Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lekker ruiken na sterelisatie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Lekker ruiken na sterelisatie?

Ongelezen bericht door miekmiek »

Mooi shit dus! Femke kreeg nooit aandacht van reuen, die vonden haar niet interessant. Nu is madam geholpen en hangen er ineens onwijs veel reuen om haar heen met de intentie om haar even te berijden. Ik dacht eerst nog dat het toeval was, maar nu begint me wel op te vallen dat er veel piepende reuen achter haar aan zitten. (die overigens geen idee hebben wat ze moeten beginnen met zo'n uk)

Wie o wie verteld mij dat dit tijdelijk is? :jank:

Ik doe er nu wel wat lacherig over, maar natuurlijk is dit verre van wenselijk. Femke gaat meer snauwen, en bovendien zijn de meeste reuen veel sterker dan haar waardoor ze omver gelopen wordt en niet goed weg kan komen door haar voorpoot-mankement.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

hoelang is het ook weer geleden? want ja het komt na een castratie/sterilisatie wel voor dat ze ineens aantrekkelijk zijn, toch een ander luchtje wat sommige honden dus wat opwind.
meestal gaat dit bij teven gewoon over ( bij reuen hoor en zie je vaker dat het langer of blijvend zo is)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saar heeft dit een tijd gehad. Ook na haar sterilisatie. Van die likkende hitsige en soms rijdende reutjes aan haar gat; werd ze ook niet blij van...

Toevallig bedacht ik me laatst dat het alweer maanden geleden over is gegaan. Saar heeft nu zelden nog reutjes die haar erg lekker vinden ruiken. Misschien dat het bij Femke ook vanzelf weer minder wordt.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

6 mei is ze gestereliseerd, dus ik ga maar hopen dat dit tijdelijk is en overgaat.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

miekmiek schreef:6 mei is ze gestereliseerd, dus ik ga maar hopen dat dit tijdelijk is en overgaat.
ohh ja grote kans dan hoor, das nog kort geleden :wink:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Belle heeft het ook gehad, niet continu, maar met periodes (leek net of ze nog een soort cyclus had). Ik was het eigenlijk alweer vergeten, maar nu ik dit lees bedenk ik me ineens dat het al wel heel lang geleden is dat de reuen haar interessant vonden. Ik denk dus dat het nu gewoon over is.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Aha, Bram en Vegas waren niet de enigen? :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie rook na een half jaar nog ontzettend lekker, werkelijk álle reuen doken er op ("doet ie anders nooit :pffff: )
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Zoek stok! schreef:Aha, Bram en Vegas waren niet de enigen? :wink:
Nou, nou, nou, wat gingen die tekeer zeg :N: Van Vegas had ik dit nog nooit gezien en ik vond het erg vervelend voor Femke. Wij hielden de honden op een gegeven moment wel op afstand maar dat doet niet iedere reu-eigenaar dus ik kan me voorstellen dat het echt énorm vervelend is als Femke zo aantrekkelijk is voor reuen.

Ik hoop dat het snel over is Annemieke :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Terra is al een aantal jaren terug gesteriliseerd, en hoewel zij altijd wel een beetje aandacht krijgt van reuen, heeft ze pieken daarin. Nog steeds. Volgens mij is het haar oude cyclus die nog de kop op steekt; voorbeeldje: ze was normaal altijd in april loops, en nu is het in april echt de reuen van haar af houden. Het bijkomende gelukje is dat ze sinds haar sterilisatie wel wat beter voor zichzelf opkomt, maar evengoed is het vervelend. Nee, je bent zeker niet altijd van de 'ellende' af na sterilisatie! Maar het wordt wel minder hoor.
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

ik heb dit wel vaker gehoord dat een hond na de castratie nog een soort loops (maar dan zonder bloedverlies) is.
de hond van mijn moeder ging zich na haar castratie op het moment dat ze eigenlijk loops had moeten zijn ook zo gedragen, weglopen enz..
groetjes patries.
Groetjes Patries
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”