gezeten en hem geprobeerd met een lepel te voeren. :piew: Maar als ik de post van Martijn zo lees, hoef ik me daar dus helemaal niet druk om te maken en dat ga ik dan ook maar niet meer doen in het vervolg! :ok:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Die van mij zijn echte vreters, en daar ben ik eigenlijk wel blij mee. Ik kan het heel vervelend vinden als ze niet eten...slaat nergens op...maar het zit me niet lekker. Wel las ik zo nu en dan een dag in waarop ze niets krijgen (meestal als ik vergeten ben boodschappen te doen :mrgreen: ) en dat vinden ze prima. Ik geef ook niet op vaste tijden, het liefst zelfs wat wisselend om dat vervelende gal spugen wat Femke doet een beetje tegen te gaan.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno is ook een slechte eter.
Het lijkt wel alsof het haar niet interesseert :19:

Inmiddels maak ik me er geen zorgen meer om, maar ik heb ook een periode als een debiel haar staan belonen omdat ze aan het eten was :piew:

Sinds ik er helemaal geen aandacht meer aan besteed eet ze gewoon, 1x per dag een hele maaltijd en voor het slapen gaan een gevulde kong, een handje vol brokjes, of een pensstaafje.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Als hij gezond en tierig is dan is het toch prima. Bram wordt volwassen, hij krijgt meer dan het dubbele als Buffy qua eten, ik denk dat hij nu wat teveel aangeboden krijgt en aangeeft dat dat niet hoeft. Buffy zou het allemaal opvreten die 400 gram per dag en moddervet worden, maar Bram pakt wat hij nodig heeft.

Hij kreeg toch eerst drie keer per dag en ging op twee en dan 400 gram per dag? Ik zou hem op 200 gram zetten en als je merkt dat hij wat weinig krijgt hooguit 300.

Anne
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

monky moest ik voordat amy kwam :wink: voeren met een lepel :mrgreen: jeetje wat vond ik dat erg zeg (niet het voeren hoor :wink: ) zo'n hond met zoveel energie en dan zo slecht eten :jank: als ik hem niet voerde at hij zo een hele week niet :jank: nu is amy er eet hij vers en is hij gecastreerd nu staat zijn eten er niet eens een minuut en nu is amy aan het kl*te :mrgreen: die muts gaat pas eten als monky klaar is zodat ze dus gepucht wordt om te eten :wink: nu heeft monky mijn taak dus over genomen :mrgreen: ik vindt het wel grappig :mrgreen: dat je je bij de 1ste hond helemaal zorgen maakt en het soms ff niet meer ziet zitten :wink: en bij de 2de wordt het dan "normaal" en maak ik me er helemaal niet druk om :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:Als hij gezond en tierig is dan is het toch prima. Bram wordt volwassen, hij krijgt meer dan het dubbele als Buffy qua eten, ik denk dat hij nu wat teveel aangeboden krijgt en aangeeft dat dat niet hoeft. Buffy zou het allemaal opvreten die 400 gram per dag en moddervet worden, maar Bram pakt wat hij nodig heeft.

Hij kreeg toch eerst drie keer per dag en ging op twee en dan 400 gram per dag? Ik zou hem op 200 gram zetten en als je merkt dat hij wat weinig krijgt hooguit 300.

Anne
Hij eet nu eens per dag 300 gram. Meneer heeft zelf besloten dat dat voldoende is :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Rio eet echt altijd alles op wat je hem geeft en bij voorkeur ook nog daarna de bakken van de andere :mrgreen: ,Micron eet ook wel redelijk ,Beau ook maar Orson eet ook slecht.
Hier is het eten vroeg in de ochtend en bij niet eten is het de andere ochtend weer prijs.
Overigens eten ze hier maar 1 keer per dag maar dan een grote hoeveelheid.
Dit werkt zeker voor lange tanden meneer Orson het best en de andere doen het er ook goed op :wink:
jantina
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door jantina »

Rex is ook niet zo`n eter. Toen hij klein was maakte ik me er wel druk om, maar nu niet meer. Hij laat zijn brokken ook rustig een dag staan.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Déesse slaat ook wel eens een maaltijd over, of eet slechts de helft op :19: maar zolang ze er gezond blijft uitzien en ze gezond is, maak ik me er niet druk om.
overigens krijgt ze wel enkel maar 's avonds eten, nadat wij gegeten hebben (dus ergens tussen 19.00u en 22.00 uur)
's morgens wil ze niet eten :19: dus krijgt ze er ook gene, behalve de zondagnamiddag, als ik terug ben van training, dan eet ze wel (maar dan is ze waarschijnlijk ook wel hongerig na dat trainen :wink: )
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Zoek stok! schreef:
Hij eet nu eens per dag 300 gram. Meneer heeft zelf besloten dat dat voldoende is :wink:
En twee keer per dag 150 gram lukt niet?
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hier eten ze allemaal prima maar ja, als ze het zelf niet opeten dan jat een ander het onder hun neus vandaan en dat willen ze ook weer niet.
Chello was vroeger een ramp met eten, die had gerust een week a bijna 2 weken niet....was ook altijd graatmager maar sinds de andere honden erbij zijn staat hij te springen om zn eten.

Ze krijgen hier ook nooit op vaste tijden eten. Gewoon eigenlijk als ik er om denk, dat kan de ene dag om 8:00 uur sochtends zijn en de andere dag om 10:00 uur...savonds net zo.
Vasten doen ze hier ook weleens express een dag.

En idd, ik voer op het oog. Vraag mij echt niet hoeveel gram ieder van mn honden krijgt, dat weet ik dus echt niet.
Ik pak 1 van de grootste voerbakken, die vul ik vol en van daaruit verdeel ik over de honden en wat overblijft gaat terug in de ton.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ik noem Noa geen slechte eter, want ze is perfect gezond en beslist goed op gewicht; lekker slank dus...

Ze eet vanaf het begin al heel weinig en volledig naar behoefte. Was even wennen, maar ik weet nu precies wanneer ze wil eten...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Zoek stok!
Zeer actief

Scooby schreef:
Zoek stok! schreef:
Nee, ik krijg hem niet aan het eten 's ochtends. 's Middags doe ik dan nog een poging, maar ook dat lukt 75% van de keren niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
snoepie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door snoepie »

Jip is bijna 6 maanden, en wil ook s`morgens niet eten,en volgens mij heeft hij dat nog wel nodig,maar nu doe ik sinds een paar dagen wat vloeibaar schapenvet over zijn brokjes,en dan eet hij er wel van.
AfbeeldingJip Afbeelding Digger
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Zoek stok! schreef:
Scooby schreef:
Zoek stok! schreef:
Nee, ik krijg hem niet aan het eten 's ochtends. 's Middags doe ik dan nog een poging, maar ook dat lukt 75% van de keren niet.
Saffie is net zo. Die eet ook heel weinig, en wil s ochtends meestal niet eten. Ze eet 9 van de 10 keer alleen s avonds. Eigenlijk heeft ze een beetje periodes waarbij ze wel gewoon eet en dan weer een tijdje minder.
Als pup at ze wel gewoon alles wat je haar voorzette, maar dat werd opeens minder. Eerst maakte ik me er druk om, maar nu niet meer.
Wat inderdaad heel goed helpt is samen laten eten met een andere hond. Ik had vorige week het hondje van mijn ouders te logeren en Saffie heeft elke keer haar bak leeggegeten omdat ze wist dat het anders opgegeten werd door Trixie :mrgreen:
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Scooby schreef:
Zoek stok! schreef:
Hoi Karin.

Even een vraag..waarom zou die 2x 150 gram nodig zijn als 1x300 ook lukt?
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Blisje krijgt soms 2 dagen niks te eten, soms 1 grote maaltijd per dag en soms 2, toen ik nog veel met hem trainde at ie vaak 3 keer per dag.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

ien schreef:
Scooby schreef:
Zoek stok! schreef:
Hoi Karin.

Ik zeg niet dat dat nodig is, maar ik had het idee dat Linda graag twee keer per dag had willen voeren, vandaar.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Scooby schreef:
ien schreef:
Scooby schreef:
Zoek stok! schreef:
Hoi Karin.

Ik zeg niet dat dat nodig is, maar ik had het idee dat Linda graag twee keer per dag had willen voeren, vandaar.

maar als ie 2 keer vaak laat staan en 1 keer per dag goed eet? lijkt mij dat dan het heel simpel is, gewoon 1 keer epr dag 300 grams :ok:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas eet alles op wat ik hem voorschotel. Hij krijgt nu 's morgens 350 gram en 's avonds 300 gram CB. Als ik het dubbele zou geven zou hij het ook opeten :mrgreen: Ik ben blij dat hij geen slechte eter is want dat zou me dwars zitten :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Onze hond eet 4x per week, en ook maar 4 maaltijden, ze krijgt wel rauw

Toen ze op brokken zat liet ze het ook vaak staan, ik gaf alles in 1x maar op verschillende tijden, en ze at het altijd op.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Zoek stok! schreef:
Persoonlijk zou ik dan stoppen met s'morgens eten aanbieden. (ik weet niet of je dat ook doet) Eventueel ook s'middags geen eten geven, alleen s'avonds. Ik vind het heel onnatuurlijk wanneer een hond bijna iedere dag voeding van 'de baas' weigert en zou zelf zo'n situatie willen vermijden. Geen idee trouwens of het ergens op slaat hoor, misschien is het totale onzin wat ik nu zeg. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”